Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetskii
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-02-2024
Ik heb nu nog een iPhone 6, de opslag is altijd vol, hij loopt altijd vast (wat wil je ook met een telefoon uit 2014) en sinds afgelopen week zit ook het scherm vol barsten (wel goede timing :P ).

Ik ben al langer van plan een nieuwe telefoon te kopen, maar nu echt. Het liefst wil ik de iPhone 11 (of eigenlijk 12 mini maar die vind ik toch wel echt te duur) maar XR is eventueel ook nog een optie. Ik heb gewacht totdat de iPhone 13 uitkwam omdat dan de prijzen van andere iPhones altijd dalen. Maar mijn vraag is, wanneer gebeurt dat normaal gesproken precies zegmaar? Bij de bekendmaking, wanneer hij in de pre-sale gaat of wanneer hij echt verkocht wordt?

Ik heb nu naar de prijzen gekeken en op 16 september waren ze allemaal wat goedkoper, maar daarna weer iets gestegen. Blijven ze nu op dit bedrag of gaan ze nog dalen in prijs? En zoja, hoeveel zal de iPhone 11 dan waarschijnlijk in prijs dalen?

Alvast bedankt, gr

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Volgens mijn glazenbol en 8-ball zullen de prijzen met 11.3% zakken op 5 oktober 14:21 uur.

Maw je vraagt naar voorspellingen en garanties die niemand je kan geven. Als Apple morgen geen chips meer heeft dan stijgen de prijzen ipv de verwachte daling

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-09 11:31
Wat hij vraagt is eigenlijk op welk punt na de release van nieuwe iPhones dalen de 2 jaar oude modellen in prijs. Dat gebeurt volgens mij elke keer inderdaad. Meestal meteen na de start van de verkoop van nieuwe telefoons.

Je kan ook even wachten tot black friday in november.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 19-09-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetskii
jack zomer schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:20:
Volgens mijn glazenbol en 8-ball zullen de prijzen met 11.3% zakken op 5 oktober 14:21 uur.

Maw je vraagt naar voorspellingen en garanties die niemand je kan geven. Als Apple morgen geen chips meer heeft dan stijgen de prijzen ipv de verwachte daling
Zo iets geks vraag ik niet hoor, aangezien altijd bij de release van een nieuwe iPhone de prijs van een oudere daalt. Ik weet alleen niet op welk punt dat is (bekendmaking/start verkoop etc). Als jij dat ook niet weet hoef je niet te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetskii
pennywiser schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:24:
Wat hij vraagt is eigenlijk op welk punt na de release van nieuwe iPhones dalen de 2 jaar oude modellen in prijs. Dat gebeurt volgens mij elke keer inderdaad. Meestal meteen na de start van de verkoop van nieuwe telefoons.

Je kan ook even wachten tot black friday in november.
Bedankt voor je antwoord, tot black friday wachten heb ik inderdaad ook wel aan gedacht maar nog twee maanden door met deze telefoon gaat eigenlijk echt niet meer. Vorig jaar met black friday wou ik ook een nieuwe kopen, toen toch maar uitgesteld tot mijn verjaardag, dat weer uitgesteld tot release v iphone 13.. Ik zit nu met mijn iPhone 6 op het punt dat ik hem 5 x per dag opnieuw opstart omdat hij niet werkt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ja dan zit je vast aan wat nu in de aanbieding is ben ik bang. Refusbished een optie? 500 euries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@jetskii Er is geen vast moment, maar Amazon heeft tegenwoordig de beste prijzen.

Gewoon een kwestie van prijs alerts zetten en Pepper dagelijks in de gaten houden voor eventuele prijsfouten en de beste deals.

Als geld echt het grootste probleem is, moet je gewoon lekker voor een tweedehands iPhone gaan, genoeg mensen die de voorgaande versie te koop zetten zodra de nieuwste geleverd is.
(Zie daarvoor ook: [Apple producten] Levertijden - Deel 9 en https://tweakers.net/smar...lKVqYGOkollQWpIN1KiUqxtQA

[ Voor 23% gewijzigd door Greatsword op 19-09-2021 16:01 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Bij Apple is het, in tegenstelling tot veel andere merken, niet zo dat de prijzen ineens heel hard dalen na een release. Wel iets, zeker na verloop van tijd. Maar niet in de eerste tijd na een nieuw device. Ze weten bij Apple erg goed hoe ze moeten zorgen dat er weinig voorraad is en er hoeft dus niet veel in de uitverkoop. Tevens gebruiken ze onderdelen van oude modellen in nieuwere ‘budget’ (en dat is nog steeds prijzig) modellen.

Zelf zou ik niet op zoek gaan naar te oude modellen. Deze liggen normaal maanden tot jaren op de plank, met alle negatieve gevolgen van dien voor de accu. Bijvoorbeeld de XR, die ligt al sinds 2019 op de plank bij veel leveranciers.j

Als je niet teveel wil uitgeven dan is de SE momenteel een goede keus. Wat oudere hardware die zijn techniek bewezen heeft, redelijk geprijsd en nog niet lang op de plank gelegen.

En als dat ook boven budget is zou je kunnen kijken naar Marktplaats of refurb. Zeker na een nieuwe release komt daar wel wat aanbod van. Maar houd er rekening mee dat je dan vaak wel wat oudere toestellen krijgt, de meeste Apple liefhebbers slaan 1 of 2 nieuwe releases over voor ze weer een grote aankoop doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Drardollan op 19-09-2021 15:48 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Koop tijdelijk een SE 2016 voor wat tientjes, deze krijgt morgen iOS 15 en ga dan rustig op zoek naar een nieuwe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Je zou zelf even naar de prijsgrafiekjes kunnen kijken van de laatste modellen om te kijken of je een patroon ziet.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

g0tanks schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:52:
Je zou zelf even naar de prijsgrafiekjes kunnen kijken van de laatste modellen om te kijken of je een patroon ziet.
Helaas staan daar niet alle historische prijzen in en moeten webshops natuurlijk wel de juiste koppelingen maken.

Zie hier een voorbeeld.

pricewatch: Apple iPhone 12 Mini 64GB Wit

https://nl.pepper.com/aan...e-12-mini-64gb-wit-191400

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetskii
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Tweedehands is wel een optie, maar ik durf dat vaak niet zo goed aan aangezien er op marktplaats best veel oplichting voor komt en vaak is de accucapaciteit ook al een stuk lager als hij al gebruikt is. Als jullie betrouwbare refurbished sites weten waar de telefoons niet net zo duur zijn als nieuw, laat maar weten.

De SE heb ik naar gekeken, maar ik wil toch wel graag een upgrade in model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
jetskii schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:35:
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Tweedehands is wel een optie, maar ik durf dat vaak niet zo goed aan aangezien er op marktplaats best veel oplichting voor komt en vaak is de accucapaciteit ook al een stuk lager als hij al gebruikt is. Als jullie betrouwbare refurbished sites weten waar de telefoons niet net zo duur zijn als nieuw, laat maar weten.

De SE 2020 is in de basis een iPhone 8, dat is wel een upgrade vanaf de 6.

Ik heb bijzonder goede ervaringen met Sobby (https://www.sobby.nl/refurbished-iphone-kopen.php).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-08 19:06
Bij Apple zelf zijn de prijzen gedaald na aankondiging van de 13 serie.

https://www.rtlnieuws.nl/...-en-stopt-verkoop-12-pros

Bij de retailers is nog geen duidelijke prijsdaling te zien, waardoor het verschil tussende AppleStore de retailers enkel verkleind is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetskii
JimmyJoness schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:54:
Bij Apple zelf zijn de prijzen gedaald na aankondiging van de 13 serie.

https://www.rtlnieuws.nl/...-en-stopt-verkoop-12-pros

Bij de retailers is nog geen duidelijke prijsdaling te zien, waardoor het verschil tussende AppleStore de retailers enkel verkleind is.
Dat is het gekke want vorig weekend toen ik keek was de iphone 11 daar 540 dollar (als ik het me goed herinner) en nu 549.

En waarschijnlijk maak ik een domme fout ofzo maar als ik het online omreken staat er dat 549 dollar gelijk is aan 491 euro? Volgensmij klopt dat niet want als ik het andersom uitreken komt er 640 uit, zo duur is die ook bij andere verkopers. Dus doe ik iets fout of is de iphone 11 met 128 gb echt maar 490 euro bij apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 06:45
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Tweedehands is wel een optie, maar ik durf dat vaak niet zo goed aan aangezien er op marktplaats best veel oplichting voor komt en vaak is de accucapaciteit ook al een stuk lager als hij al gebruikt is.
gallery: Lufkin

Ik heb met deze Tweaker wel meerdere positieve ervaringen voor iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-08 19:06
jetskii schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:04:
[...]

Dat is het gekke want vorig weekend toen ik keek was de iphone 11 daar 540 dollar (als ik het me goed herinner) en nu 549.

En waarschijnlijk maak ik een domme fout ofzo maar als ik het online omreken staat er dat 549 dollar gelijk is aan 491 euro? Volgensmij klopt dat niet want als ik het andersom uitreken komt er 640 uit, zo duur is die ook bij andere verkopers. Dus doe ik iets fout of is de iphone 11 met 128 gb echt maar 490 euro bij apple?
Ik weet even niet waarmee je het vergelijkt, en de dollarkoers is me niet bekend maar in de VS bijvoorbeeld staan de prijzen excl. tax vermeld (omdat dit locatie specifiek is).

Maw, de prijs lijkt daar lager dan in werkelijkheid (incl. Tax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetskii
Laat maar, ik zat op de internationale apple site maar op de nederlandse site is hij gewoon net zo duur als elk andere plek.

[ Voor 79% gewijzigd door jetskii op 19-09-2021 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk eens op https://tweakers.net/aanbod/
Kies een traceerbare tweaker uit (eentje met posts op het forum/frontpage) met een paar goede reviews en doe een upgrade. Met bijv een 11 kan je nog een tijdje vooruit. :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Je reacties komen voor mij een beetje over alsof je geen budget hebt voor een iPhone. Kan het mis hebben, maar als dat het geval is, waarom kijk je dan niet naar alternatieve Android toestellen?

