Kan je niet gewoon je ouders ook "verslaafd" aan internet maken dan willen ze wel dat dat modem aan blijft.
hehehehe cool, kweenie, zal wel een nieuwe snoer-strip bij moeten om het geheel aan de muur te houden --> lees grote bouten met chemische ankersOp maandag 20 augustus 2001 12:54 schreef poohbeer het volgende:
[..]
ik kan jou morgen 128 PARIGE utp kabel (256 aders dus) leveren als je wil
weegt wel een ton per kilometer (1100kg om precies te zijn) dus 'k zal je wel transportkosten moeten rekenen.
Gewoon een schakelaar naar je kamer toe
Verwijderd
Ik ben van @Home KabelCom en raad je sterk af met je Com21 modem te knoeien.
Ik heb je IP- en MAC-adres.
Verwijderd
hehe lolOp maandag 20 augustus 2001 13:47 schreef wildmedia het volgende:
Verwijderd
Wat ik zou doen als ik jou was... is eens goed gaan praten met je ouders... lijkt me veel verstandiger...
Vraag waarom ze het doen.
Zeg dat je internet nodig hebt voor je school/studie
Zeg tegen je ouders dat zij niet hoeven te beslissen voor jou hoe te leven... want ten slotte jij trekt ook niet de stekker uit de tv
Succes...
Vraag waarom ze het doen.
Zeg dat je internet nodig hebt voor je school/studie
Zeg tegen je ouders dat zij niet hoeven te beslissen voor jou hoe te leven... want ten slotte jij trekt ook niet de stekker uit de tv
Succes...
Je moet een bestemmingsplan maken voor een Internetcafe bij jou naast de deur of in de straat. Zeg tegen je ouders dat je daar dan wel gaat internetten en je volgiet met bier. Offf!!!
Je ouders zien je liever thuis internetten of bier drinken dan in de kroeg (Internetcafe).
Conclusie ouders geven je vrijtoegang tot internet thuis.
:p:p:p:p
Je ouders zien je liever thuis internetten of bier drinken dan in de kroeg (Internetcafe).
Conclusie ouders geven je vrijtoegang tot internet thuis.
:p:p:p:p
www.digireflex.nl
/me vind zijn plannetje nog de simpelste oplossing. Hoef je niks voor te schroeven of te verleggen. Gewoon even je ouders flink bang maken. Stuur me maar een mailtje als ik ze eens moet bellen voor je 
Been there, done that
Been there, done that
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
De allermakkelijkste oplossing: maak je pa & ma afhankelijk van jouw internet. Mijn pa moet zijn mail ophalen en surfen via mijn PC, dus die waagt het niet op die modem eruit te trekken want daar heeftie zichzelf niet mee.
Dat zou hij trouwens toch niet doen want dat gaat echt te ver. Voed je ouders eens op joh dit slaat nergens op (zitten jullie soms in één of andere streng-religieuze anti-internet/tv/radio-secte ofzo?). En anders ga je maar op kamers
Veel ouders willen dat ook niet en dan zijn ze ineens veel liever
Dat zou hij trouwens toch niet doen want dat gaat echt te ver. Voed je ouders eens op joh dit slaat nergens op (zitten jullie soms in één of andere streng-religieuze anti-internet/tv/radio-secte ofzo?). En anders ga je maar op kamers
Veel ouders willen dat ook niet en dan zijn ze ineens veel liever
Bnet pindle#2913
Geheel free of charge natuurlijk. Als ik die ouwelui van je maar eens goed bang kan maken
Leuk joh als je later eens op een verjaardag zit van je pa en je vertelt het oppeens wat je destijds allemaal uitgevreten hebt. Dan liggen ze zelf ook in een deuk (hier thuis tot nu toe wel tenminste).
Uhm, en als ie het door heeft kan je altijd nog roepen dat ie er later heel hard om gaat lachen (ook vaak geprobeerd, minder kans van slagen
)
Uhm, en als ie het door heeft kan je altijd nog roepen dat ie er later heel hard om gaat lachen (ook vaak geprobeerd, minder kans van slagen
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Je bet 18 jaar oud. Je kunt toch wel gewoon met je ouwelui gaan praten???
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
hier knipperen de lampjes dag en nacht.. dus daar kunnen ze eigenlijk niets op zeggen .. je zit dan gewoon in een of andere chatbox.. en bent vergeten uit te loggenstaat dus een beetje vreemd als tijdens het eten alle lampjes vrolijk staan te knipperen
of je bent iets aan het downloaden .. enzo..
bij mij knipperen ze ook als mijn compu uitstaat dus...Op maandag 20 augustus 2001 16:19 schreef AiRWoLf het volgende:
[..]
hier knipperen de lampjes dag en nacht.. dus daar kunnen ze eigenlijk niets op zeggen .. je zit dan gewoon in een of andere chatbox.. en bent vergeten uit te loggen
of je bent iets aan het downloaden .. enzo..
als er iemand aan het poortscannen is o.i.d. dan knipperen ze ook, dus die oplossing gaat uitstekend.
specs : wil je niet weten
Ik ben van @Home Kabelcom, ik ben de directeur, deze meneer staat bij ons geregistreerd als 'medewerker' , nu dus niet meer.Op maandag 20 augustus 2001 13:47 schreef wildmedia het volgende:
Verwijderd
Spot er maar mee. Ik maak niet zoveel geintjes. Als er werkelijk problemen ontstaan uit het 'geknutsel' van deze gebruiker, weten we waar deze door kunnen komen. We zullen dan ook de nodige actie ondernemen.
Verwijderd
ja ja ja ja tis wat allemaal
erg man ik zou helemaal niet gaan rommemlen aan je modem maar ff goed praten met paps en mams
Verwijderd
Lekker slim om het zo te vermelden, is het misschien niet handiger om een persoonlijk mailtje te sturen naar hem, want je heb toch zijn IP en Mac adres, dus zijn e-mail adres mot je ook zo kunnen vinden.Op maandag 20 augustus 2001 17:10 schreef wildmedia het volgende:
Spot er maar mee. Ik maak niet zoveel geintjes. Als er werkelijk problemen ontstaan uit het 'geknutsel' van deze gebruiker, weten we waar deze door kunnen komen. We zullen dan ook de nodige actie ondernemen.
Verwijderd
LOLOp maandag 20 augustus 2001 17:31 schreef Qorne het volgende:
en hier spreek Wim Kok en van mij mag je alles met die kabel modem doen![]()
Hmm, jij betaalt de rekening en zij zorgen dat je niet kunt internetten? Dan wordt het hoog tijd dat ze daar een vergoeding voor gaan betalen.
Ik ga even uit van een abbo van 100 piek per maand.
Dan kost een uur internet dus 14 ct. In mijn geval is het ook een inkomstenderving, omdat een deel van mijn inkomen via internetr komt. Je kunt vast wel iets verzinnen waardoor dit ook op jou van toepassing is. Uurloon = 15 piek per uur ofzo. Dan nog emotionele schade door het gemis van je GoT-vrienden en de verveling die onherroepelijk toeslaat... 5 piek per uur.
5 + 15 + 0.14 = 20.14 piek per uur.
Lijkt me een leuke rekening om aan je ouders te presenteren. Als je mazzel hebt worden ze pissig en trekken ze de stekker er meteen wéér uit. Heb je meteen geen stufi meer nodig
Ik ga even uit van een abbo van 100 piek per maand.
Dan kost een uur internet dus 14 ct. In mijn geval is het ook een inkomstenderving, omdat een deel van mijn inkomen via internetr komt. Je kunt vast wel iets verzinnen waardoor dit ook op jou van toepassing is. Uurloon = 15 piek per uur ofzo. Dan nog emotionele schade door het gemis van je GoT-vrienden en de verveling die onherroepelijk toeslaat... 5 piek per uur.
5 + 15 + 0.14 = 20.14 piek per uur.
Lijkt me een leuke rekening om aan je ouders te presenteren. Als je mazzel hebt worden ze pissig en trekken ze de stekker er meteen wéér uit. Heb je meteen geen stufi meer nodig
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Verwijderd
kinder telefoon 
nee grapje
Weetje wat je ook kan doen dit allemaal aan je ouders laten zien
wat wij op GOT er van vinden misschien worden ze dan wakker ???
