[BUG?] Bij excluden van apple telefoon zakt het aantal googl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
Ik was net aan het kijken naar een gebruikte telefoon. Bij het excluden van apple telefoons zag ik dat ook het aantal telefoons zakte met de tag Google:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDjUveGa0gxXehIWHki0IeIfjSE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/dwzIz2UtkjvTLG7B0l0CQKOy.png?f=fotoalbum_medium
(Google heeft nu 180 telefoons, Apple 65)
Zet ik nu het vinkje dat ik geen Apple telefoons wil krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VvsLKuOyoOFMhdfTzHqeC37WQXs=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/kK6LM5km1uTbh3qziTZ6wemr.png?f=fotoalbum_medium
(Google zakt naar 115 (65 minder, net zoveel telefoons als er Apple telefoons zijn)

De link naar de settings zoals ik ze heb:
https://tweakers.net/smar...zXfkOQJisH7kSoFp7yN3Pv3Bw

Ik weet niet waarom de google telefoons zakken als ik de apple telefoons exclude. De 180 is overigens wel de totaal aantal telefoons die aanwezig met mijn selectie.

Meteen een extra bug zie ik nu:
Bij het laden van bovenstaande link zie je ineens dat er 0 Google telefoons zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCYjZzyS383Qq6SLJah-tYYWKGk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/pGVnhPXUVtSgutdct1oSxuZF.png?f=fotoalbum_medium
Zet je het vinkje uit bij Apple en zet je hem daarna weer bij Apple, dan staat het aantal (nu) op 118.

[ Voor 16% gewijzigd door ge-flopt op 15-10-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:01

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een 'niet' of 'geen' filter gebruikt, veranderen de getallen naar hoeveel resultaten er minder zullen worden getoond. Het lijkt wat onlogisch, maar het klopt wel. Dit is overigens al vaker gemeld.

Dat je opeens 0 ziet staan, kan door andere zaken komen, zoals een race conditie of foutieve teruggaaf van data.

Bij het uit- en aanvinken van Apple dat er opeens van 116 naar 118 staat is wel gek. Kan zijn dat omdat er filters zijn gebruikt, de resultaten net iets anders zijn dan wanneer er geen filters worden gebruikt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Hero of Time schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:00:
Als je een 'niet' of 'geen' filter gebruikt, veranderen de getallen naar hoeveel resultaten er minder zullen worden getoond. Het lijkt wat onlogisch, maar het klopt wel. Dit is overigens al vaker gemeld.
Maar het klopt toch niet dat het aantal van 180 naar 115 gaat bij google telefoons, als ik apple exclude. Het totaal rechts bovenin dat snap ik. maar ik snap niet dat Google telefons (die al geen apple telefoons zijn) omlaag gaat.
Dat je opeens 0 ziet staan, kan door andere zaken komen, zoals een race conditie of foutieve teruggaaf van data.
Het gebeurd alleen als ik op de link klik bij de openings post. Foutieve teruggaaf van data is toch dan een bug?
Bij het uit- en aanvinken van Apple dat er opeens van 116 naar 118 staat is wel gek. Kan zijn dat omdat er filters zijn gebruikt, de resultaten net iets anders zijn dan wanneer er geen filters worden gebruikt.
Dat heeft waarschijnlijk te maken dikke vingers en terug lopend geheugen kwaliteit van onder getekende. :P In de tussentijd (ten tijd van testen was het eerst 115), daarna zijn er waarschijnlijk na het testen extra telefoons toegevoegd. Dus de verhoging van 115 naar 116/118 is niet een bug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ge-flopt schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Maar het klopt toch niet dat het aantal van 180 naar 115 gaat bij google telefoons, als ik apple exclude. Het totaal rechts bovenin dat snap ik. maar ik snap niet dat Google telefons (die al geen apple telefoons zijn) omlaag gaat.
De logica zodra je 'niet' gebruikt wordt omgedraaid. Hoeveel resultaten gaan er wég als je iets aanvinkt. Niet hoeveel er over blijven. Als er 200 telefoons zouden zijn, 100 Apple en 100 Google, dan denk je 'dat klopt'. Maar zodra het evenwicht anders is, dan zie je opeens een afwijking.

Omdat er 116 telefoons van Google zijn en je hebt aangegeven om juist niet de merken te zien die je aanvinkt, is wat er staat niet wat er over zal blijven, maar wat er weg zal gaan. Het verschil in resultaten zie je, daarom dat als er geen Nokia aangeboden wordt, het aantal op 0 staat, de delta, de verandering dus, is 0.

Kijk maar eens in de Pricewatch als je naar een categorie gaat waar je makkelijk op een bepaalde specificatie kan filteren. Doe het eens voor de grap met de OS versie/variant. Hoeveel resultaten heb je zonder filter, hoeveel heb je als je er eentje kiest en hoeveel heb je er als je er eentje uitsluit? Wat zie je bij de aantallen naast de keuze gebeuren?
[...]

Het gebeurd alleen als ik op de link klik bij de openings post. Foutieve teruggaaf van data is toch dan een bug?
In de URL lijkt het 'niet' filter niet te worden toegepast. Wissel de waarde eens en zet 'm terug, dan zal je wel opeens 117 zien staan. En toont ook precies wat ik hierboven aangeef wat er gebeurt.

Sowieso is het filteren in V&A een beetje gek. Want als ik zonder prijs filter kijk, dan zijn er 253 Apple telefoons en 15 Google. Wijzig ik het naar 'prijsloos t/m €950' dan worden het er 13, kies ik jouw waarden, 'prijsloos t/m €150' dan is het aantal 0. Maar zodra je het filter op 'geen' zet en 'Apple' kiest, is het opeens 117. Zet je Apple uit, dan is 't 182.

Wissel je weer naar 'wel' ipv 'geen' en zet je Apple uit, zodat er niet meer op merk gefilterd wordt, dan is het aantal weer 0. 8)7 Het lijkt erop dat het wat moeite heeft met het de combinatie van filters als er een merk al niet in aanmerking komt voor weergave. Want er zijn geen Google telefoons die voldoen aan de prijs klasse die je opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Ik denk dat we elkaar niet goed begrijpen. Als database beheerder begrijp ik een beetje (;)) hoe not ed werkt.
Ik heb even een filmpje gemaakt over wat ik zie en wat fout gaat:
https://tweakers.net/i/wy...er7sopdk.gif?f=user_large
Hopelijk is het zo wat beter wat er fout gaat.

Het MP$ naar Gif converter heeft er een kort filmpje van gemaakt. Zet het straks wel even op drop box.

[ Voor 11% gewijzigd door ge-flopt op 15-10-2020 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik weet wat er mis gaat. Eerst zag ik het niet helemaal omdat m'n browser de URL en zijbalk niet lekker begreep, maar in Firefox ging het prima. Klik je op de URL, dan heb je 0 Google telefoons. En dat klopt ook, want je zegt tussen prijsloos en €150. Daar is geen resultaat van. Althans, zo lijkt het.

Aparte dat bovenin de pagina staat dat er een filter 'geen Apple' actief moet zijn, maar dat is niet te zien in de zijbalk. Hmmm, nu ik het nog eens probeer, is het filter wel visueel actief in de zijbalk. Ik zie op z'n minst 1 Google apparaat (een Nexus 5x voor onderdelen), maar de zijbalk met filters laat dat niet zien. Pas als je het 'geen Apple' filter uit- en aanzet, zie je de teller veranderen van 0 naar 116.

Dat aantal is vreemd. Want zonder filters of wat dan ook zijn er maar 15 advertenties. Waar komen de andere 100 vandaan bij de eerdere resultaten? En waar is die Nexus 5x voor €50 gebleven wanneer de er een prijs wordt opgegeven van max €150?

Hoe meer ik met de filters speel, hoe vreemder de situatie wordt.

Voor de duidelijkheid, ik probeer alleen maar met je mee te denken en uit te vinden wat er gaan de is. Ik kan niet in de backend kijken of wat dan ook, ik kan hetzelfde wat jij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Gelukkig! :D Ligt het niet aan mij!! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

Hero of Time schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:00:

Wanneer je bij 'Kleur' voor 'Geen' kiest, dan toont de teller juist hoeveel resultaten er zullen worden getoond.
Voorbeeld: https://tweakers.net/smar...XaZpT_qHiBcVR5iq4Izjv-_4N

Edit: nu tref ik zelfs een negatief getal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObF3HrG37vWsrZQgZJ1gi7B2PeM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0Zb2T7ZcSAs76LLxAAcUyTzd.png?f=user_large
https://tweakers.net/smar..._DuQs3iCJAtRgXYEIis-9XL4B

[ Voor 21% gewijzigd door Chloortablet op 20-10-2020 19:34 ]

Pagina: 1