Toon posts:

Kaarten voor feest worden niet terugbetaald

Pagina: 1
Acties:

• thatanas
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21-10 14:53
Hoi!

Allereerst even twijfel waar ik deze vraag moest plaatsen, maar gezien het gaat over geld, leek 'persoonlijke financiën' me geen rare plek. Allicht was het shopping forum het betere alternatief. De inhoud van deze post deel ik liever alleen met gebruikers van Tweakers.net :).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• thatanas
Paul schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:57:
Verhaal geknipt in verband met de lengte.
Ik ben niet aan het duwen op het geld omdat ik het snel nodig heb. Ik ben aan het duwen omdat er een onduidelijk, vreemd verhaal geschetst wordt en afspraken niet nagekomen worden.

Crisiscommunicatie draait in de basis om maar direct het slechte nieuws te brengen. "Beste mensen, X-en-Y heeft plaatsgevonden, dat betekent dat ik jullie voor periode Z niet terug kan betalen. Vanaf moment Q kunnen jullie je geld terugvragen".

Dit gebeurde onder andere bij Feyenoord (mijn voetbalclub). "U kunt het geld van uw seizoenskaart 15 maanden na uitbraak van corona van ons terug verwachten". Dat was geen boodschap die voor iedereen even leuk is, want je geld staat lang bij een andere partij, maar er was wel vrede mee omdat duidelijk was wanneer het geld teruggestort zou worden.

Ik kan dus niets met het rare verhaal in combinatie met een maand vertraging en waar steeds toezeggingen gedaan worden die niet nagekomen worden.

• thatanas
mcsluis schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:43:
Ook al schiet je voor voor je vrienden, zij zijn zelf verantwoordelijk voor de kosten van de bestelling. Kunnen ze de nieuwe datum niet, hoef jij niet op te draaien voor de kosten. Daarom altijd direct een tikkie sturen en de kaarten delen. Gaan ze er zelf maar achteraan.
Het gaat mij niet om mijn vriendengroep. Dat gaat net als mijn huwelijk, het principe van één grote hoop. In november heb ik weer ineens een theatervoorstelling waar ik naartoe ga en weer een ander moment drink ik een avond zonder ooit een tikkie te zien. Het gaat mij meer om de organisator. Wel bedankt voor de scherpte :)

• thatanas
Furion2000 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:06:
Jij kan toch niet op de (her)geplande datum? Dat is je eigen risico in corona tijd vind ik. Als het een jaarlijks feest is zou je je er ook gewoon oke over kunnen voelen als jij je kaartjes via internet niet zelf kwijt krijgt en het 'gedoneerd' hebt aan het voortbestaan van een feestje.

Ik denk dat je totaal in een grijs gebied bent om geld terug te krijgen van de organisatie en dus geen poot hebt om op te staan richting de organisatie. Een kaartje op een parkeerplaats is geen vliegticket ofzo...

Voor mij is het heel simpel 'jullie kunnen niet' op die dag. In andere woorden, jullie hebben andere prioriteiten. Pak je verlies en probeer het eventueel nog door te verkopen.
Wacht even, ik moet mijn vakantie omboeken omdat een feest niet doorgaat buiten onze schuld om? Ik heb andere prioriteiten? Mijn prioriteit was een feest in de derde week van augustus niet in oktober. Gelukkig werkt wat je zegt in de praktijk iets anders. Ik ben nog nooit naar een feest van deze organisatie geweest en heb ook geen reden om aan te nemen dat ooit nog te gaan doen (gaat om lokale feesten). Ik zie niet in waarom het verzetten voor rekening van de consument zou moeten komen. Het is namelijk ook het risico voor de ondernemer die kiest nu een feest te organiseren, niet dan?

• thatanas
Furion2000 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:24:
[...]

Consumentenbond.... heb je de stappen ook gelezen? Laat je adviseren door ONZE experts, laat ONS bemiddelen ;)

Het gebied blijft grijs voor mij, want je kunt voor een bloody brood nog wel je rechtvaardigheidsgevoel de overhand laten nemen en 'gelijk' hebben en in 'je recht staan'. Maar come on..... het is een kaartje voor op een parkeerplaats. 300 / x aantal mensen.

Voelt voor mij een beetje als geen fooi geven in een restaurant omdat het eten niet super was, net na een lockdown. Weer ... come on :+
Ik vind 45€ per persoon vrij serieus geld voor een feest op een parkeerplaats. Daar ga je in mee wegens de gevolgen van corona, anders had ik daar nooit van mijn levensdagen gestaan. En daarbij ga ik de tikkies niet sturen aan mijn vrienden: mijn conflict zit hier namelijk met de organisator.

• thatanas
Dexs schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:49:

*edit*
Ze geven aan dat het niet door gaat door een miscommunicatie binnen de gemeente? Volgens mij krijg je gewoon een vergunning, die trekken ze niet zomaar in wegens een miscommunicatie. De miscommunicatie lijkt me eerder dat die vergunning er niet is of nooit is aangevraagd. Het klinkt als een groep die niet veel ervaring heeft met dit soort evenementen organiseren. Wat wederom de kans op het terugkrijgen van je geld kleiner maakt.
Dit is mijn vermoeden dus ook (het niet aangevraagd hebben van de vergunning). Ik ga denk ik wat dwingender acties ondernemen. Hartelijk dank alvast.

• thatanas
Hackus schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:37:
Evenement is verzet, en jij kunt niet. Dan hoef je alleen geld terug voor 1 kaartje. of 2 als je alleen met partner gaat, niet voor de 6 waarvoor jij het hebt voorgeschoten. Mag aannemen dat je dat el terug hebt gekregen van je vrienden. verder komt het e.e.a in je verhaal voor als oplichtingstruc !
De rest heeft die datum al kaarten voor Resonate en kan dus ook niet. Dat is qua allure namelijk iets beter dan een lokaal feest op een parkeerterrein.

• thatanas
Een update: het geld is na een maand aan mij daadwerkelijk teruggestort. Toch wel blij mee. Dat geldt voorlopig nog niet voor anderen, maar ik ben blij dat ik mijn geld wel al terug heb.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

• thatanas
Basszje schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:23:
Was het nou een officieel bedrijf dat dit organiseerde? Het klinkt namelijk als een enthousiasteling die zoiets voor de leuk erbij doet. Dan kan je je nog wel eens verhappen op wat er bij komt kijken ( zie ook miscommunicatie gemeente ) , zeker als je het geheel ook nog eens moet omboeken.

Bij een hobbyist hoef je dan ook niet direct zware professionaliteit en een handboek crisiscommunicatie te verwachten. Maar goed dat het geld terug is.
Heel eerlijk gezegd vind ik het moeilijk om te zeggen. Het is zeker niet het eerste feest dat georganiseerd werd in ieder geval. En er is binnen het genre sprake van best grote namen in de line-up.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee