Kaarten voor feest worden niet terugbetaald

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-05 08:54
Hoi!

Allereerst even twijfel waar ik deze vraag moest plaatsen, maar gezien het gaat over geld, leek 'persoonlijke financiën' me geen rare plek. Allicht was het shopping forum het betere alternatief. De inhoud van deze post deel ik liever alleen met gebruikers van Tweakers.net :).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Zoals het klinkt loopt het persoonlijk contact nu pas enkele dagen. Ik kan mij voorstellen dat ze het erg druk hebben ik zou eerst zeggen wacht nog even. Per persoon gaat het niet op belachelijk veel geld maar wel een bedrag waarvoor je wel even de moeite wilt doen natuurlijk. Na paar dagen zou je aangetekende brief naar desbetreffende kunnen sturen mochten de organisatoren een adres hebben. Wat ik verwacht is dat ze hiervoor een proces willen inrichten en jou in dat proces willen stoppen e.g. het zei geld terug geven. zodat ze niet 200man apart/ los van elkaar nodig moeten hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Galinsky schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:36:
Zoals het klinkt loopt het persoonlijk contact nu pas enkele dagen. Ik kan mij voorstellen dat ze het erg druk hebben ik zou eerst zeggen wacht nog even. Per persoon gaat het niet op belachelijk veel geld maar wel een bedrag waarvoor je wel even de moeite wilt doen natuurlijk. Na paar dagen zou je aangetekende brief naar desbetreffende kunnen sturen mochten de organisatoren een adres hebben. Wat ik verwacht is dat ze hiervoor een proces willen inrichten en jou in dat proces willen stoppen e.g. het zei geld terug geven. zodat ze niet 200man apart/ los van elkaar nodig moeten hebben.
Waarom wachten als er duidelijk al meerdere afspraken niet nagekomen zijn :?
"Geen tijd" is in goed nederlands gelul. Geld overmaken is nog geen minuut werk, zeker als er een betaalverzoek gedaan is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ybos schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:07:
Geld overmaken is nog geen minuut werk, zeker als er een betaalverzoek gedaan is.
Voor 750 personen is dat maximaal 750 minuten, dat kost wel wat tijd, en een organisator zal nog genoeg andere dingen te doen hebben. Zeker als er een in coma ligt. Desondanks, laat hem dan gewoon zeggen dat hij binnen twee weken alle terugbetalingen gaat doen (en dat dan ook echt doen). Duidelijk, TS waarschijnlijk tevreden, hij van het gezeur af. Elke dag opnieuw een afspraak verzetten en die steeds weer niet nakomen met domme smoesjes ("ben niet thuis", de hele dag niet, en wist je dat van tevoren niet?) is wel vragen om gezeur.

Ja, je kan een incassobureau inschakelen. Sterker nog, je kan zelf incassokosten rekenen zonder incassobureau ertussen. Een incassokantoor is niets anders dan een bedrijf dat dit hele gebeuren voor je uit handen neemt (en de incassokosten daarbij als betaling neemt), zodat jij zonder gezeur het oorspronkelijke schuldbedrag terugkrijgt. Als de organisator dan nog steeds weigert te betalen zul je naar de rechter moeten om je geld (inclusief incassokosten) op te eisen, ook dat kan een incassokantoor voor je doen maar als het er op aan komt kun je dat ook zelf doen.

Zie hier voor wat uitleg. Stel ze dus in gebreke, noem een concrete datum van over minstens twee weken dat je je geld terug wil hebben, en noem de wettelijke incassokosten die ze daarna verschuldigd zijn. Hopelijk betaalt de organisator daardoor meteen terug (zonder incassokosten), zo niet, dan komt het hele bovenstaande verhaal ter sprake.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:55

Lordy79

Vastberaden

bwerg schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:40:
[...]

Voor 750 personen is dat maximaal 750 minuten,
Het gaat om 250 mensen. Nog steeds een dag werk maar TS heeft meer dan een kaart en als het gemiddelde 2 is en de helft wil geld terug praat je nog maar over 62 terugbetalingen.
Nee ik geloof dat men het geld niet terug kan en/of wil betalen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowlyse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 23:08
Als je met je creditcard betaald hebt dan kun je het eenvoudig regelen met je creditcardmaatschappijen. Anders wordt het lastig. Dan moet je inderdaad een advocaat gaan inhuren of als je daarvoor de kennis hebt zelf de organisatie gaan dagvaarden… (Het is een kantonzaak dus advocaat is niet verplicht). Als je geen geld aan een advocaat wil uitgeven dan kun je overwegen om het via een tv programma te doen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:37
Ook al schiet je voor voor je vrienden, zij zijn zelf verantwoordelijk voor de kosten van de bestelling. Kunnen ze de nieuwe datum niet, hoef jij niet op te draaien voor de kosten. Daarom altijd direct een tikkie sturen en de kaarten delen. Gaan ze er zelf maar achteraan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]

Voor 750 personen is dat maximaal 750 minuten, dat kost wel wat tijd, en een organisator zal nog genoeg andere dingen te doen hebben
Maar dat is bullshit, want de communicatie met TS heeft die organisator nu vele malen meer tijd gekost dan gewoon even de kaartjes erbij pakken, alles controleren, en het geld overmaken :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-05 10:28
Jij kan toch niet op de (her)geplande datum? Dat is je eigen risico in corona tijd vind ik. Als het een jaarlijks feest is zou je je er ook gewoon oke over kunnen voelen als jij je kaartjes via internet niet zelf kwijt krijgt en het 'gedoneerd' hebt aan het voortbestaan van een feestje.

Ik denk dat je totaal in een grijs gebied bent om geld terug te krijgen van de organisatie en dus geen poot hebt om op te staan richting de organisatie. Een kaartje op een parkeerplaats is geen vliegticket ofzo...

Voor mij is het heel simpel 'jullie kunnen niet' op die dag. In andere woorden, jullie hebben andere prioriteiten. Pak je verlies en probeer het eventueel nog door te verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Furion2000 op 14-09-2021 08:07 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 11:24
Furion2000 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:06:
Jij kan toch niet op de (her)geplande datum? Dat is je eigen risico in corona tijd vind ik. Als het een jaarlijks feest is zou je je er ook gewoon oke over kunnen voelen als jij je kaartjes via internet niet zelf kwijt krijgt en het 'gedoneerd' hebt aan het voortbestaan van een feestje.

Ik denk dat je totaal in een grijs gebied bent om geld terug te krijgen van de organisatie en dus geen poot hebt om op te staan richting de organisatie. Een kaartje op een parkeerplaats is geen vliegticket ofzo...

