Toon posts:

Aankoop advies CV-ketel

Pagina: 1
Acties:

• rthartog
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Hallo beste forum leden,
Onze Intergas HRE CW4 ketel is aan vervanging toe en ik twijfel over 3 ketels.
De reden om nu gewoon de CV-ketel te vervangen en geen warmtepomp te nemen zijn de onder andere de kosten die dit met zich meebrengt.
Het idee was om nu eerst een nieuwe CV-ketel te kopen en later hier een warmtepomp bij aan te sluiten (hybride).
Onze woning is van 1988 en is redelijk geïsoleerd waarbij we onlangs HR++ ramen hebben laten monteren.
Verder hebben we gedeeltelijke vloerverwarming, waarschijnlijk ook uit 1988, dus het duurt vrij lang voordat deze op temperatuur is en de voorkant van de woonkamer wordt verwarmt d.m.v. een radiator.

1:
Vaillant ecoTEC plus CW4 VHR 25-32CS/1-5 (nieuw model)

2:
Remeha Calenta ACE 28C CW4

3:
Intergas Xtreme 30 CW4

De Vaillant is momenteel het goedkoopst al scheelt het maar 50 euro met de Remeha.
De Intergas is het duurst.

Ik neig dus meer naar Vaillant of Remeha, maar wat zouden jullie aanbevelen en hebben jullie ervaringen met 1 van de ketels?
Alvast bedankt!

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:24
Mijn advies zou zijn om de ketel te nemen welke het laagste minimum vermogen kan leveren.

Kan je daarmee je huis goed warm houden dan weet je dat je in de toekomst gemakkelijk kan overstappen op een warmtepomp. Hybride zou een optie kunnen zijn maar dat is heel afhankelijk van wat je gas verbruik is op jaarbasis. is helaas vaak efficiënter om de kosten daarvoor apart te zetten en je ketel vervroegd afteschrijven en alsnog overstappen op full electric warmtepomp. Ervan uitgaande dat je al electrisch kookt.

• BBTM
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14:37
Er zijn talloze topics gemaakt met dezelfde vraag. Anyway, ikzelf heb een aantal maanden terug de Remeha Tzerra ACE 28C CW4 laten installeren. Tot op heden geen enkel probleem ondervonden, wel dat het lang duurt (in mijn geval) voordat er warm water uit mijn keukenkraan komt.

De douche & wasbak in de badkamer hebben dit probleem niet, zit ook een stuk dichterbij de ketel..

• miciel
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21:34
vraagje post hier eens je verdeler van je vloerverwarming ? soms zijn het zulke oude units
dat vervangen beter is. een nieuwe unit kan in sommige gevellen best een verschil maken.
ook zat er rond die periode nog wel tyleen in wat zuurstof doorlaat. (zuurstof diffusie)
heb je een warmte wisselaar ertussen ? of zijn het al de juiste slangen ?

en ik vermoed dat je vloerverwarming is gelegdt als bij verwarming hoh 15. dat duurt sowieso langer
voordat het op temperatuur is. de radiator aan de voorkant vangt op wat je vloerverwarming te kort komt.

welke ketel ja dat is echt een lastig vraag. intergas doet niet onder voor remeha.
remeha is leuk stil en zuinig maar zorg wel voor de juiste monteur ivm de coating.
intergas kan elke monteur dromen. die kan je eigenlijk niet verknoeien.
valiant weet ik niet. (ik weet niet alle dingen)

• jappas
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:13
D-dark schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:42:
Mijn advies zou zijn om de ketel te nemen welke het laagste minimum vermogen kan leveren.

Kan je daarmee je huis goed warm houden dan weet je dat je in de toekomst gemakkelijk kan overstappen op een warmtepomp. Hybride zou een optie kunnen zijn maar dat is heel afhankelijk van wat je gas verbruik is op jaarbasis. is helaas vaak efficiënter om de kosten daarvoor apart te zetten en je ketel vervroegd afteschrijven en alsnog overstappen op full electric warmtepomp. Ervan uitgaande dat je al electrisch kookt.
Dat is ook onze overweging geweest. Verhuisd en iets later een defecte ketel (we wisten al dat die eraan zat te komen ;)). Omdat we het huis te slecht kennen en de verwarming vervangen hebben nu gekozen voor een ketel die op laag vermogen kan draaien, de Intergas Xtreme die je ook noemt.

Wat bij ons ook nog meespeelde is dat onze vaste installateur in de buurt voornl. Intergas levert. Ik heb eerder eens een ketel gehad die niet courant was bij de installateurs in de buurt, als gevolg hebben ze ook minder/geen reserveonderdelen op voorraad. Een reperatie in de winter duurde langer dan gewenst hierdoor. Zou je adviseren om dat ook mee te nemen.

• rthartog
Dank voor de adviezen.
De verdeler van de vloerverwarming is erg oud en waarschijnlijk ook wel aan vervanging toe, de oude vloerverwarmingsbuizen zijn nog van dat zwarte zuurstof doorlatende spul.

Intergas hebben we nu ook en deze ketel is van 2015, de warmtewisselaar vertoond scheuren en de pomp maakt lawaai. We hebben het huis net een jaar, dus wat er aan onderhoud gedaan is durf ik niet te zeggen.
Het onderhoud is in ieder geval niet goed gegaan lijkt me, want ook 1 bevestiging waar een bout in moet is gescheurd. Garantie lijkt me daarom wel uitgesloten.

