In onderstaande configuratie moet ik in BIOS een instelling aanpassen om het goed te laten werken. Zonder aanpassing in de BIOS krijgt "DRAM Voltage" de waarde 1.20 en de "DRAM frequency" heeft dan de waarde "DDR4-2133". Als ik het XMP profiel aanpas van de waarde "AUTO" naar "XMP 2.0 Profiel 1" dan krijgt "DRAM Voltage" de correcte voltage 1.35.
Zie ook dit topic waar het probleem van verkeerde voltage wordt behandeld.
Continu BSODs in nieuw systeem
Het probleem is dat deze instelling na een aantal maanden verloren gaat. Ik heb geen idee hoe dit kan. Hij wordt dan weer "Auto" bepaald. Waardoor ik weer in de BIOS moet om de PC zonder crashes te laten werken. En dan gaat het weer een paar maanden goed.
Relevante software en hardware die ik gebruik. De PC is ongeveer één jaar oud.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb met de "ASRock Live Update & App shop" de laatste voorgestelde driver updates geïnstalleerd. De huidige bios versie is 4.30.
...
Zie ook dit topic waar het probleem van verkeerde voltage wordt behandeld.
Continu BSODs in nieuw systeem
Het probleem is dat deze instelling na een aantal maanden verloren gaat. Ik heb geen idee hoe dit kan. Hij wordt dan weer "Auto" bepaald. Waardoor ik weer in de BIOS moet om de PC zonder crashes te laten werken. En dan gaat het weer een paar maanden goed.
Relevante software en hardware die ik gebruik. De PC is ongeveer één jaar oud.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 3200G (BOX) Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 72,71 | € 72,71 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 52,- | € 52,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 302,61 | ||
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb met de "ASRock Live Update & App shop" de laatste voorgestelde driver updates geïnstalleerd. De huidige bios versie is 4.30.
...