Voor mij is het heel simpel 'jullie kunnen niet' op die dag. In andere woorden, jullie hebben andere prioriteiten. Pak je verlies en probeer het eventueel nog door te verkopen.
Nee hoor, als organisator ben je gewoon verplicht geld terug te betalen als de bezoeker dat liever heb dan een alternatief kaartje. Inclusief servicekosten. Zie ook https://www.consumentenbo...erwerpen/concert-afgelast

Afgelopen juli heb ik precies hetzelfde gehad, maar dan als Organisator van een evenement. Gelukkig kon ik gewoon een script schrijven die automatisch naar iedereen het volledige bedrag terugbetaalde, want naar 1000 mensen met de hand het juiste bedrag overmaken word je niet blij van.
Wij hadden ook kunnen kiezen om de tickets geldig te houden voor een andere datum, maar dat vonden wij meer gedoe dan gewoon iedereen terugbetalen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Ozzie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:16:
[...]

Nee hoor, als organisator ben je gewoon verplicht geld terug te betalen als de bezoeker dat liever heb dan een alternatief kaartje. Inclusief servicekosten. Zie ook https://www.consumentenbo...erwerpen/concert-afgelast

Afgelopen juli heb ik precies hetzelfde gehad, maar dan als Organisator van een evenement. Gelukkig kon ik gewoon een script schrijven die automatisch naar iedereen het volledige bedrag terugbetaalde, want naar 1000 mensen met de hand het juiste bedrag overmaken word je niet blij van.
Wij hadden ook kunnen kiezen om de tickets geldig te houden voor een andere datum, maar dat vonden wij meer gedoe dan gewoon iedereen terugbetalen.
Consumentenbond.... heb je de stappen ook gelezen? Laat je adviseren door ONZE experts, laat ONS bemiddelen ;)

Het gebied blijft grijs voor mij, want je kunt voor een bloody brood nog wel je rechtvaardigheidsgevoel de overhand laten nemen en 'gelijk' hebben en in 'je recht staan'. Maar come on..... het is een kaartje voor op een parkeerplaats. 300 / x aantal mensen.

Voelt voor mij een beetje als geen fooi geven in een restaurant omdat het eten niet super was, net na een lockdown. Weer ... come on :+

[ Voor 5% gewijzigd door Furion2000 op 14-09-2021 08:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
Furion2000 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:24:
[...]

Consumentenbond.... heb je de stappen ook gelezen? Laat je adviseren door ONZE experts, laat ONS bemiddelen ;)

Het gebied blijft grijs voor mij, want je kunt voor een bloody brood nog wel je rechtvaardigheidsgevoel de overhand laten nemen en 'gelijk' hebben en in 'je recht staan'. Maar come on..... het is een kaartje voor op een parkeerplaats. 300 / x aantal mensen.
een kaartje voor een evenement is een kaartje voor een evenement, en als dat geannuleerd word heb je gewoon recht op je geld terug.

Ik kan nog wel wat andere sites posten met bronnen, maar dit was de eerste op google. Overigens zeggen ze allemaal exact hetzelfde:
Als een concert of festival wordt afgelast, dan heb je recht op teruggave van het volledige bedrag dat je betaald hebt voor de kaart(en), inclusief eventuele reserverings- en/of servicekosten. Ook als de organisator zich beroept op overmacht. Andere al gemaakte kosten, bijvoorbeeld voor een treinkaartje, krijg je niet van de evenementorganisator terug.
Er is geen grijs gebied. Ze moeten gewoon terugbetalen. Of het nou Lowlands, de Formule 1 of een klein feest op een parkeerplaats is.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-05 20:24
Jij kan toch niet op de (her)geplande datum? Dat is je eigen risico in corona tijd vind ik.
Wat heeft het herplannen van een datum te maken met corona?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Rensjuh schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:27:
[...]

Wat heeft het herplannen van een datum te maken met corona?
Mogelijk een aanname, maar de meeste feestjes die rescheduled worden heeft te maken met corona regels. Vandaar dat ik ook een verschil maakte tussen een jaarlijks terugkerend feest waar je mogelijk meer sympathie voor kan voelen.

Maar goed, we mogen hier alles vinden. Ik vind jullie mogelijk 'cold as ice' als de details voor mij sympathie opwekken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 18:14
ybos schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:07:
[...]

Waarom wachten als er duidelijk al meerdere afspraken niet nagekomen zijn :?
"Geen tijd" is in goed nederlands gelul. Geld overmaken is nog geen minuut werk, zeker als er een betaalverzoek gedaan is.
Precies, gewoon blijven aandringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit is meer iets voor het Shopping Forum, dus @thatanas bij deze een tikje die kant uit :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-05 21:16
[...]

Zie hier voor wat uitleg. Stel ze dus in gebreke, noem een concrete datum van over minstens twee weken dat je je geld terug wil hebben, en noem de wettelijke incassokosten die ze daarna verschuldigd zijn. Hopelijk betaalt de organisator daardoor meteen terug (zonder incassokosten), zo niet, dan komt het hele bovenstaande verhaal ter sprake.
De link die je aanhaalt legt de situatie uit voor een B2C-relatie. Daar is hier geen sprake van, en dan is het niet nodig (maar misschien wel verstandig) om een termijn van minstens twee weken te geven en de incassokosten aan te zeggen. Het enige dat nodig is om incassokosten te mogen rekenen is verzuim plus een (na het intreden van verzuim uitgevoerde) incassohandeling (en dat kan zoiets simpels zijn als een appje met een afbeelding van een vergeet-me-nietje).
Als er al een termijn voor betaling overeen is gekomen en die is verstreken, dan is er nu al sprake van verzuim en mag TS nu al ruim €45 in rekening brengen voor zijn volgende appje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 20:27
Mensen hier hebben duidelijk geen flauw idee hoeveel werk het is een feest te organiseren, te annuleren, administratie bij te houden, bezorgd te zijn om je vriend die in coma ligt, etc... Het klinkt alsof die organisator er flink doorheen zit maar nu wel alles in zijn eentje op moet lossen, en dan heb je van die ongeduldige mensen die je continue lastig vallen en geen moment rust gunnen over geld dat ze prima nog even kunnen missen (als je het nodig had om brood van te kopen dan had je niet naar het feest moeten gaan). Geen wonder dat die gast tegen overspannenheid aan zit, en als je overspannen bent dan gaan dingen niet zo soepel...

"Even de kaartjes erbij pakken en terugstorten", "zeker als er een betaalverzoek is"... Het gaat helemaal niet om de tijd die de handeling "op de link in WhatsApp klikken en een iDeal-betaling doen" kost. Het gaat om de administratie er omheen. Controleren of TS wel is wie hij zegt dat hij is. Controleren of het aantal kaartjes dat hij zegt te hebben gekocht ook klopt. Bijhouden dat het geld van deze kaartjes is teruggestort. Zorgen dat je überhaupt bij deze administratie kunt. Zorgen dat je überhaupt bij de bankrekening kunt waar het geld nu op staat. Voor hetzelfde geld regelde die vriend die nu voor zijn leven ligt te vechten in het ziekenhuis alle financiële zaken en moet de andere organisator alles maar uit zien te vogelen terwijl deze geen flauw idee heeft hoe/wat/waar alles gedocumenteerd staat.

