Vraag
Alle reacties
VERNederlander schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:21:
Even met een lampje vanaf de achterkant schijnen, dan kan je beter zien of het sifon is leeggemaakt. Op basis van de huidige foto kan ik het iig niet zien.
:strip_exif()/f/image/JZ64tWwZCWv8ympC5Sak0OKC.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanochtend (zonder aankondiging) stond de monteur weer op de stoep. Hij kwam toch maar even langs want hij had het verhaal van zijn collega gehoord en vond het allemaal wel vervelend.
Resultaat gisteren;
Resultaat vandaag::strip_exif()/f/image/NoqNddxkrbOcDvmNti58AVWC.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn gevoel zegt dat het gisteren niet is gedaan.
Ik had de monteur gisteren gevraagd om het afvoerpijp iets verhogen. (Pijpje op maat en lijm had ik klaar gelegd) Maar dat wilde hij gisteren niet. Vandaag bood hij aan dit alsnog even te regelen.
Gisteren toen hij vertrokken was:
:strip_exif()/f/image/PlhSLc83ClKrdB85Im6bwFIf.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag toen hij vertrokken was;
:strip_exif()/f/image/Huzw4yEy8zfGk74WisqtuTvN.jpg?f=fotoalbum_large)
(Ketel niet terug in bedrijf gezet)
@iedereen-die-een-reactie-plaatste: bedankt voor jullie tips, verhalen en meningen. Het heeft me geholpen mijn vraag helder te krijgen. Thnx!
Resultaat gisteren;
Resultaat vandaag:
:strip_exif()/f/image/NoqNddxkrbOcDvmNti58AVWC.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn gevoel zegt dat het gisteren niet is gedaan.
Ik had de monteur gisteren gevraagd om het afvoerpijp iets verhogen. (Pijpje op maat en lijm had ik klaar gelegd) Maar dat wilde hij gisteren niet. Vandaag bood hij aan dit alsnog even te regelen.
Gisteren toen hij vertrokken was:
:strip_exif()/f/image/PlhSLc83ClKrdB85Im6bwFIf.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag toen hij vertrokken was;
:strip_exif()/f/image/Huzw4yEy8zfGk74WisqtuTvN.jpg?f=fotoalbum_large)
(Ketel niet terug in bedrijf gezet)
@iedereen-die-een-reactie-plaatste: bedankt voor jullie tips, verhalen en meningen. Het heeft me geholpen mijn vraag helder te krijgen. Thnx!
Ik denk ook dat het ook zo hoort, ik begin nu echt te twijfelen aan het bedrijf welke bij mij en mijn zoon de CV-Ketel een onderhoudsbeurt geeft.Opperbeun schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:51:
Hmmm... 20 minuten is naar mijn geen idee geen onderhoud maar gewoon sticker plakken....
Ik doe het als volgt.. bij een Intergas.
Toestel uitschakelen, gaskraan dicht, mantel los nemen ( 2 schroeven voorkant), gas toevoerleiding van gasblok naar ventilator los maken( pas op doseerring en o-ring), bekabeling ventilator losmaken, zwarte RGA pijp los maken, condensbak demonteren, 10 bouten los draaien met een imbus sleutel, voordeksel demonteren, voordeksel reinigen, wisselaar reinigen ( borstel intergas of uienkam) remplaatjes 4 stuks schoonmaken, elektrode schoonmaken, brander nazien evt schoonzuigen, pakking voorplaat vervangen( vanaf cw4 zijn deze zwart ipv rood), ventilator schoonblazen, branderpakking indien nodig vervangen, vervolgens de voorplaat terug monteren en bouten voorzien van kermisch vet en op NM vast zetten, condensbak schoonmaken/ uitspoelen, alles in de omgekeerde volgorde terug.
Sifon maak ik schoon voordat de mantel terug gaag soms met een sopje en kwastje.
Ik doe nog altijd even een gasvoordruk meting en controleer of de leiding na de gaskraan gas dicht is.
Alle randzaken zoals expansievat, vulkraan, overstort, RGA en LTV, beugels etc... controleer ik visueel.
Na dit alles start ik de cv ketel en zo nodig vul ik de cv bij.
Aanaluitend even de instellingen nalopen en een rookgasanalyse.
Indien de waardes te ver afwijken stel ik de ketel af.
Nadit alles krijgt de klant een rapport.
Mocht ik iets aantreffen wat niet goed is meld ik het direct.
Mijn vraag is dan ook altijd of er nog gebreken zijn of vreemde geluiden etc.. aan de klant.
Ik beoordeel de ketel zowel optisch als technisch sommige ketels zijn verschrikkelijke roestbakken... klant waardeerd het altijd als je eerlijk bent.
Ik doe er meestal 1 tot 1.5 uur over... zeker met bakje koffie erbij. ( van aankomst tot vertrek)
/f/image/XHMEVM0pwB249qaxBevseayO.png?f=fotoalbum_large)
Dus 25 minuten bezig geweest met een Bosch HRC II 30, wordt ieder jaar onderhoud aan uitgevoerd.
We denk jij hiervan?
Pagina: 1