Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:14
Wij zijn aan het orienteren voor zonnepanelen. Op het forum zie ik allerlei offerte topcis maar eigenlijk ben ik nog in een stadium hiervoor. En ben eigenlijk benieuwd of er een soort best buy is voor panelen/omvormers in combinatie met Home assistant.

Zie veel specificaties voorbij komen maar zie in test ook dat er wel degelijk verschil in panelen zit. Daarnaast wil ik naast verbruik ook wel alles leuk kunnen integreren in home assistant.

Ben benieuwd of er do/don't zijn voor bepaalde merken. zodat ik voor deze panelen wat offertes kan gaan opvragen. Of is het normaal dat je een partij kiest en dat deze de panelen voorstellen?

Heb al bij zonatlas gekeken en het dak (zuid-west) krijgt de score "goed". Zal eens gaan meten hoeveel panelen van een standaard formaat hier oppassen.

Alle reacties

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Tip: Tips bij openen offerte topic zonnepanelen

[ Voor 89% gewijzigd door AUijtdehaag op 05-09-2021 12:43 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 20:11
Wat panelen betreft is er keuze te over, er zijn uiteraard een handjevol merken die het beter doen dan anderen, waaronder LG, Panasonic, REC, Sunpower en bijvoorbeeld ook Hyundai. Panelen ansich doen niets met Home assistant, maar de omvormer wel. Zoals ik het lees is er voor ieder merk omvormer wel een script te vinden voor Home assistant, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mwah.
Als de fabrikant van de omvormer failliet is en je logt in home assistant via de cloud, houdt de data ook gewoon op. Of men wil er ineens geld voor vragen voor de clouddienst.

Liever direkt uit de omvormer uitlezen.
Dat kan met een SMA.

[ Voor 19% gewijzigd door AUijtdehaag op 08-09-2021 21:47 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
En nog beter met een Fronius :-)