Probeer het eens (ik hoop dat je GEEN GOT verbod krijgt
)
nee grapje
Weetje wat je ook kan doen dit allemaal aan je ouders laten zien
Probeer het eens (ik hoop dat je GEEN GOT verbod krijgt
Als we allemaal stoer doen tellen ik het gewoon bij mekaar op, hoorOp maandag 20 augustus 2001 13:47 schreef wildmedia het volgende:
weet je zeker dat je van @home ben, ze kunnen daar al even goed spellen als internet verspreiden....
McFraGG de gekste !!
Verwijderd
Ik zou het zo stellen : Ik betaal het internet en jullie trekken het uit ? Fine , jullie betalen de elektriciteit en ik trek die uit !
oplossingen voor het probleem:
Psychologisch:
Ga praten met je ouders
Voordelen: kost niet veel, makkelijk.
Nadelen: Kan uitlopen op niets, of nog minder.
Drastisch:
Verhuizen.
Voordelen: Nooit meer problemen met het internet door je ouders.
Nadelen: Duur, je mist wel wat sociale voorzieningen nu door je ouders gegeven (bikken).
Chemisch:
Koop trinitrotolueen en botvier je woede op bijvoorbeeld de huiskamer.
Voordelen: Je hebt je standpunt duidelijk gemaakt.
Nadelen: Kan in het verkeerde keelgat schieten bij je ouders.
Technisch:
Sloop de inhoud uit je modem, maar laat de behuizing zitten.
De inhoud zet je boven op je kamer neer, en je trekt een extra coax naar je kamer (Ik moet toch behalve TV ook radio hebben ?!?!) In de modem-dummy klooi je lampjes die je stuurt van de lampjes van je echte modem via de al aanwezige UTP kabel, maar als je ouders de stroomvoorziening uittrekken, gaan alle lampjes uit op de dummy. Voor een schema kun je me emailen.
Voordelen: Je ouders hebben niet door dat je toch internet, succes gegarandeerd.
Nadelen: Geen garantie meer op je modem, of wat daar van over is.
Veel suc6 in elk geval !
Psychologisch:
Ga praten met je ouders
Voordelen: kost niet veel, makkelijk.
Nadelen: Kan uitlopen op niets, of nog minder.
Drastisch:
Verhuizen.
Voordelen: Nooit meer problemen met het internet door je ouders.
Nadelen: Duur, je mist wel wat sociale voorzieningen nu door je ouders gegeven (bikken).
Chemisch:
Koop trinitrotolueen en botvier je woede op bijvoorbeeld de huiskamer.
Voordelen: Je hebt je standpunt duidelijk gemaakt.
Nadelen: Kan in het verkeerde keelgat schieten bij je ouders.
Technisch:
Sloop de inhoud uit je modem, maar laat de behuizing zitten.
De inhoud zet je boven op je kamer neer, en je trekt een extra coax naar je kamer (Ik moet toch behalve TV ook radio hebben ?!?!) In de modem-dummy klooi je lampjes die je stuurt van de lampjes van je echte modem via de al aanwezige UTP kabel, maar als je ouders de stroomvoorziening uittrekken, gaan alle lampjes uit op de dummy. Voor een schema kun je me emailen.
Voordelen: Je ouders hebben niet door dat je toch internet, succes gegarandeerd.
Nadelen: Geen garantie meer op je modem, of wat daar van over is.
Veel suc6 in elk geval !
praten lost af en toe wel wat op
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Idd, dat was toch een apparaat om de tuin te maaienOp maandag 20 augustus 2001 17:31 schreef Qorne het volgende:
en hier spreekt Wim Kok en van mij mag je alles met die kabel modem doen![]()
And The Only One
heheheh ik kan iig erg lachen om de meeste reacties van mijn mede GoT'ers 
ik denk toch echt dat ik ga solderen, praten heb ik al te lang geprobeert en dat draait op niets uit.
wel lache 1x was ik zo pissed dat ik op dat moment hun tv stekker eruit trok, terwijl ze tv aan het kijken ware, vond me pa niet leuk, en vervolgens knipte hij et snoer vd adapter door
dus ik naar de keuken, pak de grootste schaar die ik kan vinden, en loop zo recht op de tv af, ik rop de stekker uit de muur en zette de schaar op et snoer, nou me pa was NET optijd om dat snoer uit me klauwen te slaan. mennn ik stond helemaal te shaken van de adrenalne/woede, echt vaag.
gevolg actie --> 4dagen geen inet, en een te repareren adapter snoer
zoals je ziet hebben dus ook wraak acties geen zin, et word gewoon solderen of verhuizen.
maar ik kan met beide oplossingen inmidels wel leven denk ik.
van die modem, intereseert me geen drol, vergoed de schade wel, en bij evt. opzegging abo herstel ik dat ding wel weer
dus de soldeerbout ligt hier op m'n bureau in de aanslag
ik denk toch echt dat ik ga solderen, praten heb ik al te lang geprobeert en dat draait op niets uit.
wel lache 1x was ik zo pissed dat ik op dat moment hun tv stekker eruit trok, terwijl ze tv aan het kijken ware, vond me pa niet leuk, en vervolgens knipte hij et snoer vd adapter door
gevolg actie --> 4dagen geen inet, en een te repareren adapter snoer
zoals je ziet hebben dus ook wraak acties geen zin, et word gewoon solderen of verhuizen.
maar ik kan met beide oplossingen inmidels wel leven denk ik.
van die modem, intereseert me geen drol, vergoed de schade wel, en bij evt. opzegging abo herstel ik dat ding wel weer
Verwijderd
sorry maar jou ouder zijn NIET helemaal lekker als ze de kabel door knippen het spijt me maar ik weet niet hou vader is maar hij is NIET hellemaal GOED bij zijn hoofdOp maandag 20 augustus 2001 20:59 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
wel lache 1x was ik zo pissed dat ik op dat moment hun tv stekker eruit trok, terwijl ze tv aan het kijken ware, vond me pa niet leuk, en vervolgens knipte hij et snoer vd adapter doordus ik naar de keuken, pak de grootste schaar die ik kan vinden, en loop zo recht op de tv af, ik rop de stekker uit de muur en zette de schaar op et snoer, nou me pa was NET optijd om dat snoer uit me klauwen te slaan. mennn ik stond helemaal te shaken van de adrenalne/woede, echt vaag.
heb niet alles gelezen maar een hele goede oplossing lijkt me hetvolgende:
Je verlengt de COAX naar zolder (mits je die al niet heb) zet daar ook je kabelmodem neer (verstopt
), regel een 2e zelfde kabelmodem en zet deze beneden... whehe nu snap je hem wel
Als ze heb eruit trekken BOEIE
Je verlengt de COAX naar zolder (mits je die al niet heb) zet daar ook je kabelmodem neer (verstopt
Als ze heb eruit trekken BOEIE
Verwijderd
ga gewoon na een electronica zaak in de buurt. Koop daar een voeding, een kabel,een stuk krimpkous, ledjes en zwarte isolatie tape en ga knutselen.
Nieuwe adapter voor de ledjes. Oude ledjes afplakken met tape. koop ook ff een nieuw contra stekkertje voor de adapter anders gaat er een kabel naar binnen die er eerst niet was. (plaats deze wel zo dat ze deze er die niet uit kunnen halen, maar ook zo dat het lijkt of het erbij moet. Dus de nieuwe adapter in de oude voedingsingang voor de led en een nieuwe stekker voor de voeding van de adapter).
Dan pak je de utp kabel en de gewone voedingskabel die naar boven gaat en doet hier netjes de krimpkous omheen zodat het net lijkt of het een kabel is. Dit hoeft niet zo lang alleen dat stukje wat ze kunnen zien. De ledjes zet je zo vast dat je weinig hoeft te veranderen in de modem.
Nieuwe adapter voor de ledjes. Oude ledjes afplakken met tape. koop ook ff een nieuw contra stekkertje voor de adapter anders gaat er een kabel naar binnen die er eerst niet was. (plaats deze wel zo dat ze deze er die niet uit kunnen halen, maar ook zo dat het lijkt of het erbij moet. Dus de nieuwe adapter in de oude voedingsingang voor de led en een nieuwe stekker voor de voeding van de adapter).