En dat alles is precies waarom ik geen feesten organiseer. Mij teveel gedoe :+

Ik snap die organisator wel, die wil mensen tevreden houden en gaat dus beloftes doen die hij niet kan nakomen, en hij weet ook wel dat het geld uiteindelijk terug moet. Ik denk ook zeker niet dat'ie er met dat geld vandoor wil. Ik denk dat'ie het gewoon even niet meer overziet met alles wat er aan de hand is.

Als'ie lekker in zijn vel zou zitten en die vriend van hem niet in coma lag dan was het waarschijnlijk allemaal al lang geregeld, maar die "organisatie" draait momenteel maar op 10%...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:03

Hier is niets grijs aan hoor. Dit is hap klare brokken voor een rechter.

Er is een overeenkomst voor feest y op tijd x voor prijs z.
Nu blijkt dat feest Y op feest X niet door kan gaan. Dan kan en mag je een alternatief aanbieden. Maar de consument is niet verplicht omdat te accepteren en krijg gewoon zijn geld terug. Is niets moeilijks aan.

@Paul geen dan duidelijkheid en zeg dingen die je na kan komen. Zoals ik maak het binnen 14 dagen over. Nog binnen de marges van de wet. En jij hebt tijd om alles te regelen. Druk en stress is geen reden om alle consumenten rechten maar overboord te gooien.

/Edit bij mij ook een evenement meerdere weekenden afgelast afgelast. Wegen corona. Kreeg gewoon netjes een mailtje dat ik 3 opties had.

1: wachten op de volgende editie datum onbekend.
2: de kaarten doneren aan de organisatie om ze in leven te houden.
3: je geld terug. Graag reageren via de app met naam/datum/ticket nummer. en om het snel te laten verlopen zelf een betaal verzoek aan te maken.

Netjes voor optie 3 gekozen. Betaal verzoek aangemaakt via tikkie en gestuurd die zelfde avond nog. En enkele minuten later had ik mijn geld terug. Dit ging om 50 a 60 man per avond. Met 12 dagen die geannuleerd werden.
Dus het kan wel. En dit is ook via de eigenaar zelf gegaan

Ik heb

[ Voor 29% gewijzigd door loki504 op 14-09-2021 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Paul schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:57:
Mensen hier hebben duidelijk geen flauw idee hoeveel werk het is een feest te organiseren, te annuleren, administratie bij te houden, bezorgd te zijn om je vriend die in coma ligt, etc... Het klinkt alsof die organisator er flink doorheen zit maar nu wel alles in zijn eentje op moet lossen, en dan heb je van die ongeduldige mensen die je continue lastig vallen en geen moment rust gunnen over geld dat ze prima nog even kunnen missen (als je het nodig had om brood van te kopen dan had je niet naar het feest moeten gaan). Geen wonder dat die gast tegen overspannenheid aan zit, en als je overspannen bent dan gaan dingen niet zo soepel...

"Even de kaartjes erbij pakken en terugstorten", "zeker als er een betaalverzoek is"... Het gaat helemaal niet om de tijd die de handeling "op de link in WhatsApp klikken en een iDeal-betaling doen" kost. Het gaat om de administratie er omheen. Controleren of TS wel is wie hij zegt dat hij is. Controleren of het aantal kaartjes dat hij zegt te hebben gekocht ook klopt. Bijhouden dat het geld van deze kaartjes is teruggestort. Zorgen dat je überhaupt bij deze administratie kunt. Zorgen dat je überhaupt bij de bankrekening kunt waar het geld nu op staat. Voor hetzelfde geld regelde die vriend die nu voor zijn leven ligt te vechten in het ziekenhuis alle financiële zaken en moet de andere organisator alles maar uit zien te vogelen terwijl deze geen flauw idee heeft hoe/wat/waar alles gedocumenteerd staat.

En dat alles is precies waarom ik geen feesten organiseer. Mij teveel gedoe :+

Ik snap die organisator wel, die wil mensen tevreden houden en gaat dus beloftes doen die hij niet kan nakomen, en hij weet ook wel dat het geld uiteindelijk terug moet. Ik denk ook zeker niet dat'ie er met dat geld vandoor wil. Ik denk dat'ie het gewoon even niet meer overziet met alles wat er aan de hand is.

Als'ie lekker in zijn vel zou zitten en die vriend van hem niet in coma lag dan was het waarschijnlijk allemaal al lang geregeld, maar die "organisatie" draait momenteel maar op 10%...
Allemaal dingen waar je gewoon van te voren rekening mee kan houden. Dat hoort er ook gewoon bij als je een feest organiseert. Zeker nu met alle corona-regels moet verplaatsen en/of annuleren van een feest geen enorme verassing zijn.

Bovendien maak jij enorme aannames, de organisator waar de TS contact mee heeft heeft al meerdere malen gezegd dat die het gaat overmaken. Als de andere persoon de enige is die dat kan doen had die dat toch gewoon kunnen zeggen? Heel moeilijk is het niet om een bericht te sturen met daarin een verontschuldiging en de mededeling dat het nog eventjes gaat duren totdat het geld is terug betaald.
Over het algemeen hoeven de meeste mensen echt niet perse NU hun geld terug, maar duidelijkheid en goede communicatie is veel belangrijker.

Bij de 1000 mensen waar ik in juli geld naar heb overgemaakt heeft er niemand geklaagd, want zodra de corona regels werden aangescherpt hebben we een mail gestuurd met daarin alle details omtrent de terugbetaling en de termijn waar dat mee zou gebeuren. Vervolgens in die week alle terugbetalingen gedaan. Sommige van onze bezoekers hebben zelfs dat bedrag direct terug overgemaakt naar ons als donatie. Als organisatie heb je het dan gewoon netjes afgehandeld en dat is voor iedereen fijn.

En ja, dat kost een organisatie geld. Maar dat is nou eenmaal het risico wat je loopt als organisatie van een feest of festival.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Tom-Z schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:54:
Als er al een termijn voor betaling overeen is gekomen en die is verstreken, dan is er nu al sprake van verzuim en mag TS nu al ruim €45 in rekening brengen voor zijn volgende appje.
Ja, de lat ligt hier minder hoog. Ik kan weinig vinden over de criteria die gehandhaafd worden als je als particulier een incasso wil doen bij een bedrijf, en het 'gewoon' netjes met ruime termijnen wordt sowieso door een kantonrechter geaccepteerd, vandaar. Je wil niet hebben dat de kantonrechter het toch te snel vond gaan en een vergeet-me-nietje niet duidelijk genoeg vond.

