Thuis blijven bij klussers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 16:14
Hoi,

Wat doen jullie als er een klusser (Werkspot/regulier bedrijf) bij jou in huis klust.
Blijf je er dan voor thuis om op te letten? Zodat je weet hoeveel uur hij aan de klus bezig is. En de gene niet in je huis gaat rondneuzen.

Dat laatste is dus een keer bij mijn ouders gebeurd. (diefstal). Ik ben helaas van nature wantrouwend aangelegd.

As maandag wordt de elektra bij mij gedaan, ik werk momenteel niet. Maar om uren lang thuis te zitten wachten zonder elektra zie ik niet zo zitten. Mijn wantrouwigheid komt door de klusser meer dagen voor zijn werk nodig heeft dan ik gehoord had. In de eerste instantie had ik wel redelijk een goed gevoel bij hem.

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

No way dat ik iemand in mijn huis laat die ik niet ken zonder dat ik er bij ben.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-05 11:53
Per 1 nov nieuwe koophuis. In de tweede week van nov gaat ee behoorlijk wat geklust worden (3 a 4 weken).

Wij geven de klussers gewoon de sleutel en hebben een vaste prijs afgesproken.

Als alles klaar is gaan we pas de cilinders vervangen. En aangezien er toch niks in het huis staat van waarde, blijven wij er niet 24/7 bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Afgelopen tijd met corona was het ideaal: Thuiswerken ftw. Maar pre-corona zorgden we er wel voor dat minimaal één van ons thuis aan het werk was als er iemand voor ons aan het klussen was in / om huis. Natuurlijk kijk je ze niet de hele tijd op de vingers, maar je zorgt er wel voor dat er geen belangrijke dingen voor het grijpen liggen (autosleutels, portemonnee, sieraden, etc, gewoon allemaal in de slaapkamer of in een laatje ofzo).

Als het vertrouwen verder goed is, dan kun je uiteraard heus wel even weg om boodschappen te doen ofzo maar verder hebben we alleen de schilders ooit de huissleutel gegeven maar die kenden we ook al langer en hun bedrijf is vrij bekend in de buurt dus dat vertrouwen had ik wel

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 18-09-2021 13:46 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:33
Jboy1991 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:40:
Per 1 nov nieuwe koophuis. In de tweede week van nov gaat ee behoorlijk wat geklust worden (3 a 4 weken).

Wij geven de klussers gewoon de sleutel en hebben een vaste prijs afgesproken.
Of er in een nieuw, leeg huis wordt geklust of in je woning waar je woonachtig bent en al je privé-eigendommen voor het oprapen liggen is nogal een verschil hè.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-04 14:13
Jboy1991 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:40:
En aangezien er toch niks in het huis staat van waarde, blijven wij er niet 24/7 bij.
Dit is de clou. Staan er spullen van waarde: dan thuisblijven. Is het een casco huis: dan kan je prima weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Bij grote verbouwingen, laten we zeggen een nieuwe keuken of badkamer, ga ik niet een week in de herrie in mijn huis blijven zitten. Ik weet met welk bedrijf ik in zee ga dus als er ineens dingen verdwenen zijn weet ik ook bij wie ik moet aankloppen.

Ik zou de briefjes van 100 ook niet op tafel laten slingeren en waarschijnlijk de losse waardevollen spullen (laptops, tablets) wel meenemen. Maar kan moeilijk het hele huis leeg halen en om nou een week bij de buren te douchen of te koken 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door n9iels op 18-09-2021 13:55 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:54

Onbekend

...

Gewoon thuis blijven.
Je kan af-en-toe langs lopen en controleren of het nog volgens afspraken gaat, en de klusser kan met evt. vragen meteen bij jou terecht.
Plan voor die betreffende dag wel allemaal kleine klusjes voor jezelf in, want je gaat niet de hele tijd op zijn vingers kijken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Ik zou vooral thuis blijven om te zorgen dat men niet zonder overleg creatieve keuzes gaat maken in hoe voorkomende problemen opgelost worden.

Soms is dat onvermijdelijk maar dan ben ik er graag bij om te horen hoe en waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
  • Laatst online: 29-08-2023
Bij vreemden wel blijven. Maar wij hebben vaste lui. Die krijgen gewoon de sleutel. En als er wat is dan bellen ze en overleg.

