XS4all stopt email catch-all, zoek nieuwe provider.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024
XS4ALL wat doe je me aan?!

XS4ALL gaat de email catch-all funtie beëindigen.
Ik zit bij xs4all sinds de opheffing van Demon Internet omdat ze mijn subdomein.demon.nl overnamen.
Daar had ik al heel veel email-adressen op, teveel om zomaar over te zetten, dus ik bleef hangen bij xs4all.
Maar nu is een van de laatste redenen om bij hun te blijven ook komen te vervallen.

Daarom ben ik op zoek naar een goede mail-oplossing.

Ik heb nu:

email met catch-all en 10 GB ruimte

een eigen domein met enkele kleine, niet veel gebruikte websites

2 internet verbindingen met daarachter enkele servers, met vast IPv4 en ook IPv6

De wens is om dat zo te houden.

Ik zou de voorkeur hebben om mijn domein bij een internet-provider onder te brengen, zodat alles in-een is.
Maar als dat niet kan, dan maar apart.

Helaas is er hier glasvezel van KPN, dat houdt in dat ik zo ongeveer voor hetzelfde geld 10% van de snelheid kan krijgen, of 1Gbit voor het dubbele bedrag.
Prijs is daarom ook zeker een overwegingspunt.

Andere opties, zoals ik bij vele providers zie en TV etc. zijn voor mij niet interessant en ik vind het lastig om de voor mij belangrijke zaken daar tussen-uit te filteren.

Daarom: please help

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 17:14
Het is niet echt gangbaar meer om een e-mailadres van je internetprovider te nemen.

Misschien begrijp ik dit niet goed, maar een normale webost met eigen domein is toch precies wat je zoekt? Dit staat volledig los van je internetprovider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Ze stoppen niet alleen met catchall maar met alle hosting diensten per 1-10. Als het goed is ben je daarvan op de hoogte gebracht.

Er zijn naast XS4ALL geen internetproviders meer met hosting, dus daarvoor zul je toch een andere partij moeten gaan zoeken die los staat van je internet.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7
Ik ben niet goed op de hoogte van web en email hosting.
Wat zou een geschikte zijn?

Ik zie overigens dat freedom internet mogelijk wel alles wat ik op mijn lijstje heb staan kan (gaan) aanbieden.
Helaas wel veel geld, via de KPN-fiber.
Ze geven ook een email-adres dat los is van de provider.

@com2,1ghz Ja, Demon is al 15 jaar geleden opgeheven, ik ben niet echt met de tijd mee gegaan. (sorry)

[ Voor 25% gewijzigd door Major 7 op 04-09-2021 22:11 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 17:14
Major 7 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:07:
Ik ben niet goed op de hoogte van web en email hosting.
Wat zou een geschikte zijn?

Ik zie overigens dat freedom internet mogelijk wel alles wat ik op mijn lijstje heb staan kan (gaan) aanbieden.
Helaas wel veel geld, via de KPN-fiber.
Ze geven ook een email-adres dat los is van de provider.

@com2,1ghz Ja, Demon is al 15 jaar geleden opgeheven, ik ben niet echt met de tijd mee gegaan. (sorry)
Iets in de richting van Neostrada, TransIP, Hostnet, Argeweb etc. Je registreert je eigen domeinnaam en dan is die naam ook van jou zolang je ervoor betaalt.

Ook met Freedom internet zou ik niet aanraden om hun e-mail service te gebruiken omdat je anders dan weer vast zit. Je weet immers niet wanneer zij ermee ophouden, want je gebruikt hun domein. Met een hostingbedrijf is heb je ten minste je eigen domeinnaam. Die kan je altijd meeverhuizen naar een ander hostingbedrijf.

Hou je hosting en internet gescheiden zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lucas
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23:54
com2,1ghz schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:31:
[...]
Ook met Freedom internet zou ik niet aanraden om hun e-mail service te gebruiken omdat je anders dan weer vast zit. Je weet immers niet wanneer zij ermee ophouden, want je gebruikt hun domein. Met een hostingbedrijf is heb je ten minste je eigen domeinnaam. Die kan je altijd meeverhuizen naar een ander hostingbedrijf.
Je kan bij Freedom gewoon je eigen domeinnaam gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Major 7 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:47:
Ik heb nu:
[...]
2 internet verbindingen met daarachter enkele servers, met vast IPv4 en ook IPv6
Wat let je om dan zelf een mailserver te draaien?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

nelizmastr schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:32:
Ze stoppen niet alleen met catchall maar met alle hosting diensten per 1-10. Als het goed is ben je daarvan op de hoogte gebracht.

Er zijn naast XS4ALL geen internetproviders meer met hosting, dus daarvoor zul je toch een andere partij moeten gaan zoeken die los staat van je internet.
Kleine nuance, email-hosting enkel voor eigen domein, hun 'eigen' email (xs4all en alle voorgaande die ze hebben opgenomen), blijft gewoon nog draaien.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 05-09-2021 00:12 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:44

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Xander schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:41:
[...]

Wat let je om dan zelf een mailserver te draaien?
Is spamfilter Microsoft te streng voor kleine mailservers?

dat werkt tegenwoordig helaas niet zo goed meer. Ik ken het fenomeen, mijn provider stopte ook met catchall emails. Uiteindelijk ben ik bij Antagonist uitgekomen. Duur, maar wat je juist niet wil met email is een provider die ook spammers als klant heeft, zodat gemakshalve de hele provider (of de mail-server waar jij mee werkt) her en der in spamlijsten terecht komt, waarbij je maar moet hopen dat de helpdesk genegen is die daar snel weer van af te krijgen.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een alternatief is Gmail, Office 365 of Protonmail en nog wat meer van die partijen die ook catch-all aanbieden op domeinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb Google Apps met mijn eigen domein, destijds nog gratis (en die werken nog), nu is het betalend.

Maar de gewone gmail zou ook kunnen, het is niet echt een traditionele catchall maar je kan truckjes doen als
mijngmail+nieuwsbrief1.nl@gmail.com
mijngmail+bol.com@gmail.com

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 14:46
Ik denk dat het sowieso niet gaat lukken… want je hebt je catch-all’s op subdomain.demon.nl. En no way dat jij demon.nl mee gaat krijgen, wat wel nodig is als je je e-mailadressen wilt behouden op een subdomain van demon.nl.

Dus: gebruik deze maand goed om al je e-mailadressen te wijzigen naar een nieuw e-mailadres. En dat zou evt op een aparte server kunnen zijn waar je wel catch all hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Trek je hosting los van je verbinding. Dan krijg je deze ellende niet meer. Dus neem een eigen domein en breng e-mail en webhosting onder bij een hoster. Kost je een paar tientjes per jaar en dan zit je niet meer vast aan de grillen van een commerciële partij die elk moment ergens de stekker uit kan trekken.

Gebruik voor belangrijke dingen géén domein van iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Marzman schreef op zondag 5 september 2021 @ 08:50:
Ik heb Google Apps met mijn eigen domein, destijds nog gratis (en die werken nog), nu is het betalend.

Maar de gewone gmail zou ook kunnen, het is niet echt een traditionele catchall maar je kan truckjes doen als
mijngmail+nieuwsbrief1.nl@gmail.com
mijngmail+bol.com@gmail.com
Dit trucje kan bij Antagonist sinds een tijdje ook met eigen domein (een van de weinige dacht ik). Nadeel van dat + niet overal maar steeds meer werkt het.

Edit: https://www.antagonist.nl...antagonist%40voorbeeld.nl.

@thunder7 ik weet niet als nu hosting als mail gebruikt of zuiver email pakket dat hebben ze tegenwoordig ook https://www.antagonist.nl/e-mail/

Heb heel even Office 365 gehad maar dat was duurder (en wat minder flexibel) dan Antagonist.

Net zoals jou ervaring nooit gedoe met mail (sinds 2007 klant) en op internet.nl halen ze bij de internet score 100% bij mail test :) (ook bij hosting trouwens). Daarnaast weet je dat je data in NL staat.

@Verwijderd Dat idee is zeker zo slecht niet. Hobbyen thuis blijft leuk maar voor 3 of 5 pm hosting+mail bij een hosting bedrijf 'kun je het zelf niet voor doen'.

@Major 7 Succes met vinden van alternatief (misschien met hosting erbij?). Keuze is reuze tegenwoordig.

Cloud86, mijn.host, cloudwebservices die 3 zijn ook nog eens zelfstandig antagonist helaas sinds kort niet meer (zolang ik geen mega prijsstijging krijg of slechte kwaliteit zit ik er nog) de partijen verschillen nogal in prijs en opslag, kunt ze mailen om vragen duidelijk te krijgen (als je die hebt) kun je meteen de support snelheid en kwaliteit ervaren ;).

Het omzetten van email adressen is even helaas een rot klusje dat subdomein ga je zoals andere zeggen helaas niet mee krijgen.

offtopic:
Vind het wel triest dat ze blijven adverteren

[ Voor 78% gewijzigd door RobbyTown op 05-09-2021 10:25 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Het is een paar jaar geleden dat ik een eigen mailserver draaide, maar kun je dit probleem niet oplossen door uitgaande mail via de SMTP server van de provider te versturen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major 7
@allen: Bedankt voor de reply's.

@ChrisM
Dus: gebruik deze maand goed om al je e-mailadressen te wijzigen naar een nieuw e-mailadres. En dat zou evt op een aparte server kunnen zijn waar je wel catch all hebt.
Ja, dat ga ik zeker doen.