Dan pak je de utp kabel en de gewone voedingskabel die naar boven gaat en doet hier netjes de krimpkous omheen zodat het net lijkt of het een kabel is. Dit hoeft niet zo lang alleen dat stukje wat ze kunnen zien. De ledjes zet je zo vast dat je weinig hoeft te veranderen in de modem.
Maareuh ... de stroom apart aansturen vanaf je eigen kamer? Hmm, kan best hoor ... maar niet "IN" de UTP kabel, neem gewoon een dun telefoonsnoertje ofzo en hang dat er ergens langs (alleen het laatste stukje bij het kabelmodem wat ze kunnen zien moet je even wat wegwerken). 't Is toch maar zwakstroom, dus veel storing zal het echt niet geven.
Ik heb hier thuis bij de computer de volgende kabels door één enkel 3/8 PVC buisje liggen (weliswaar maar een heel kort buisje van een halve meter ongeveer ... maar goed):
* 3 aderig snoer om de PC/monitor/printer/telefoon/bureaulamp/nummermelder/PC-speakers van stroom te voorzien (220V dus!)
* UTP kabel
* Stereo dubbel afgeschermde audiokabel voor PC-herrie op de radio (ook i.v.m. films via de TV-out natuurlijk)
* Coax-kabel (die ik gebruik voor het TV-out signaal naar de TV)
* Telefoonsnoer
En dat alles zonder problemen of enig teken van storing
En als je die LED's apart wil gaan aansturen dan zou ik de oude LED's helemaal afplakken of wegsolderen en er dan knipperLED's voor in de plaats zetten (die dan op de oorspronkelijke voeding van je modem zitten ... die adapter die je ouders er steeds uittrekken dus). Zorg ervoor dat ze niet tegelijk knipperen en ik zou ze ook gewoon zo laten knipperen als wanneer jij normaal zou zitten te internetten (want als jij niet thuis bent en je computer zou niet aanstaan, dan kijken je ouders toch niet naar het kabelmodem omdat je dan toch niet zit te internetten).
Ohw ja, als laatste: JE OUDERS ZIJN TRIEST!!!
(no flame intended
)
Ik heb hier thuis bij de computer de volgende kabels door één enkel 3/8 PVC buisje liggen (weliswaar maar een heel kort buisje van een halve meter ongeveer ... maar goed):
* 3 aderig snoer om de PC/monitor/printer/telefoon/bureaulamp/nummermelder/PC-speakers van stroom te voorzien (220V dus!)
* UTP kabel
* Stereo dubbel afgeschermde audiokabel voor PC-herrie op de radio (ook i.v.m. films via de TV-out natuurlijk)
* Coax-kabel (die ik gebruik voor het TV-out signaal naar de TV)
* Telefoonsnoer
En dat alles zonder problemen of enig teken van storing
En als je die LED's apart wil gaan aansturen dan zou ik de oude LED's helemaal afplakken of wegsolderen en er dan knipperLED's voor in de plaats zetten (die dan op de oorspronkelijke voeding van je modem zitten ... die adapter die je ouders er steeds uittrekken dus). Zorg ervoor dat ze niet tegelijk knipperen en ik zou ze ook gewoon zo laten knipperen als wanneer jij normaal zou zitten te internetten (want als jij niet thuis bent en je computer zou niet aanstaan, dan kijken je ouders toch niet naar het kabelmodem omdat je dan toch niet zit te internetten).
Ohw ja, als laatste: JE OUDERS ZIJN TRIEST!!!
emmmmm ja das idd et planOp maandag 20 augustus 2001 21:10 schreef Spor het volgende:
ga gewoon na een electronica zaak in de buurt. Koop daar een voeding, een kabel,een stuk krimpkous, ledjes en zwarte isolatie tape en ga knutselen.
Verwijderd
lekker gaan verhuizen lijkt me hier het beste
zelden zo,n triest verhaal gehoord
oprotten daar,zal je niet tegenvallen
probeer lekker met een vriend van je samen te gaan wonen ofzo dan deel je de vaste lasten
p.s. als laatste had ik die modem door de t.v.beeldbuis gesmeten
zelden zo,n triest verhaal gehoord
oprotten daar,zal je niet tegenvallen
probeer lekker met een vriend van je samen te gaan wonen ofzo dan deel je de vaste lasten
p.s. als laatste had ik die modem door de t.v.beeldbuis gesmeten
Welke electronica zaak?? (Op maandag 20 augustus 2001 21:10 schreef Spor het volgende:
Verwijderd
Oke en veel zeggen leds aan stuuren van je kamer oke:
je ouders zijn om een vage reden boos trekken de stekker er uit
maar omdat jij dan gewoon DOOR kan interneten en je hebt een fake stekker dan weet jij NIET wanneer je de lampjes uit moet doen dus... dan zien hin een NOG werkende modem en dan heb je ECHT een probleem
je ouders zijn om een vage reden boos trekken de stekker er uit
Ken je de film schatjes?!?!? *evil grin* ga die maar naspelen.. Als je nou eerst je broertje/zusje ook verslaafd maakt aan internet heb je daar ook gelijk hulp van. 
Ik weet eigenlijk niet of het solderen wel zo'n strak plan is. Wat als je ouders daar achter komen?? als ze nu al zo zeiken zal het dan wel helemaal erg worden.
Ben ik even blij dat ik een zwaar relaxte moeder heb waarvan alles mag.
(including telefoon rekeningen van 600piek/p. maand. (sick!))
Maar als mijn pa/ma zoiets zou flikken... Dan zou de magnetron in een keer gaan koelen, de koelkast gaan magnetroneren (ook wel verhitten genoemd), de afzuigkap gaan blazen, het koffiezetapperaat vol met pis zitten, de wc onder stroom staan, de tv de radio harder zetten, de radio een raar geklapper geluid geven, de bank vol valkuilen zitten, in alle (220) vittingen 12volt lampjes zitten....... enz. enz. enz. enz.
Ik weet eigenlijk niet of het solderen wel zo'n strak plan is. Wat als je ouders daar achter komen?? als ze nu al zo zeiken zal het dan wel helemaal erg worden.
Ben ik even blij dat ik een zwaar relaxte moeder heb waarvan alles mag.
Maar als mijn pa/ma zoiets zou flikken... Dan zou de magnetron in een keer gaan koelen, de koelkast gaan magnetroneren (ook wel verhitten genoemd), de afzuigkap gaan blazen, het koffiezetapperaat vol met pis zitten, de wc onder stroom staan, de tv de radio harder zetten, de radio een raar geklapper geluid geven, de bank vol valkuilen zitten, in alle (220) vittingen 12volt lampjes zitten....... enz. enz. enz. enz.
Verwijderd
Ja sorry dat ik het zeg maar je ouders zijn ziek. Ik denk dat de beste oplossing is om je ouders een beetje bekent te maken met het internet en de voordelen voor hun. Als je bv je moeder een beetje verslafd krijgt aan kookweb.nl (ik noem maar een dwarsstraat) heb je al weer een voorstander erbij. En als je vader dan denkt dat jij aan het i'netten bent en hij trekt de stekker eruit dan komt jou moeder ff naar beneden
(Ik denk dat je het beste bij je moeder kunt beginnen want je vader lijkt me een beetje psyched, no flame intended maar i've been there and it's niet grappig maar in ieder geval suc6 ermee en serieus dat slopen lijkt me nix. (Vind het btw wel een goed topic je hoort meestal vaker iets over vervelende broertjes en/of zusjes)
Lekkere vader heb je.
oplossing 1
ga praten
oplossing 2
schroef je modem open. de onderkant kan je weghalen zodat je alleen de behuizing overhoudt.
In de behuizing plaats je groene ledjes (kosten een .25 per stuk) en ga solderen. De buitenste 2 moeten branden. En in het midden plaats je een IC'tje zodat die om de zoveel seconden knipperen.
Koop een coaxsplitter en zet aan de TV aansluiting. De ene maak je terug aan de tv vast en de andere aan je behuizing van je modem. (zodat het echt lijkt)
Het modem verstop je dan ergens (ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar ik had hem in een loze ruimte achter de kast vast gemaakt)
Succes gegarandeert.