Toen ik nog voor klanten werkte en was een langere klus dan kreeg je na de eerste dag wel de sleutel. Maar dat is wellicht in landelijk gebied anders dan in de stad.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:29
Ligt aan de omvang van de klus.
Kleine klussen is er meestal wel iemand thuis. Want je moet toch de deur open doen en er ook weer zijn als ze vertrekken (want de klussers hebben geen sleutel om goed af te sluiten). Eventueel doen we dan wel een boodschap of wandelen we een rondje met de hond.

Bij grotere klussen zorgen we dat er 's ochtends iemand aanwezig is om open te doen en spreken we af dat we in de middag even gebeld worden ongeveer een uur voordat de klussers klaar zijn. Dan gaat één van ons naar huis.

Gedurende de dag zijn we dan afwezig.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Het leven is vol risico.

Ook ik zou eerder thuisblijven om bij te sturen bij de klus dan diefstal etc.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hangt er vanaf wat er gedaan wordt en hoeveel ruimte er in huis is. Voor elektra zou ik wel thuisblijven en bespreken met de klusser of alles de hele tijd uit blijft of dat het tussendoor nog ergens aan kan. Ook ivm de koelkast en vriezer. Als de klusser als jij thuis bent z'n kont niet kan keren zou ik niet thuisblijven. Sowieso in beide gevallen de waardevolle spullen weghalen en niet over aankomende vakanties praten.

• noud
Dank voor de reacties.

De klusser vertelde laatst aan de telefoon dat hij wellicht DRIE dagen voor de klus nodig had. Voor een het aanleggen van een nieuwe groepenkast, bedrading van groepenkast via een sleuf over de muur naar de keuken, enkele stopcontacten (1 pc en enkele in de keuken) . De keuken stopcontacten kan hij pas zetten als de keuken helemaal gestript is.

Ik heb verder niets waardevols in huis enkel mijn paspoort. Ik woon in een appartement dus het is vrij klein.
Dat word dan boeken lezen.

@Bij grotere klussen zorgen we dat er 's ochtends iemand aanwezig is om open te doen en spreken we af dat we in de middag even gebeld worden ongeveer een uur voordat de klussers klaar zijn. Dan gaat één van ons naar huis.

Denk dat ik dit met hem ga afspreken.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:26
noud schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:15:
Dank voor de reacties.

De klusser vertelde laatst aan de telefoon dat hij wellicht DRIE dagen voor de klus nodig had. Voor een het aanleggen van een nieuwe groepenkast, bedrading van groepenkast via een sleuf over de muur naar de keuken, enkele stopcontacten (1 pc en enkele in de keuken) . De keuken stopcontacten kan hij pas zetten als de keuken helemaal gestript is.

Ik heb verder niets waardevols in huis enkel mijn paspoort. Ik woon in een appartement dus het is vrij klein.
Dat word dan boeken lezen.

@Bij grotere klussen zorgen we dat er 's ochtends iemand aanwezig is om open te doen en spreken we af dat we in de middag even gebeld worden ongeveer een uur voordat de klussers klaar zijn. Dan gaat één van ons naar huis.

Denk dat ik dit met hem ga afspreken.
Verlengsnoer bij de buren inpluggen en inloggen op hun wifi? Dan kan je nog gewoon op je laptop werken? Mooie is dat je tegenwoordig gewoon kan zeggen dat je niet op kantoor mag werken van de baas, dus niet daar zit uit wantrouwen :+

Overigens heb ik de sleutel van mijn huurhuis meerdere keren aan klussers gegeven, welke door de verhuurder in waren geschakeld. Kruipruim volstorten, alle vensterbanken en ramen van alle verdiepingen vervangen, etc. De duurdere en belangrijke kleine spullen gingen dan gewoon in een kast welke op slot kon.

In mijn huidige koophuis zou ik dat niet meer doen, maar dat is misschien omdat het nu met mijn kinderen thuis wat meer als 'inbreuk' voelt. Ben nog steeds niet bang dat ze iets gaan stelen (ik heb geen sieraden, geen contanten, alle reserve sleutels en certificaten van de cilinders zitten in een kluisje, laptop is maar paar honderd euro waard, etc).

Maar: er zit wel verschil tussen 'iemand van werkspot' en installeurs van een groot/bekend keuken bedrijf

[ Voor 25% gewijzigd door President op 18-09-2021 17:30 ]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vol huis, thuis blijven.
Leeg huis, keuzen tussen blijven en ergens anders.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:26
jack zomer schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:31:
Vol huis, thuis blijven.
Leeg huis, keuzen tussen blijven en ergens anders.
Duidelijke mening, zwakke onderbouwing.

Waarom thuis blijven in een vol huis? Ben je bang:
1. Dat ze je televisie stelen?
2. Dat ze je muur per ongeluk beschadigen?
3. Dat ze kasten en laatjes gaan controleren op inhoud?
4. Dat ze iets waardevols uit een kast of la stelen?
5. Dat ze een onderbroek uit je kast stelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
2.3.4 voornamelijk maar dat is persoonlijk.

Nu ik het klussen in mijn ouders nieuwe huis heb meegemaakt door de ingehuurde aannemer 6. Controleren, controleren, en controleren...

Maar in een normale setting 234, als ik de mensen niet ken. Tuinman en schoonmaak mevrouw die al 20 jaar rondlopen bij mijn ouders vallen daar natuurlijk buiten.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-05 12:06
Ik ben er graag bij. Niet eens zo zeer omdat ik die lui niet vertrouw, maar ik zie vaak dat ze deuren open laten staan omdat ze inlopen en uitlopen. Dan vind ik het zelf wel fijn als ik er ook ben zodat er geen ongewenste gasten naar binnen komen.

Verder kan ik ze wat te drinken aanbieden, alhoewel ik meestal zorg dat er wel wat staat. Koffie drink ik niet, zeg ik ook altijd meteen vooraf. De meesten hebben zelf wel een koffieapparaat dat ze dan mee kunnen nemen (en dus meenemen) voor de klussen waar nog niemand woont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Thuisblijven. Naast het eventuele rondsnuffelen komt het ook gewoon voor dat een klusser zich ergens in vergist, of dat er zich een onverwacht beslissingsmoment voordoet. Dan wil je gewoon snel in kunnen grijpen en niet de volgende dag moeten vertellen dat het allemaal overnieuw mag.

Uiteraard speelt de lengte van de klus wel een rol. Als die weken duurt zul je snel wat wederzijds vertrouwen willen opbouwen.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Pizza_Boom schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:26:
Ik ben er graag bij. Niet eens zo zeer omdat ik die lui niet vertrouw, maar ik zie vaak dat ze deuren open laten staan omdat ze inlopen en uitlopen. Dan vind ik het zelf wel fijn als ik er ook ben zodat er geen ongewenste gasten naar binnen komen.

Verder kan ik ze wat te drinken aanbieden, alhoewel ik meestal zorg dat er wel wat staat. Koffie drink ik niet, zeg ik ook altijd meteen vooraf. De meesten hebben zelf wel een koffieapparaat dat ze dan mee kunnen nemen (en dus meenemen) voor de klussen waar nog niemand woont.
Dat, en ik heb ook nog een kat die ik niet buiten wil hebben. Dat houd ik liever zelf in de gaten.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 18:32
Mwah ik ben gewoon gaan werken toen m'n ramen vervangen werden. Als een bedrijf gaat stelen dan is het snel gedaan met hun reputatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Ik heb helaas bij een heel grote verbouwing meegemaakt dat er best veel "verdwenen" was. Allemaal gereedschap wat ik alvast in huis had gelegd omdat ik zelf ook best vaak bezig was. Ik wist zeker dat het moest liggen aan een van de ingehuurde klussers, maar de hoofdaannemer heeft me nooit geloofd. Een erg vervelende welles nietes discussie die de sfeer niet echt verbeterd heeft.

Bij voorkeur altijd thuisblijven dus.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:48

JT

VETAK y0

Vorig jaar nieuw huis gekregen, moest alles nog gedaan worden na oplevering. Dankzij thuis werken tijdens corona naast 's ochtends de deur open doen toch 2 -3 keer per dag even wezen kijken en gelukkig enerzijds op een aantal zaken bij kunnen sturen, anderzijds door constant op de hoogte te zijn van de voortgang bij kunnen sturen op planning. Ik zou, ook wetende hoe die lui werken (zijn meestal bepaald niet organisatorische wonderen), zeker 1-2 keer per dag even willen kijken. Je kunt dan mooi ter motivatie eens een lekker gebakje voor ze meenemen ofzo, wordt gewaardeerd :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:07
President schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:48:
[...]

Duidelijke mening, zwakke onderbouwing.

Waarom thuis blijven in een vol huis? Ben je bang:
1. Dat ze je televisie stelen?
2. Dat ze je muur per ongeluk beschadigen?
3. Dat ze kasten en laatjes gaan controleren op inhoud?
4. Dat ze iets waardevols uit een kast of la stelen?
5. Dat ze een onderbroek uit je kast stelen?
je bent punt 6 vergeten want in mijn beleving punt 1 moet zijn

kratje bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Toen ik mijn huis kocht moest er nog flink wat aan gebeuren, maar stond de boel leeg. Dus dan ben ik niet moeilijk, ik ben vlakbij in m'n oude huis, bel maar als er wat is en trek anders de deur maar achter je dicht, succes!

Nu ik er woon is het met thuiswerken lekker makkelijk, ik kan dus gewoon hier blijven terwijl werklui komen. Ketelmonteur babbeltje mee maken, ook van koffie voorzien, dikke prima. Ik ga nu echt niet iemand in m'n huis laten die ik niet ken.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:28

Dennis1812

Amateur prutser

Ik blijf meestal thuis. Behalve bij de glazenwasser dan. Die komt ook niet binnen.
Mogelijk niet zo zeer ivm diefstal. Maar vooral ook omdat we een hondje rond hebben lopen en de gemiddelde klusser in de kerk geboren lijkt te zijn (deuren blijven open).
Dan kan ik t hele dorp afzoeken naar m'n hond. Nee bedankt.

En qua overleg ook wel makkelijk als er iets is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53
Toen in mijn huis de kozijnen zijn vervangen hebben de klussers gewoon de sleutel gekregen en ben ik aan het werk gegaan. Ik had daar ook wel wat mooite mee, maar is verder prima verlopen. Bij andere klussen was ik bij toeval gewoon thuis.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:10
ik ben een klusser. en werk bij mensen thuis. ik zie hier de laatste tijd steeds meer forums waarbij alles uit de hand is gelopen. omdat mensen meer doen dan ze daadwerklijk kunnen. ga me niet op me vingers kijken
dat heeft toch geen zin. ik degene die de kennis in huis heeft. (en weet waarom iets wel of niet werkt)
en ik doe daarom ook enkel cv en wat elektra. de rest blijf ik lekker vanaf besteden we uit etc.
maar af en toe om een hoekje kijken ja dat is prima. en als ik boelshit wil verkopen lukt het me toch wel. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door miciel op 19-09-2021 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noud
Leuk om de reacties te lezen. Ik had genoeg vertrouwen om weg te gaan. En heb ook niet mijn spullen gecontroleerd of ik iets miste. Niet dat ik veel waardevol spullen bezit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:37

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik schrik van het wantrouwen. Ik ben zo vaak weg gegaan terwijl er mensen in mijn huis bezig waren.

Ik kan er niet wakker van liggen van het mogelijk risico dat bestaat, kost mij te veel tijd en gestress. De kans dat het gebeurd is klein en die energie besteed ik er dan ook graag niet aan.

Bij mij is er dan ook nooit iets voorgevallen en zijn er echt heel veel mensen aan het werk geweest in en rondom huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:11
bie100 schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:26:
[...]

je bent punt 6 vergeten want in mijn beleving punt 1 moet zijn

kratje bier
Daar kun je grapjes over maken, maar ik heb werkelijk waar eens meegemaakt dat een schilder bij ons een kratje bier “jatte”.

Tijdens het schilderen dronk hij graag een biertje, we hadden het bier in de garage staan. Regelmatig gaven we hem een fles, aan het schilderwerk was daar niks aan af te zien. Toen hij uiteindelijk klaar was en we het eerste bezoek kregen die ook graag een biertje dronken kwamen we erachter dat de schilder van alle flesjes vakkundig de kroon eraf heeft gehaald, fles leeggedronken en de kroon er weer op heeft gezet. Het leek alsof alle flesjes in de krat vol waren, maar de werkelijkheid was heel anders. De hele krat was dus leeg.

Ik heb inmiddels wel zoiets als er 1 bedrijf tegelijkertijd in huis aan het klussen is dan durf ik het wel aan om die alleen te laten. Immers als er erna iets ontbreekt dan weet je direct waar je moet zijn. Dat bedrijf kan zo diefstal ook niet veroorloven want dan hebben ze al snel een slechte naam.

Als je meerdere bedrijven tegelijkertijd over de vloer hebt dan is het een ander verhaal. Ze kunnen dan allemaal keihard ontkennen dat ze iets hebben gedaan/meegenomen.

Let ook op met ZZPers, tegenwoordig huurt een bedrijf ook steeds vaker ZZPers in omdat ze het zo druk hebben. Deze hebben minder binding met het bedrijf en dan kan de verleiding mogelijk ook wat hoger zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door DutchKel op 21-09-2021 01:37 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:07
DutchKel schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 01:33:
[...]

Daar kun je grapjes over maken, maar ik heb werkelijk waar eens meegemaakt dat een schilder bij ons een kratje bier “jatte”.

.
ik maak overal grapjes over behalve over bier

heb al een keer tegen mijn vrouw gezegd als je vreemd gaat prima als ze maar van mijn bier afblijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjidory
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-04 01:10
Vorig jaar mijn nieuwbouwwoning opgeleverd en heb de klussers lekker hun gang laten gaan. Alle klussers hadden we van te voren een vaste prijs afgesproken

Vloeren legger en keuken monteur ook z'n eigen gang laten gaan. En een paar keer gecheckt hoe het gaat.
En gelijk wat eten en snacks bezorgd. Ik loop toch alleen maar in de weg.

(oude huis +/- 1 Km er vandaan). Grote verschil natuurlijk is dat het huis zo goed als leeg was anders zou ik dit niet zo snel doen. (Althans niet hele dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Je wilt er sowieso zijn omdat ze vragen moeten stellen en omdat je er bovenop moet zitten. Tijdens onze verbouwing waren er zoveel dingen waar ik echt dacht: "Lees de fucking tekening anders eens!".

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
noud schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:28:
As maandag wordt de elektra bij mij gedaan, ik werk momenteel niet. Maar om uren lang thuis te zitten wachten zonder elektra zie ik niet zo zitten. Mijn wantrouwigheid komt door de klusser meer dagen voor zijn werk nodig heeft dan ik gehoord had. In de eerste instantie had ik wel redelijk een goed gevoel bij hem.
Ik merk in dit topic vooral een tweedeling tussen weg of niet weg gaan.

Je kan het ook beide doen. 's Ochtends eerst rustig de elektricien ontvangen, kopje koffie aanbieden en doornemen wat er moet gebeuren. Dan nog een tijdje thuis blijven om te kijken of de klus voorspoedig verloopt of toch nog overleg vergt.
Als alles goed lijkt te verlopen kun je alsnog van huis. Als je je twijfels hebt blijf je langer thuis of zelfs de gehele klus.
Als je weg gaat kun je uiteraard ook je 06-nummer achterlaten. Mocht men dan vragen hebben, of willen overleggen, weten ze je te bereiken.

Als men echt wil stelen of tijd wil gaan rekken gaat ze dat toch wel lukken.
Stelen kost tevens slechts enkele seconden/minuten en niet een hele dag. Maar dan neemt de klussen wel een enorm risico voor een paar honderd Euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:52
Over het algemeen wil ik dat er iemand bij is, ook in een leeg huis. Heb nu 2x grote verbouwingen gehad, en beide keren is het voorgekomen dat er slordigheidsfouten zijn gemaakt die daardoor nog goed hersteld konden worden. Toevallig beide keren in de badkamer... En dat waren beide goede aannemers.

Mijn vader heeft bij ons de meterkast vervangen. Dat is wel een pietje precies, maar dat kostte 2 volle dagen, zonder dat er nieuwe leidingen getrokken hoefde te worden, alleen wat nieuwe die al lagen nog extra aansluiten. Dus ja, met nieuwe kabels geloof ik dat het 3 dagen kan worden.

Ik zou hem inderdaad ontvangen, wat aanbieden, even overleg wat hij fijn vindt (waarschijnlijk dat je hem niet op de vingers kijkt), aanwijzen waar de drank staat en dan gaan. Wel goed om er weer te zijn voordat hij gaat om eventuele gekke dingen aan te kunnen kaarten, maar elektra is op dat vlak als je er zelf niks vanaf weet een lastige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-05 16:42

JanB

Het ken rotter !!!