Wanneer de prijzen dalen kan niemand zeggen, zoals @jack zomer al mooi verwoord heeft hebben wij geen glazen bol. Mocht je perse op korte termijn een recente iPhone willen, dan heb je maar een paar opties.
- 2de hands
- Koop een budget / mid-range iPhone zoals de SE.

Mag het nog even duren; kun je wachten op de black friday / feestdagen deals die er in november & december aankomen. Mijn ervaring is dat Apple hier zelf nooit echt aan mee doet, en als ze dat al doen zijn de kortingen minimaal. Amazon en Mediamarkt doen het soms zelf wel is. Andere optie is gewoon even doorsparen.

Wel tof dat je zo lang met een iPhone 6 hebt gedaan, voorbeeld voor velen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Als je geen 2e hands wil moet je nou eenmaal de buidel trekken. Dat is nou eenmaal zo vooral met iPhones.
Ik zou zelf niet aan refurbished beginnen, 1 keer gedaan maar snel teruggestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 19-09-2021 19:28 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jetskii
Tux3.14 schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:24:
Je reacties komen voor mij een beetje over alsof je geen budget hebt voor een iPhone. Kan het mis hebben, maar als dat het geval is, waarom kijk je dan niet naar alternatieve Android toestellen?

Wanneer de prijzen dalen kan niemand zeggen, zoals @jack zomer al mooi verwoord heeft hebben wij geen glazen bol. Mocht je perse op korte termijn een recente iPhone willen, dan heb je maar een paar opties.
- 2de hands
- Koop die budget / mid-range iPhone zoals de SE.

Mag het nog even duren; kun je wachten op de black friday / feestdagen deals die er in november & december aankomen. Mijn ervaring is dat Apple hier zelf nooit echt aan mee doet, en als ze dat al doen zijn de kortingen minimaal. Amazon en Mediamarkt doen het soms zelf wel is. Andere optie is gewoon even doorsparen.

Wel tof dat je zo lang met een iPhone 6 hebt gedaan, voorbeeld voor velen imo.
Ik kan het wel betalen, het is wel een grote uitgave voor mij maar als ik wil kan ik ook een iphone 12 of 13 kopen. Het is meer dat ik niet wil dat ik hem nu koop en dat hij over een week 100 euro goedkoper is bij wijze van spreken. Ik wil wel echt een iPhone, dus desnoods de XR. Ik had dit topic geopend omdat ik overal las dat als de nieuwe iPhone uitkomt de rest flink zal dalen in prijs, maar dat is dus niet helemaal waar.

Ja daar ben ik ook wel blij mee dat ik er zo lang mee heb gedaan, ookal is het al zo'n 1,5 jaar niet meer prettig omdat ik veel apps niet kan downloaden en hij sowieso heel erg traag is geworden.

Oja en nog een vraagje, heeft iemand een idee hoelang de iPhone XR nog updates aan zou kunnen? Ik kocht mijn iPhone 6 in 2018, die was toen vier jaar oud, maar kon al een tijdje geen nieuwe updates meer (hij zit nu nog op iOS 12). Als ik een nieuwe telefoon koop wil ik niet riskeren dat dat weer gebeurd. Natuurlijk kunnen jullie het niet weten, maar zou de XR nog wel een paar jaar compatibel zijn met nieuwe iOS versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Minstens 5 jaar ondersteuning bij Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-09 17:00
jetskii schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:37:
[...]

Ik kan het wel betalen, het is wel een grote uitgave voor mij maar als ik wil kan ik ook een iphone 12 of 13 kopen. Het is meer dat ik niet wil dat ik hem nu koop en dat hij over een week 100 euro goedkoper is bij wijze van spreken. Ik wil wel echt een iPhone, dus desnoods de XR. Ik had dit topic geopend omdat ik overal las dat als de nieuwe iPhone uitkomt de rest flink zal dalen in prijs, maar dat is dus niet helemaal waar.

Ja daar ben ik ook wel blij mee dat ik er zo lang mee heb gedaan, ookal is het al zo'n 1,5 jaar niet meer prettig omdat ik veel apps niet kan downloaden en hij sowieso heel erg traag is geworden.

Oja en nog een vraagje, heeft iemand een idee hoelang de iPhone XR nog updates aan zou kunnen? Ik kocht mijn iPhone 6 in 2018, die was toen vier jaar oud, maar kon al een tijdje geen nieuwe updates meer (hij zit nu nog op iOS 12). Als ik een nieuwe telefoon koop wil ik niet riskeren dat dat weer gebeurd. Natuurlijk kunnen jullie het niet weten, maar zou de XR nog wel een paar jaar compatibel zijn met nieuwe iOS versies?
Ik heb sinds begin 2017 een SE (1e generatie) in gebruik. Deze krijgt zelfs nog IOS15. Een XR is drie generaties nieuwer volgens mij (6S / SE -> 7 -> 8 -> XR)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-08 14:36
De prijzen waren vorige week al gedaald. De 12 mini was tot de aankondiging nog €809 bij Apple. En nu €689 op de website.
Pagina: 1