Maar als particulier kun je inderdaad wel een kortere termijn handhaven.
Mensen hier hebben duidelijk geen flauw idee hoeveel werk het is een feest te organiseren, te annuleren, administratie bij te houden, bezorgd te zijn om je vriend die in coma ligt, etc... Het klinkt alsof die organisator er flink doorheen zit maar nu wel alles in zijn eentje op moet lossen, en dan heb je van die ongeduldige mensen die je continue lastig vallen en geen moment rust gunnen over geld dat ze prima nog even kunnen missen
Lulkoek, dan moet hij dat gewoon uitleggen en niet elke dag zeggen dat 'ie het morgen doet en het dan niet doen omdat 'ie "niet thuis" zou zijn. Hij heeft nu meerdere beloftes gebroken.

"Hoi, wegens de Corona-perikelen en wegens het in coma liggen van de financieel beheerder hebben we liquiditeitsproblemen, en we zijn nu druk bezig om dat op te lossen. We verwachten dat dit alles binnen 4 weken achter de rug is, dus helaas kan het nog even duren."

Juridisch nog steeds een probleem als de TS zegt "leuk, maar ik geef je een week" (want daar zal een rechter waarschijnlijk wel in meegaan) maar dan verdien je ten minste sympathie.
Het gaat helemaal niet om de tijd die de handeling "op de link in WhatsApp klikken en een iDeal-betaling doen" kost. Het gaat om de administratie er omheen. Controleren of TS wel is wie hij zegt dat hij is. Controleren of het aantal kaartjes dat hij zegt te hebben gekocht ook klopt. Bijhouden dat het geld van deze kaartjes is teruggestort.
Als dat te lastig voor je is om in een paar weken geregeld te krijgen moet je geen feesten voor een paar honderd man organiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
'Er werd gevraagd hoeveel kaarten ik had en om deze toe te sturen, "dan maak ik het zelf naar je over". Een week geleden: Lukt niet vandaag, maar het komt eraan. Vertragende factor: één van de organisatoren zou in coma liggen als gevolg van corona.

Vervolgens zou dit geld afgelopen zondag betaald worden. Ik heb betaalverzoeken toegestuurd en gisteren al wat cynisch een afbeelding van de bloem "vergeet-me-nietje". Tekst: "ik vergeet je niet ben alleen nog niet thuis wordt later of morgen, moest er ff uit". Vandaag is dat moment dat "morgen" voor de zoveelste keer passeert en inmiddels ben ik het aardig zat aan het worden.'

Ik weet het niet hoor, maar dit zijn precies de smoesjes die je altijd hoort in het programma 'opgelicht'.

Ik snap overigens best dat het cancellen van zo'n evenement heel 3at voeten in de aarde heeft en dat de organisatie wellicht een flinke strop heeft en misschien zelfs geen geld om de mensen terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 09:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Jij kan toch niet op de (her)geplande datum? Dat is je eigen risico in corona tijd vind ik.
Je reinste onzin. De afspraak was "op datum X toegang tot een feest na betaling van bedrag Y"
Als jij dat 24 uur voordat het plaatsvind even annuleert (reden maakt niet uit) dan zul je die mensen terug moeten betalen, of hopen dat ze op een andere datum kunnen en willen.
Als het een jaarlijks feest is zou je je er ook gewoon oke over kunnen voelen als jij je kaartjes via internet niet zelf kwijt krijgt en het 'gedoneerd' hebt aan het voortbestaan van een feestje.
Als ik ergens aan wil doneren doe ik dat rechtstreeks, niet via een dergelijke constructie.
Ik denk dat je totaal in een grijs gebied bent om geld terug te krijgen van de organisatie en dus geen poot hebt om op te staan richting de organisatie.
Je kraamt onzin uit. Stop daarmee.
Daar hebben ze een woord voor : ondernemersrisico.
Je kunt het ook omdraaien : er was een reëele kans dat er in corona-tijd geannuleerd zou moeten worden.
Waarom is dit niet vooraf geregeld door plannen en draaiboeken te maken?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 10:22
De organisatie heeft een evenement georganiseerd, kaarten verkocht en kosten gemaakt. Nu blijkt het feest niet door te kunnen gaan op de 1e datum, maar op een andere omdat blijkbaar toch niet alle afspraken met de gemeente in orde zijn.

Lijkt mij 1 van 2 (of beide)
1: Organisator heeft meer terugbetaalverzoeken dan geld op de rekening.
2: Je bent opgelicht en het feest is nooit georganiseerd.

Kan je de datum van het evenement ook terugvinden op de kalender van de DJ's die zouden komen? Vaak hebben die ook een evenementenkalender.

Ik zou blijven pushen, allicht krijg je je geld terug. Stappen zetten lijkt me kansloos, waarschijnlijk gaan ze toch wel failliet.

*edit*
Ze geven aan dat het niet door gaat door een miscommunicatie binnen de gemeente? Volgens mij krijg je gewoon een vergunning, die trekken ze niet zomaar in wegens een miscommunicatie. De miscommunicatie lijkt me eerder dat die vergunning er niet is of nooit is aangevraagd. Het klinkt als een groep die niet veel ervaring heeft met dit soort evenementen organiseren. Wat wederom de kans op het terugkrijgen van je geld kleiner maakt.

Ik vind het heel vervelend voor je hoor, ik hoop echt dat je je geld terug krijgt. Hou de druk er goed op, dan ben jij hopelijk een van de mensen die wel zn geld terug krijgt.

[ Voor 31% gewijzigd door Dexs op 14-09-2021 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
loki504 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:06:
@Paul geen dan duidelijkheid en zeg dingen die je na kan komen. Zoals ik maak het binnen 14 dagen over. Nog binnen de marges van de wet. En jij hebt tijd om alles te regelen.
Eens. Al lijkt het dat die 14 dagen ook al voorbij zijn.
Druk en stress is geen reden om alle consumenten rechten maar overboord te gooien.
Eens. Maar onder de streep is er wel iemand die het moet doen, en als die persoon plotseling alleen is ipv met tweeën, en die ene persoon er ff helemaal doorheen zit, dan kunnen er in Den Haag nog zoveel lettertjes op een stuk papier staan, het maakt het daadwerkelijk doen voor die persoon niet makkelijker.
Dus het kan wel. En dit is ook via de eigenaar zelf gegaan
Zeker :) Maar iedereen is anders...
bwerg schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:15:
"Hoi, wegens de Corona-perikelen en wegens het in coma liggen van de financieel beheerder hebben we liquiditeitsproblemen, en we zijn nu druk bezig om dat op te lossen. We verwachten dat dit alles binnen 4 weken achter de rug is, dus helaas kan het nog even duren."

Juridisch nog steeds een probleem als de TS zegt "leuk, maar ik geef je een week" (want daar zal een rechter waarschijnlijk wel in meegaan) maar dan verdien je ten minste sympathie.
Dat was zeker de betere optie, maar niet iedereen is communicatief even goed bezig :) Het blijft een mens...
Als dat te lastig voor je is om in een paar weken geregeld te krijgen moet je geen feesten voor een paar honderd man organiseren.
Je had gemist dat één van de organisatoren in coma ligt? Voor zijn leven vecht? Dat er dus niet alleen een deel (waarschijnlijk 50%) van de organisatie uit is gevallen, maar dat dat ook impact heeft op de rest van de organisatie?

Ik blijf er zelf ook redelijk nuchter onder als bekenden/vrienden van me in het ziekenhuis liggen (maar er heeft nog niemand liggen vechten voor zijn leven) maar ik ken genoeg mensen die dan zelf ook compleet in puin liggen.

Kijk, ik leef mee met de bezoekers die hun geld terug willen, en zou het absoluut een stuk beter vinden als de organisatie wat meer vaart zou zetten achter het uitbetalen, maar laten we niet vergeten dat het ook mensen zijn. Rechters, consumentenrecht, allemaal prima, als dat de weg is die je wil bewandelen dan moet je dat vooral doen, maar persoonlijk zou ik nog even geduld hebben. Je kunt absoluut regelmatig vragen hoe het er voor staat, maar verdere stappen lijkt mij voorbarig. Er is nog communicatie, en er zijn (naar mijn mening) plausibele redenen waarom het ff niet zo goed gaat.
Koffie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:48:
Je kunt het ook omdraaien : er was een reëele kans dat er in corona-tijd geannuleerd zou moeten worden.
Zeg eens eerlijk, klinkt dit alsof het door een Mojo of vergelijkbaar wordt georganiseerd? Ik denk eerder dat het twee vrienden zijn die denken ff een feestje te geven.

Is het goed dat het zo loopt? Zeker niet. Het zou een stuk beter zijn als ze inderdaad dat soort draaiboeken en plannen hadden gemaakt, maar al doende leert men, en ik denk niet dat ze hadden voorzien dat één van de organisatoren uit zou vallen en wat voor effect dat zou hebben op de ander(en).

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 19:43
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:37 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 18:55
Paul schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:52:

Je had gemist dat één van de organisatoren in coma ligt? Voor zijn leven vecht? Dat er dus niet alleen een deel (waarschijnlijk 50%) van de organisatie uit is gevallen, maar dat dat ook impact heeft op de rest van de organisatie?

Ik blijf er zelf ook redelijk nuchter onder als bekenden/vrienden van me in het ziekenhuis liggen (maar er heeft nog niemand liggen vechten voor zijn leven) maar ik ken genoeg mensen die dan zelf ook compleet in puin liggen.

Kijk, ik leef mee met de bezoekers die hun geld terug willen, en zou het absoluut een stuk beter vinden als de organisatie wat meer vaart zou zetten achter het uitbetalen, maar laten we niet vergeten dat het ook mensen zijn. Rechters, consumentenrecht, allemaal prima, als dat de weg is die je wil bewandelen dan moet je dat vooral doen, maar persoonlijk zou ik nog even geduld hebben. Je kunt absoluut regelmatig vragen hoe het er voor staat, maar verdere stappen lijkt mij voorbarig. Er is nog communicatie, en er zijn (naar mijn mening) plausibele redenen waarom het ff niet zo goed gaat.
Dan nog kun je gewoon communiceren en mogelijk hulp inschakelen.
Als hij gewoon naar iedereen zou communiceren dat er een aantal opties zijn:
a) wij houden het feest een andere keer, bewaar je kaartje.
b) je kunt geld terug vragen. Doe dit voor datum X, dan zorgen wij dat het uiterlijk datum Y op je rekening staat (en dat kan gerust een maand later zijn). Later terugvragen kan ook, maar dan zal de terugbetaling op een andere (latere) datum zijn.

Dat maakt het voor iedereen een stuk helderder dan zeggen "ik maak het zo snel mogelijk over", "sorry, ik had geen tijd", "sorry, ik zit er doorheen", etc.

[ Voor 4% gewijzigd door SunnieNL op 14-09-2021 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Paul schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:52:
Je had gemist dat één van de organisatoren in coma ligt? Voor zijn leven vecht?
Ik had niks gemist, administreren wie er wel en niet terugbetaald moet worden is nog steeds gewoon een kwestie van een kruisje in een excelletje of txt'tje zetten. Daar heb je gewoon geen twee man voor nodig.

Verder mooie speculaties over dat iemand helemaal in puin ligt, maar 1) hij heeft al een paar weken gekregen van TS, financiele verplichtingen kun je niet eeuwig voor je uitschuiven omdat het even tegen zit in het leven, en 2) hij doet zelf allerlei beloften die met slappe smoesjes niet gehaald worden. In plaats van gewoon eerlijk zijn en zeggen dat het nog even duurt. Dat is niet de manier om welwillendheid te kweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 14:29
Los van het feit of iemand in ziekenhuis ligt of niet ben ik eigenlijk wel benieuwd of er een instantie is die burgers helpt hierin? Anders zou elke ondernemer dit zo kunnen doen.

Ik heb een soort gelijkwaardige situatie waarbij de organisator keihard aangeeft. Ons Evenement is verzet hou er maar rekening mee, je krijgt niks terug.

Je zou natuurlijk een rechtszaak kunnen starten. Echter komen hier toren hoge kosten uit en is niet rendabel natuurlijk voor paar tientjes.

Een aangetekende brief sturen met een dreigement zullen deze mensen ook niet van wakker liggen gok ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Killertjuh op 14-09-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Koffie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:48:
[...]

Je reinste onzin. De afspraak was "op datum X toegang tot een feest na betaling van bedrag Y"
Als jij dat 24 uur voordat het plaatsvind even annuleert (reden maakt niet uit) dan zul je die mensen terug moeten betalen, of hopen dat ze op een andere datum kunnen en willen.

[...]

Als ik ergens aan wil doneren doe ik dat rechtstreeks, niet via een dergelijke constructie.

[...]

Je kraamt onzin uit. Stop daarmee.

[...]

Oke duidelijk wat jij ervan VIND, bedankt voor je input. Vergeef mij als ik het op de stapel gooi 'onaangename gesprekspartner....mijden die gast' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
bwerg schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:22:
Ik had niks gemist, administreren wie er wel en niet terugbetaald moet worden is nog steeds gewoon een kwestie van een kruisje in een excelletje of txt'tje zetten. Daar heb je gewoon geen twee man voor nodig.
Nope. Maar wel die excel-lijst, en mogelijk (en uiteraard is dat speculatie) kan'ie daar helemaal niet bij want op laptop van die ander oid...

Over hoe het zou moeten zijn we het denk ik allemaal wel eens :) Dat verandert (helaas) niets aan de situatie...

[ Voor 10% gewijzigd door Paul op 14-09-2021 11:34 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Evenement is verzet, en jij kunt niet. Dan hoef je alleen geld terug voor 1 kaartje. of 2 als je alleen met partner gaat, niet voor de 6 waarvoor jij het hebt voorgeschoten. Mag aannemen dat je dat el terug hebt gekregen van je vrienden. verder komt het e.e.a in je verhaal voor als oplichtingstruc !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:57
Hackus schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:37:
Evenement is verzet, en jij kunt niet. Dan hoef je alleen geld terug voor 1 kaartje. of 2 als je alleen met partner gaat, niet voor de 6 waarvoor jij het hebt voorgeschoten. Mag aannemen dat je dat el terug hebt gekregen van je vrienden. verder komt het e.e.a in je verhaal voor als oplichtingstruc !
Als alle kaartjes op naam van,en door TS zijn gekocht, en de rest kan die datum ook niet is het juist beter om het wel via TS te laten lopen.

-organisator kan zien dat de tegen rekening klopt met waar hij naar over maakt.
-kaartjes zijn legaal gekocht, en worden na terugbetaling geblokkeerd
-organisator hoeft maar 1x €300 terug te betalen i.p.v. bijv. 10x €30

Misschien eens de gemeente bellen of er wel daadwerkelijk een vergunningsaanvraag is gedaan voor dit feest om te checken of het niet een poging is om tijd te rekken met een nep feest.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MaD_co schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:03:
[...]

Als alle kaartjes op naam van,en door TS zijn gekocht, en de rest kan die datum ook niet is het juist beter om het wel via TS te laten lopen.

-organisator kan zien dat de tegen rekening klopt met waar hij naar over maakt.
-kaartjes zijn legaal gekocht, en worden na terugbetaling geblokkeerd
-organisator hoeft maar 1x €300 terug te betalen i.p.v. bijv. 10x €30

Misschien eens de gemeente bellen of er wel daadwerkelijk een vergunningsaanvraag is gedaan voor dit feest om te checken of het niet een poging is om tijd te rekken met een nep feest.
De anderen kunnen gewoon gaan naar het feest. TS kan ze4lf niet vanwege vakantie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Furion2000 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:29:
[...]

Oke duidelijk wat jij ervan VIND, bedankt voor je input. Vergeef mij als ik het op de stapel gooi 'onaangename gesprekspartner....mijden die gast' :+
Nee, dat is geen mening. Dat dit een grijs gebied zou zijn en de TS geen poot zou hebben om op te staan is gewoon feitelijke lariekoek. TS heeft duidelijk een poot op te staan en heeft recht op geld terug.

Verder nogal jammer dat je allerlei feitelijke uitspraken doet die gewoon niet kloppen, en als iemand dat aan je uitlegt kom je met wat ad-hominems dat iemand geen fijne gesprekspartner zou zijn. Post dan gewoon niet.

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 14-09-2021 12:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hackus schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:06:
[...]

De anderen kunnen gewoon gaan naar het feest. TS kan ze4lf niet vanwege vakantie.
Nope

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ai, overheen gelezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thatanas
Verhaal geknipt in verband met de lengte.
Ik ben niet aan het duwen op het geld omdat ik het snel nodig heb. Ik ben aan het duwen omdat er een onduidelijk, vreemd verhaal geschetst wordt en afspraken niet nagekomen worden.

Crisiscommunicatie draait in de basis om maar direct het slechte nieuws te brengen. "Beste mensen, X-en-Y heeft plaatsgevonden, dat betekent dat ik jullie voor periode Z niet terug kan betalen. Vanaf moment Q kunnen jullie je geld terugvragen".

Dit gebeurde onder andere bij Feyenoord (mijn voetbalclub). "U kunt het geld van uw seizoenskaart 15 maanden na uitbraak van corona van ons terug verwachten". Dat was geen boodschap die voor iedereen even leuk is, want je geld staat lang bij een andere partij, maar er was wel vrede mee omdat duidelijk was wanneer het geld teruggestort zou worden.

Ik kan dus niets met het rare verhaal in combinatie met een maand vertraging en waar steeds toezeggingen gedaan worden die niet nagekomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Furion2000 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:29:
[...]

insgelijks :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
mcsluis schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:43:
Ook al schiet je voor voor je vrienden, zij zijn zelf verantwoordelijk voor de kosten van de bestelling. Kunnen ze de nieuwe datum niet, hoef jij niet op te draaien voor de kosten. Daarom altijd direct een tikkie sturen en de kaarten delen. Gaan ze er zelf maar achteraan.
Het gaat mij niet om mijn vriendengroep. Dat gaat net als mijn huwelijk, het principe van één grote hoop. In november heb ik weer ineens een theatervoorstelling waar ik naartoe ga en weer een ander moment drink ik een avond zonder ooit een tikkie te zien. Het gaat mij meer om de organisator. Wel bedankt voor de scherpte :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thatanas

Wacht even, ik moet mijn vakantie omboeken omdat een feest niet doorgaat buiten onze schuld om? Ik heb andere prioriteiten? Mijn prioriteit was een feest in de derde week van augustus niet in oktober. Gelukkig werkt wat je zegt in de praktijk iets anders. Ik ben nog nooit naar een feest van deze organisatie geweest en heb ook geen reden om aan te nemen dat ooit nog te gaan doen (gaat om lokale feesten). Ik zie niet in waarom het verzetten voor rekening van de consument zou moeten komen. Het is namelijk ook het risico voor de ondernemer die kiest nu een feest te organiseren, niet dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thatanas
Furion2000 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:24:
[...]

Voelt voor mij een beetje als geen fooi geven in een restaurant omdat het eten niet super was, net na een lockdown. Weer ... come on :+
Ik vind 45€ per persoon vrij serieus geld voor een feest op een parkeerplaats. Daar ga je in mee wegens de gevolgen van corona, anders had ik daar nooit van mijn levensdagen gestaan. En daarbij ga ik de tikkies niet sturen aan mijn vrienden: mijn conflict zit hier namelijk met de organisator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
Dexs schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:49:

*edit*
Ze geven aan dat het niet door gaat door een miscommunicatie binnen de gemeente? Volgens mij krijg je gewoon een vergunning, die trekken ze niet zomaar in wegens een miscommunicatie. De miscommunicatie lijkt me eerder dat die vergunning er niet is of nooit is aangevraagd. Het klinkt als een groep die niet veel ervaring heeft met dit soort evenementen organiseren. Wat wederom de kans op het terugkrijgen van je geld kleiner maakt.
Dit is mijn vermoeden dus ook (het niet aangevraagd hebben van de vergunning). Ik ga denk ik wat dwingender acties ondernemen. Hartelijk dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
De rest heeft die datum al kaarten voor Resonate en kan dus ook niet. Dat is qua allure namelijk iets beter dan een lokaal feest op een parkeerterrein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Evenement is verzet, en jij kunt niet. Dan hoef je alleen geld terug voor 1 kaartje. of 2 als je alleen met partner gaat, niet voor de 6 waarvoor jij het hebt voorgeschoten.
Totale nonsens, een nieuwe datum hoeft niet geaccepteerd te worden en je hoeft niet aan te tonen dat je verhinderd bent. Dat geldt voor iedereen die een kaartje heeft gekocht. Dat degene die de kaarten in een enkele koop heeft gekocht dat in zijn geheel voor zijn rekening neemt is niet meer dan logisch.