Wij zijn nu bijna aan het einde van een verbouwing die zo'n 4 maanden duurde. Wanneer er mensen aan het werk zijn, zorg ik dat ik er ben. Niet omdat ik ze niet vertrouw, maar om er te zijn als er vragen zijn en om voor de innerlijke mens te zorgen. Bakje koffie op zijn tijd e.d.

We hebben deze periode 2 maanden in het huis van mijn schoonouders gewoond en in die periode ging ik naar ons huis om thuis te werken (ideaal, dat thuiswerken ;) ) tijdens de werkzaamheden.

Tussendoor ging ik ook regelmatig weg voor een boodschap ofzo.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
De omgeving maakt ook veel uit m.i., ik woon in een dorp in een hofje. Er is dus weinig verkeer. Ik werk bij voorkeur met mensen uit het dorp of direct uit de omgeving; die hebben hun reputatie hoog te houden en ik ondersteun daarmee de lokale economie het meeste. Thuisblijven doe ik niet, ik zorg wel dat ik bij het begin en eind van de klus thuis ben en verder geef ik ze mijn mobiele nummer voor het geval ze vragen hebben. Als ik wel thuis ben vraag ik 's middags of ze tosti/hamburger/salade/soep o.i.d. willen. Ik heb ze tenslotte uitgenodigd in mijn huis dus ik behandel ze als mijn gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:17
noud schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:15:
Dank voor de reacties.

Ter info, ik heb dit jaar mijn meterkast laten vervangen en extra groepen(5) laten aanleggen. De bekabeling is niet ingefreesd maar over de meur gelegd. Ze waren met zijn tweeën 12 uur bezig ongeveer. Van de twee heeft er 1 de extra groepen aangelegd en de ander de meterkast vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36

Cybje

First Post!

Ik blijf er wel bij. Ik zie daar eerlijk gezegd alleen maar voordelen in:
  • Je kunt in de gaten houden of dingen naar wens gebeuren en direct bijsturen, ipv achteraf (wat potentieel veel meer werk/tijd kost). Vaak zijn ze ook wel geneigd kleine dingetjes direct te fixen
  • Je schept meer een band met de mensen die er werken (ook door even een praatje te maken of drinken aan te bieden), waardoor ze zich meer betrokken voelen bij jouw situatie, wat in principe alleen maar gunstig kan zijn voor de kwaliteit
  • Je weet zelf veel beter wat er is gebeurd. Mocht je na een tijdje problemen krijgen rondom de uitgevoerde werkzaamheden, dan kun je ook beter inschatten of dat wellicht door die klus komt, of niet
  • Je voorkomt mogelijk diefstal en je voorkomt sowieso de discussie erover
Het enige nadeel is dat je een beetje eigen tijd inlevert, maar tegenwoordig met thuiswerken is zelfs dat niet meer heel erg van toepassing.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-05 23:44
Binnenkort komen ze alle kozijnen vervangen, openslaande tuindeuren zetten en de voordeur vervangen. Dit gaat ongeveer 5 dagen duren en ondanks dat ik in de IT vaak thuis kan werken was ik alsnog wel alle 5 de dagen thuis gebleven. Waarom?

- voor vragen ben je altijd in de buurt
- Toch enigszins niet fijn als er onbekende mensen in mijn huis lopen ( overigens is dit mijn eerste koophuis en ben alleenstaand :) dus misschien moet ik nog ff wennen )
- Ik kan ze voorzien van koffie, koekjes of wat biertjes als ze daar zin in hebben. Een praatje maken bijvoorbeeld. Dit komt denk ik de werkhouding en kwaliteit ten goede.
- een beetje in de gaten houden hoe ze alles doen en afwerken. Ik heb namelijk al een aantal horror verhalen hier op tweakers gelezen :X En uiteraard complimenten geven als het er goed uit ziet en laten zien dat ik blij ben als ze bijvoorbeeld de benedenverdieping al hebben afgewerkt
- Kijken hoe ze het aanpakken. Want ik wil binnen een jaar of 2 verbouwen en een stuk buitenmuur weghalen om daar een raam in te zetten. Wellicht leer ik nog wat O-)