Ik heb het zelf ook 1 keer toe moeten passen. Ik mocht nl een maand niet op inet door tegenvallende schoolresultaten. (waar ze wel gelijk in hadden.....achteraf)
oplossing 1
ga praten
oplossing 2
schroef je modem open. de onderkant kan je weghalen zodat je alleen de behuizing overhoudt.
In de behuizing plaats je groene ledjes (kosten een .25 per stuk) en ga solderen. De buitenste 2 moeten branden. En in het midden plaats je een IC'tje zodat die om de zoveel seconden knipperen.
Koop een coaxsplitter en zet aan de TV aansluiting. De ene maak je terug aan de tv vast en de andere aan je behuizing van je modem. (zodat het echt lijkt)
Het modem verstop je dan ergens (ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar ik had hem in een loze ruimte achter de kast vast gemaakt)
Succes gegarandeert.
Ik heb het zelf ook 1 keer toe moeten passen. Ik mocht nl een maand niet op inet door tegenvallende schoolresultaten. (waar ze wel gelijk in hadden.....achteraf)
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Dit is dus de oplossing....Op maandag 20 augustus 2001 21:10 schreef Spor het volgende:
Nog een tip: zorg dat de spanning die meekomt via de UTP gewoon vlak onder de UTP ingang naar binnen gaat; liefst net onder de stekken... zit vaak wel wat ruimte.....en niemand die het ziet tenzij ze de UTP eruit trekken....
MZL Spyro (die wel met mensen met vervelende ouders te doen heeft....)
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Ik heb ook zo'n moeder. Normaal was de inet rekening zo'n 1100,- per 2 maanden. Toen mijn ouders aan het twijfelen waren of ze nu wel of niet over moesten stappen op kabel kwam ik met de verlossing, ik genereerde een rekening van 3312,- in 2 maanden tijd. (dual ISDN wil welOp maandag 20 augustus 2001 22:25 schreef Sabbath het volgende:
Ben ik even blij dat ik een zwaar relaxte moeder heb waarvan alles mag.(including telefoon rekeningen van 600piek/p. maand. (sick!))
Gezocht!
Router
Shoot the b@st@rds and blame it all on Eminem 
Of Marilyn Manson ofzo...
Hebben ze eigenlijk kabel in de bajes?!?
Of Marilyn Manson ofzo...
Hebben ze eigenlijk kabel in de bajes?!?
[off-topic]
Dit doet mij denken aan de tijd toen ik met een 27MC zender (bakkie) zat te klooien.
Ik mocht geen antenne op het dak plaatsen, de gevel was ook geen optie, de antenne stond dus in mijn kamer...
Na verloop van tijd ben ik het zo zat geworden en heb ik bij een vriend een 300W liniair (versterker) geleend en heb op die manier alles wat met TV of radio temaken had platgelegd.
Toen mijn ouders gingen zeiken heb ik gezecht dat ik zou stoppen als er een antenne op het dak mocht plaatsen, want wat heb je aan een bak als je met niemand kon ouwehoeren.
Binnen vier dagen stond er een antenne op het dak.
Tja, soms willen represailles wel helpen, er moet alleen geen ruzie uit voortkomen.
[off-topic]
Dit doet mij denken aan de tijd toen ik met een 27MC zender (bakkie) zat te klooien.
Ik mocht geen antenne op het dak plaatsen, de gevel was ook geen optie, de antenne stond dus in mijn kamer...
Na verloop van tijd ben ik het zo zat geworden en heb ik bij een vriend een 300W liniair (versterker) geleend en heb op die manier alles wat met TV of radio temaken had platgelegd.
Toen mijn ouders gingen zeiken heb ik gezecht dat ik zou stoppen als er een antenne op het dak mocht plaatsen, want wat heb je aan een bak als je met niemand kon ouwehoeren.
Tja, soms willen represailles wel helpen, er moet alleen geen ruzie uit voortkomen.
[off-topic]
Op maandag 20 augustus 2001 01:19 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
>ik zit met een probleem, mijn ouders zijn nogal streng
misschien handiger om ipv je ouders nog meer over de rooie te krijgen eens proberen met ze te praten.
maar voordat je met je ouders gaat praten probeer eens met
vrienden van je ouders te praten waar je een beetje mee overweg kunt.
vraag hun om jouw te helpen met je problemen
>en gebruik 2 aders om vanaf boven mijn modem van stroom te voorzien.
kans op kortsluiting is zeer zeer groot omdat je te maken hebt met 220 V wisselspanning en met zulke dunne aders gaat dat echt niet lukken en al zou het lukken dan krijg je last van overspraak
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
kijk zo mot et...Op dinsdag 21 augustus 2001 00:32 schreef bazs2000 het volgende:
[off-topic]
[off-topic]
Maar maar maar ...Op maandag 20 augustus 2001 08:47 schreef apa het volgende:
Stroom doorheen dezelfde kabel als UTP data sturen is suicide... Dat geeft zodanig veel storing dat je vrijwel geen signaal meer overhou. Niet alleen dat, maar door inductie (aangezien het stroom-signaal veel sterker is dan de data-signalen) ga je nog stroom krijgen in je datakabels en gaat je kabelmodem helemaal op een frituur lijken.
Een oplossing is een geleider rond de voeding van je kabelmodem steken... Als je ouders die voeding eruit willen pluggen, dan krijgen ze de schok van hun leven
wat een onz1n weer vandaag...
(of gisteren)
je voeding door de ongebruikte draadjes (4,5,7,8) in je utp laten lopen kan prima
neem je bv 4 als + (blauw) en 5 als - (wit / blauw)
Die @sloom adapter is 15V DC
en van inductie heb je dus helemaal _geen_ last omdat het gelijkstroom is (DUH)
een beetje creatief met je soldeerbout moet je wel zijn
en een poging tot niet modden van je modem kun je ook nog doen ...
gewoon je utp kabel voor het modem (lees direct 8er de stekker) strippen en de 2 blauwe draden verlengen en daar een stekkertje aan maken wat in de voedings plug van je c21 past je adapter knoop je boven ergens aan die zelfde 2 blauwe draden
je hebt nu een werkend kabelmodem met een stealth voeding
nu zit je nog met je led probleem
en daar zul je een beetje voor moeten modden
maar dit kun je zo doen dat je niet aan je modem
hoeft te gaan solderen
ga naar eao elektro zaak en kope daar :
1 groene led
2 groene knipper led's
3 weerstandjes 470 ohm
1 12V adapter van een tientje
men schroeve het modem open
men plakke de bestaande ledjes af met een stukje tape
men montere (tape ?) de groene led 8er het power ledje
en de groene knipper led's 8er het rx en tx ledje
die dingen knipperen nooit synchroon dus dat ziet er alweer realistisch uit
dit zaakje voeden we met de 2e adapter
en klaar is kees ....
Verwijderd
Heb je er al aan gedacht hoe de kabelmaatsch. reageert als je hen een verknutseld modem teruggeeft?Op maandag 20 augustus 2001 20:59 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
(...)
Verwijderd
Ze sturen je gewoon de rekening van de nieuwe modem, doen ze niet moeilijk over hoor. En topicstarter heeft al aangegeven dat voor lief te nemen.Heb je er al aan gedacht hoe de kabelmaatsch. reageert als je hen een verknutseld modem teruggeeft?
Idd gewoon een 15Volts adaptertje kopen, deze aansluiten op 2 van de ongebruikte draden van je UTP. In de modem snij je de printbanen vd. oorspr. aansluitstekker door met een stanley mesje oid, schuur de uiteinden iets op, zodat het koper zichtbaar wordt en soldeer daar je voeding van boven weer aan.
De ledjes zijn inderdaad SMD. Koop een tinzuigertje (Fl.20) en desoldeer deze. Snij een klein stukje af vd. 'geleiders' (doorzichtig plastic wat ledje aan de buitenkant zichtbaar maakt). Monteer nu je eigen ledjes en laat ze schakelen door de oorspr. voedingsaansluiting. Je sluit ze dus gewoon aan op de oorspr. punten.
