Horizontale lijnen loginscherm

Pagina: 1
Acties:

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12 20:51
Goedemiddag,

Ik heb sinds een week of 3 een probleem met mijn pc: Op het loginscherm verschijnen er gekleurde horizontale strepen onderaan het scherm. Na het inloggen verdwijnen deze strepen na een seconde of twee.
Gedurende de rest van de dag is er niks aan de hand , wat ik ook doe. De lijnen zijn er ook niet elke keer als ik de pc aanzet , ongeveer 3 keer in de week.
Wat ik zelf al heb gedaan : - nieuwe GPU (RTX2070) drivers geïnstalleerd met gebruik van DDU.
- andere DP kabel
- GPU opnieuw geplaatst

Je zou zeggen de GPU is de boosdoener , maar dan vind ik het vreemd dat ik uren kan gamen zonder problemen.
Als iemand suggesties heeft , hoor ik het graag.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:30
Kun je er eens een foto van posten?

• FredjeK
Hier een foto van het probleemAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sPW81hLRZJTww0Q8x-hNwygnz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOFZtef97x3aJmmRFBnRt1Ck.jpg?f=fotoalbum_large

Op m'n tweede scherm gebeurd dit trouwens niet.

[ Voor 5% gewijzigd door FredjeK op 08-10-2021 18:08 ]

• FredjeK
Na de hele middag testen ben ik er inmiddels uit dat het scherm de boosdoener is.
Ik merkte op dat de storing langer duurde als het wat kouder in de kamer is , geen idee waarom.
Maar goed , als ik het scherm op 60hz zette is er niks aan de hand , terug op 144hz meteen lijnen op het scherm. Duidelijk is dat het scherm echt een aantal uur uit moet hebben gestaan om , als hij warm is gedraaid is er niets aan de hand.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:16

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Over welk scherm gaat het (merk model)? Ik heb overlaatst nog zo'n probleem gezien maar dan waren het verticale lijnen in het midden en ook op 144Hz problemen op 120Hz niet meer.

Dit topic: Strepen in scherm bij koude start en 144hz instelling

[ Voor 20% gewijzigd door Damic op 09-10-2021 20:02 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• FredjeK
Het gaat om de AOC Agon AG273QCX.

Edit: Ander merk dan in dat topic, wel beiden curved zie ik.

[ Voor 49% gewijzigd door FredjeK op 09-10-2021 20:47 ]

Pagina: 1