@RobbyTown
Keuze is reuze tegenwoordig.
Ja, dat is deels het probleem :|
Het omzetten van email adressen is even helaas een rot klusje dat subdomein ga je zoals andere zeggen helaas niet mee krijgen.
Ik weet het, daarom zoek naar een goede oplossing om het in een keer goed te regelen.

Ik ga morgen Freedom bellen en zien wat ze voor me kunnen betekenen.
Ze geven zo-wie-zo OOK een EXTRA email adres dat NIET gebonden is aan de provider en je dus kun mee-verhuizen.
IPv6 en servers schijnt ook geen probleem te zijn.

Wat de andere aanbevelingen betreft, daar ga ik daarna naar kijken.
Waarvoor nogmaals mijn dank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 20:46

Electrowolf

Mod met Liefde!

Freedom is ook bezig hosting voor klanten op te zetten nu XS4ALL/KPN dat aan het afschieten is. Stiekem denk ik dat je alles wel bij Freedom kan regelen, ze doen ook redelijk wat handwerk/maatwerk.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:56

Rmg

Lucas schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:36:
[...]

Je kan bij Freedom gewoon je eigen domeinnaam gebruiken ;)
Ja maar dan heb je dus weer (mail)hosting bij een partij voor wie hosting geen core-bussiness is.

Leuk dag freedom dat nu (nog)doet maar als het slecht gaat met ze is dat het eerste wat er uit vliegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Rmg schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:18:
[...]

Ja maar dan heb je dus weer (mail)hosting bij een partij voor wie hosting geen core-bussiness is.

Leuk dag freedom dat nu (nog)doet maar als het slecht gaat met ze is dat het eerste wat er uit vliegt.
Maar als TS dat dan maar met zijn eigen domeinnaam heeft geregeld, is het probleem niet groter dan dat domein te verhuizen naar een andere hoster. Dus die schade is dan prima te overzien. Maar verder wel eens. Je kan hosting beter onderbrengen bij.... een hoster. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23:54
Rmg schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:18:
[...]

E-mail doen ze al sinds dag 1, dat gooien ze er echt niet zomaar uit. En je kan altijd ergens anders heen als je alleen je eigen domeinnaam gebruikt ;).
Electrowolf schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:02:
Freedom is ook bezig hosting voor klanten op te zetten nu XS4ALL/KPN dat aan het afschieten is.
Die pagina staat inmiddels ook al live zo te zien, staat onder Diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 22:00
Ik gebruik het Zimbra pakket van sqr.nl. Hoewel ze het niet actief marketen ondersteunen ze daar ook wildcard domeinen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 14:30
Er is een topic over het hosten van mail op een eigen domein:
Hoe regel jij de e-mail voor je eigen domeinen?

Ik heb zelf een tijd fastmail.com gebruikt en gebruik nu mailbox.org met een eigen domein met catch all.
Wat langer geleden heb ik bij Antagonist gezeten maar spam filtering is niet zo best daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Xander schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:46:
[...]

Het is een paar jaar geleden dat ik een eigen mailserver draaide, maar kun je dit probleem niet oplossen door uitgaande mail via de SMTP server van de provider te versturen?
Ja, zolang je provider dat ondersteunt en je hen netjes afvangt via een include in je SPF record. Ook moet het wel over poort 587 met authenticatie, want poort 25 zonder is not-done en vrijwel nergens meer ondersteund.

Ook DKIM en DMARC inschakelen, anders gaat je spamscore weer de verkeerde kant op.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:55
Zelf je e-mail hosten (dus zelf de mailserver en alles er omheen beheren, mogelijk zelfs vanaf een machine in je eigen meterkast bijvoorbeeld) zou ik alleen iemand adviseren die het als hobby leuk vindt om met dat soort dingen bezig te zijn. Is niet iets wat je in een half uur opzet en dat dan probleemloos blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7
vanaalten schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:31:
Zelf je e-mail hosten (dus zelf de mailserver en alles er omheen beheren, mogelijk zelfs vanaf een machine in je eigen meterkast bijvoorbeeld) zou ik alleen iemand adviseren die het als hobby leuk vindt om met dat soort dingen bezig te zijn. Is niet iets wat je in een half uur opzet en dat dan probleemloos blijft werken.
Bedankt voor de toelichting.
In het verleden wel meermalen aan gedacht maar niet werkelijk diep in gedoken.
Blij dat ik de email dan toch maar niet zelf gehost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.martinali
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 11:53
Ik mag/zal hier vanzelfsprekend geen reclame maken, maar als je nog niets gevonden hebt, mag je altijd even contact opnemen met me.
Pagina: 1