DaFeliX schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:55:
Ik denk niet dat het wenselijk is om gebruikers de mogelijkheid te geven om zich af te melden van A/B-testing. Een A/B-test geeft waarde doordat een grote groep mensen wordt getest, en dus "iedereens" mening wordt gemeten. Als een specifieke groep zich afmeldt, zullen hun meningen niet worden meegenomen, terwijl ze waarschijnlijk juist een sterke mening hebben.
Stel dat je nu in de FP A/B test zit, je afmeld voor het testen omdat het je niets vind. Het gevolg is dat jouw mening dat de test niet geslaagd is, niet wordt meegenomen in de resultaten. Als genoeg mensen dit doen, lijkt het dat de test succesvol was en wordt het resultaat geïmplementeerd. Dat lijkt me juist het tegenovergesteld van wat je wil.
Overigens ben ik niet degene die bepaald of deze feature op de roadmap komt
Je hebt een punt, maar persoonlijk denk ik dat het nog méér wenselijk is dat de FP van de site die je allicht dagelijks frequenteert, jou niet op de zenuwen werkt... zeker niet voor een periode van 3 weken... en al helemaal niet als je ervoor betaalt. Ik probeer me meestal uit de discussies te houden i.v.m. de koers van Tweakers de laatste jaren (al lukt me dat niet altijd

), maar deze wijziging ging er wat mij betreft zó over dat ik het niet heb kunnen laten. In het betreffende topic gelukkig de cookie-hack gezien die @
5pë©ïàál_Tèkén hier ook al meegaf. Als ik die hack niet had geweten, had ik T.net véél minder bezocht deze 3 weken, zo simpel is het.
We hoeven de discussie niet op de spits te drijven, maar men kan zich afvragen in hoeverre deze A/B test geen transacties schendt: zo betalen heel wat tweakers voor custom CSS, maar kon (kan?) dat niet werken in de nieuwe versie.
Tot slot: als een heleboel tweakers de cookie-hack gebruiken, wat zegt dit dan over de A/B test?