Neem bv. 3 relais-tjes en sluit deze aan op de oorspr. voeding en laat die de ledjes schakelen.
Het mooist is nog domweg de oorspr. ledjes (SMD) 'kantelen' (zodat ze rechtop staan) en dan aan de bovenkant + andere oorps. aansluitpunt de draadjes naar je relais.
Als je slim bent zorg je voor een indicatiesysteem (kun je weer 2 aders uit je utp aan opofferen) zodat je boven kunt zien of beneden de stekker er in is danwel eruit.
Het kost je een kabelmodem en lost imo niets op, maar werkt wel.
Alle andere oplossingen (ledjes afplakken, fake modems, extra kabels trekken etc) komen ouders sowieso wel achter, dat extra kabeltje naar je modem oid komt vanzelf een keer tevoorschijn.
ze komen t modem maar halen, trouwens, iemand die weet hoe ikin mijn lancity kom??
Verwijderd
Ehm, heb je er al aan gedacht dat het misschien opvalt dat je dan niet meer meteen naar beneden komt gestormd?
"He da's gek, ik terk die kabel eruit en hij komt neit meer naar beneden"
Ruk die andere kabel!
Ik blijf erbij dat de sfeer al ver genoeg verpest is dat je eens naar de rechtswinkel meot gaan om een advocaat eens een mooie brief aan die genetische eikels te schrijven.
Ruk die andere kabel!
Ik blijf erbij dat de sfeer al ver genoeg verpest is dat je eens naar de rechtswinkel meot gaan om een advocaat eens een mooie brief aan die genetische eikels te schrijven.
Ja hoor, we leven niet in amerika.Op dinsdag 21 augustus 2001 09:00 schreef Masta-T het volgende:
Ehm, heb je er al aan gedacht dat het misschien opvalt dat je dan niet meer meteen naar beneden komt gestormd?
Ruk die andere kabel!
Hij zoekt een oplossing, hij wil niet een oorlog met z'n ouders beginnen.
Verwijderd
FF ter info @home houd hun kabelmodempie's in de gaten, als er een tevaak uitvalt komen ze hem vervangen !! 
Dus het kan zijn dat je na nog een paar van de aktie's van je ouders ineens een mannetje van @home voor de deur staat om je modem om te vervangen.
heb een kennis die bij @home/essent werkt...
suc6..
Dus het kan zijn dat je na nog een paar van de aktie's van je ouders ineens een mannetje van @home voor de deur staat om je modem om te vervangen.
heb een kennis die bij @home/essent werkt...
suc6..
Hij wil een adapter op z'n kamer hebben om het modem te voeden ... er gaat dus helemaal geen 220V wisselspanning door die dunne draadjes. Er gaat 12V (of wat dat modem dan ook maar gebruik) gelijkspanning doorheen, en daar hoef je opzich niet echt veel storing van te verwachten ... en ook kunnen die dunne draadjes dat makkelijk aan.Op dinsdag 21 augustus 2001 00:37 schreef rambo-2001 het volgende:
[..]
edit: Ho ... dit was antwoord op een reply van pagina 6 kom ik net achter ... ik had pagina 7 nog niet gezien.
Verwijderd
je kan proberen je vader psychish onder druk te zetten . kan zeker helpen. dan denkt ie dat ie alles fout doet en begint ie aan zich eigen te twijfelen. enzo . Dan geeft het een genoegdoening omdat jij zo lief zit te surven
, breek zijn geest (dat hoeft niet met geschreeuw ofzo maar met houding enzo)
owja , moeders zijn meestal geen probleem , als je ze soms een beetje helpt ofzow en als je vader het goed vindt dan ook meestal je moeder.
ga is naar biep
heb je eigenlijk nog oudere/jongere broers/zussen. hebben ze ook internet
Nog ff over school . Dat gaat allemaal goed zonder niks te doen. Misschien denken je ouders van : die jongen doet ook nooit iets voor school, red ie het wel. ... ofzow (zo kunnen ouders denken ook al heb je goede cijfers) laat is merken dat je bijvbeeld nog veel moet doen voor school en dat je meer moeite doet (ookal hoef het niet)
owja , moeders zijn meestal geen probleem , als je ze soms een beetje helpt ofzow en als je vader het goed vindt dan ook meestal je moeder.
ga is naar biep
heb je eigenlijk nog oudere/jongere broers/zussen. hebben ze ook internet
Nog ff over school . Dat gaat allemaal goed zonder niks te doen. Misschien denken je ouders van : die jongen doet ook nooit iets voor school, red ie het wel. ... ofzow (zo kunnen ouders denken ook al heb je goede cijfers) laat is merken dat je bijvbeeld nog veel moet doen voor school en dat je meer moeite doet (ookal hoef het niet)
wat een kut ouders heb jij zeg......
dat moeten mijn ouders mij niet flikken, want dan is mijn pa zijn (COMMERCIëLE) site binnen 3 minuten offline en dan ga IK hem niet meer online brengen
dat moeten mijn ouders mij niet flikken, want dan is mijn pa zijn (COMMERCIëLE) site binnen 3 minuten offline en dan ga IK hem niet meer online brengen
praten zal denk ik niet helpen.
het lijkt erop dat jou ouders erg goed in de gaten hebben dat ze jou erg hebben met het internet afsluiten, dus dat is voor hun het ideale middel om jou te laten luisteren/doen wat zij willen.
al dan niet terecht/onterecht toegepast.
zij vinden dat je iets fout doet, dus volgt sanctie. daar kun je het natuurlijk wel of niet mee eens zijn maar het gevolg is bekend.
mocht je dus, tegen de wil van pa en ma in, gaan internetten, dan is de sabbotage optie het enige.
bedenk wel dat, indien ze hier achter komen, het er vast niet prettiger op wordt thuis.
dus de (knipper)leds lijken mij het beste.
en je een beetje gedragen natuurlijk
het lijkt erop dat jou ouders erg goed in de gaten hebben dat ze jou erg hebben met het internet afsluiten, dus dat is voor hun het ideale middel om jou te laten luisteren/doen wat zij willen.
al dan niet terecht/onterecht toegepast.
zij vinden dat je iets fout doet, dus volgt sanctie. daar kun je het natuurlijk wel of niet mee eens zijn maar het gevolg is bekend.
mocht je dus, tegen de wil van pa en ma in, gaan internetten, dan is de sabbotage optie het enige.
bedenk wel dat, indien ze hier achter komen, het er vast niet prettiger op wordt thuis.
dus de (knipper)leds lijken mij het beste.
en je een beetje gedragen natuurlijk
specs : wil je niet weten
Verwijderd
Die knipper leds heb je echt niet nodig, ik persoonlijk zou het daarnaast erg verdacht vinden als een modem zo constant knipperd.. als je het gewoon zo aansluit:
Dan werken je ledjes als de oorspr. voeding is aangesloten gewoon zoals ze normaal ook werken. Voeding eruit --> ledjes uit. Dit kan ook met transistoren maar ben daar niet genoeg in thuis om daar het schemaatje voor te tekenen, misschien iemand anders wel?
code:
1
2
3
4
5
6
| Oorspr. Voeding
|
|
RELAIS
oorspr. led aansluiting ___________________/ \_____ LED
----------------------------- |
Dan werken je ledjes als de oorspr. voeding is aangesloten gewoon zoals ze normaal ook werken. Voeding eruit --> ledjes uit. Dit kan ook met transistoren maar ben daar niet genoeg in thuis om daar het schemaatje voor te tekenen, misschien iemand anders wel?
hahahahaha cool dit 
heb het zelf een paar jaar geleden gehad
hele ruzies in huis
maar er zijn wel een aantal oplossingen
1. je ouders om laten brengen
2. stoppen met internetten voor de goede lieve vrede
3. de hele zooi ombouwen
4. wat ik gedaan heb OP JEZELF GAAN WONEN, ben je overal van al het gezeik af
heb het zelf een paar jaar geleden gehad
hele ruzies in huis
maar er zijn wel een aantal oplossingen
1. je ouders om laten brengen
2. stoppen met internetten voor de goede lieve vrede
3. de hele zooi ombouwen
4. wat ik gedaan heb OP JEZELF GAAN WONEN, ben je overal van al het gezeik af
hmmm.... mijn com21 modem staat in de boekenkast achter wat boeken... je ziet niets knipperen en mooi buiten bereik van ouders.....
