[PW] 0 springt naar totaal resultaten bij negatieve filters

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10 11:09
Mijn schoon zus heeft me gevraagd om te kijken naar een nieuwe laptop voor haar. Dus dan naar de pricewatch en wat dingen aanvinken die ik belangrijk vind in een laptop en de wensen van schoonzus.

Nu valt het me het volgende op en volgens mij heb ik zo iets al eens eerder gezien:
Mijn check list:
https://tweakers.net/lapt...Zl0jbcAW3-iG3lwYFRV-wfDwB
Als ik bij Merken ga kijken (heb daar aangegeven dat ik geen apple wil), dan is het eerste wat me opvalt is dat er vrij veel merken zijn die ineens het zelfde aantal modellen in de aanbieding hebben: 37 (o.a. LG, Medion, etc), Zet ik het vinkje echter uit bij Apple, zodat hij wel mee mag in de selectie, dan gaan die merken met 37 modellen ineens omhoog met het zelfde aantal als dat er Apple modellen zijn, dus ze gaan ineens 23 omhoog naar 60.
Bij andere modellen die niet in totaal aan de 60 zitten als ik die niet in de selectie wil hebben, verminderd de 60 met dat aantal. Combineer ik bv apple (23) met Chuwi (1) dan gaat het aantal van de modellen waarvan er 60 zouden zijn, omlaag met 24.

Waarom zouden er ineens meer modellen van LG komen als ik aangeef dat ik ook Apples wil zien?

Heb zoiets al eerder gemeld, bij telefoons, daar is het opgelost

Inclusief Apple:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jv1faPOegQD_NEgT6KATtjjqbSg=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/o7PXBUXANXI60sTYflMQPpDp.png?f=fotoalbum_small

Exclusief apple:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1IaIN7yioTsnOOpcoGNfwyb1Dc=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/2sKjbmYdDGB8V6J4lEgkTY5M.png?f=fotoalbum_small

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:10

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gekke is ook: als ik jouw link open, dan zie ik heel wat anders:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fef2Dq-LbakAwCyRZL2NxYi9lDg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/erfWqmFS8llI9YhMZQfFjIpm.png?f=user_large

Vink ik daarna appel uit, dan zie ik jouw eerste screenshot, vink ik apple weer aan, dan zie ik de situatie zoals in je tweede screenshot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:48

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Bugs mogen bij de bugs. :)

Lieve Adjes => Stoute Bugs

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• ge-flopt
Orion84 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:33:
Gekke is ook: als ik jouw link open, dan zie ik heel wat anders:
[Afbeelding]

Vink ik daarna appel uit, dan zie ik jouw eerste screenshot, vink ik apple weer aan, dan zie ik de situatie zoals in je tweede screenshot.
Ik las net in mijn eerdere bug report van de telefoon waar het opgelost lijkt, dat het mogelijk een browser bug kon zijn. Gebruik Chrome btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ge-flopt schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:38:
[...]

Ik las net in mijn eerdere bug report van de telefoon waar het opgelost lijkt, dat het mogelijk een browser bug kon zijn. Gebruik Chrome btw.
[BUG?] Bij excluden van apple telefoon zakt het aantal googl dus? Daar zie ik hetzelfde gedrag ook nog als ik op jouw filter link klik en apple een keer uit een aanvink.

Zo te zien laat ie bij alles wat eigenlijk 0 is het totale aantal zien of zo?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ge-flopt
@Orion84 Het lijkt erop dat er inderdaad geen laptops zijn van degene waar de berekening mee fout gaat. Als ik "Wel" aanzet en dan Apple selecteer dan gaan de overige laptops waar eerder nog 60 stonden naar 0. Vink ik dan Apple uit, dan blijven ze op 0 staan. Zet ik het "Niet" weer aan dan slaat het geheel weer op hol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wat HoT in je eerdere topic ook al zei: die teller slaat bij het negatieve filter op het aantal resultaten dat overblijft als je dat merk aanvinkt. Dus die 60 (of 37 wanneer je apple producten ook wegfiltert) klopt wel.

De vraag is vooral: waarom verspringt dat pas zodra je één negatief filter aanvinkt en niet zodra je de toggle van positief naar negatief zet?

Die teller staat gewoon voor het aantal producten van dat merk (gegeven de rest van je filters). Bij positief komt er dus dat aantal bij als je een vinkje toevoegt, bij negatief gaat er dat aantal af. Alleen bij merken die 0 producten hebben gaat daar wat mis in de logica, waardoor daar ineens het totaal aantal staat, ipv. 0 (zodra je ergens een vinkje in dat filter zet).

[ Voor 34% gewijzigd door Orion84 op 16-09-2021 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dit is trouwens niet beperkt tot laptops en ook niet beperkt tot het merkenfilter zie ik. Bij elk van dat soort checkbox filters als je 'm op negatief zet en dan een item aanvinkt dan verspringen alle items die 0 hadden naar het totaal aantal resultaten.

Ik heb de titel dus iets aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 16-09-2021 14:00 ]

Pagina: 1