Inbouw dimmer geschikt voor aansturen met HUE app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-05 06:39
Ik ben op zoek naar een inbouw dimmer welke ik kan aansturen met de Philips Hue app. Tevens dient de inbouwdimmer geschikt te zijn voor een Busch Jaeger frame.

Er is geen 0 draad aanwezig, enkel de schakeldraad.

Beste antwoord (via sjtienuh op 03-09-2021 09:44)

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb 4x deze in gebruik. Integreren echt prima in de Hue omgeving. In de Hue app wordt deze dimmer 1 lamp en je kunt ook prima scenes maken waar deze dimmer in opgenomen is.
Voordeel is (vind ik dan...) de hoge WAF. Als mijn vrouw, m'n schoonmoeder of de schoonmaakster de lampen wil bedienen dan kan dat "ouderwets" met een draaiknop.

Verder dimt hij geruisloos, past zonder dat het opvalt in mijn Gira omgeving en voelt ook nog eens goed aan als je hem bedient. Aanrader.

[ Voor 13% gewijzigd door masaman op 02-09-2021 14:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:11

Flexx

This side up

Friends of Hue ben je naar op zoek: https://www.busch-jaeger....ure-linear/friends-of-hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Friends of hue werkt de andere kant op. Dit zijn slimme knoppen die een Hue lamp (of compatible) kan aansturen. Het zijn dus geen dimmers van zichzelf.

Om een lamp te kunnen dimmen vanaf Hue zal je de dimmer een constante stroom en nul moeten hebben, aangezien de ontvanger functie aan moet staan.
Dit kan je ook regelen door een dimmer-module in de lamp te plaatsen. Sonoff zou compatible moeten zijn, maar daar heb ik geen succes mee gehad helaas, maar aangezien ik via Google home schakel maakte die compatibiliteit mij minder uit. Google kan sonoff en hue schakelen en qua beleving is dat dan hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:40

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

https://www.robbshop.nl/r...aaidimmer-zigbee-2-draads

Deze gaat in principe werken. Maar ik heb matige ervaring met aansluiten zonder 0.
Het schijnt dat je dit met een ballast kan fixen, niet geprobeerd ik heb er uiteindelijk een 0-draad naar getrokken.
Houdt er wel een beetje rekening mee dat dit middelmatige kwaliteit lijkt te zijn. Het zal vast best in orde zijn, maar het heeft niet de gevoelsmatige kwaliteit van Busch Jaeger eigen dimmers.

Life is not about specs, it is about joy!

• sjtienuh
Ik ben eigenlijk echt op zoek naar een dimmer waarmee ik de traditionele lampen kan aansturen. Maar dat ik enkel de dimmer kan besturen via de hue app om ook de traditionele lampen uit te zetten. Het gaat zich om gu9 lampjes welke niet door signify op de markt gebracht worden

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb 4x deze in gebruik. Integreren echt prima in de Hue omgeving. In de Hue app wordt deze dimmer 1 lamp en je kunt ook prima scenes maken waar deze dimmer in opgenomen is.
Voordeel is (vind ik dan...) de hoge WAF. Als mijn vrouw, m'n schoonmoeder of de schoonmaakster de lampen wil bedienen dan kan dat "ouderwets" met een draaiknop.

Verder dimt hij geruisloos, past zonder dat het opvalt in mijn Gira omgeving en voelt ook nog eens goed aan als je hem bedient. Aanrader.

[ Voor 13% gewijzigd door masaman op 02-09-2021 14:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 00:02
masaman schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:20:

Die gebruik ik ook. Werkt uitstekend.

• sjtienuh
Oke en deze kan ik gebruiken in mijn busch jaeger frame? Is er ook een dergelijke lichtschakelaar te krijgen?

• bartvl

bartvl

sjtienuh schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:38:
Oke en deze kan ik gebruiken in mijn busch jaeger frame? Is er ook een dergelijke lichtschakelaar te krijgen?
Had je nog naar mijn link van Robbshop gekeken? Die doet in principe wat je wilt. reactie verkeerd gelezen ☺️

[ Voor 5% gewijzigd door bartvl op 02-09-2021 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
De dimmer is inderdaad wel wat ik zoek, nu zoek ik enkel nog voor de standaard lichtschakelaar het zelfde idee. Wederom voor normale lampen enkel de schakelaar dient gekoppeld te worden aan de HUE app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Standaard lichtschakelaar werkt denk ik alleen met de HUE module waarmee je alleen HUE lampen kunt bedienen.
https://www.robbshop.nl/d...3dd8f4f18b8a10a23c9a004bd
Deze werkt denk ik redelijk volgens wat jij bedoelt. Daar moet dan een pulsdrukker op aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
bartvl schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:53:
Standaard lichtschakelaar werkt denk ik alleen met de HUE module waarmee je alleen HUE lampen kunt bedienen.
https://www.robbshop.nl/d...3dd8f4f18b8a10a23c9a004bd
Deze werkt denk ik redelijk volgens wat jij bedoelt. Daar moet dan een pulsdrukker op aangesloten worden.
Dat is inderdaad niet wat ik zoek. Eigenlijk zoek ik een zelfde oplossing als de dimmer. Een dergelijke oplossing maar dan van Hue zelf heb ik reeds aangesloten voor 2 schakelaars waar wel een HUE lamp achter hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 20:22

Freakie1NL

Grote Baas

ronnym schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:26:
[...]

Die gebruik ik ook. Werkt uitstekend.
Idem, erg blij mee.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

De Hue wall switch heb je dus al?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
Klopt inderdaad en die werkt perfect. Maar omdat het nu omgekeerd is, geen smartverlichting mogelijk wil ik een smart drukknop voor het aansturen van de normale verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik zit in dezelfde situatie. Dit is wel een goed ding dus? https://www.ecobright.nl/...-0-200w-universeel-basic/
En dan 4 normale dimbare ledlampen van ikea eraan ofzo. (Iemand ervaring met die combinatie?)
Alternatief is 4x TRÅDFRI lampen erin, maar dan moet de huidige dimmer er eigenlijk ook uit en vervangen worden door een schakelaar.
(Niet om het topic te kapen overigens)

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 05-10-2021 21:54 ]

Roomba E5 te koop

Pagina: 1