Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SMS-jes van internet komen niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week of twee kan ik geen sms-jes meer ontvangen die via internet zijn verstuurd. Bijvoorbeeld via diensten zoals mtnsms.com, genie.nl, enz.

Ik heb dit al verscheidene dagen achtereen op verschillende tijdstippen geprobeerd.

Ik heb een Nokia 6210 met een Dutchtone Business 120 abonnement.

Zou misschien iemand een oorzaak van dit vervelende probleem weten??

BvD,

Blinky

Verwijderd

Ik denk dat ik het weet.

In dagblad de limburger stond laatst een stuk over de 6210

De 6210 kan geblokkeerd worden als er via de pc sms'jes worden verzonden naar deze gsm.

Je kunt namelijk tekens verzenden die de telefoon niet begrijpt en daardoor doet hij na zo'n sms niets meer.

Daarom neem ik aan dat leveranciers van online sms deze dienst voor deze gsm. hebben geschrapt.

grtz, het kelderke

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 21:34 schreef Cafe-het-Kelderke het volgende:
Denk dat ik het weet.

In dagblad de limburger stond een stuk over de 6210 dat die geblokkeerd kunnen worden door tekens die met de pc verstuurd kunnen worden in online sms die de nokia niet begrijpt

Daarom kun je niet meer via online sms sms'jes naar de 6210 zenden.

grtz, het kelderke
jaja dat klopt...maar dit was allang voor die tijd dat dit bekend werd!!

En andere mensen met een 6210 kunnen nog wel sms-jes ontvangen.

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 21:37 schreef blinky118 het volgende:

[..]

jaja dat klopt...maar dit was allang voor die tijd dat dit bekend werd!!

En andere mensen met een 6210 kunnen nog wel sms-jes ontvangen.
Sorry had je bericht niet goed gelezen, en niet gezien dat het bij andere wel gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 21:43 schreef Cafe-het-Kelderke het volgende:

[..]

ehh misschien was dit bij nokia al langer bekend en staat het nu pas in de krant. Dagblad De limburger is niet de snelste.

Ik denk dat Nokia dit direct heeft doorgegeven aan de aanbieders van online sms en die de dienst direct hebben geschrapt.
Maar dit probleem is ook bekend bij de types 3210, 3310 en 3330.
En die kunnen wel nog gewoon sms ontvangen, duss dan moet 't ergens anders aan liggen.
En ik denk niet dat zo'n sms-diensten hun services compleet uit de lucht halen alleen voor Nokia!!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:58

Destruction

(ex-)Automonteur

Het probleem heet : Dutchtone

Een klasgenoot van mij ontvangt ook geen sms vanaf mijn computer (die heeft ook Dutchtone).

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• justguyver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:49
ik kan met mijn 6210 met allin180 gewoon smsen van internet ontvangen. alleen soms komen smsen niet aan, die met een gsm of via internet worden verstuurd. ik denk dat je hetzelfde probleem als mij heb. :'(

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:26
het ligt aan dat dutchtone gebeuren.

p.s. met lycos werkte het gister nog wel

no comment

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 23:04 schreef Martinus het volgende:
het ligt aan dat dutchtone gebeuren.

p.s. met lycos werkte het gister nog wel
Kun je niet bij Dutchtone klagen ofzo? ik vind het nogal lomp nml! :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 23:29 schreef saviour het volgende:

[..]

Kun je niet bij Dutchtone klagen ofzo? ik vind het nogal lomp nml! :(
Daar had ik natuurlijk ook al aan gedacht en heb dit dan ook allang gedaan!!!

Maar daar wordt het nog steeds onderzocht, duss ik dacht post 't eens misschien weet iemand er iets op.

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41

uibeltje

Idiotheque

nogal trieste actie

iets zegt me dat dit weer zo'n leuke "Wij telecommaatschappijen willen geld verdienen en sturen UITSLUITEND smsjes door die afkomstig zijn van echte gsm's ipv internet door"-truuk is.....

Tja internet = gratis sms
gsm = 50 cent ongeveer

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb ook een Nokia 6210 en een Telfort-abbo. Ook ik ontvang sinds een week of twee (misschien wel langer geleden) geen SMS-jes meer die via een buitenlandse SMS-boer zijn verzonden (mtnsms, ICQ, hotsms, etc...). Vanaf Lycos ontvang ik echter wel SMS-jes.
Op zondag 19 augustus 2001 21:34 schreef Cafe-het-Kelderke het volgende:
Daarom neem ik aan dat leveranciers van online sms deze dienst voor deze gsm. hebben geschrapt.
Hehe, wat een onzin. Hoe kan een site als (bv) mtnsms nu toch zien naar wat voor een GSM ze aan het SMS-en zijn?

Btw: ik heb hierover contact gehad met mtnsms. Zij hebben diverse testen richting het NL-netwerk gedaan (richting alle vijf de providers) en zij hebben geconcludeerd dat mijn probleem niet door hen opgelost kan worden. Zij vermoed dat er ergens tussen Libertel en Telfort (ik heb mijn nummer meegenomen van Libertel) een kink in de kabel zit.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 09:38 schreef pven het volgende:
Btw: ik heb hierover contact gehad met mtnsms. Zij hebben diverse testen richting het NL-netwerk gedaan (richting alle vijf de providers) en zij hebben geconcludeerd dat mijn probleem niet door hen opgelost kan worden. Zij vermoed dat er ergens tussen Libertel en Telfort (ik heb mijn nummer meegenomen van Libertel) een kink in de kabel zit.
Het probleem ligt dus niet alleen bij Dutchtone, maar dus bij meerdere providers!?!? |:(

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Dit is dus het probleem:
[topic=209312/1/25]

:(

• pven
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 15:06 schreef Bobbert het volgende:
Dit is dus het probleem:
[topic=209312/1/25]

:(
Onzin! Verdiep je nou toch eerst eens in een draadje voordat je dingen gaat roepen. |:(

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Check ff of je berichtengeheugen niet gewoon vol is. Heb ik ook wel eens, dan ontvang ik nix en dan haal ik 1 of 2 sms-jes weg en dan komen ze weer binnen.

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op maandag 20 augustus 2001 15:06 schreef pven het volgende:

[..]

Onzin! Verdiep je nou toch eerst eens in een draadje voordat je dingen gaat roepen. |:(
again sorry, 2de keer dat je me terecht wijst, kweet het nou wel, deze post was al voordat je me voor de eerste keer terecht wees :)

• pven
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 15:18 schreef Mr Edge het volgende:
Check ff of je berichtengeheugen niet gewoon vol is. Heb ik ook wel eens, dan ontvang ik nix en dan haal ik 1 of 2 sms-jes weg en dan komen ze weer binnen.
Ik heb het op mijn 6210 nog niet voor elkaar gekregen om het berichten-geheugen vol te krijgen. Momenteel staat er een SMS-je in, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Volgens mtnsms is het echt iets in het NL-netwerk. Zij hebben alle testjes gedaan die ze kunnen doen, maar ze hebben niets gevonden. SMS naar andere Telfort-nummers gaat wel goed.

• pven
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 15:20 schreef Bobbert het volgende:

[..]

again sorry, 2de keer dat je me terecht wijst, kweet het nou wel, deze post was al voordat je me voor de eerste keer terecht wees :)
:) Ik ben soms iets te ijverig. Sorry!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 15:18 schreef Mr Edge het volgende:
Bedankt voor de tip, maar aangezien ik de laatste twee weken nog maar amper berichtjes krijg was dit vrijwel leeg!!

Verwijderd

Ik denk dat het door Dutchtone komt!

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 22:36 schreef GSMboy het volgende:
ik ook

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op dinsdag 21 augustus 2001 22:36 schreef GSMboy het volgende:
Goh daar waren we nog niet op gekomen.... |:(

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• pven
  • Niet online
<ZUCHT> Waarom nemen sommige mensen, zoals GSMboy en Bart_traB (en Pier ook een beetje), toch niet de moeite om de gehele draad te lezen en daarna te concluderen dat ze beter niets kunnen posten? |:( </ZUCHT>

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op woensdag 22 augustus 2001 11:38 schreef pven het volgende:
<ZUCHT> Waarom nemen sommige mensen, zoals GSMboy en Bart_traB (en Pier ook een beetje), toch niet de moeite om de gehele draad te lezen en daarna te concluderen dat ze beter niets kunnen posten? |:( </ZUCHT>
Ik heb de hele draad gelezen en ik volg hem al vanaf het moment dat hij geplaatst is, dus niet zomaar even blind een conclusie trekken aub. :(

• pven
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 12:13 schreef pier het volgende:

[..]

Ik heb de hele draad gelezen en ik volg hem al vanaf het moment dat hij geplaatst is, dus niet zomaar even blind een conclusie trekken aub. :(
... ik ga de discussie niet meer met je aan ...

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 12:13 schreef pier het volgende:

[..]

Denkt u om de bloeddruk :+ :P
Tis duidelijk :)
Allemaal weer lief verder ;)

Verwijderd

Ik ontvang geen SMS via Lycos op mijn foon (heb een BEN abbbbbo

• pven
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 12:20 schreef MightyMark het volgende:
Ik ontvang geen SMS via Lycos op mijn foon (heb een BEN abbbbbo
Dat werkt bij mij juist weer wel goed, net zoals vanaf mtnsms naar BEN.

Verwijderd

naja ik weet iig dat ik geen problemen heb met alle sites enz :) tja kpn i.c.m. siemens m35 :+

Verwijderd

Ik had twee berichten verwijderd, omdat anders de thread helemaal de verkeerde kant opging.
Sorry dat dit nodig was.
Heb nu weer opgeschoond.
pier heeft een ICQ bericht gehad over het waarom :)
Graag nu ontopic verder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het ook niet meer, de ene dag kan ik wel iets ontvangen met mtn de andere dag weer niet, dan doet Lycos 't wel en dan weer niet (Ik heb een D* abo).

De enigste die 't de hele week wel heeft gedaan is speedytomato of zoiets (ben de precieze naam ff kwijt :Z, die post ik strax dan nog wel ff).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 21:15 schreef blinky118 het volgende:

De enigste die 't de hele week wel heeft gedaan is speedytomato of zoiets (ben de precieze naam ff kwijt :Z die post ik strax dan nog wel ff)
http://www.speedytomato.co.uk/ >:)

Verwijderd

Topictitel aangepast, is wat duidelijker, er zijn blijkbaar meer mensen met dit probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 18:06 schreef johnny appleseed het volgende:
Topictitel aangepast, is wat duidelijker, er zijn blijkbaar meer mensen met dit probleem :)
Is inderdaad duidelijker dan wat ik ervan gemaakt had!!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59

Coïtus ergo sum

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Scheitdutchtone.. :(. Moet ik nou echt weer gaan bellen? Ze maken het zichzelf zo lastig.. |:(

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 11:31 schreef Burat het volgende:
Scheitdutchtone.. :(. Moet ik nou echt weer gaan bellen? Ze maken het zichzelf zo lastig.. |:(
tja end an willen ze overgenomen worden door orange en binnen 2 jaar aan de top staan in nl.. zie jij t voor je >:) :+

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 11:31 schreef Burat het volgende:
nee daar maak je indruk mee als je met zo'n instelling de klantenservice gaat bellen :+

dutchtone is de eerste provider geweest die het verkeer van icq- mtn-sms (tijdelijk) heeft stopgezet, andere providers zullen klaarblijkelijk vast volgen. zo niet en komen er veel serieuze klachten binnen, maken ze het misschien weer ongedaan...

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 12:45 schreef koen het volgende:

[..]

nee daar maak je indruk mee als je met zo'n instelling de klantenservice gaat bellen :+

dutchtone is de eerste provider geweest die het verkeer van icq- mtn-sms (tijdelijk) heeft stopgezet, andere providers zullen klaarblijkelijk vast volgen. zo niet en komen er veel serieuze klachten binnen, maken ze het misschien weer ongedaan...
jij werkt zeker bij dutchtone :+

Verwijderd

nigelator opende hierover een tweede topic
Deze is gesloten, maar hierbij even de eerste posts uit die thread:<hr>
Ik mailde hun dit:
Hai, zet aub het ontvangen van ICQ/Mtn sms'jes weer AAN, want anders
zeg ik mijn abo'tje meteen op.

Dusse.. de keus is aan jullie.. denk dat ik ook niet de enige
zijn..

Bedankt in ieder geval,

Groetjes NiGeLaToR.
Naar:
info@dutchtone.nl; klantenservice@dutchtone.nl

En kreeg dit als reactie:
Geachte heer Nigel,

Het is inderdaad niet meer mogelijk om sms te ontvangen via ICQ/MTNSMS. Dit
komt omdat deze internet provider dit heeft geblokkeerd. Voorlopig zal dit
ook zo blijven. Wij zijn wel in onderhandeling met de internetprovider
hierover.
Met vriendelijke groet,

Dutchtone N.V.
En van het andere adres dit:
Geachte heer,

Dat u op dit moment geen SMS berichten via internet kunt ontvangen heeft te
maken met een storing. De internetproviders maken gebruik van buitenlandse
centrales. Door deze storing kunnen de berichten niet worden doorgegeven.
Het probleem is bekend en er wordt aan een oplossing gewerkt.

Met vriendelijke groeten,

Dutchtone
Beide gereplied door dit email adres:
csbomail@dutchtone.nl

Duuussss is er nog hoop !?!? Denk het wel.. moet wel lukken in ieder geval, lijkt me niet dat ze dat zo lang gaan volhouden.. maargoed.. :)

Iemand anders nog wat gehoord?

Dit is een reactie op een recent nieuwsbericht over dat dit niet zou kunnen op t-net.. deze posting kan ik even niet meer vinden :P

• Xion
  • Laatst online: 22:22
Kun je meteen vragen waarom ik de ene keer wel ergens kan bellen en de andere keer niet. En als KPN ergens 5 streepies heeft D* er maar 1 of 2 heeft? Alleen in de steden is het ontvangst goed...:(
d* heeft z'n eigen netwerk en is alleen in grote steden sterk, in bosgebieden valt je al snel weg. Hoewel d* er wel veel aan doet om de dekking beter te krijgen. :)

Verwijderd

heb met mn BEN® prepaid nergens last van, op mn ouwe kpn-doos werkt het ook nog, en mn medeslachtoffer (oftewel de 2de gozer op mn stageadres) heeft ook geen last er van met Debitel.

Dus of alleen Dutchtone loopt te kloten
of er is gewoon echt storing?
Want ik heb zo links en rechts zitten informeren en het schijnt maar sporadisch voor te komen

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Gelukkig heeft telfort nog niet zoiets stoms gedaan... hopen dat ze dat ook niet doen ook.

Maar ken wel meer mensen die Dutchtone hebben en die kan ik dus nou niet meer sms'en :(

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:51
Op maandag 27 augustus 2001 14:31 schreef Bobbert het volgende:
Gelukkig heeft telfort nog niet zoiets stoms gedaan... hopen dat ze dat ook niet doen ook.

Maar ken wel meer mensen die Dutchtone hebben en die kan ik dus nou niet meer sms'en :(
Kan in ene ook geen kpn-ers meer sms-en.. of ben ik de enige die daar last van heeft?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
"Het is zo dat er heel wat meer SMS-berichten van buitenlandse partijen naar Nederland gestuurd worden dan andersom. Dat kost ons heel wat netwerkcapaciteit. Maar wij willen eerst afspraken maken met internationale partijen over het sturen van grote hoeveelheden SMS-berichten voordat we tot een eventuele blokkade overgaan. Alleen in het uiterste geval stoppen we de ontvangst van deze berichten", zegt Caroline Ubachs van KPN.
blijk baar is het uiterste geval bereikt, want ik kan ook niet meer ge-sms'ed van het net worden. vaagjes

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2024
Kpn heeft het ook geblokkeerd,

kijk even in deze:
[topic=222448/1]

Verwijderd

bah bah bah :r
kpn nu ook al :( kga echt een klachtbrief naar ze sturen zal toch wel niks helpen
Pagina: 1