Toon posts:

Behouden Internet ;-)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 650 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey mede tweakers , ik zit met een probleem, mijn ouders zijn nogal streng, en bij het minste geringste gooien zij mij internet eraf, door de voeding van de modem uit de muur te trekken.

Ik ben het na een jaar nu echt GOED za, en ga een oplossing bedenken.

Mijn id : ik trek een nieuwe utp kabel, maar dan 1 met 10 aders, en gebruik 2 aders om vanaf boven mijn modem van stroom te voorzien.

benden zal dan en 2e adapter aleen de lamppjes van stroom voorzien, dit omdat ze weten dat waneer de groene lampjes branden, ik inet heb.

zodra zij dus beneden de stekker eruit trekken gaan de lampjes uit, en denken zij dat ik geen inet meer heb :)

het enige wat ik me nog afvraag, de stroom die van bovenaf komt, zal die voor veel storing zorgen?? het moet nl. wel door 1 kabel gaan, anders hebben ze et door....

verder nog ideen/tips?? meld me ff

Verwijderd

Kun je niet in het kabelmodem zelf de lampjes onklaar maken? Of ze kleurloos schilderen >:)

Verwijderd

Topicstarter
nee die stekker trekken ze er zowiezo al uit, ongeacht de lampjes

Verwijderd

Hou je dan niet het probleem dat je ouders de lampjes zien branden en dus concluderen dat je _weer_ aan het internetten bent?! :)

Verwijderd

Topicstarter
ne, als ze dan beneden de stekker eruit trekken gaan aleen de lampjes uit, maar de voeding voor de modem zelf komt dan van boven :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35
Op maandag 20 augustus 2001 01:23 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
nee die stekker trekken ze er zowiezo al uit, ongeacht de lampjes
ik snap geen fuck van je plan

boven heb staat de modem?

en jij zit beneden?

en zij trekken de voeding van de modem eruit als er iets gebeurd? (waarom doen ze dat uberhaupt? als ze willen dat je gaat pitten? :) )

en jij wil vanaf beneden stroom leveren aan je kabelmodem? zodat ze em niet meer uit kunnen zetten?
kunnen ze dan niet de lampjes zien? (ja toch?) en volgens mij bestaan er geen 10 aderige UTP kabels...?)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
hoe wil je de lampjes uit krijgen als de voeding van boven komt?

Verwijderd

Gewoon eens met je ouders gaan praten? ;)

Ik zou zelf eigenlijk geen goede oplossing weten om
dit "stiekem" te doen. Ze zullen het toch snel genoeg zien.

En dan?

Wordt het afkicken van GoT! :o

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Er bestaan volgens mij geen 10-aderige UTP kabels. En dat werkt toch nooit ivm de storing.

Koop gewoon een UPS en verberg die ergens.

Verwijderd

Topicstarter
hehe ow sorry, de kabel modem staat dus beneden, mijn kamer is op zolder, de kabel loopt dus van beneden naar boven, bendedn zit de voedings stekker van de modem in de muur, die wil ik dus via diezelfde utp kabel vervangen door 1 die op me kamer zit, zodat de voeding beneden aleen een paar lampjes aan zal sturen :)

is wat ingewkkeld allemaal, ik geef toe, maar zoals ik al zei ik MOET nu echt een oplossing hebben

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

gheheh lachuu
tja dan zal je je met je modempje moeten knoeien... :(

of je neemt je neemt supergoeie coax kabel en je verhuist je modempje naar boven. >:) >:)

Verwijderd

Ik vindt het ook een beetje apart. Want als je het dan voor elkaar krijgt om je modem met stroom te voorzien via utp, dan staat er toch gewoon stroom op je modem - dus ook weer lampjes enzo?

(Want als ik het goed heb zijn er bij de normale utp al een aantal draden niet in gebruik..)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 01:29 schreef happy3736 het volgende:
hoe wil je de lampjes uit krijgen als de voeding van boven komt?
ik plak de bestaande ledjes af en plaats een paar nieuuw :)

Verwijderd

Dan moet het probleem toch al verholpen zijn? Als ze de lampjes niet zien branden denken ze toch dat je offline bent?

Verwijderd

Nou nou, je bent wel echt bezig met een 'oorlogsmissie' :)

• Postman
En wat als ze dadelijk alles eruit gaan trekken (UTP/Coax :(/etc.) :?

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:41
1) UTP is niet 10 aderig te krijgen..

2) Om deze operatie te laten slagen moet je je kabelmodem modden.. ik weet niet welke internetprovider jij hebt, maar ik (Chello) heb mijn kabelmodem in bruikleen.. dus op het moment dat ik mijn verbinding opzeg moet ik die kabelmodem weer teruggeven (of betalen natuurlijk) beetje triest om voor zo'n actie +/- 1000 piek aan kabelmodem te moeten betalen bij het opzeggen van je abbo :)

een beter plan is misschien om die complete kabelmodem te verplaatsen naar jou kamer :?

een ander plan is om gewoon een kamer te zoeken en op jezelf te gaan wonen :?

naja.

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm of ik koop een soort kabel huls en trek er 2 kabels door.....

en praten?? wat denk je dat ik het laatste jaar al die tijd heb geprobeert??

het is echt overdreven gewoon, ik hoef me voeten maar 1x niet te vegen en hop ! daar gaat de stekker weer, mag ik weer naar beneden de preek aanhoren, en de stekker erin prikken...... zucht of een keer dronke thuiskomen, en vervolgens een week geen internet meer hebben.....

naja betrap kans is vrij klein, ze snappen nieteens hoe je een pc aanzet, laatstaan wat dat internet nou precies is :), het enige wat ze snappen zijn die lampjes op de modem zelf :P

• happy3736
Op maandag 20 augustus 2001 01:31 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:

[..]

ik plak de bestaande ledjes af en plaats een paar nieuuw :)
zo'n com21 modem ?

