Toon posts:

Inbouw dimmer geschikt voor aansturen met HUE app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sjtienuh
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16:30
Ik ben op zoek naar een inbouw dimmer welke ik kan aansturen met de Philips Hue app. Tevens dient de inbouwdimmer geschikt te zijn voor een Busch Jaeger frame.

Er is geen 0 draad aanwezig, enkel de schakeldraad.

Beste antwoord (via sjtienuh op 03-09-2021 09:44)

• masaman
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik heb 4x deze in gebruik. Integreren echt prima in de Hue omgeving. In de Hue app wordt deze dimmer 1 lamp en je kunt ook prima scenes maken waar deze dimmer in opgenomen is.
Voordeel is (vind ik dan...) de hoge WAF. Als mijn vrouw, m'n schoonmoeder of de schoonmaakster de lampen wil bedienen dan kan dat "ouderwets" met een draaiknop.

Verder dimt hij geruisloos, past zonder dat het opvalt in mijn Gira omgeving en voelt ook nog eens goed aan als je hem bedient. Aanrader.

[Voor 13% gewijzigd door masaman op 02-09-2021 14:21]

Alle reacties

• sjtienuh
Ik ben eigenlijk echt op zoek naar een dimmer waarmee ik de traditionele lampen kan aansturen. Maar dat ik enkel de dimmer kan besturen via de hue app om ook de traditionele lampen uit te zetten. Het gaat zich om gu9 lampjes welke niet door signify op de markt gebracht worden

• sjtienuh
Oke en deze kan ik gebruiken in mijn busch jaeger frame? Is er ook een dergelijke lichtschakelaar te krijgen?

• sjtienuh
De dimmer is inderdaad wel wat ik zoek, nu zoek ik enkel nog voor de standaard lichtschakelaar het zelfde idee. Wederom voor normale lampen enkel de schakelaar dient gekoppeld te worden aan de HUE app

• sjtienuh
bartvl schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:53:
Standaard lichtschakelaar werkt denk ik alleen met de HUE module waarmee je alleen HUE lampen kunt bedienen.
https://www.robbshop.nl/d...3dd8f4f18b8a10a23c9a004bd
Deze werkt denk ik redelijk volgens wat jij bedoelt. Daar moet dan een pulsdrukker op aangesloten worden.
Dat is inderdaad niet wat ik zoek. Eigenlijk zoek ik een zelfde oplossing als de dimmer. Een dergelijke oplossing maar dan van Hue zelf heb ik reeds aangesloten voor 2 schakelaars waar wel een HUE lamp achter hangt

• sjtienuh
Klopt inderdaad en die werkt perfect. Maar omdat het nu omgekeerd is, geen smartverlichting mogelijk wil ik een smart drukknop voor het aansturen van de normale verlichting.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee