LSA of Keystones?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaikederksen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-12-2024
Situatie betreft een totale verbouwing, door ons zelf uitgevoerd. Een aantal maanden geleden heb ik mij helemaal gestort op het netwerk gedeelte van het huis, maar door tegenslagen/vertraging in de bouw (we doen echt bijna alles zelf), ben ik er even helemaal uit. Ik had diverse fora doorgespit, maar helaas mijn aantekeningen niet digitaal gemaakt (alleen op een kladje). |:( (door de vele ballen die ik hoog te houden heb is deze kennis gewoon weggesijpeld 8)7 )

Wat ik dus in het voorjaar heb gedaan (voordat de vloeren werden gestort), is vanuit de (nieuwe) meterkast (= de oude WC ruimte) cat6 (amazon) kabels getrokken (2 per buis) naar alle kamers boven en beneden (dus 2 kabels per kamer), en naar diverse plekken boven en beneden waar er óf een accespoint óf camera (poe) moet komen.

Maar nu is het moment daar dat ik verder moet met het netwerk. Als eerste afmonteren, zowel op een patchpaneel & switch in de meterkast, als in een inbouwdoos.
Nu mijn concrete vragen :?
Wat het beste te gebruiken voor het patchpanneel en de inbouwwanddoos: LSA of een keystone (ik heb nog een lsa punchtool)?
En welke inbouwdoos raden jullie aan (wij hebben gira e2 , dus idealiter past het daar in).

Welke switch raden jullie aan? (moet dus POE hebben, en minstens 24 poorten)
_/-\o_
Ik had in mijn wensenlijst staan (op basis van de fora) de tp link en de Ubiquiti

[ Voor 10% gewijzigd door maaikederksen op 14-09-2021 12:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaikederksen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-12-2024
Ja dank! Die had ik zo snel niet gevonden (nu gebookmarked).