Zie hier:
Ik heb een kaartje voor een evenement gekocht. Nu is het afgelast. Krijg ik mijn geld terug?

U hebt recht op uw geld terug. De organisator kan u ook een ander aanbod doen, bijvoorbeeld voor een andere datum. U hoeft hier niet mee akkoord te gaan. Hoeveel geld u terugkrijgt, hangt af van waar u het kaartje kocht.
Mag aannemen dat je dat el terug hebt gekregen van je vrienden. verder komt het e.e.a in je verhaal voor als oplichtingstruc !
Dat is een behoorlijk stevige beschuldiging zonder enige grond. Niet bepaald fatsoenlijk.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FirePuma142 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:40:
[...]

Totale nonsens, een nieuwe datum hoeft niet geaccepteerd te worden en je hoeft niet aan te tonen dat je verhinderd bent. Dat geldt voor iedereen die een kaartje heeft gekocht. Dat degene die de kaarten in een enkele koop heeft gekocht dat in zijn geheel voor zijn rekening neemt is niet meer dan logisch.

Zie hier:

[...]

[...]

Dat is een behoorlijk stevige beschuldiging zonder enige grond. Niet bepaald fatsoenlijk.
Ik beweer nergens dat je wel of niet akkoord moet gaan met aanbod, dacht in 1e instantie dan het alleen om TS zelf gaat. Maar het blijkt dat de vrienden ook niet kunnen. wat @Kixtart al aangaf.

*gedrag van organisator over terugbetalen en reden van verzetten van event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:35
mcsluis schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:43:
Dit dus.
Heb je zelf hooguit schade van 1 kaart. Kan je altijd kijken of je van die 30 piek nog werk van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:55
GeeEs schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:21:
[...]

Dit dus.
Heb je zelf hooguit schade van 1 kaart. Kan je altijd kijken of je van die 30 piek nog werk van maakt.
Als alle kaarten in een keer zijn gekocht zijn de anderen toch geen partij voor de organisator? Die heeft een "contract" met de TS, niet met de vrienden van TS. Ik denk dat juist het feit dat de hele bestelling wordt geannuleerd het alleen maar makkelijker maakt voor de organisator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:35
TS heeft het toch voorgeschoten. TS is de partij waar vrienden van TS zaken mee deden.
Maw. TS krijgt als het goed is het voorschot sowieso 9x terug van z'n vrienden.
Gedeelde smart is in dit geval maar 1/10e smart voor TS ;)

[ Voor 47% gewijzigd door GeeEs op 14-09-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
bwerg schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:06:
[...]

Verder nogal jammer dat je allerlei feitelijke uitspraken doet die gewoon niet kloppen, en als iemand dat aan je uitlegt kom je met wat ad-hominems dat iemand geen fijne gesprekspartner zou zijn. Post dan gewoon niet.
Dus je mag niet iets van iemand vinden wanneer iemand je op een zeer on-plezante manier je iets duidelijk maakt? Oke :+

Vind het wel leuk, ja ik sta in mijn recht dus lets wage war vs. verspilde energie ondanks dat je gelijk hebt en de argumenten die dan beginnen met 'nonsense!' , 'lariekoek'. Lijkt wel een corona discussie :D

[ Voor 18% gewijzigd door Furion2000 op 14-09-2021 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Furion2000 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:19:
[...]

Dus je mag niet iets van iemand vinden wanneer iemand je op een zeer on-plezante manier je iets duidelijk maakt? Oke :+

Vind het wel leuk, ja ik sta in mijn recht dus lets wage war vs. verspilde energie ondanks dat je gelijk hebt en de argumenten die dan beginnen met 'nonsense!' , 'lariekoek'. Lijkt wel een corona discussie :D
Je bent dan ook wel heel stellig in je bewering dat TS geen poot om op te staan heeft. Dan kun je het verder wel op de vorm gooien om je inhoudelijke misser te pogen te verhullen, maar dat is niet de kern van de zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
FirePuma142 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:23:
[...]

Je bent dan ook wel heel stellig in je bewering dat TS geen poot om op te staan heeft. Dan kun je het verder wel op de vorm gooien om je inhoudelijke misser te pogen te verhullen, maar dat is niet de kern van de zaak ;)
Oh ja? Ik gaf volgens mij in elke post aan dat ze gelijk hebben en dat je wegens wat sympathie redenen het er ook bij kunt laten ....de moeite allemaal niet is (samenvattend). Waar is dan de stelligheid? Stelligheid zie ik als armen over elkaar er tegenin gaan.

Maar volgens mij blijft de vraag dan nog staan, als het niet de kern van de zaak is, mag je dan niet over vorm praten? Oke :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
maar je doet ook alsof het gaat om een euro, en je kan ook niet in andermans portemonnee kijken en te doen alsof het gaat over een dubbeltje dat niets is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Furion2000 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:16:
Oh ja? Ik gaf volgens mij in elke post aan dat ze gelijk hebben
Ga je eigen posts eerst maar eens teruglezen in plaats van overal weerwoorden op proberen te hebben.

[ Voor 72% gewijzigd door bwerg op 14-09-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Furion2000 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:16:
[...]

Oh ja? Ik gaf volgens mij in elke post aan dat ze gelijk hebben en dat je wegens wat sympathie redenen het er ook bij kunt laten ....de moeite allemaal niet is (samenvattend). Waar is dan de stelligheid? Stelligheid zie ik als armen over elkaar er tegenin gaan.
Riiiiiiiight…
Case closed.
Maar volgens mij blijft de vraag dan nog staan, als het niet de kern van de zaak is, mag je dan niet over vorm praten? Oke :+
Dat mag gerust, maar het is een nogal doorzichtige afleidingsmanoeuvre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

[...]

Sterker nog, je kan zelf incassokosten rekenen zonder incassobureau ertussen
Tom-Z schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:54:
[...]

