KillerBee schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:26:
[...]
Nofi richting TS, maar als ik de openingspost zo lees, dan vermoed ik (ben ik bang) dat de ouders de gevolgen van deze mogelijke naamswijziging, ook niet overzien.
Ik kan alleen maar hopen dat het kwartje gaat vallen.
Liever dat mijn dochter een week boos op me is (omdat ze haar zin niet krijgt), dan dat ze door het leven gaat met een (in mijn ogen) prostitutie-achtige naam, en het mams jaren later kwalijk gaat nemen dat ze haar niet tegenhield.
Dit absoluut. Ik vind het niet erg de boeman te zijn om te voorkomen dat mijn dochter zulke fouten gaat maken. Het pesten heeft niets te maken met de naam. Het is gewoon iets waar ze wat op hebben verzonnen om diegene te kunnen pesten. Is het niet de naam, is het wel wat anders.
Naam wijzigen laat ze alleen "winnen" ofwel zien dat ze iemand daar mee hebben en kunnen kleineren.
De gewijzigde naam zal het echt niet doen stoppen.
Ga met je dochter zitten en leg het uit. Vertel ze ook waar de namen voor heel veel mensen voor staan. Ze is denk ik wel oud genoeg om zo'n gesprek te hebben en ze zal heus niet dom zijn en best wel weten wat er in de wereld om gaat.
Nogmaals, liever je kunt boos op je voor een korte tijd dan dat ze zo door het leven gaat.
Nu is het dit, straks roepen ze iets over haar uiterlijk. Wil ze daar dan ook iets aan veranderen?
Als de pesters je er niet mee hebben, dan houdt het meestal op.