Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heeft iemand nog een tip / advies voor een goede over-ear BT headset ?

Ben nu intussen 4 headsets verder, kan de juiste maar niet vinden, het is iedere keer net niet.
Ik zoek een headset die nogal breed inzetbaar is, ik gebruik hem voor muziek (vooral vanaf PC), om te bellen/teams meetings en in de avond, gekoppeld aan een Nvidia Shield TV voor films ed.
Koppeling met PC mag wat mij betreft bedraad, via USB of 3.5mm, rest via BT.

Eisen:
- Echte over-ears. ik draag mijn headset soms 5~8uur non-stop, kussentjes die op de oorschelp drukken zijn helaas no go.
- LDAC ondersteuning, optioneel aptX.
- Multi device pairing.
- Een goede microfoon, voor gebruik Teams, mobiel bellen en Whatsapp.
- Zeer geschikt voor het luisteren van muziek in zeer uiteenlopende genre's, met een lichte focus bass georiënteerde muziek als hardstyle etc.
- Budget, graag < €500

ANC is voor mij geen must, sterker nog, na 2 ANC headsets zie ik daar eigenlijk totaal geen toegevoegde waarde voor mij. Ik gebruik de headset enkel alleen thuis.

Mijn laatste 2 headset ervaringen:

Sony WF-1000XM2
- Snel teruggestuurd, vond de muziekweergave ondermaats. Weinig hoog, rommelige bass, mid wat oververtegenwoordigd.

Shure AONIC 50
- Voldoet eigenlijk aan bijna al mijn wensen, echter de microfoon was eigenlijk bagger slecht. Volgens de mensen aan de andere kant, klinkt het alsof je handsfree aan het bellen bent, met je telefoon 2 meter vandaan 8)7
- Muziekweergave is zeer neutraal, een tikkeltje te neutraal voor mij misschien, komt wat bass tekort.
- Reden van terugsturen: oorkussens net te klein, rust een stukje op de oorschelp, pijnlijk na 1 uur dragen.

Ik heb recentelijk nog wel even een WH-1000XM3 kunnen luisteren in een MediaMarkt, hoewel de condities niet ideaal waren, kwam de headset eigenlijk zover ik mij herinner niet zoveel beter uit dan de XM2 waar ik hiervoor ervaring mee had.
Zou de XM4 nog het proberen waard zijn, of kan ik beter naar iets anders kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
@Madshark , je zou ook een dali io4 of io6 kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Madshark Je vraag in Het grote Headphones topic afgesplitst naar een eigen topic. Persoonlijk aankoopadvies doen we liever niet in een algemeen topic.

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik maak al enige tijd gebruik van een jbl club one.

Ik gebruik hem gecombineerd, hij is tegelijk verbonden met mn NUC PC via BT en mn Mobiel.
Ben ik video of tv aan het kijken via de PC en wordt ik gebeld, dan gaat dat automatisch op pauze en kan ik opnemen met de headset. Ook is hij te gebruiken om commando's te geven aan google en alexa, maar dat gebruik ik niet.

Ik ben goed te verstaan tijdens het bellen, alleen als ik op de fiets zit horen sommige nog wel een windruis.
De ANC werkt prima, maar ik vind zonder fijner, vooral als je echt naar detailleerde muziek wilt luisteren.
Ondersteunt geen LDAC, maar andere hi-res codecs.

Je kan hem ook bedraad gebruiken en het draad kan je in beide schelpen pluggen.

Ik heb de headset nu dus al enkele maanden en ik merk een duidelijk verschil na het inspelen van de drivers.
Ze hebben een mooie warme sound, zonder overdreven bas en je hebt zat mogelijkheden om hem zelf aan te passen.

Hij is robuust en best wel zwaar, maar niet storend en zit prima over de oren (heb geen kleine oren).

Ik gebruik in mn thuisstudio een sennheiser hd 280 pro, die heeft een mooi eerlijk geluid. De JBL is toch meer consument gericht met alle presets, het geluid is goed, maar zou hem niet kunnen gebruiken voor het masteren van tracks.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
LDAC-ondersteuning vind ik op zich ook een interessante feature, maar uiteindelijk worden de verschillen tussen hoofdtelefoons toch zeer zwaarwegend door andere “mechanischere” zaken bepaald, niet door welke codec wordt gebruikt. En bijvoorbeeld bij de door mij genoemde dali io en de meeste andere hoofdtelefoons kan je altijd niet-draadloos lossless signaal overbrengen.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 15-09-2021 12:29 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je eis qua multi device pairing (ook wel bekend als multipoint) maakt de spoeling dun. Dat zie je eigenlijk alleen bij de duurdere merken.

Out of the box: koop een goede bedrade hoofdtelefoon, en een simpel multipoint stickje op Ali, met ingebouwde mic. Dan heb je best of both worlds en een wereld aan keuze. Bedoel dan zoiets: https://aartjan.nl/blog/multipoint-bluetooth-clip/
Ik heb zelf die essager en die is prima, maar check ook even de tests in de link zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 20:59

M2M

medicijnman

Ik heb hier al jaren V-moda koptelefoon's. De M100 bedraad aan de computer zitten en een wireless exemplaar voor alle andere taken. Ingebouwde mic, 3.5 jack, BT en met XL cushions voor zeer lange tijd te dragen zonder hoofd of oorpijn.

-_-

Pagina: 1