nu zouden die dat ook nooit doen..... ze vinden het niet echt leuk dat mijn pc 24/7 aanstaat maar echt actie ertegen ondernemen ze niet ... waarom zouden ze ook ik betaal de boel en hun maken er gratis gebruik van...
je hebt idd een beetje strenge ouders dude... hoop dat er een oplossing voor komt... zown droevig verhaal is dit... dat ik zelfs alle 7 de paginaŽs doorspitte
misschien dat je idd je ouders dit topic eens laat lezen... en dat het dan misschien duidelijk word dat hun reactie niet echt normaal is
suc6 dude....
nu zouden die dat ook nooit doen..... ze vinden het niet echt leuk dat mijn pc 24/7 aanstaat maar echt actie ertegen ondernemen ze niet ... waarom zouden ze ook ik betaal de boel en hun maken er gratis gebruik van...
je hebt idd een beetje strenge ouders dude... hoop dat er een oplossing voor komt... zown droevig verhaal is dit... dat ik zelfs alle 7 de paginaŽs doorspitte
misschien dat je idd je ouders dit topic eens laat lezen... en dat het dan misschien duidelijk word dat hun reactie niet echt normaal is
suc6 dude....
Toevallig wordt 90% v/d rekening door de werkgever van mijn ma betaald.Op maandag 20 augustus 2001 23:53 schreef Qorne het volgende:
f3312-, jezus hou heb je dat gedaan altijd online of zoen daar is ie nog trots op ook
Dus de rekening voor mijn ma was 110 per 2 maanden = 55,- per maand = geen reden om over te stappen naar kabel. Toen ze de rekening van 331,- kreeg was er wel een reden.
en er staat nergens dat ik daar trots op was (ik heb zelfs die rekening zelf betaald) maar dit was gewoon noodzakelijk voor mij.
En die 3312,- is makkelijk te krijgen als je dual ISDN 24/7 aan laat staan. We hebben thuis een quad ISDN verbinding dus het viel niet meteen op.
Gezocht!
Router
ik denk serieus dat je voor dit probleem de oplossing niet moet zoeken in de technologische sfeer, maar in de familie sfeer
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
Niet boos bedoelt nu snap ik hetOp dinsdag 21 augustus 2001 14:56 schreef thedolf het volgende:
[..]
Toevallig wordt 90% v/d rekening door de werkgever van mijn ma betaald.
Dus de rekening voor mijn ma was 110 per 2 maanden = 55,- per maand = geen reden om over te stappen naar kabel. Toen ze de rekening van 331,- kreeg was er wel een reden.
en er staat nergens dat ik daar trots op was (ik heb zelfs die rekening zelf betaald) maar dit was gewoon noodzakelijk voor mij.
En die 3312,- is makkelijk te krijgen als je dual ISDN 24/7 aan laat staan. We hebben thuis een quad ISDN verbinding dus het viel niet meteen op.
Jezus, en dan dacht ik dat mijn pa erg was. Die begon te zeuren over een stroomrekening e.d.
Betaalde al Fl 25,- per maand voor al het stroomverbruikt (5 pc's wil wel lukken dacht ik zow) + een kWh meter om aan te tonen dat ik dat bedrag niet haal
Betaalde al Fl 25,- per maand voor al het stroomverbruikt (5 pc's wil wel lukken dacht ik zow) + een kWh meter om aan te tonen dat ik dat bedrag niet haal
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
Prachtige thread..:)
Mijn bijdrage; vraag een vriend (die je ouders niet kennen )om gewoon een nepmodem te komen brengen ter vervanging, zegt ie gewoon dat ie van de kabelmaatschappij is..en voila geen gekloot meer. De echte modem zet je dan gewoon op je kamer en je hebt je garantie nog. de nepmodem met ledjes en al kan dan zo vaak uitgezet worden als je wilt
Mijn bijdrage; vraag een vriend (die je ouders niet kennen )om gewoon een nepmodem te komen brengen ter vervanging, zegt ie gewoon dat ie van de kabelmaatschappij is..en voila geen gekloot meer. De echte modem zet je dan gewoon op je kamer en je hebt je garantie nog. de nepmodem met ledjes en al kan dan zo vaak uitgezet worden als je wilt
Verwijderd
Hehe, beetje dom van je ouders dat ze niet de utp kabel d'r uit trekken
. Dan heb je immers geen inet en krijg je @home ook niet langs de deur.
Ik denk dat ik je ouders ff ga bellen
Ik denk dat ik je ouders ff ga bellen
Als je chello hebt hoef je niet bang te zijn dat je je modem moet dokken, heb zelf al eens mijn vorige com21 modem open geschroeft (garantie sticker weg), en tijdje later steeds storing en heb ik omdat ik beetje kwaad was hem een mep verkocht, hand ging dwars door de behuizing
, en toen ze me een nieuwe modem kwamen brengen hebben ze helemaal niets gezegt.
Eppie
Eppie
Verwijderd
Die nepmodem is wel leuk, maar dan wordt de Coax kabel wel erg lang. En dan zal de verbinding dus minder worden en dat is absoluut niet de bedoeling als ik de topic starter mag geloven als hij dit allemaal wil doen om internet te behouden.
idd bij een maat van me wouden ze de modem boven geplaaatst hebben, maar van de @home monteur moest het toch echt beneden, omdat zo'n end coax teveel storing opleverd.Op dinsdag 21 augustus 2001 19:41 schreef Spor het volgende:
Die nepmodem is wel leuk, maar dan wordt de Coax kabel wel erg lang. En dan zal de verbinding dus minder worden en dat is absoluut niet de bedoeling als ik de topic starter mag geloven als hij dit allemaal wil doen om internet te behouden.
doet me een klein beetje denken aan mijn (jeugdige) Tijd toen 56k nog je van het was.... moest aan me ma vragen of ik mocht internetten en kreeg toen de telefoonkabel mee.
uiteindelijk gewoon zelf kabelgekocht.. wachten tot ze ging slapen en hoppa eendje on the internet!
ze kwam er wel achter... maar boeie voor 15piek had ik weer een nieuwe kabel
ach en toen kwam casema en de rest is history
(hier ging het dus om de telefoonkosten meer dan om het gebruik... kzat toch wel 24/7 achter me pc of ik nou internet had of niet)
het beste is denk ik toch nog een keer praten en dan gewoon op een normale manier (begin gewoon met pa, ma ik moet het even met jullie ergens over hebben, en niet van KUT OUDERS WROM MOETEN JULLIE NOU @!$*)!@*%$!*@%!@*%$!* MIJN INET ERUIT HALEN STELLETJE *@)!*!@*$!*!@)*@)*!)*@ )
ik denk nl dat represailles niet helpen, je snijd alleen maar jezelf in je vingers... dan mag je na een tijdje helemaal nixs meer... zelfs niet meer buitenspelen (alsof dat een straf is
uiteindelijk gewoon zelf kabelgekocht.. wachten tot ze ging slapen en hoppa eendje on the internet!
ze kwam er wel achter... maar boeie voor 15piek had ik weer een nieuwe kabel
ach en toen kwam casema en de rest is history
(hier ging het dus om de telefoonkosten meer dan om het gebruik... kzat toch wel 24/7 achter me pc of ik nou internet had of niet)
het beste is denk ik toch nog een keer praten en dan gewoon op een normale manier (begin gewoon met pa, ma ik moet het even met jullie ergens over hebben, en niet van KUT OUDERS WROM MOETEN JULLIE NOU @!$*)!@*%$!*@%!@*%$!* MIJN INET ERUIT HALEN STELLETJE *@)!*!@*$!*!@)*@)*!)*@ )
ik denk nl dat represailles niet helpen, je snijd alleen maar jezelf in je vingers... dan mag je na een tijdje helemaal nixs meer... zelfs niet meer buitenspelen (alsof dat een straf is
blup
Ik heb die van mij in een woedebui ook een beste rotschop verkocht -> Ik kreeg dus I-net via de kabel omdat de telefoon rekening van mijn ouders een beetje te hoog werd.Op dinsdag 21 augustus 2001 18:07 schreef eppie het volgende:
Als je chello hebt hoef je niet bang te zijn dat je je modem moet dokken, heb zelf al eens mijn vorige com21 modem open geschroeft (garantie sticker weg), en tijdje later steeds storing en heb ik omdat ik beetje kwaad was hem een mep verkocht, hand ging dwars door de behuizing, en toen ze me een nieuwe modem kwamen brengen hebben ze helemaal niets gezegt.
