ik zie door de bomen het bos niet meer, wie kan me advies geven of dit een goed plan is ?
De situatie
van af zolder zie je de cv + expansie vat in mijn paint skillz "tekening"

De groene vierkantjes zijn de radiators die "bestaan", de blauwe zijn degene die vervallen door bv vloerverwarming/elektrische verwarming(en) ..
En ze zijn begroot op huidige verwarmings eisen (met meer overcapaciteit)
[edit[
toevoeging: De pckamer = nu 1200 W oid ? ... en wil ik vervangen door 5 tot 6.000W radiator voor alle duidelijkheid.
Het huis is goed geisoleerd (A-label) dat was stap 1 voor ons, Dus HR++ ramen, gevel/dak & vloerisolatie
en we draaien de CV al jaren op 60 graden aanvoer temp (HRE nefit CW4 2015)
Alles is op dit dikwandig 40+ jaar oude CV meuk verwarmingen, convector put en verwarmingen die vol meuk zitten, loodzwaar zijn en erg onhandig geplaatst. op de slaapkamers natuuurlijk.
- ook expansievat is ongelukkig geplaatst
Het idee:
De kranen links en rechts van de cv zijn puur "onderhoud"
De t33/t22 zijn dus geen "dure" aluminium ltv verwarmingen dit omdat de vloerverwarming die 90% van de beneden verdieping gaat bestrijken de rest van de capaciteit moet gaan leveren.
6x 300,- (type radiator t33/t22 nieuwprijs) = 1800,-
6x 1000 (ltv radiator ) = teveel auw voor het budget
ja ik weet dat 2de hands ze goedkoper kunnen zijn, maar dan moet ik wel vinden wat ik nodig heb, voor dit verhaal laat ik dat even buiten beschouwing.
Ik schat dat ik nog 1500 aan leidingwerk/aansluitmateriaal & huur (perstang oid) kwijt ben.
ik wil wel meerlagen (flexibele) buis gaan inzetten. al dan niet geisoleerd omdat het meeste achter wanden/koofjes verdwijnt dit is dus de "22" of blauwe lijnen die ik weg wil werken.
De vragen
ps dit is inclusief wat ik gevonden/gezocht heb
o en de vloerverwarming (vertakking) staat er nog niet op maar die leg ik wel alvast aan.
De situatie
van af zolder zie je de cv + expansie vat in mijn paint skillz "tekening"

De groene vierkantjes zijn de radiators die "bestaan", de blauwe zijn degene die vervallen door bv vloerverwarming/elektrische verwarming(en) ..
En ze zijn begroot op huidige verwarmings eisen (met meer overcapaciteit)
[edit[
toevoeging: De pckamer = nu 1200 W oid ? ... en wil ik vervangen door 5 tot 6.000W radiator voor alle duidelijkheid.
Het huis is goed geisoleerd (A-label) dat was stap 1 voor ons, Dus HR++ ramen, gevel/dak & vloerisolatie
en we draaien de CV al jaren op 60 graden aanvoer temp (HRE nefit CW4 2015)
Alles is op dit dikwandig 40+ jaar oude CV meuk verwarmingen, convector put en verwarmingen die vol meuk zitten, loodzwaar zijn en erg onhandig geplaatst. op de slaapkamers natuuurlijk.
- ook expansievat is ongelukkig geplaatst
Het idee:
De kranen links en rechts van de cv zijn puur "onderhoud"
- Het expansie vat verplaatsen/vervangen (niet nodig maar kon een gelijkwaardige nieuw op de kop tikken via de gemeente)
- huidig leidingwerk vervangne (blauw is grotere diameter dan zwart)
- verwarmingen vervangen door t33/t22 modellen met iets meer "capaciteit"
De t33/t22 zijn dus geen "dure" aluminium ltv verwarmingen dit omdat de vloerverwarming die 90% van de beneden verdieping gaat bestrijken de rest van de capaciteit moet gaan leveren.
6x 300,- (type radiator t33/t22 nieuwprijs) = 1800,-
6x 1000 (ltv radiator ) = teveel auw voor het budget
ja ik weet dat 2de hands ze goedkoper kunnen zijn, maar dan moet ik wel vinden wat ik nodig heb, voor dit verhaal laat ik dat even buiten beschouwing.
Ik schat dat ik nog 1500 aan leidingwerk/aansluitmateriaal & huur (perstang oid) kwijt ben.
ik wil wel meerlagen (flexibele) buis gaan inzetten. al dan niet geisoleerd omdat het meeste achter wanden/koofjes verdwijnt dit is dus de "22" of blauwe lijnen die ik weg wil werken.
De vragen
ps dit is inclusief wat ik gevonden/gezocht heb
- Stomme vraag denk ik maar stel hem toch kan je de isolatie van meerlagenbuis makkelijk eraf schuiven of is het verlijmt ? dit inverband met boorgaten door vloer heen, het liefst leg ik zoveel mogelijk in 1 stuk door.
- wat is "beter" Uponor RTM / VSH MUSU dus zonder speciaal klem tang/machine of kan ik beter toch afpersen ?
- is de aanschaf van LT(v) verwarming ipv de be-oogde t22/t33 radiatoren het waard ?
- is uponor versus bv bonfix het geld waard ? uponor lijkt 2x zo duur
o en de vloerverwarming (vertakking) staat er nog niet op maar die leg ik wel alvast aan.
Tja vanalles