• Postman
Op maandag 20 augustus 2001 01:31 schreef ThaHandy het volgende:
of je neemt je neemt supergoeie coax kabel en je verhuist je modempje naar boven. >:) >:)
Dit is tot nu toe nog het beste idee, maar je zult dan wel 2 modems moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 01:36 schreef happy3736 het volgende:

[..]

zo'n com21 modem ?
ja :)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 20 augustus 2001 01:37 schreef FlamerX het volgende:

, maar je zult dan wel 2 modems moeten hebben.
huh? waarvoor dat?

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 01:36 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
hmmm of ik koop een soort kabel huls en trek er 2 kabels door.....

en praten?? wat denk je dat ik het laatste jaar al die tijd heb geprobeert??

het is echt overdreven gewoon, ik hoef me voeten maar 1x niet te vegen en hop ! daar gaat de stekker weer, mag ik weer naar beneden de preek aanhoren, en de stekker erin prikken...... zucht of een keer dronke thuiskomen, en vervolgens een week geen internet meer hebben.....

naja betrap kans is vrij klein, ze snappen nieteens hoe je een pc aanzet, laatstaan wat dat internet nou precies is :), het enige wat ze snappen zijn die lampjes op de modem zelf :P
ze doen dit toch niet zomaar? heb je het niet ooit te bont gemaakt? ;) *speelt therapeut*

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 01:31 schreef ThaHandy het volgende:
gheheh lachuu
tja dan zal je je met je modempje moeten knoeien... :(

heheh dat zou wel heel simpel zijn natuurlijk, maar zo achterlijk zijn ze nog net niet, dan zijn er waarschijnlijk andere kabels die gaan sneuvelen naja als zij beneden die stekker eruit pluggen denken ze dat dat voldoende zal zijn...

vraaag nu is dus, 2 kabels door 1 "hoes" gaat dat storing opleveren?? zal toch wel te koop zijn bij de gamma? van 1cm doorzsnee ofzo, dan trek ik er wel een utp en een 2aderig draatje doorheen,

en over die modem zelf, dat intereseert me weinig, zo gefrustreerd ben ik :) koop wel een nieuwe als ze dat willen bij @homo

Verwijderd

Sloop je kabelmodem dan eens bewust en kijk of @home je een nieuwe geeft met andere lampjes. Ik heb onlangs van Sonera een nieuw modem gekregen die dus een ander lampjessysteem heeft en met ouders als de jouwe zou dat best een oplossing zijn >:)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

jah metsel dan die modem achter een muurtje ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 01:40 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

ze doen dit toch niet zomaar? heb je het niet ooit te bont gemaakt? ;) *speelt therapeut*
u tell me :) geen id waarom, maar bij het minste geringste gaat de stekker uit, tis natuurlijk wel effectief, want ik luister natuurlijk meteen als het dor MIJ betaalde internet erweer eens af ligt.......

Verwijderd

wat achterlijk zeg, jij betaalt het ook nog :(
Hoe oud ben je eigk?
edit:
18...nou, lijkt me volwassen genoeg

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 20 augustus 2001 01:46 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:

[..]

u tell me :) geen id waarom, maar bij het minste geringste gaat de stekker uit, tis natuurlijk wel effectief, want ik luister natuurlijk meteen als het dor MIJ betaalde internet erweer eens af ligt.......
:( :( dat word die modem moden

Verwijderd

Topicstarter
problem met de lampjes, als ze de stekker eruit trekken hoeven die niet eens te branden, soms staat me pc nieteens aan op dat moment.

Maar als ik de voeding van boven laat komen, zij trekken de stekker eruit en de lampjes zouden branden, dan heb ik natuurlijk wat uit te legge, maar als zij benede de stekker eruit trekken, en de lampjes stoppen met branden, denken zij dat dat ding uit staat

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 20 augustus 2001 01:47 schreef SisterofMercy het volgende:
wat achterlijk zeg, jij betaalt het ook nog :(
Hoe oud ben je eigk?
jah....je betaald voor 24/7 inet...

als je pa/me et zouden betalen...oke..
%#$@% ff een grote bek hebben... :+

.....hopa 3 maanden geen inet >:) >:)

Verwijderd

Verhuizen? >:)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 20 augustus 2001 01:50 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
problem met de lampjes, als ze de stekker eruit trekken hoeven die niet eens te branden, soms staat me pc nieteens aan op dat moment.

Maar als ik de voeding van boven laat komen, zij trekken de stekker eruit en de lampjes zouden branden, dan heb ik natuurlijk wat uit te legge, maar als zij benede de stekker eruit trekken, en de lampjes stoppen met branden, denken zij dat dat ding uit staat
zou een "fake" modem werken?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 01:47 schreef ThaHandy het volgende:

[..]

:( :( dat word die modem moden
hmmm word me topic zo nog verplaatst naar DOCM ook :)

naja mischien toch es gaan kijken naar een leuke kamer.....

Verwijderd

hmm

dus je zou het beste de ledjes in de modem los solderen en ze voeden met de "normale" kabelmodem-voeding (en ze mischien ook nog laten flikerren enzo), en dan een 2de voeding hebben die de modem zelf van stroom voorziet, maar deze is dan wel ergens verborgen waar je ouders hem niet kunnen zien...

Verwijderd

Je moet gewoon een week lang om de 4 uur ofzo boos naar beneden lopen en zeggen: 'Godnondeju, internet ligt er weer uit!' Opeens zeg je dat je de helpdesk hebt gebeld en dat het beter is als je je modem zo dicht mogelijk bij de pc zet.