Eppie
Nou ik een afspraak gemaakt bij chello en ja hoor 4 weken later had ik kabel I-net -> Het duurde alleen wel een 2 weken voor het werkte. Ze waren namelijk vergeten een switch om te zetten in het kassie naast ons huis. Ik dus na 1 dag chello bellen dat me I-net het nog steeds niet deed -> Ging dus een dag of 10 door en toen was ik het zat. -> Ik die lui van chello opgebeld, Krijg ik zo'n lamlul aan de telefoon die niks van mijn probleem afwist en me ook niet kon helpen. Toen werd ik dus echt ff zwaar pissed en zei tegen die vent dat als het niet binnen een uur werkte ik die modem verrot zou trappen en op straat zou flikkeren.
Na 1 uur nog geen I-net -> Ik chello weer gebeld en naar die vent gevraagd -> Heb hem toen ff lekker mee laten genieten van het geluid van een chello modem die aan gort geschopt word, Daarna heb ik hem door het keukenraam naar buiten geflikkerd.
Die vent scrok zich te pleuris en binnen 2,5 uur stond er een vent van de lokale CAI met een nieuwe kabelmodem en een schroevedraaier in zijn klouwen om de zooi te repareren + ff die switch om te zetten. ----->> Gevolg -> 1 maand gratis internet en ff me frustraties op een chello modem uit mogen leven die ik niet hoefde te vergoeden.
Wat betreft jou probleem -> Praat met je ouders, Het blijven toch je ouders wat voor kolere streken ze ook uithalen en anders ga je op jezelf wonen.
Ik wil niet lullig doen, maar dit is echt onzin... Als jij gaat schreeuwen wordt (bijna) altijd de telefoon erop gegooid... Er komt nooit iemand van CAI langs alleen een monteur van UPC. Die vergeet normaal al het kabelmodem mee te nemen. Zo'n man komt ook nooit binnen 2 1/2 uur langs. Waarschijnlijk moest ie bij iemand anders langs en heeft zich vergist. (Dit gebeurd regelmatig)Op woensdag 22 augustus 2001 15:21 schreef Reind het volgende:
[..]
Ik heb die van mij in een woedebui ook een beste rotschop verkocht -> Ik kreeg dus I-net via de kabel omdat de telefoon rekening van mijn ouders een beetje te hoog werd.
Nou ik een afspraak gemaakt bij chello en ja hoor 4 weken later had ik kabel I-net -> Het duurde alleen wel een 2 weken voor het werkte. Ze waren namelijk vergeten een switch om te zetten in het kassie naast ons huis. Ik dus na 1 dag chello bellen dat me I-net het nog steeds niet deed -> Ging dus een dag of 10 door en toen was ik het zat. -> Ik die lui van chello opgebeld, Krijg ik zo'n lamlul aan de telefoon die niks van mijn probleem afwist en me ook niet kon helpen. Toen werd ik dus echt ff zwaar pissed en zei tegen die vent dat als het niet binnen een uur werkte ik die modem verrot zou trappen en op straat zou flikkeren.
Na 1 uur nog geen I-net -> Ik chello weer gebeld en naar die vent gevraagd -> Heb hem toen ff lekker mee laten genieten van het geluid van een chello modem die aan gort geschopt word, Daarna heb ik hem door het keukenraam naar buiten geflikkerd.
Die vent scrok zich te pleuris en binnen 2,5 uur stond er een vent van de lokale CAI met een nieuwe kabelmodem en een schroevedraaier in zijn klouwen om de zooi te repareren + ff die switch om te zetten. ----->> Gevolg -> 1 maand gratis internet en ff me frustraties op een chello modem uit mogen leven die ik niet hoefde te vergoeden.
Wat betreft jou probleem -> Praat met je ouders, Het blijven toch je ouders wat voor kolere streken ze ook uithalen en anders ga je op jezelf wonen.
Ja ja, als jij hoort dat iemand zijn modem gaat slopen terwijl jij diege dan aan de lijn hebt, dan blijf je volgens mij echt wel hangen...Op woensdag 22 augustus 2001 15:31 schreef The End het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar dit is echt onzin... Als jij gaat schreeuwen wordt (bijna) altijd de telefoon erop gegooid... Er komt nooit iemand van CAI langs alleen een monteur van UPC. Die vergeet normaal al het kabelmodem mee te nemen. Zo'n man komt ook nooit binnen 2 1/2 uur langs. Waarschijnlijk moest ie bij iemand anders langs en heeft zich vergist. (Dit gebeurd regelmatig)
Want hoe vaak krijg je het geluid van een ter dood veroordeelde modem te horen?
Pfff die eikel had het lef moeten hebben om hem erop te gooien. Het enigste wat ie zei was van -> Meneer als u die modem kapot maakt dan is dat uw zaak. Nou oké dan is dat mijn zaak ->
• schop • modem aan gort en hoppeta naar buiten dat ding. Toen kreeg ik de opmerking u meende het echt hé.
Nou en toen kon er heel gauw en monteur komen. Die vent van de CAI snapte me wel zei ie. Hij werd onderhand ook doodziek van dat chello gebeuren en kon er wel om lachen. Ik na die tijd ook wel trouwens en heb na complete montage en goede werking is ff samen met die monteur een bak koffie gedronken achter de pc.
En het was dus echt wel een vent van de CAI aangezien die lui de omschakeling e.d regelen in het kastje naast je huis. Hij had die modem bij S&F vandaan in harderwijk -> S&F instaleert hier het hele chello gebeuren in H'wijk.
• schop • modem aan gort en hoppeta naar buiten dat ding. Toen kreeg ik de opmerking u meende het echt hé.
Nou en toen kon er heel gauw en monteur komen. Die vent van de CAI snapte me wel zei ie. Hij werd onderhand ook doodziek van dat chello gebeuren en kon er wel om lachen. Ik na die tijd ook wel trouwens en heb na complete montage en goede werking is ff samen met die monteur een bak koffie gedronken achter de pc.
En het was dus echt wel een vent van de CAI aangezien die lui de omschakeling e.d regelen in het kastje naast je huis. Hij had die modem bij S&F vandaan in harderwijk -> S&F instaleert hier het hele chello gebeuren in H'wijk.
Toen bij mij de @Home medewerker was vertrokken heb ik het modem verplaatst naar een slaap/server kamer, werkt perfect (je ziet ut, ik kan posten)Op dinsdag 21 augustus 2001 19:53 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
[..]
idd bij een maat van me wouden ze de modem boven geplaaatst hebben, maar van de @home monteur moest het toch echt beneden, omdat zo'n end coax teveel storing opleverd.
Wat zijn we weer kinderachtigOp maandag 20 augustus 2001 17:10 schreef wildmedia het volgende:
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Verwijderd
ga dramatisch doen! dus als je ouders de kabel eruit hebben getrokken ren je naar beneden en ga gelijk kijken wat er mis is. barst daarna in tranen uit, vertel dat je iets aan het doen was voor school, en dat je nu overnieuw moet gaan beginnen. "een of ander mega project" en dat je morgen door de andere mede studenten wordt uitgescholden omdat je je werk niet heb afgemaakt. Gelijk heel je studie verpest
En ga lopen uithuilen waarom je zulke ouders hebt en waarom ze zulke dingen doen. en waarom zij niet gewoon kunnen praten ipv zulke kinderachtige acties uit te voeren.
