Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-07 18:41
Ik heb vandaag een raar geval met google home: die is plotseling veranderd van een mannelijke Nederlandse stem naar een vrouwelijke Vlaamse stem en in mijn smartphone is er niets veranderd. Schakel ik de wifi uit dan zegt google assistent: bezig om verbinding te maken met wifi...opnieuw in de Nederlandse mannelijke stem, zoals het ingesteld is. Zodra de verbinding gemaakt is met wifi, keert de Vlaamse dame weer terug. Rara, wat is hier aan de hand ???

Land en taal instellingen ingesteld op Nederland/Nederlands.

Op de Google assistent op mijn smartphone heb ik het nog eens gecontroleerd: mannelijke stem/Nederlands, maar mijn Google Home blijft maar babbelen met een Vlaamse damesstem.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

Yucon

*broem*

Gebruik je een vpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneBE
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:01
Ik heb hetzelfde voor. Voorheen de NL mannenstem en mijn vrouw de NL vrouwenstem. Bij ons zijn de instellingen in Google home wel ingesteld op Nederlands (België). De stem is sinds gisteren aangepast naar een (voor ons Belgen) aangenamere Vlaamse vrouwenstem.

In de beginperiode konden wij in België enkel maar Nederlands (Nederland) kiezen. Dat is een paar jaar geleden aangepast maar er bleven enkele zaken toch wel vrij 'hollands'. Voornamelijk radio stations op TuneIn. radio 1 of Q-music opende standvastig de Nederlandse varianten (Q-music is in oorsprong een BE zender)

Ik heb de indruk dat ze achter de schermen aan het werken zijn aan een betere Vlaamse integratie maar dat de opties in de Google home applicatie er nog niet op afgestemd zijn. De Vlaamse stem is nog niet te selecteren. Wel vreemd dat jij dit voor hebt ook al staan je instellingen op Nederlands (Nederland). Misschien zie je toch ergens iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-07 18:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keno_be
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09-11-2021
Hier hetzelfde... altijd mannelijke Nederlandse stem gehad en plots sinds vandaag hebben wij een vrouwelijke Vlaamse stem.

Wat we op zich niet erg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie006
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-07 14:02
en vanavond is de Vlaamse dame verdwenen, en terug Nederlandse geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Gebeurd hier ook wel eens. Opeens krijg ik dan Frans Canadees ipv Engels Candees. Gisteren krijg ik zelfs een Indier, maar alleen bij bepaalde afslagen!

Ik vraag me af of ze een soort van herkenning doen, bord in Frans, krijg je franse stem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneBE
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:01
Megamind schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:54:
Gebeurd hier ook wel eens. Opeens krijg ik dan Frans Canadees ipv Engels Candees. Gisteren krijg ik zelfs een Indier, maar alleen bij bepaalde afslagen!

Ik vraag me af of ze een soort van herkenning doen, bord in Frans, krijg je franse stem?
Ik denk dat het eerder om testen gaat. De Vlaamse stem is nog helemaal niet beschikbaar zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keno_be
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09-11-2021
ArneBE schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:38:
[...]

Ik denk dat het eerder om testen gaat. De Vlaamse stem is nog helemaal niet beschikbaar zover ik weet.
Klopt, het zal om testen gaan. Maar het was wel degelijk een Vlaamse stem gisteren! Ik heb het heel de dag uitgetest.

Sinds vandaag helaas terug de (Mannelijke) Nederlandse stem zoals het ingesteld stond.

Verdorie :'(

Ze kende wel maar 1 mopje :*)

Als je vroeg "Vertel eens een mop" dan was het altijd "Waar ergert een vork zich het meeste aan... de opscheplepel" :D :D :D

[ Voor 15% gewijzigd door keno_be op 21-09-2021 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hier een man ingesteld, en nadat er een paar dagen geklust is door de woningbouw (kozijnen en ramen vervangen) terwijl ik op mijn werk was ineens een vrouwelijke stem.

Of hoort dit in dit topic? :P
Thuis blijven bij klussers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-07 23:30

wie

5130Wp, Ecolution V.warmtepomp

Zins gisteren heeft google opeens een andere mannen stem. Meer mensen dat opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:15

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Ja gisterochtend was de stem anders maar ik vond het een beetje een kinderlijke stem geworden heb altijd de vrouwelijke variant en nu klinkt het meer als een tiener. Zal dit de Gemini stem zijn? die heb ik tot nu toe nog vermeden uit gewenning.

Ik kan nog wel kiezen tussen mannelijk en vrouwelijke stem maar ze klinken beide anders nu.

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat de stem (door Google) gewijzigd is, is een ander geval dan hetgeen hierboven (in 2021!) benoemd werd. Het opdiepen van oude topics is niet de bedoeling op dit forum. Daarom gaat dit topic dicht.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.