Dan leg je dus coax naar zolder toe (als dat niet meer als 20 mtr ofzo is) en dan heb je je modem lekker boven staan en geen gezeik meer ;)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 01:45 schreef ThaHandy het volgende:
jah metsel dan die modem achter een muurtje ofzo
Idee...metsel je ouders achter de muur >:)

Moet je gewoon tegen ze zeggen, als ze de volgende keer hem er weer uittrekken dat ze dan de helft van je iNet kosten moeten betalen. Of gewoon zeggen dat ze ermee moeten stoppen, zo niet dat je dan gaat kijken om op je zelf. Laat je je dan wel inschrijven bij een woningstichting. Krijg je ook nog zo'n mooi krantje, kunnen ze tenminste zien dat je het meent.

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 01:52 schreef tjetta het volgende:
Je moet gewoon een week lang om de 4 uur ofzo boos naar beneden lopen en zeggen: 'Godnondeju, internet ligt er weer uit!' Opeens zeg je dat je de helpdesk hebt gebeld en dat het beter is als je je modem zo dicht mogelijk bij de pc zet.
Ha! ja! Het Sonera-syndroom!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 01:52 schreef knyn het volgende:
hmm

dus je zou het beste de ledjes in de modem los solderen en ze voeden met de "normale" kabelmodem-voeding (en ze mischien ook nog laten flikerren enzo), en dan een 2de voeding hebben die de modem zelf van stroom voorziet, maar deze is dan wel ergens verborgen waar je ouders hem niet kunnen zien...
das et id ja, maar gaat dat storing opleveren?? want die 2e voeding moet dan dus van boven komen, en door dezelfde kabel van boven komen....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 01:52 schreef tjetta het volgende:

Dan leg je dus coax naar zolder toe (als dat niet meer als 20 mtr ofzo is) en dan heb je je modem lekker boven staan en geen gezeik meer ;)
dan ben ik bang dat dan de coax kabel et haasje zal zijn....

en de helft van me inet rekening betalen ze toch niet......

gewoon zeikouders...... en ik denk dat ze et nieteens erg zouden vinden als ik et huis uitga, dus das ook geen dreigement.....

ik ga et ook gewoon doen ook, es kijken of ik met een paar maten een huisje kan huren.... lijkt me gaaf en betaalbaar....

Verwijderd

kan je niet gewoon die 2de voeding bende ergens onder verstoppen ofzow?? want in de utp gaat da wel niet zo good gaan denk ik... of ja kan hem in een stekkerdoos inbouwe... of in de muur...

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Mja, speld je ouwelui een verhaal op de mouw dat je bent gebeld door je kabelprovider. Het er uit trekken van de modem heeft al 3 keer storing veroorzaakt en de volgende keer als dat gebeurt zullen de kosten van het verhelpen van de storing en de kosten van een monteur ofzo verhaald worden op de schuldige. Leg ze dan uit dat je echt niet van plan bent om voor die kosten op te draaien en vertel dat je niet zult aarzelen om hen als schuldige aan te wijzen. Maak het nog sweeter door ze te vertellen dat je ze nu buiten schot hebt gehouden ofzo >:)

Redelijk idioot dat je het zelf betaald maar zij menen er controle over te moeten hebben door die stekker er uit te jassen. Ga dus maar snel iets studeren/werken en zoek een kamer.

Kost wat, maar dan heb je ook wat :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 01:58 schreef knyn het volgende:
kan je niet gewoon die 2de voeding bende ergens onder verstoppen ofzow?? want in de utp gaat da wel niet zo good gaan denk ik... of ja kan hem in een stekkerdoos inbouwe... of in de muur...
ja zit wat in, dat 2e ding ook beneden..... maar valt natuurlijk wel op....een extra kabel naar de modem.....

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:05

Urk

Ik denk dat je het beste die LED'jes apart moet aansturen met een paar kleine aparte kabeltjes, zodra je niet op internet mag zorg je dat je vanaf boven die led'jes uitschakeld, zodra je wel weer mag zet je ze weer aan (ik weet niet hoelang dit soort kabeltjes maximaal mogen zijn)
Het is namelijk opvallend als ze continue uit zijn...

Alleen moet je inderdaad om het helemaal toppie te maken de voeding van boven laten komen zodat er 24/7 voeding op dat ding zit, misschien via een aparte kabel die de modem ingaat en dan voeding aansluit aan de binnenkant van de modem, en dat dus de voedigsconnector aan de buitenkant nutteloos is....WEL ERG lastig en bijna niet te doen denk ik! :P

Ik weet wat dit is, had 2 jaar geleden ook vaak dat m'n ouders vaak m'n toetsenbord weghaalde ook voor het minste of geringste! :(

Verwijderd

Pff.. ik zou je heel graag willen helpen met een methode voor de modemtruuk, maar zoals het er naar uitziet is de enige oplossing toch echt praten..

Verwijderd

je moet hem natuurlijk goed verstoppe... als ie op een tafeltje staat langst onderkant gaatje in boren ofzo, en mischien is er in modem nog genoeg plaats voor extra voeding...

use your imagination :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 02:02 schreef knyn het volgende:
je moet hem natuurlijk goed verstoppe... als ie op een tafeltje staat langst onderkant gaatje in boren ofzo, en mischien is er in modem nog genoeg plaats voor extra voeding...

use your imagination :P
ja maar je zit altijd met een extra voedingsstekker.....

naja ik ga slapen morgen om 5:45 beginnen :( en dan 's middags maar eens een paar vrienden vragen wat ze van et id van een gezamelijk gehuurd huis vinden :) en lukt dat niet dan ga ik een extra kabal trekken dnk ik.

truste Geit

• NightOwlNL
  • Laatst online: 25-05 21:45
Heel simpel > als ouders internet uitzetten zet jij hun koelkast uit.... en de rest van alle stroom thuis

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op maandag 20 augustus 2001 02:00 schreef Urk het volgende:
Ik weet wat dit is, had 2 jaar geleden ook vaak dat m'n ouders vaak m'n toetsenbord weghaalde ook voor het minste of geringste! :(
Daar is tenminste een makkelijke oplossing voor: verstop je keyboard als je je pc niet gebruikt, gebruik een koptelefoon zodat ze je niet horen computeren en je moet wel natuurlijk je pc op je kamer zetten >:)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 02:08 schreef MR_WAZOO het volgende:
Heel simpel > als ouders internet uitzetten zet jij hun koelkast uit.... en de rest van alle stroom thuis
:D :D :D Terreur-acties :D *stoelpoten wegzagen enzo*

Succes iig!

