Ik deel de meningen hier toch een beetje. Het zijn nu wat pesters die geen flauw benul hebben en kinderachtig gedrag hebben.
Een ander aspect waar ik meteen aan dacht is wat als ze gaat werken en wil solliciteren dan zal een naam als Isis door een volwassen persoon niet meteen een associatie geven met IS. De naam die het zal worden zou door wat kortzichtige recruiters aanzien als "minder intelligent". Er zijn al onderzoeken geweest naar namen als Shania en Britney en hieruit blijkt dat die minder snel worden uitgenodigd voor gesprekken.
Zelfs al zal het pesten met de nieuwe naam ophouden, op volwassen leeftijd zou ik toch liever de naam Isis hebben.
De naam Isis is wel ongelukkig als je een Amerikaans persoon spreekt natuurlijk. In het Nederlands is de associatie met IS volgens mij ver zoeken (IS wordt typisch letter per letter uitgesproken). In het Engels daarentegen wordt het in 1 woord uitgesproken wat dus wel hetzelfde is als je dochter haar naam.
Ik vermoed dat het pesten hieruit is ontstaan. Er moet maar 1 flauw kind zijn dat de link legt met de Engels manier van uitspreken en dan wordt het gebruikt als manier om iemand te pesten.
Zoals al vele reacties voor mij hebben gezegd, men zoekt altijd wel een manier om te pesten. Is het dit niet, dan is het iets anders. Een naam gaan veranderen zal volgens mij het pesten op korte termijn niet laten ophouden (in tegendeel, je maakt het volgens mij nog erger omdat je dan toegeeft aan het pesten). Die naamwijziging zal volgens mij dan op korte termijn niet het effect hebben dat je dochter verwacht. Moet je al een compleet andere omgeving gaan opzoeken om het te stoppen.
offtopic:
Man, wat is van naam veranderen duur en complex in Nederland. In België kan kan het in veel gemeentes gewoon gratis (exclusief aanvraag van nieuwe ID of rijbewijs natuurlijk), zijn er amper voorwaarden aan verbonden (buiten wat logische dingen als "niet belachelijk zijn" of "niemand kwetsen") en is een bezoekje aan het gemeentehuis voldoende.
Binnen de 3 maand is het dan officieel.
Voorbeeld voor stad Gent:
https://stad.gent/nl/burg...titeit/voornaam-wijziging
Is enkele jaren geleden enorm hervormd om het toegankelijk te maken voor mensen die zich ongelukkig voelen met hun geslacht (en dus hun voornaam wensen te wijzigen) en bijgevolg hebben ze het laagdrempelig gemaakt voor iedereen.
Zelfs je familienaam wijzigen kost amper iets (€140) maar hiervoor moet er wel een grondige reden zijn. Associatie met "minder lieve" mensen is de meest voorkomende vermoed ik.
[
Voor 38% gewijzigd door
SMGGM op 18-09-2021 12:43
]