En ga lopen uithuilen waarom je zulke ouders hebt en waarom ze zulke dingen doen. en waarom zij niet gewoon kunnen praten ipv zulke kinderachtige acties uit te voeren.
tuurlijkOp vrijdag 24 augustus 2001 00:59 schreef wildmedia het volgende:
't was te proberen
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Verwijderd
Dit gaat denk ik wel helpen athans ik hoop het voor je want je ouders zijn NIET helemaal lekkerOp vrijdag 24 augustus 2001 13:44 schreef kchong999 het volgende:
ga dramatisch doen! dus als je ouders de kabel eruit hebben getrokken ren je naar beneden en ga gelijk kijken wat er mis is. barst daarna in tranen uit, vertel dat je iets aan het doen was voor school, en dat je nu overnieuw moet gaan beginnen. "een of ander mega project" en dat je morgen door de andere mede studenten wordt uitgescholden omdat je je werk niet heb afgemaakt. Gelijk heel je studie verpest
als je toch 500 piek ervooroverhebt om een defecte(gemodde) modem te betalen waarom koop je dan neit meteen een nieuwe die je als dummie benden zet. en tja die paar meter coax ach dat heb ik hier ook.. maakt echt niet zo mega veel uit hoor!
Ik zou het doen!
Verwijderd
offtopic:
Paultje hoestie met jou dan?
Paultje hoestie met jou dan?
Ik weet niet wat je uitgevroten hebt maar je zult wel te vaak dronken zijn hehe
Je moet echt eens gaan kijken naar kamers, of, (geniaal idee) alle stuff uit je modem halen, losse kast beneden laten (met paar draadjes + lampjes) en de stuff die je d'r uit hebt gehaald mee naar boven nemen. Ff een nieuwe coax en hoppa, je hebt inet
Je kunt natuurlijk ook de kabels op de modem vastlijmen hehehe
Verwijderd
Doe dat gewoon terug dan...
Je vader vergeet ook wel een x wat...
Als straf Bougie vd auto eruit halen (in geval van diesel gewoon wat draadjes lostrekken werkt vaak wel)
suc6
Je vader vergeet ook wel een x wat...
Als straf Bougie vd auto eruit halen (in geval van diesel gewoon wat draadjes lostrekken werkt vaak wel)
suc6
Ik heb er een aantal id'tjes over 
Dat id met die onbekende vriend die voor @homo-mannetje speelt is ook wel leuk en lijkt mij de beste oplossing:
Zeg dat het modem kapot is door het veelvuldige uittrekken v/d stekker (zeg dat ELKE stekker altijd moet blijven zitten) Laat die vriend spelen dat ie erg moeilijk moet doen om het modem weer aan de praat te krijgen. De reparatie kost f300,- >:)(iig een reëel een geloofwaardig bedrag). Laat ze cash betalen en deel het geld met die vriend. Je ouders komen niet meer aan de stekker want dat heeft ze al eens geld gekost
.
Andere lollige id'tjes
Men neme hele goede sterke kit/superlijm en een vettig middeltje
Je lijmt de stekkers (power/coax en wat al niet meer) gewoon hartstikke vast in het stopcontact en modem.
Smeer vervolgens het vettige goedje op de stekkers, zodat je ouders er geen grip op kunnen krijgen als ze em eruit willen trekken.
Het zal ze niet lukken en ze worden pissig
Er resten 2 problemen:
1)of je ouders pakken een schaar en in hun woede knippen ze een kabel door (als je geluk hebt de powerkabel
). Maar dan heb je nog geen i-net, dus je kunt ook de schaar saboteren of verstoppen.
2) Ze halen de power van de hele groep eraf. Dan hebben ze waarschijnlijk zelf geen tv meer, dus dan zit je hooguit 5min. zonder i-net.
En anders saboteer je gewoon datgene wat voor je ouders heel belangrijk is: krant, tv....
Voor de tv is een hele sterke afstandsbediening erg leuk bijvoorbeeld: zet het volume vol open, zodat ze vergaan van de herrie, zap ze de ogen uit het licht of zet hem steeds uit.
Kortom, if they want war, they can get war
En jonge mensen hebben meer uithoudingsvermogen, en zullen het dus ook winnen
Dat id met die onbekende vriend die voor @homo-mannetje speelt is ook wel leuk en lijkt mij de beste oplossing:
Zeg dat het modem kapot is door het veelvuldige uittrekken v/d stekker (zeg dat ELKE stekker altijd moet blijven zitten) Laat die vriend spelen dat ie erg moeilijk moet doen om het modem weer aan de praat te krijgen. De reparatie kost f300,- >:)(iig een reëel een geloofwaardig bedrag). Laat ze cash betalen en deel het geld met die vriend. Je ouders komen niet meer aan de stekker want dat heeft ze al eens geld gekost
Andere lollige id'tjes
Men neme hele goede sterke kit/superlijm en een vettig middeltje
Je lijmt de stekkers (power/coax en wat al niet meer) gewoon hartstikke vast in het stopcontact en modem.
Smeer vervolgens het vettige goedje op de stekkers, zodat je ouders er geen grip op kunnen krijgen als ze em eruit willen trekken.
Het zal ze niet lukken en ze worden pissig
Er resten 2 problemen:
1)of je ouders pakken een schaar en in hun woede knippen ze een kabel door (als je geluk hebt de powerkabel
2) Ze halen de power van de hele groep eraf. Dan hebben ze waarschijnlijk zelf geen tv meer, dus dan zit je hooguit 5min. zonder i-net.
En anders saboteer je gewoon datgene wat voor je ouders heel belangrijk is: krant, tv....
Voor de tv is een hele sterke afstandsbediening erg leuk bijvoorbeeld: zet het volume vol open, zodat ze vergaan van de herrie, zap ze de ogen uit het licht of zet hem steeds uit.
Kortom, if they want war, they can get war
En jonge mensen hebben meer uithoudingsvermogen, en zullen het dus ook winnen
volges mij lijkt dit een beetje op jouw thuis situatie.....
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Verwijderd
LOLOp vrijdag 24 augustus 2001 22:03 schreef Atgast het volgende:
volges mij lijkt dit een beetje op jouw thuis situatie.....
[afbeelding]
euh, da klopt nie helemaal wat je zegt. Hier in Harderwijk regelt Schuuring dat en niet de CaiOp donderdag 23 augustus 2001 22:14 schreef Reind het volgende:
Inderdaad maar schuring zet dus niet de switches om naast je huis. -> Dat doet de CAI en die vent had dus ff een modempje opgehaald en weer ff geplaatst -> Switch omgezet en klaar was kees. Probleem opgelost. Want wat was nou achteraf het probleem -> Chello had doorgegeven dat de switch op huisnummer 29 om moest terwijl ik op 27 woon. Duurde wel errug lang voordat ze erachter waren naar mijn idee + ik had een IP toegekent gekregen wat al bezet was dus dat had er volgens hun ook nog iets mee te maken.Op vrijdag 24 augustus 2001 22:22 schreef Klovan het volgende:
[..]
euh, da klopt nie helemaal wat je zegt. Hier in Harderwijk regelt Schuuring dat en niet de Cai
Knip je stekker eraf van je modem, en maak de draad rechtreeks vast achter het stopcontact 
van de UTP knip je dan het lipje korter af, zodat je die er niet uit kunnen trekken met hun korte nagels
van de UTP knip je dan het lipje korter af, zodat je die er niet uit kunnen trekken met hun korte nagels
/dev/null
Utp heeft 8 aders. Hiervan worden er maar 4 gebruik bij crosslink en ik geloof 4 of 6 voor één op één. Dus je hebt sowieso nog twee adres over. De vraag is of je die wel kunt gebruiken als aders om je modem te voeden!
Door overspraak en inductie kan het voeden van het modem het signaal storen.
Bovendien zijn de aders in een utp kabel bedoeld voor signalen en niet voor het transporteren van vermogen (de aders kunnen te dun zijn).
Los hiervan zou het toch kunnen lukken met een gewone 8 aderige utp kabel. Zoveel vermogen trekt een modem niet!
suc6je
Door overspraak en inductie kan het voeden van het modem het signaal storen.
Bovendien zijn de aders in een utp kabel bedoeld voor signalen en niet voor het transporteren van vermogen (de aders kunnen te dun zijn).
Los hiervan zou het toch kunnen lukken met een gewone 8 aderige utp kabel. Zoveel vermogen trekt een modem niet!
suc6je
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]