• NightOwlNL
Op maandag 20 augustus 2001 02:10 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

Succes iig!
ze hebben met hun fikken van MIJN internet af te blijven

Verwijderd

hehe lol 5:45u

ik blijf lekker ligge tot 12u ofzow :Z

nog veel suc6

• Ramon
Op maandag 20 augustus 2001 02:10 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

Succes iig!
dat heten ANTI-terreur acties.

heb ik ook eens gedaan, ma deed de stroom uit op mijn kamer (iedere kamer aparte stop hier)

nou ik deed stroom uit in de huiskamer > weg film >:)

Verwijderd

Mijn ouders deden het met de telefoonverbinding (en terecht achteraf).
Zij verstopten mn modem, dus jatte ik die van mn broer...
Vervolgens verstopte mn broer z'n modem....(doch dat wist ik wel weer te vinden: echt slimme verstopplekjes had-ie niet)
Uit pure wanhoop hebben mijn ouders toen de telefoonverbinding naar mijn kamer botweg doorgeknipt ( :D ) (we hebben een telefooncomputer)
en toen heb ik bij de HEMA een verlengsnoer gekocht met extra kabeltje die ik uitrolde en aansloot in een andere kamer..... waarop ik weer internet had via de telefoon :D

achteraf echt superkomisch....en ik was 18 en heel opstandig ;)

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 17:42
Als je ouders zo a-technisch zijn is et niet al te moeilijk..

1: koop een externe 56 (of 33 desnoods) K modem.
2: verzin een of andere smoes maar maak ze wijs dat dit je nieuwe modem is
3: Plug de power erin en laat een fake draadje naar boven lopen ;)
4: mod hem zo zodat je de ledjes kan laten branden (modem is toch cheap)
5: verplaats/verstop kabelmodem op je kamer.

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

tja iedereen zit hier wel van ze hebben van mijn internet af te blijven zolang ik dat zelf betaal ... maar jij hebt naar je ouders te luisteren zolang je in hun huis woont .. ben je het daar niet mee eens dan moet je gewoon verkassen he ?

Verwijderd

Ja ok, maar protesteren zijn ouders terecht? Als zijn studieresultaten om te huilen zijn: OK. Anders hebben ze geen punt, vind ik.....
dan is het gewoon kleineren en pesten van hun kant...(en dat vraagt om eenzelfde actie terug)

• NightOwlNL
Op maandag 20 augustus 2001 02:24 schreef SisterofMercy het volgende:
Ja ok, maar protesteren zijn ouders terecht? Als zijn studieresultaten om te huilen zijn: OK. Anders hebben ze geen punt, vind ik.....
dan is het gewoon kleineren en pesten van hun kant...(en dat vraagt om eenzelfde actie terug)
Bij deze, stekker van TVversterker ff gemod:)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 02:34 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

Bij deze, stekker van TVversterker ff gemod:)
:D :D

• mvz
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

Op maandag 20 augustus 2001 01:42 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:

[..]

heheh dat zou wel heel simpel zijn natuurlijk, maar zo achterlijk zijn ze nog net niet, dan zijn er waarschijnlijk andere kabels die gaan sneuvelen naja als zij beneden die stekker eruit pluggen denken ze dat dat voldoende zal zijn...

vraaag nu is dus, 2 kabels door 1 "hoes" gaat dat storing opleveren?? zal toch wel te koop zijn bij de gamma? van 1cm doorzsnee ofzo, dan trek ik er wel een utp en een 2aderig draatje doorheen,

en over die modem zelf, dat intereseert me weinig, zo gefrustreerd ben ik :) koop wel een nieuwe als ze dat willen bij @homo
ik voel met je mee man..... heb ik dus ook, maar hier rukke ze de hele modem met coax en al gelijk weg, en achter slot en grendel.. gelukkig is er dan voor de echte die hard altijd nog een 56k modem in de pc.. >:)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Sabbath
  • Laatst online: 09-09-2025
Op maandag 20 augustus 2001 02:21 schreef 3CLipZ het volgende:
Als je ouders zo a-technisch zijn is et niet al te moeilijk..

1: koop een externe 56 (of 33 desnoods) K modem.
2: verzin een of andere smoes maar maak ze wijs dat dit je nieuwe modem is
3: Plug de power erin en laat een fake draadje naar boven lopen ;)
4: mod hem zo zodat je de ledjes kan laten branden (modem is toch cheap)
5: verplaats/verstop kabelmodem op je kamer.
Is een goed idee, als je het nu zo uitwerkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.topzite.com/home/sabbath/ouders-te-slim-af-zijn-plan.jpg

moet lukken toch :)
suc6

btw, dit is ook geen verkeerd id:

• Ramon
Op maandag 20 augustus 2001 02:37 schreef xMvZx het volgende:

[..]

ik voel met je mee man..... heb ik dus ook, maar hier rukke ze de hele modem met coax en al gelijk weg, en achter slot en grendel.. gelukkig is er dan voor de echte die hard altijd nog een 56k modem in de pc.. >:)
oldskool internet to tha rescue :P :)

Verwijderd

Eventueel is een oplossing

''op jezelf gaan wonen''
*D

• pelican
  • Niet online

pelican

Nog effe voor je idee met een 10-aderige utp, kabel, de standaard 8-aderige gebruikt alleen de draden op pin 1,2,3 en 6. (ligt eraan vanaf welke kant je telt >:) natuurlijk). Van die andere 4 kun je er dan 2 gebruiken voor stroom.

PS., ik heb geen idee mbt tot storing, wil alleen effe zeggen dat je iig geen 10-aderige nodig hebt. En btw, ga gewoon op kamers... Bietje vrijheid blijheid.

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 19:35
Op maandag 20 augustus 2001 01:54 schreef SisterofMercy het volgende:

[..]

Ha! ja! Het Sonera-syndroom!
Hoezo Sonera-syndroom :?

• dhm00
  • Laatst online: 16-08 19:35
Op maandag 20 augustus 2001 06:19 schreef pelican het volgende:
Nog effe voor je idee met een 10-aderige utp, kabel, de standaard 8-aderige gebruikt alleen de draden op pin 1,2,3 en 6. (ligt eraan vanaf welke kant je telt >:) natuurlijk). Van die andere 4 kun je er dan 2 gebruiken voor stroom.

PS., ik heb geen idee mbt tot storing, wil alleen effe zeggen dat je iig geen 10-aderige nodig hebt. En btw, ga gewoon op kamers... Bietje vrijheid blijheid.
Als je nadenkt kan je je klok er op gelijk zetten dat die draatjes storing gaan veroorzaken :(

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 06:44 schreef dhm00 het volgende:

[..]

Hoezo Sonera-syndroom :?
Net zo goed het @home syndroom, en Chello syndroom, enz.

• happy3736
heb nooit last van m'n ouders zie ze haast nooit >:) en ja in woon in hetzelfde huis

heb trouwens m'n eigen kabel modem :o
die kunnen ze niet uit doen

• VROEM!
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Het is geen Casema syndroom :P daar loop je al niet eens meer naar het modem toe als internet weer eens niks doet.

Verder: Ik zou ook eens een 'fake' mailtje opstellen van de helpdesk met daarin de melding dat er de laatste tijd erg veel modems stuk zijn gegaan door herhaaldelijk de stekker eruit trekken en dat ze de lieve gebruikertjes er nog maar eens op willen wijzen dat de kosten voor een nieuw modem (f1000,- oid) voor rekening van de gebruiker zijn :P

ieeeepppppp :P

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Op maandag 20 augustus 2001 01:59 schreef VageGast het volgende:
Mja, speld je ouwelui een verhaal op de mouw dat je bent gebeld door je kabelprovider. Het er uit trekken van de modem heeft al 3 keer storing veroorzaakt en de volgende keer als dat gebeurt zullen de kosten van het verhelpen van de storing en de kosten van een monteur ofzo verhaald worden op de schuldige. Leg ze dan uit dat je echt niet van plan bent om voor die kosten op te draaien en vertel dat je niet zult aarzelen om hen als schuldige aan te wijzen. Maak het nog sweeter door ze te vertellen dat je ze nu buiten schot hebt gehouden ofzo >:)

Redelijk idioot dat je het zelf betaald maar zij menen er controle over te moeten hebben door die stekker er uit te jassen. Ga dus maar snel iets studeren/werken en zoek een kamer.

Kost wat, maar dan heb je ook wat :)
Dit lijkt me toch een aardige aanpak, Of nog beter, laat een technisch onderlegde tweaker (ik niet) even bellen als zijnde medewerker technische dienst van de kabelmaatschappij (van tevoren natuurlijk voldoende geinformeerd door zoonlief >:) ) en het verhaal hierboven aan zijn ouders meedelen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:36
Op maandag 20 augustus 2001 08:10 schreef Marc H het volgende:

[..]

Dit lijkt me toch een aardige aanpak, Of nog beter, laat een technisch onderlegde tweaker (ik niet) even bellen als zijnde medewerker technische dienst van de kabelmaatschappij (van tevoren natuurlijk voldoende geinformeerd door zoonlief >:) ) en het verhaal hierboven aan zijn ouders meedelen.
Deze is inderdaad wel koel :) Wil ik wel doen >:)

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Stroom doorheen dezelfde kabel als UTP data sturen is suicide... Dat geeft zodanig veel storing dat je vrijwel geen signaal meer overhou. Niet alleen dat, maar door inductie (aangezien het stroom-signaal veel sterker is dan de data-signalen) ga je nog stroom krijgen in je datakabels en gaat je kabelmodem helemaal op een frituur lijken.

Een oplossing is een geleider rond de voeding van je kabelmodem steken... Als je ouders die voeding eruit willen pluggen, dan krijgen ze de schok van hun leven :D

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik ken nog een jongen die een tweede kabel heeft.
Het is een terayon, misschien dat hij hem aan jou wil verkopen....

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Als ze je modem eruit jassen, stop jij effe een speciale stekker i n het stopxcontact; een met fase en nul aan de aarde.
Ik geen Internet, jullie geen TV!

En dan de politie bellen op je eigen ouders, wegens het veroorzaken van onrucht. Doe aangifte van misbruik door je vader.
Steek alle vier de banden lek van je pa's karretje. Laat een paar vrienden van je bij je inbreken en de tv jatten.
Steek het tapijt in de fik.

Zulke ouders, afrekenen!

Verwijderd

En dan moeten ze een keer van je isp langskomen om je modem te checken als iets het weer niet doet en dan hang je wel .... blijft lastig hoor :O

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Het is een Com21 modem?
Dan hebbie toch alleen maar de rechter drie lampjes die aangeven of je vebinding hebt of niet, en of er traffic is?

[longshot mode]
soldeer een schakelaar aan de min polen van die ledjes(wordt wat moeilijker want volgens mij zijn het SMD ledjes) en verleng die naar boven of tot op een ander makelijk te bereiken plek. schakelaar uit:lampjes uit, jij gewoon internetten, ouders niks door. En natuurlijk zo af en toe aanzetten...
[/longshot mode]

[longershot mode]
En als ze niet alleen de stekker deruit jassen als je teveel internet maar ook nog over andere dingen valen.....
tsjah.. zeg tegen je ouders dat je financiele plaatje er niet rooskleurig voorstaat en dat je weer over moet op normaal telefoon internet omdat het abo net dat beetje cash oplevert in de maand waar je van rond kan komen.. En maak een deal met de buurman: hij Internet abo jij betalen... de rest kan je zelf wel invullen...
[/longershot mode]

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• 0rbit
  • Laatst online: 19-08 14:14
Welke argumenten hebben je ouders eigenlijk om je geen internet te gunnen?

Voor mij is het internet televisie en krant tegelijk; Ik ben verslaafd aan het opnemen van informatie via het internet. Zouden jouw ouders graag hun krant uit handen gegrist willen worden?

Het verbouwen van een modem zou ik niet doen. Zo'n UTP-kabel zal niet ongestoord het gehele modem kunnen voeden en het verbouwen van de LED-installatie om hem natuurgetrouw dataverkeer te laten nabootsen is bijna onbegonnen werk.

Een telefoontje van de 'provider' zou wel eens kunnen werken.

"Goedemiddag. U spreekt met Mr. Y van @home. Spreek ik met <abonneenaam>?
>>> Goedemiddag... ja, daar spreekt u mee...

Uhm... Wij hebben onlangs geconstateerd dat er een ongebruikelijk aantal storingen wordt veroorzaakt door het modem dat in uw bezit is. Zou u mij het typenummer van uw modem even kunnen geven?
>>> Ja hoor... waar vind ik dat?

Onderop het modem zit een sticker...
>>> Momentje dan hoor!

Wij hebben de tijd :)
>>> Daar ben ik weer... Het typenummer is $bladibla

Juist, ja... $bladibla. Heeft u geen problemen met de voeding van het modem? Het kan namelijk zijn dat de voeding door een kabelbreuk af en aan van stroom wordt voorzien en daar hebben andere gebruikers op het netwerk last van.
>>>... Hoe bedoelt u?

Als de modem een verbinding heeft; valt deze dan wel eens weg door het ontbreken van voeding?
>>>... Nee, volgens mij niet...

Dat kan duiden op een kabelbreuk; In dat geval moeten we even langskomen.
>>> Aha. Weet u wat, ik geef u mijn zoon even; die heeft er meer verstand van.

Ja, okee, prettige middag verder..
>>> Ja, met geit

Goedemiddag. Heeft u wel eens problemen met de voeding van het modem? Het kan namelijk zijn dat de voeding door een kabelbreuk af en aan van stroom wordt voorzien en daar hebben andere gebruikers op het netwerk last van.
>>> Umh... nou... ja... mijn ouders trekken wel eens de stekker van de voeding eruit als het modem verbonden is...

Tja, dan weten we genoeg...

Zoiets ? :P

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 09:44 schreef Mr_Atheist het volgende:
Een pr8ig telefoongesprek
Wat een LOL :9

Maar lijkt me wel lullig. Maar dat kloten aan de modem lijkt me geen goed idee. Dan krijg je straks alleen nog meer kosten van als het verkeerd gaat. Maar de ideeën van je ouders met gelijke munt terug betalen zou kunnen dus stekker van tv of iets dergelijks er uit trekken. Reken er eventueel wel op dat je misschien een maand geen internet meer hebt :'( Maar wat ik zou doen is hun even duidelijk maken dat JIJ het nog steeds betaalt en zij niet. En anders laat jij hun betalen voor de tijd dat jij niet op internet kan.

Misschien nog een ideetje van mijn kant alleen dan moet je waarschijnlijk nog ff een weekje w88. Ik weet nie wat naar wat voor school jij gaat en welke richting of anders welk werk. Maar zeg dat je een hele belangrijke mail zo niet hebt gekregen of dat ie niet goed is verstuurd is en jij dus alles kwijt bent dankzij hun grappen. Met als gevolg dat je ontslagen word (beetje drastisch) of een gigantisch slecht cijfer krijgt. Tis maar idee

Of anders tja.........smeken :P

In ieder geval suc6 ermee en anders moeten we die GoT knokploeg weer ff nieuw leven in roepen >:) When a fellow Gotter is in need, I just feel the need to be there! :)

• CmdrKeen
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Op maandag 20 augustus 2001 01:21 schreef SisterofMercy het volgende:
Kun je niet in het kabelmodem zelf de lampjes onklaar maken? Of ze kleurloos schilderen >:)
Ja met onzichtbare verf :)

Waarom gebruik je geen accu daarvoor?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

de oplossing is heel simpel !! :9~

Benodigdheden
1 - Vat benzine
2 - 1 lucifer

De rest mag je zelf wel invullen >:)

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhmmmm, ten eerste, sterkte met je ouders (of je ouders met jou >:) )

Wat ik zou doen (ben wel 23), effe ontzettend kwaad naar beneden stuiven, en roepen: "als jullie nu niet van die stekker afblijven, dan is het euhmmmmm oorlog"

Alhoewel, denk dat mijn ma (ouders gescheiden) het geen eens in d'r hoofd haalt om de COAX er uit te trekken.
T'sja, als je de enige bent die thuis handig is, dan heb je een soort van m8 positie he >:)
Of dat mijn broertje zijn PC weer es vern#ukt, dan los ik zijn problemen gewoon niet op, en die gaat dan weer mekkeren bij mijn ma (maar ik geef niet thuis).

