Voornaam veranderen, ervaringen gevraagd.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.108 views

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 13:37
Tjonge wat een situatie! Ik sluit me bij de rest van de mensen aan hier; het is juist jouw taak als ouder om je kind te beschermen tegen deze hele onverstandige naamkeuze.

What's next? "Fuks" betekent 'vos' in Alemannisch Duits, misschien ook een optie? :+ Of Wat dacht je van 'isy' (uitspraak: 'easy')? :D

Nee, dan zijn namen als Izzy, Isa, Iske, Isabel, etc. toch een stuk logischer en veiliger.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:27
Yucon schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:00:
[...]

Ik word ook een beetje heen en weer geslingerd, het account is nieuw ...
Het is geen nieuw account, ze heeft al een paar topics.

Waar ze overigens slecht in terug komt op haar vragen, en ik denk zo. Dat ze behoorlijk
terughoudend zal zijn om hier nog te reageren. Maar goed ze zal het wel lezen, en hopelijk
een en ander wel ter harte nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06 15:05
Voor iemand die ooit eens Egyptologie heeft gestudeerd, vind ik het echt zonde. Isis is echt een mooie naam. Kan wel een uitvoerend betoog geven waarom, maar een kleine kijk op de wikipedia pagina geeft al een beetje inzicht waar ze allemaal voor staat. Nog daargelaten dat ze de voorloper is van Maria/Madonna.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
bie100 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:29:
mijn broertje heeft ook zijn voornaam laten veranderen koste hem 500 euro dacht ik

en dat is de schuld van mijn ouwe heer toen die aangifte ging doen op het gemeentehuis van de geboorte had die een slokje te veel op, en die kwam op het briljante idee om hem Piertje te noemen terwijl het Henk had moeten zijn
Piertje-biertje

Sorry, ik kon het niet laten.

• Ribo89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:37
Eens met de meeste bezwaren in dit topic. Zou me overigens ook niets verbazen als de rechtbank het verzoek tot naamswijziging in dit geval afwijst. Zoals door de meeste hier wordt aangeven is de naam Fox-Vixen nu niet echt een verbetering ten opzicht van Isis en zou je inderdaad kunnen beargumenteren dat deze naam veel meer problemen zal opleveren dan haar huidige naam. Daarnaast zal de rechtbank het verhaal van jullie dochter ook meenemen inclusief het feit dat zij pas slechts 16 jaar is een de gevolgen van een dergelijke beslissing niet helemaal kan overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:06
Een kleine verandering naar Iris geen optie?

Doet me denken aan een mopje van vroeger:

Een man komt bij het gemeentehuis om zijn voornaam te wijzigen.

Wat is uw huidige naam?

Henk Poepjes

Oke, dan kan ik me voorstellen dat u uw naam wilt veranderen.

Wat wordt uw nieuwe naam?

Gulden poepjes.

Gulden? Dat kan helaas niet. Een naam van een valuta kan helaas niet.

Waarom mogen Frank en Mark dan wel?

Sorry.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ribo89 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:12:
... Daarnaast zal de rechtbank het verhaal van jullie dochter ook meenemen inclusief het feit dat zij pas slechts 16 jaar is een de gevolgen van een dergelijke beslissing niet helemaal kan overzien.
Nofi richting TS, maar als ik de openingspost zo lees, dan vermoed ik (ben ik bang) dat de ouders de gevolgen van deze mogelijke naamswijziging, ook niet overzien.

Ik kan alleen maar hopen dat het kwartje gaat vallen.
Liever dat mijn dochter een week boos op me is (omdat ze haar zin niet krijgt), dan dat ze door het leven gaat met een (in mijn ogen) prostitutie-achtige naam, en het mams jaren later kwalijk gaat nemen dat ze haar niet tegenhield.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:48
M.l. schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:47:
[...]

Piertje-biertje

Sorry, ik kon het niet laten.
het zou zo kunnen :9

• Ribo89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:37
KillerBee schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:26:
[...]

Nofi richting TS, maar als ik de openingspost zo lees, dan vermoed ik (ben ik bang) dat de ouders de gevolgen van deze mogelijke naamswijziging, ook niet overzien.

Liever dat mijn dochter een week boos op me is (omdat ze haar zin niet krijgt), dan dat ze door het leven gaat met een (in mijn ogen) prostitutie-achtige naam, en het mams jaren later kwalijk gaat nemen dat ze haar niet tegenhield.
Ik kan me ergens nog wel indenken dat TS enigszins verblind wordt door haar liefde voor haar kind. Zeker wanneer je jouw eigen dochter steeds ongelukkiger ziet worden.

Eigenlijk is (waarschijnlijk onbedoeld) het een goede beslissing geweest om een dergelijk iets op een openbaar forum te plaatsen aangezien je daarop negen van de tien keer gewoon flink de waarheid wordt verteld :+

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:03
KillerBee schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:26:
[...]

Dit absoluut. Ik vind het niet erg de boeman te zijn om te voorkomen dat mijn dochter zulke fouten gaat maken. Het pesten heeft niets te maken met de naam. Het is gewoon iets waar ze wat op hebben verzonnen om diegene te kunnen pesten. Is het niet de naam, is het wel wat anders.
Naam wijzigen laat ze alleen "winnen" ofwel zien dat ze iemand daar mee hebben en kunnen kleineren.
De gewijzigde naam zal het echt niet doen stoppen.

Ga met je dochter zitten en leg het uit. Vertel ze ook waar de namen voor heel veel mensen voor staan. Ze is denk ik wel oud genoeg om zo'n gesprek te hebben en ze zal heus niet dom zijn en best wel weten wat er in de wereld om gaat.

Nogmaals, liever je kunt boos op je voor een korte tijd dan dat ze zo door het leven gaat.
Nu is het dit, straks roepen ze iets over haar uiterlijk. Wil ze daar dan ook iets aan veranderen?
Als de pesters je er niet mee hebben, dan houdt het meestal op.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-06 16:20

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Als kids r pesten met Isis zullen ze helemaal los gaan op Fox-Vixen.. of gaat ze meteen achter het raam staan? Serieus.... doe jezelf en haar een lol en denk er nog eens hard over na. een kind van 16 kan dit nog echt niet overzien. bewijst de naam keuze... Isis naar Isa bv zou mij al logischer zijn. maar fox vixen.
Overigens betekend vixen al vrouwtjes vos.. dus Vos vrouwtjes vos wilt ze heten dan...

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:47

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het aantal reacties dat beneden peil is, is echt schrikbarend. Gezien er ook wel inhoudelijke reacties gegeven zijn, ga ik er voor nu van uit dat TS antwoord op haar vraag heeft gekregen en gaat het topic dicht.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.