Eens. Al lijkt het dat die 14 dagen ook al voorbij zijn.
Druk en stress is geen reden om alle consumenten rechten maar overboord te gooien.
Eens. Maar onder de streep is er wel iemand die het moet
doen, en als die persoon plotseling alleen is ipv met tweeën, en die ene persoon er ff helemaal doorheen zit, dan kunnen er in Den Haag nog zoveel lettertjes op een stuk papier staan, het maakt het daadwerkelijk doen voor die persoon niet makkelijker.
Dus het kan wel. En dit is ook via de eigenaar zelf gegaan
Zeker

Maar iedereen is anders...
bwerg schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:15:
"Hoi, wegens de Corona-perikelen en wegens het in coma liggen van de financieel beheerder hebben we liquiditeitsproblemen, en we zijn nu druk bezig om dat op te lossen. We verwachten dat dit alles binnen 4 weken achter de rug is, dus helaas kan het nog even duren."
Juridisch nog steeds een probleem als de TS zegt "leuk, maar ik geef je een week" (want daar zal een rechter waarschijnlijk wel in meegaan) maar
dan verdien je ten minste sympathie.
Dat was zeker de betere optie, maar niet iedereen is communicatief even goed bezig

Het blijft een mens...
Als dat te lastig voor je is om in een paar weken geregeld te krijgen moet je geen feesten voor een paar honderd man organiseren.
Je had gemist dat één van de organisatoren in coma ligt? Voor zijn leven vecht? Dat er dus niet alleen een deel (waarschijnlijk 50%) van de organisatie uit is gevallen, maar dat dat ook impact heeft op de rest van de organisatie?
Ik blijf er zelf ook redelijk nuchter onder als bekenden/vrienden van me in het ziekenhuis liggen (maar er heeft nog niemand liggen vechten voor zijn leven) maar ik ken genoeg mensen die dan zelf ook compleet in puin liggen.
Kijk, ik leef mee met de bezoekers die hun geld terug willen, en zou het absoluut een stuk beter vinden als de organisatie wat meer vaart zou zetten achter het uitbetalen, maar laten we niet vergeten dat het ook mensen zijn. Rechters, consumentenrecht, allemaal prima, als dat de weg is die je wil bewandelen dan moet je dat vooral doen, maar persoonlijk zou ik nog even geduld hebben. Je kunt absoluut regelmatig vragen hoe het er voor staat, maar verdere stappen lijkt mij voorbarig. Er is nog communicatie, en er zijn (naar mijn mening) plausibele redenen waarom het ff niet zo goed gaat.
Koffie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:48:
Daar hebben ze een woord voor : ondernemersrisico.
Je kunt het ook omdraaien : er was een reëele kans dat er in corona-tijd geannuleerd zou moeten worden.
Waarom is dit niet vooraf geregeld door plannen en draaiboeken te maken?
Zeg eens eerlijk, klinkt dit alsof het door een Mojo of vergelijkbaar wordt georganiseerd? Ik denk eerder dat het twee vrienden zijn die denken ff een feestje te geven.
Is het goed dat het zo loopt? Zeker niet. Het zou een stuk beter zijn als ze inderdaad dat soort draaiboeken en plannen hadden gemaakt, maar al doende leert men, en ik denk niet dat ze hadden voorzien dat één van de organisatoren uit zou vallen en wat voor effect dat zou hebben op de ander(en).