Trouwens, dat modden van die kabel modem is wel een strak plan.
Al moet je idd geen ISP guppen over de vloer krijgen.
D'r zullen waarschijnlijk SMD leds gebruikt worden, maar dat maakt niet zoveel uit.

And The Only One

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

[sorry ff offtopic]

Ik heb het met je te doen.
Ik had ook een vader die gewoon heel mijn stroomgroep eruit haalde d.m.v. de stoppenkast.
Belachelijk ! :(:(:(

Ik denk dat je ff een beetje in de toekomst moet gaan kijken jongen, kweet niet hoe oud je bent, maar je moet voor jezelf opkomen en zo snel mogelijk iets aan deze situatie doen anders ga je er psychisch en sociaal aan onderdoor.

Succes verder

edit:

oja, contra-acties tegen je ouwelui, maken de situatie alleen maar erger, geloof mij!

[/sorry ff offtopic]

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Geweld lost niks op,
Ik heb ook zo'n soort probleempje gehad en toen heb ik er gewoon eens met me pa en ma over gepraat.
Heeft toch wel veel opgelost, maar ja jij kan er niet over praten merk ik dus ga dan maar met die stekkertjes rotzooien maar als je dat doet dan ben je net zo kinderachtig bezig als je vader en moeder een beetje,,

Dus ik denk dat je het beste het probleem kan voorleggen aan iemand die je ouders goed kennen en vertrouwen en die met je ouders laten praten

ps zonder internet ga ik erook onder door

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Bij UTP worden maar 4 van de 8 draadjes gebruikt, zo uit m'n hoofd dacht ik draadjes 1-3,2-6. Dus je hebt er nog 4 over om de kabelmodem mee te voeden. Om de lichtjes uit te krijgen moet je helaas wel wat moeite doen denk ik. Ik neem aan dat die kabelmodem niet van jouw is, dus ik denk niet dat je 'm open mag maken.
Als dat je niet tegen houdt zul je zien dat de LEDjes van het SMD type zijn, op de print vast gesoldeerd. Ik kan je vertellen dat het niet makkelijk is om daar op een eenvoudige manier aan te solderen. Het is NIET onmogelijk, maar enige ervaring is zeker vereist. :)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• ppl
  • Niet online

ppl

Dach dat het @home kabelmodem (Com21 ding) alleen van het stroom mag als @home daarom vroeg, dit omdat ze steeds het modem checken. Volgens mij staat dat zelfs in de algemene voorwaarden Heb je daar wat aan?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:09
Waarom niet je buurman internet laten aanschaffen op jouw kosten en dan via een UTP-kabeltje naar de buurman internetten...
Desnoods draadloos netwerken >:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• bugs
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Op maandag 20 augustus 2001 08:47 schreef apa het volgende:
Stroom doorheen dezelfde kabel als UTP data sturen is suicide... Dat geeft zodanig veel storing dat je vrijwel geen signaal meer overhou. Niet alleen dat, maar door inductie (aangezien het stroom-signaal veel sterker is dan de data-signalen) ga je nog stroom krijgen in je datakabels en gaat je kabelmodem helemaal op een frituur lijken.
Onzin, er liggen vaak genoeg UTP kabels naast een 220 kabeltje oid. Nooit problemen mee gehad, geen storing, ookal zijn de kabeltjes niet afgeschermd (de U in UTP :) )

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• Urk
  • Laatst online: 09-08 00:05

Urk

Zullen we een website oprichten voor al deze zielige tieners die door hun ouders worden geterroriseerd? >:)
www.ik-mag-niet-internetten-van-mijn-ouders.nl
LOL! :P

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

dat klinkt als een familie situatie met een mijnenveld voor de deur....

btw, als je je modem gaat modden kun je het altijd nog op bliksemschade gooie.

[@home_gast_kwam_ff_op_bezoek_na_blikseminslag_in_mijn geliefde_com21_prul]
*goedemiddag jullie hadden een defect modem?
-zekers
*waar staat de boef (letterlijk)
-hierzo
*zeker blikseminslag hè
-jep
*gebeurt wel vaker is vervelend van het ongemak
-...
*[gast instaleerd nieuw modem] zo, ik bel vamiddag nog wel even om te kijken of ie t doet
-ok ,ik hoop van wel !
[/@home_gast_kwam_ff_op_bezoek_na_blikseminslag_in_mijn geliefde_com21_prul]

dat had ik niet zen aankomen.. ik had al een aardige schadepost berekend...

maar is t niet makkelijker om t modem zo te modden dat er gewoon 2 stroomdraadjes uitgaan? de standaard die alleen de lampjes bedient, en er loopt dan nog een snieky draadje, naar een voeding ergens in een kast ???

moet je je luidspreker kabel kopen, superplat en er gaat gemakkelijk 12 volt doorheen

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

zeg tegen je ouder dat je altijd het stroom op de modem MOET laten of zo omdat ze altijd dat ding moeten updaten of zo >:)
zeg dan dat ze hebben gebelt of zo :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 12:10 schreef Qorne het volgende:
zeg tegen je ouder dat je altijd het stroom op de modem MOET laten of zo omdat ze altijd dat ding moeten updaten of zo >:)
ze dan dat ze hebben gebelt of zo :)
zal me vader een worst wezen, hij betaald nix, en doet er nog minder mee.....

maarehhh plan update, ik koop een goedkope adapter die me 3 volt geeft, maar een pcbtje met daarop 3 leds, 1 permanent brandend, en e die met de + pool op de pcb gesoldeerd worden en met de - pool op de - van de oude bestaande leds, die oude leds plak ik vervolgens af met tape, de lampjes gaan dan dus echt aleen maar branden als ik aan't inetten ben :)) jaja daar heb ik ff overna gedacht :)

De voeding van de modem zelf komt dus van de originele adapter, die boven veilig op m'n kamertje hangt, ik zal dus wel een extra snoer moeten trekken.

als m'mn ouders merken dat er beneden een andere adapter hangt, zeg ik gewoon, ja die heb ik geruild met celeron_clocker, bij hem was z'n modem onstabiel, en met mijn adapter doet ie het wel weer !, en mijn modem doet het ook nog prima ! >:)

water dicht planlijkt me, dus dat word een par dagen wachten tot ze bijde een dagje weg zijn :)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 12:05 schreef Urk het volgende:
Zullen we een website oprichten voor al deze zielige tieners die door hun ouders worden geterroriseerd? >:)
www.ik-mag-niet-internetten-van-mijn-ouders.nl
LOL! :P
das wel leuk idee

-----

ik zou echt wel ff met je ouders praten. Maar heeft internet een slechte invloed op je studie resultaten ofzo.

• mhr-zip
  • Laatst online: 19-08 21:40
Mja kan je niet een heel klein stroompje door die utp kabel laten lopen en dan gewoon de lampjes laten knipperen. Dan tegen je ouders zeggen dat je modem tegenwoordig door de coax zijn stroom mee geleverd word ofzo (bewijs telefoon of een mailtje ;)) En als ze dan beteuterd afdruipen, stekker er weer in en verder internetten?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 12:23 schreef DotKeeZ het volgende:

[..]

das wel leuk idee

-----

ik zou echt wel ff met je ouders praten. Maar heeft internet een slechte invloed op je studie resultaten ofzo.
nope na een jaar _HELEMAAL_ nix doe ben ik vrolijk over naar 2 mbo

Verwijderd

ja dat met die 3volt is wel een goed idee maar hoe wou je dat afplakken dan dat zien ze toch..

/urk die link doet het niet/ :P

Verwijderd

Ga uit huis. En dat was het.

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op maandag 20 augustus 2001 01:35 schreef FragDaddy het volgende:
1) UTP is niet 10 aderig te krijgen..
ik kan jou morgen 128 PARIGE utp kabel (256 aders dus) leveren als je wil

weegt wel een ton per kilometer (1100kg om precies te zijn) dus 'k zal je wel transportkosten moeten rekenen.

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op maandag 20 augustus 2001 02:19 schreef SisterofMercy het volgende:
Mijn ouders deden het met de telefoonverbinding (en terecht achteraf).
Zij verstopten mn modem, dus jatte ik die van mn broer...
Vervolgens verstopte mn broer z'n modem....(doch dat wist ik wel weer te vinden: echt slimme verstopplekjes had-ie niet)
Uit pure wanhoop hebben mijn ouders toen de telefoonverbinding naar mijn kamer botweg doorgeknipt ( :D ) (we hebben een telefooncomputer)
en toen heb ik bij de HEMA een verlengsnoer gekocht met extra kabeltje die ik uitrolde en aansloot in een andere kamer..... waarop ik weer internet had via de telefoon :D

achteraf echt superkomisch....en ik was 18 en heel opstandig ;)
whehehe, zo ben ik ook nog bezig geweest.. om 1 uur snachts met verlengkabeltje naar beneden en internetten maar :)
Werd me vader wakker had ik ineens een losse stekker en een losse draad.. maja, daar stop je een verslaafd iemanbd niet mee.. soldeerbout boven halen en internetten maar :+

those were the days, maar wat ben ik blij dat'k thuis weg ben en kabel heb :)

• dijkmane
  • Laatst online: 16:19

dijkmane

biertje ?

Op maandag 20 augustus 2001 12:21 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:

[..]
maarehhh plan update, ik koop een goedkope adapter die me 3 volt geeft, maar een pcbtje met daarop 3 leds, 1 permanent brandend, en e die met de + pool op de pcb gesoldeerd worden en met de - pool op de - van de oude bestaande leds, die oude leds plak ik vervolgens af met tape, de lampjes gaan dan dus echt aleen maar branden als ik aan't inetten ben :)) jaja daar heb ik ff overna gedacht :)

De voeding van de modem zelf komt dus van de originele adapter, die boven veilig op m'n kamertje hangt, ik zal dus wel een extra snoer moeten trekken.
heb ik ook ff over nagedacht, maar gaat nie werken...
+ van ene en - van andere adapter, dan gaat er geen stroom lopen want de stroomkring is niet gesloten...
ik zou het volgende doen, (op eigen risico),

die ledjes op het modem kan je wel eens nodig hebben als je connectie problemen hebt dus op de print ombuigen en met tape afplakken, zodat ze wel blijven werken. dan koop je een adapter en daar sluit je een gewone led en een knipper led ( zijn zo te koop ) op aan. originele adapter verbergen ( gaat het niet met verlengsnoer in de kruipruimte vanaf de deurbel, met tiewraps aan de gasbuis in plastick zak ofzo. als ze dan je kamer doorzoeken vinden ze niets ) >:) trekken ze de adapter eruit, geen lichtjes meer.
komen ze dan ineens op je kamer kijken ofzo doe je meteen ctrl alt del en dan schelden dat internet het niet doet enzo.

suc6

*ben ik ff blij dat ik het allemaal zelf uitmaak*

specs : wil je niet weten

• Rappie
  • Laatst online: 12-08 21:15
die optie van de 2e voeding/modem lijkt me nog het beste :)

gewoon een lulverhaaltje ervan maken dat dat kabeltje er altijd al gezeten heeft ofzo :+
Pagina: 1 2 Laatste