[ Voor 7% gewijzigd door hollandnick op 21-09-2021 11:00 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-05 12:53

TheNephilim

Wtfuzzle

Het zal in de randstad anders zijn, maar als je aannemers over de vloer hebt die je kent dan kun je gewoon aan het werk. Ik kwam enkels tussen de middag soms even kijken; dan nam ik iets van de visboer voor ze mee bijvoorbeeld en zette ik even koffie. Daarnaast was het wel makkelijk om nog even te kunnen overleggen soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 10:39
Ik had maandag de sanitairman over de vloer, die heeft het laatste uur alleen gewerkt omdat ik niet langer vrij kon krijgen. Het was wel geen onbekende, hij heeft twee maanden geleden ook al een klus gedaan bij ons en hij komt ook al een jaar of drie bij familie. Het was bovendien een eenvoudig werkje, dus er moest niets meer overlegd worden. Bij grote werken of totale onbekenden zorgen we ook wel dat er iemand thuis is.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shibal
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-03 16:43
Als iemand die veel bij mensen thuis werkt:

Het maakt mij geen fluit uit of er wel/niet iemand thuis is. Bij aanvang aanwezig zijn vind ik wel altijd een pre. Want hoe de zaak mij vertelt dat het gemaakt moet worden, hoe het werkelijk kan, en hoe de klant denkt dat het gemaakt wordt wilt nog wel eens verschillen. Dus dan is het voor overleg wel handig om aanwezig te zijn.

Oh en het is wel lastig werken als we continu rekening moeten houden met boren/lawaai als er weer een zoom meeting is. Ben flexibel, wil best rekening houden maar op een gegeven moment is de rek er wel een beetje uit. Anders krijg ik het nooit af.

Mijn ervaringen door de jaren heen zijn heel verschillend: Sommige mensen die je nog maar vijf minuten kent die geven je al een sleutel en zijn de rest vd dag(en) weg. Anderen leggen de sleutel ergens in de tuin en zie je helemaal niet. Maar er zijn er ook genoeg waar ik al 15 jaar over de vloer kom en die me niet alleen laten.

Moet er wel bij zeggen dat wij altijd voor een vaste prijs werken, dus geen gedoe met uren registratie (richting klant) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:37
We hebben net een flinke verbouwing achter de rug. De installateur en aannemer hadden samen een sleutel. Ging in vertrouwen en zou het zo weer doen als het gaat om diefstal of rondneuzen, dit doen ze niet, zij niet, dat vertrouw ik nu wel. Heeft wel even geduurd en de stap van het geven van een sleutel is ook vanuit mij en mijn vrouw gegaan, niet uit vraag van hun.

Spijt? Misschien: want het resultaat wat geleverd werd was niet altijd goed. Heb dit wel vaak kosteloos laten herstellen en dat geeft dan gedoe. Maar of het meer gedoe had gegeven om steeds vrij te regelen? Geen idee, misschien wel. Misschien zaten we dan nu nog in de verbouwing.

Mijn PompAO statistieken: https://pompao.isgehost.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-05 11:54
President schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:25:
Maar: er zit wel verschil tussen 'iemand van werkspot' en installeurs van een groot/bekend keuken bedrijf
Dat dus. Ik heb daarom bijna alleen maar mensen in huis die ik via-via ken. En dan nog zou ik twijfelen om volledig weg te gaan.

In ons nieuwbouwhuis wordt binnenkort geklust en ook daar zal ik gedurende de dag wel eens binnenlopen of vraag ik een familielid om dat te doen. Enerzijds om een oogje in het zeil te houden, anderzijds om te leren van wat ze doen én om vragen te beantwoorden of bij te sturen waar nodig.

De truc is om het niet als controle te laten lijken, maar belangstelling. En neem een keer iets lekkers mee of zet een kop koffie voor die gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Das raar ik dacht dat ik een bericht had gepost.

Uiteindelijk kreeg ik bij deze klusser wel een goed gevoel bij. Hij werkte netjes en had godzijdank geen radio bij zich. Dus ben ik voor enkele uren van huis geweest.
Koffie had hij zelf bij zich en hij was aan de lijn. Omdat ik thuis was kon hij mij wel dingetjes aan mij vragen.

Over paar weken komt hij de klus rest verder afmaken...... en mijn huis leegroven....;)

Ik weet niet of ik van huis zou zijn gegaan met andere klussers.

[ Voor 18% gewijzigd door noud op 02-10-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Laatst online: 29-08-2023
Tehh schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:16:
De omgeving maakt ook veel uit m.i., ik woon in een dorp in een hofje. Er is dus weinig verkeer. Ik werk bij voorkeur met mensen uit het dorp of direct uit de omgeving; die hebben hun reputatie hoog te houden en ik ondersteun daarmee de lokale economie het meeste. Thuisblijven doe ik niet, ik zorg wel dat ik bij het begin en eind van de klus thuis ben en verder geef ik ze mijn mobiele nummer voor het geval ze vragen hebben. Als ik wel thuis ben vraag ik 's middags of ze tosti/hamburger/salade/soep o.i.d. willen. Ik heb ze tenslotte uitgenodigd in mijn huis dus ik behandel ze als mijn gasten.
Mijn broertje werkt voor een groot bedrijf. Die moest een keer naar een klus bij een villa. Naar de wc mocht niet en schaften moesten ze maar in de bus. Die is dus terug naar de zaak gegaan.

Andere klant die bedrijfsmatig zijn panden door bedrijf liet doen vroeg of ze bij hem thuis ook wat konden doen. Ook superrijk en gigantische kast.
Broertje kreeg eten/koffie. Heeft klant nog allerlei adviezen gegeven en krijg op eind visitekaartje voor als mijn broertje keer advies/hulp nodig had.

Als je werklui goed behandeld. Dus koffie/fris en broodje gehaktbal op vrijdag dan word er ook vaak net wat meer/beter gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 20:48

Guldan

Thee-Nerd

Ik vind het wel een klein verschil als je een mannetje van Werkspot haalt of vis een bedrijf een offerte vraagt.

Ik heb niet slechte ervaringen met Werkspot, maar dat zijn vaak mensen die alleen maar werk willen uitvoeren. Die zullen (in mijn ervaring) lang niet allemaal vragen en/of meedenken met jou. Als je een mannetje via Werkspot heb, dan zou ik er wel bij blijven. Daarbij mag je (in mijn ervaring) aan het eind nog zelf opruimen

Ik ervaar dat laatste punt als raar, maar dat komt misschien ook dat mijn ouders jaren een eigen bedrijf hebben gehad en waar ik vaak meehielp met opruimen als alles klaar was. Dan ff stofzuigen en dan is alles weer netjes.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:02
Vergeet ook niet een bakkie koffie aan te bieden om de zoveel tijd 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Bakkie koffie en even uitleggen hoe de slootleiding in het kopje komt. :+

Kort bij een timmermedrijf gewerkt, toegang tot koffie en een wc is wel fijn, daarmee ben je al gauw een fijne klant. Aanwezigheid vanuit een meubelmakers standpunt is wel een pré, keukenkasten, zwevende tv kasten of gewoon een simpel tafeltje is het altijd fijn als even de deur open wordt gehouden. Zeker met wandmeubels is het handig om niet voor milimeter gemieter terug te komen.

Ben toch de laatste die met werkschoenen het huis inloopt, vaak wel handig om te weten wat er is vergalt. Kan er zo slecht tegen als er weer zo'n "meters staan achter de comma" gevalletje heef zitten beunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Johan Bogle schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:12:
Vergeet ook niet een bakkie koffie aan te bieden om de zoveel tijd 👍
Ik heb geen idee hoor maar ik snap niet dat mensen dat niet aanbieden, is ook een vorm van gastvrijheid, ook al betaal je mensen om werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 11:23
Hier ook de schilder over de vloer om de buitenboel te schilderen. Precies op de dag dat ik na 1,5j een afspraak had op kantoor. In de ochtend maar even thuis gebleven en uiteraard voor de koffie gezorgd. In de middag de schilder laten zien waar hij koffie kon pakken en gevraagd of 'ie de deur op slot wilde doen en de sleutel door de brievenbus zou gooien als hij klaar was.
Had liever thuis gebleven aangezien ik de man nog nooit eerder had gezien maar 't was niet anders en het is goed gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 00:24
Meestal thuisblijven om te voorkomen dat ze zelf na gaan denken. Want die tekening met instructies is toch maar voor de buhne... :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1