Incassokosten mag je alleen in rekening brengen als je daadwerkelijk kosten maakt. Als je Tekst&Commentaar erop naslaat:
Vereist is dat, in de gegeven omstandigheden, de verrichte werkzaamheden redelijkerwijs noodzakelijk waren en dat de gemaakte kosten naar hun omvang redelijk zijn (MvA II, Parl. Gesch. BW Boek 6, p. 337; HR 16 oktober 1998, ECLI:NL:HR:1998:ZC2740, NJ 1999/196 (AMEV/Staat) en HR 20 december 2013, NJ 2014/35 (M./UWV)).
of de Groene Serie:
Het forfaitaire karakter van de vergoeding brengt mee dat de schuldeiser, om aanspraak te maken op deze vergoeding, in het algemeen ermee kan volstaan te stellen en zo nodig te bewijzen dat daadwerkelijk buitengerechtelijke kosten zijn gemaakt. Hij hoeft niet te bewijzen dat de omvang van de verrichte buitengerechtelijke werkzaamheden de forfaitaire vergoeding rechtvaardigt.
Een bedrijf kan interne personeelskosten opvoeren, maar als particulier kan dat niet. Je kunt dus geen incassokosten berekenen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Qwerty-273

Meukposter

Er is wel een verschil tussen een evenement aflassen of verplaatsen (locatie of datum). Zie het kopje "Kan ik ook mijn geld direct terugkrijgen?" op https://www.bewaarjeticket.nl/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Qwerty-273 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:31:
Er is wel een verschil tussen een evenement aflassen of verplaatsen (locatie of datum). Zie het kopje "Kan ik ook mijn geld direct terugkrijgen?" op https://www.bewaarjeticket.nl/
Is die website niet een gevalletje wij van WC-Eend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:03
Qwerty-273 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:31:
Dat is als je een voucher/tegoed aanneemt ja.
Maar de wet is hierin extreem duidelijk. Net zoals met reizen/sportscholen/pretparken etc.

Gewoon geld terug. Tuurlijk zou je een tegoed kunnen aannemen om de sector te sparen. En eventueel iets meer zekerheid. Maar zeker niet verplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-05 21:16
fopjurist schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:08:
[...]

Een bedrijf kan interne personeelskosten opvoeren, maar als particulier kan dat niet. Je kunt dus geen incassokosten berekenen.
Dan stuur je de aanmaning per gewone post en dan heb je kosten voor een postzegel.

De dubbele redelijkheidstoets uit Tekst en Commentaar die je aanhaalt is niet van toepassing op forfaitaire incassokosten. Daarom zijn ze forfaitair.
Zie deze uitspraak van de Hoge Raad. De lat voor het in rekening mogen brengen van incassokosten ligt héél laag.
Dit stelsel brengt mee dat, indien de schuldenaar in verzuim is en de schuldeiser incassohandelingen heeft verricht waartoe hij in redelijkheid kon overgaan, de volgens het Besluit genormeerde vergoeding door de schuldenaar verschuldigd is ongeacht de aard en omvang van de verrichte incassohandelingen.
Deze uitspraak had ik in mijn achterhoofd toen ik mijn post schreef. De HR haalt de wetsgeschiedenis aan. Daar staat inderdaad wel in dat er daadwerkelijk kosten moeten zijn gemaakt, maar dat zie ik in het zonet aangehaalde deel van de uitspraak dan weer niet terug:
In artikel 6:96 BW is bepaald dat redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor vergoeding in aanmerking komen. Er is hier sprake van een dubbele redelijkheidstoets. [...] In de voorgestelde regeling komt men niet meer toe aan een toets van de omvang [van] de kosten (…). [...] Vanzelfsprekend dienen er wel daadwerkelijk incassohandelingen te worden verricht en kosten te worden gemaakt. Anders komt men aan een recht op vergoeding van de incassokosten niet toe.
De vraag is dan of een postzegel voldoende "kost". Met een beetje creativiteit kan je zelfs beredeneren dat het sturen van een mailtje stroom kost :+

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dexs schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:49:
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar als je bijvoorbeeld dit artikel in het Parool leest dan is het beleid ook wel echt een rommeltje.

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Tom-Z schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 22:35:
[...]

De dubbele redelijkheidstoets uit Tekst en Commentaar die je aanhaalt is niet van toepassing op forfaitaire incassokosten. Daarom zijn ze forfaitair.
Zie deze uitspraak van de Hoge Raad.
Ik lees die uitspraak toch anders. In de uitspraak wordt de parlementaire geschiedenis aangehaald:
In artikel 6:96 BW is bepaald dat redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor vergoeding in aanmerking komen. Er is hier sprake van een dubbele redelijkheidstoets. Deze dubbele redelijkheidstoets houdt in dat incassokosten in omvang redelijk moeten zijn en in redelijkheid gemaakt moeten zijn. In de voorgestelde regeling komt men niet meer toe aan een toets van de omvang [van] de kosten (…).
Het Besluit BIK vult dus één criterium van de dubbele redelijkheidstoets in. Je moet nog steeds toetsen of er kosten zijn gemaakt en of die in redelijkheid zijn gemaakt (lees ook r.o. 3.5).
De kosten voor een postzegel of stroomkosten zijn dermate gering dat een rechter daaraan voorbij kan gaan. Dat gebeurt ook bij de proceskostenveroordeling, dan krijg je alleen verzendkosten vergoed als je bij gemachtigde procedeert (art. 238 Rv).

Beschermheer van het consumentenrecht

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
*knip* Laten we dit soort 'chantagemiddelen' niet promoten.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 15-09-2021 22:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thatanas
Een update: het geld is na een maand aan mij daadwerkelijk teruggestort. Toch wel blij mee. Dat geldt voorlopig nog niet voor anderen, maar ik ben blij dat ik mijn geld wel al terug heb.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 17-05 13:31

Basszje

Reisvaap!]

Was het nou een officieel bedrijf dat dit organiseerde? Het klinkt namelijk als een enthousiasteling die zoiets voor de leuk erbij doet. Dan kan je je nog wel eens verhappen op wat er bij komt kijken ( zie ook miscommunicatie gemeente ) , zeker als je het geheel ook nog eens moet omboeken.

Bij een hobbyist hoef je dan ook niet direct zware professionaliteit en een handboek crisiscommunicatie te verwachten. Maar goed dat het geld terug is.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
Basszje schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:23:
Was het nou een officieel bedrijf dat dit organiseerde? Het klinkt namelijk als een enthousiasteling die zoiets voor de leuk erbij doet. Dan kan je je nog wel eens verhappen op wat er bij komt kijken ( zie ook miscommunicatie gemeente ) , zeker als je het geheel ook nog eens moet omboeken.

Bij een hobbyist hoef je dan ook niet direct zware professionaliteit en een handboek crisiscommunicatie te verwachten. Maar goed dat het geld terug is.
Heel eerlijk gezegd vind ik het moeilijk om te zeggen. Het is zeker niet het eerste feest dat georganiseerd werd in ieder geval. En er is binnen het genre sprake van best grote namen in de line-up.
Pagina: 1