De levensduur valt me daarom een beetje tegen van deze Intergas, maar ik mag niet te snel oordelen omdat ik de voorgeschiedenis etc niet ken.

Mijn installateur gaf aan dat het alle 3 goede ketels zijn, maar hij inderdaad minder ervaring heeft met Vaillant. Deze zal dan dus wel afvallen...
Foto maken van de verdeler gaat niet zo makkelijk aangezien ze er een kast omheen gebouwd hebben welke ik elke keer moet demonteren om erbij te kunnen 8)7 . Hier moet ik nog even een deur in maken.
Bij de ketel kan je overigens wel normaal bij.

• miciel
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21:34
rthartog schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:27:
Dank voor de adviezen.
De verdeler van de vloerverwarming is erg oud en waarschijnlijk ook wel aan vervanging toe, de oude vloerverwarmingsbuizen zijn nog van dat zwarte zuurstof doorlatende spul.

Intergas hebben we nu ook en deze ketel is van 2015, de warmtewisselaar vertoond scheuren en de pomp maakt lawaai. We hebben het huis net een jaar, dus wat er aan onderhoud gedaan is durf ik niet te zeggen.
Het onderhoud is in ieder geval niet goed gegaan lijkt me, want ook 1 bevestiging waar een bout in moet is gescheurd. Garantie lijkt me daarom wel uitgesloten.

De levensduur valt me daarom een beetje tegen van deze Intergas, maar ik mag niet te snel oordelen omdat ik de voorgeschiedenis etc niet ken.

Mijn installateur gaf aan dat het alle 3 goede ketels zijn, maar hij inderdaad minder ervaring heeft met Vaillant. Deze zal dan dus wel afvallen...
Foto maken van de verdeler gaat niet zo makkelijk aangezien ze er een kast omheen gebouwd hebben welke ik elke keer moet demonteren om erbij te kunnen 8)7 . Hier moet ik nog even een deur in maken.
Bij de ketel kan je overigens wel normaal bij.
e een intergas verknoeien. ik vindt het knap verhaal. (dat is geen goed onderhoud. )
zitten er wel van die sticker op je cv ketel en staat er een bedrijf naam op ?
zoek dan even een ander bedrijf op. wie een intergas sloopt komt er bij mij niet in.
maar het kan ook materiaal moeheid zijn. (voordat ik een bedrijf ga afzeiken. )
er hangen in nederland tig van deze cv ketels. en is een scheur gelukkig zeldzaam.

even terug komen op de rest van je post. zit er een warmte wisselaartje bij je vloerverming ?
dat is namelijk wel aan te bevelen anders is het zonde van je nieuwe cv ketel.
en je verdeler die mag je in dergelijke gevallen wel eens in de 5 jaar vervangen.
welke verdeler ? eentje zonder u bucht. en dan van staal of van kunststof.
een kunststof verdeler zal langer meegaan omdat deze niet roest.

maar eigenlijk wil ik je adviseren om de vloer te vervangen. de zand cement laag.
en probeer hierbij ook de isolatie toe te voegen. nieuwe slangen leg je hoh 10 centimeter.
er zijn 2 opties. hier in. je heb isolatie maten waar een staal net overheen moet.
of je hebt je van die matten met noppen gebruiken. waar je de slangen indrukt.
daana plaats je de randisolatie. (maar deze mag je ook plaatsen voordat de maten plaatst.)
zand cement laten storten en klaar ben je. weer voor de komende jaren.

welke slangen bij voorkeur met een aluminium laagje er in. zoals henco of uponor. (etc)
maar de normale vloerverwarming slangen ( pert slangen) zijn ook goed.
zolang er maar op staat dat ze zuurstof diffusie dicht zijn. van bijv thermion.

als je je vloer vervangt mag dan ook gelijk weer een nieuwe verdeler plaatsen.
een verdeler hergebruiken welke tijdelijk op tyleen heeft gezeten. zwarte spul.
wat zuurstof doorlaat is geen goed idee, tenzij je hem goed schoonspoelt.
een kunststof uitvoering kan je eventueel wel hergebruiken. staal liever niet.

soms kan je geen isolatie toevoegen moet echt alles van a tot z eruit en dan moet je opnieuw
opbouwen. maak daar even een ander tpoic voor aan. denk na over het volgende
kruipruimte behouden voor onderhoud, of gewoon deze vlostorten met schuimbeton.
in dat laatste geval adviseer is alles goed aanleggen. (dus dubbel elektra leidingen etc)
afvoer vervangen. waterleiding vervangen. (henco.) en geen koppelingen in je vloer.
maar in je keukenkastje. of weet ik waar. etc. en ga maar door met alle opties.

maar we dwalen nu af van de originele vraag. welke ketel is het beste ?
intergas of remeha of valiant. (geen van de drie houden van water met zuurstof)
(straks zit er wel een wisselaartje tussen. dan speelt het een stukje minder)

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 00:10
Mijn advies een Remeha Tzerra, perfecte ketel, zuinig in gebruik en onderhoud.
Nog een advies, vraag bij verschillende bedrijven offertes voor dezelfde ketel, bij ons was de duurste 2x zo duur als de goedkoopste met installatie erbij.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• rthartog
Dat is een goed advies was je geeft miciel!
De huidige situatie is inderdaad zonder warmtewisselaar, maar wel met zuurstof doorlatende buizen...
Een compleet nieuwe vloer met vloerverwarming lukt nu niet.
Ik zal de installateur vragen om dit eerst in orde te maken voordat er een nieuwe CV ketel komt.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee