Toon posts:

Raspberry Pi als brein van je smarthome

Pagina: 1
Acties:

• 3raser
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
reviews: Raspberry Pi als brein van je smarthome - Flexibele domoticahardware
In dit artikel gaan we in op de hardware die je voor een domoticacontroller kunt gebruiken en dan specifieker de Raspberry Pi. In de volgende afleveringen van deze reeks gaan we dieper in op geïntegreerde opensourcepakketten voor domotica, manieren om domoticasoftware aan elkaar te koppelen en tot slot beveiliging.
Handig dat dit net na de leesbare header wordt werd (het is inmiddels aangepast) getoond zodat mensen die dit artikel nog niet kunnen lezen ook niet kunnen zien dat het meest interessante gedeelte helemaal niet besproken wordt. Wat een clickbait. En daar heb ik dan één van mijn gratis Plus artikelen aan besteedt.

Gaan jullie nu serieus Plus artikelen opdelen in meerdere delen? Is dat om niet-betalende leden zo snel mogelijk van hun 3 gratis artikelen af te helpen? Het lijkt wel een slechte soap-serie. Wil je echt weten hoe je een Smarthome maakt, wacht dan even een paar dagen op het volgende artikel... |:(

• Dude360
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:28
---

Goed, ik laat dit voor wat het is.

[Voor 101% gewijzigd door Dude360 op 07-09-2021 16:29]

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 20:27
Dude360 schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:27:
Hier sluit ik even bij aan. Ontzettend zonde dat ik hier een van de 3 plus-artikelen aan besteed heb, vandaar het commentaar van 3raser als zeer relevant bestempeld.

Nu zie ik echter (Het kleine-mismoderatietopic deel XXX) dat alle +'jes zijn weggemodereerd, want off-topic? En nu is al de feedback die van de users afkomstig is, dus nauwelijks in de comments meer terug te vinden.

Ongeacht dat deze moderatie nogal onwenselijk lijkt, als offtopic bestempelen en de beoordelingen gewoon weg te halen, zijn de ingezette credits voor Plus-artikelen ook terug te krijgen als het artikel tegen blijkt te vallen?

Edit: Of is het mogelijk een inhoudsopgave te krijgen van wat er nog aan komt qua artikelen, wanneer er reeksen zijn?
Ben geen Plus abonee, dus kan het niet checken. Maar ik verwacht niet dat er moderaties weggehaald zijn. Hoogstens zal een reactie gefixeerd zijn op een bepaalde score (bij commentaar op de inhoud van het artikel zou die eindscore normaliter 0 moeten zijn, mits er qua taal niet over de schreef wordt gedaan), een 0 score is ook gewoon prima leesbaar, die feedback zou nog prima leesbaar moeten zijn, dus dat zal het probleem niet mogen zijn.

Het is wat dat betreft simpelweg niet de bedoeling om een reactie +2 of +3 te geven alleen maar omdat je het er mee eens bent. Die reactie moet inhoudelijk ook voldoen aan de criteria voor +2 of +3 en dat is helaas vaak bij 'feedback' reacties niet zo.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Blubkens
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
Als er geen goede plek is voor commentaar op Plus artikelen dan blijf je dit houden.
In mijn ogen wordt commentaar weggemoffeld door Tweakers en is er niet echt een plek om eventueel feedback/commentaar te geven op Plus artikelen.
Het zoeken naar de juiste plek is vaak onbegonnen werk.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Blubkens schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:05:
Als er geen goede plek is voor commentaar op Plus artikelen dan blijf je dit houden.
In mijn ogen wordt commentaar weggemoffeld door Tweakers en is er niet echt een plek om eventueel feedback/commentaar te geven op Plus artikelen.
Het zoeken naar de juiste plek is vaak onbegonnen werk.
Huh? Je hebt nota bene de juiste plek gevonden EN je post commentaar op een Plus-artikel. En dan zeggen dat er geen goede plek is?

Commentaar gericht aan de redactie kan al sinds jaar en dag op deze plek. Onder het artikel modereren we op basis van inhoudelijke bijdrage aan het artikel.

• Blubkens
  • Niet online
Er is geen globaal topic zoals die wel aanwezig is voor abonnementen.
Kan jij mij de plek laten zien waar er een globaal topic is voor feedback/commentaar op Plus artikelen?

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Blubkens schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:24:
Er is geen globaal topic zoals die wel aanwezig is voor abonnementen.
Kan jij mij de plek laten zien waar er een globaal topic is voor feedback/commentaar op Plus artikelen?
Voor inhoudelijke feedback kun je de gebruikelijke procedure volgen door een topic te openen en de auteur te taggen, en voor globale discussie over het aanbod is er Het grote Tweakers-abonnemententopic

• Senaxx
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-09 13:49
Dennism schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:50:
[...]

Ben geen Plus abonee, dus kan het niet checken. Maar ik verwacht niet dat er moderaties weggehaald zijn. Hoogstens zal een reactie gefixeerd zijn op een bepaalde score (bij commentaar op de inhoud van het artikel zou die eindscore normaliter 0 moeten zijn, mits er qua taal niet over de schreef wordt gedaan), een 0 score is ook gewoon prima leesbaar, die feedback zou nog prima leesbaar moeten zijn, dus dat zal het probleem niet mogen zijn.

Het is wat dat betreft simpelweg niet de bedoeling om een reactie +2 of +3 te geven alleen maar omdat je het er mee eens bent. Die reactie moet inhoudelijk ook voldoen aan de criteria voor +2 of +3 en dat is helaas vaak bij 'feedback' reacties niet zo.
Daarmee worden onbedoeld de reacties wel even helemaal naar onderen weg-gemodereerd. Meeste reacties hebben wel een +1. En daar sta je dus helemaal onder, zelfs onder de reacties die geen rating hebben ontvangen. Maar kijkende naar huidige top-commentaar zijn ze nog niet zo consequent aangezien die dezelfde feedback geeft en nog lekker bovenaan staat.

En leuk zo'n topic maar blijkbaar kan de FP wel snel gemodereerd worden maar een reactie hier in dit draadje niet.

[Voor 6% gewijzigd door Senaxx op 06-09-2021 16:09]

• Blubkens
  • Niet online
RoD schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:28:
[...]

Voor inhoudelijke feedback kun je de gebruikelijke procedure volgen door een topic te openen en de auteur te taggen, en voor globale discussie over het aanbod is er Het grote Tweakers-abonnemententopic
In dit topic is iedereen welkom voor vragen, opmerkingen, wensen, feedback en suggesties die betrekking hebben op de abonnementen (zaken als features, de aboshop, karmakorting, prijzen etc) en de content (het aanbod van Plus-artikelen).

Dit topic gaat (onder andere) over het grotere plaatje van het Plus-aanbod en is daarom niet de plek voor discussies over de inhoud van individuele Plus-artikelen.
Het spreekt elkaar een beetje tegen. Bij mij komt het over alsof Tweakers het eigenlijk liever niet ziet dat er commentaar komt over het hele Plus gebeuren.

• Blubkens
  • Niet online
Senaxx schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:07:
[...]
En leuk zo'n topic maar blijkbaar kan de FP wel snel gemodereerd worden maar een reactie hier in dit draadje niet.
Hier heb je zeker gelijk in.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:52

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

De auteur even taggen zal allicht helpen. @koenvervloesem

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• koenvervloesem
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 17-09 18:29

koenvervloesem

Freelanceredacteur
Is dat om niet-betalende leden zo snel mogelijk van hun 3 gratis artikelen af te helpen?
Eerst even zeggen dat ik als auteur van dit artikel geen invloed heb op moderatie, de manier van publiceren van artikelen, het beleid rond Plus-artikelen enzovoort, dus daar kan ik niet mee helpen.

Maar om op je quote in te gaan: ik zou hier geen kwaad opzet of commerciële insteek achter zoeken. Mij werd gevraagd om dit als vierdelige reeks te schrijven omdat het nu eenmaal een veel te breed onderwerp is om in één artikel te beschrijven. Zelfs dit ene artikel over de hardwarekant zou al veel uitgebreider kunnen, maar er zijn nu eenmaal praktische beperkingen op lengte en budget.

Dat het niet onmiddellijk duidelijk was dat de softwarekant in een later artikel aan bod komt, is inderdaad jammer, maar fouten gebeuren.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:18
koenvervloesem schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:11:
[...]

Dat het niet onmiddellijk duidelijk was dat de softwarekant in een later artikel aan bod komt, is inderdaad jammer, maar fouten gebeuren.
"maar fouten gebeuren" duidt nou niet direct op een wil om dit in de toekomst te verbeteren. Kan hier bij reeksen geen actiepunt van gemaakt worden dat er boven de fold duidelijk gemaakt wordt wat er wel/niet in staat en/of nog in een volgend artikel volgt? Nagenoeg dezelfde kritiek zag je bijvoorbeeld ook bij password managers.

Daarnaast ben ik wel benieuwd wie* dan jou vraagt "om dit als vierdelige reeks te schrijven". Daar zou je toch commerciele bedoelingen in kunnen zien.

offtopic:
* gaat me niet om namen en rugnummer, maar wellicht wel iets van functies

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• koenvervloesem
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 17-09 18:29

koenvervloesem

Freelanceredacteur
Freeaqingme schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:34:
Daarnaast ben ik wel benieuwd wie* dan jou vraagt "om dit als vierdelige reeks te schrijven".
Oh dat is geen geheim, dat was Olaf, maar zijn vraag om een reeks volgde ook op mijn bezorgdheid dat het onderwerp meer afgebakend moest worden, dus naar mijn aanvoelen kwam die beslissing puur voort uit inhoudelijke argumenten.

Je opmerking over het actiepunt is heel terecht. Ik let er zeker op in het vervolg van de reeks, en geef dit door aan de redactie omdat het blijkbaar ook al in andere artikelen is voorgekomen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee