Er vallen allerlei blaadjes van de perenboom op het net gelegde gras(-zoden). Dat lijkt mij niet goed. Toch mocht ik de eerste 2 weken niet op het gras lopen. Nu kan ik mijn zoontje de blaadjes laten verwijderen, beetje kinderarbeid. Of kan het geen kwaad die blaadjes?
Een paar blaadjes? Wat moeten die voor kwaad doen? Het weegt niks, waait wel weg, is voeding voor de bodem wanneer ze vergaan etc. Trekt ook nog wat beestjes aan als je geluk hebt.
Bladeren op het grasveld is niet goed, zeker niet als ze nat zijn en het zich een beetje gaat ophopen. Juist die beestjes (wormen) gaan die blaadjes de grond in trekken en geeft op den duur kale plekken.
Bladblazer?
Bladblazer?
[ Voor 3% gewijzigd door JukeboxBill op 01-11-2021 21:54 ]
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
Wat de meeste hier al zeggen, gewoon mooi opsnoeien in de juiste tijd. Hier in de voor en achtertuin ook een appelboom (niet al te groot), en achter ook nog andere fruitsoorten. De appelboom achter is momenteel echt razend populair bij allerlei vogelsoorten (hang er leuk vogelvoederbakje bij in en gaan). Midden in stad/woonwijk hier en de boom trekt allerlei musjes en mezen aan. Maar af en toe komen de gaai, specht en het roodborstje ook even langs. Je trekt ook af en toe een duif of Ekster aan, maar persoonlijk vind ik dat ook prima
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
respect Keizer! Je hebt je laten ompraten met prachtig resultaat, top werk.
Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.
Je magt trots zijn op je tuin, ziet er erg leuk uit nu. En vast genieten in de zomer, dan heb je een heerlijk koel microklimaat (en die boom, die geeft water aan je gras zodat jij dat niet moet doen).
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Leuk dat je hier op terugkomt! Vaak wordt er na advies niet meer gereageerd!Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:53:
[Afbeelding]
Mag ik iedereen nog eens bedanken voor het aanraden van behoud van de Perenboom, ik ben nu zó blij dat ie er nog staat. Geeft idd wat karakter en extra privacy. Gras doet het ook goed, dus alles prima. Dank jullie wel!
O en ja, nu nog even gras maaien...
Daar komen aardig wat peren af in september straks aan de bloesem te zien
. Sws perenbloesem in april, prachtig. Geniet ervan.
Wauw, mooi hoor. Echt een tuintje met een ziel. Daar word ik blij vanVerwijderd schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:53:
[Afbeelding]
Mag ik iedereen nog eens bedanken voor het aanraden van behoud van de Perenboom, ik ben nu zó blij dat ie er nog staat. Geeft idd wat karakter en extra privacy. Gras doet het ook goed, dus alles prima. Dank jullie wel!
O en ja, nu nog even gras maaien...
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Schitterende perenboom. Ik zou graag hier zo'n boom willen hebben!
Voegt echt wat toe zo'n mooie oude boom, ziet er gezellig en natuurlijk uit
Je zou eventueel in het seizoen een net om de boom kunnen spannen aan de onderkant om de peren van de grond te houden zodat je meer kans hebt ze te grijpen voor de beestjes dat doen.
Je zou eventueel in het seizoen een net om de boom kunnen spannen aan de onderkant om de peren van de grond te houden zodat je meer kans hebt ze te grijpen voor de beestjes dat doen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Resultaat waar je trots op mag zijn @Verwijderd
Ik hoop dat jullie nog lang van deze tuin mogen genieten.
Ik hoop dat jullie nog lang van deze tuin mogen genieten.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Lange leve de perenboom! Ik was tijdens het lezen van het topic benieuwd of hij het zou overleven, en gelukkig heeft hij dat gedaan

Hoeveel peren had je eigenlijk ditafgelopen jaar?
[ Voor 15% gewijzigd door pennywiser op 01-01-2023 13:01 ]
Nog nul
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Vorig jaar bedoelde je? We zijn amper een dag onderweg dit jaar.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Oh is de peren vraag voor mij? Ook echt heel veel. Niet normaal. Helaas eet ik niet heel veel peren. Misschien toch maar eens doen. Het gras is wel "lastig" aan het doen. Er komen kale plekjes, andere plekken groeien heel hard en het ziet er toch niet meer zo mooi uit. Het ligt ook constant in de niet zon, dus het noorden. Misschien toch eens wat gras zaden bij gooien en wat mest ofzo...