Ik ben het deels eens met het bovenstaande, maar ik denk zelf dat het gedrag van @tjaptoebn niet perse conflicht ontwijkend gedrag is. Ik zit ook in de situatie van verkoop, maar zonder de ongelijkheid. Ook kunnen we alles goed bespreken, gelukkig. Maar qua karakter ben ik ook iemand die soms iets teveel aan de ander denkt dan aan zichzelf. Het klopt wel dat ik ook niet houd van conflict, maar het kan ook zo zijn dat TS gewoon een goed mens wil zijn. Voor medemensen, en dus ook voor de ex.Widow schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:08:
[...]
Als ik het topic doorneem valt mij op dat de TS wel wat conflict ontwijkend gedrag heeft. Neem het betalen van boodschappen en vaste lasten, het huishouden, en nu de twijfels of je een deel van de overwaarde aan je ex moet geven. Op zich hoeft conflict ontwijkend gedrag geen probleem te zijn, maar het is een eigenschap van mensen die liever een wat slechtere deal hebben, dan dat ze conflict daarover zouden krijgen. En aangezien het over serieus geld en je ex gaat, vraag ik mij wel af of je niet wat kritischer zou moeten zijn. Ongeacht de historie.
Ik ervaar dus zelf ook af en toe dat anderen een oordeel hebben over mijn 'goedheid', in de zin dat ze vinden dat ik niet over mijzelf moet laten lopen. Terwijl die laatste bewoording voor mijn gevoel geen juiste weergave is van de werkelijkheid. Maar bij het lezen van deze topic start bekroop (zelfs mij, dat is het punt dat ik wil maken) het gevoel dat deze ex wel heel erg van jou heeft geprofiteerd. Om die reden ben ik het eens met @Widow dat het nu waarschijnlijk wel passend is om het gewoon bij die 99/1% te houden en alleen in gesprek te gaan over de schulden die er daarna over blijven.
Succes!