gaaf. ook al is het pas voor later wel leuk om alles voor te bereiden.
Wat betreft de tado setup, je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt dus ik ga me er is goed in verdiepen.. wat betreft zone klep en ruimte regeling aan ketel.. heb nu zo geen enkel idee hoe ik dat zou moeten realiseren. Mocht het me naar nader onderzoek te gek worden, dan hou ik het eerst maar is bij 4 tado radiator kranen voor de 4 slaapkamers of misschien voor badkamer ook nog 1, kijken of ik die dan kan aansturen met home assistant.
ja dat kan je ook doen. eest 4 knoppen boven en dan beneden gewoon een normale kamer thermostaat om je cv ketel aan te sturen. er hangt heus wel ergens een kamer thermostaat aan die atag. die moet je als de ketel gaat vervangen ook vervangen voor een normaal roundje modulerend kan je in ieder geval voorlopig stoken. en is het een lekker simpel systeem. (en dan loopt boven maar een klein beetje achter)
en voor de rest zou ik er inderdaad je er een keertje erin verdiepen. de handeleiding doorlezen etc.
op een later tijdstip moet je een afsluiter voor je verdeler plaatsen. waarschijlijk een tweeweg klep.
waaraan je de slime kamerthermostaat hangt. en module aan je cv ketel. (het roundje kan dan weg.)
eventueel open je tegen die tijd even een nieuw topic. er zijn veel tado gebruikers hier op tweakers.
als je je verveelt we hebben ook nog evohome. maar dan ben je wel meer geldt kwijt.
hce 80 dan kan je de hele benden verdieping in zones gaan opdelen.
2 x een draadloze ontvanger 1 voor de hce 80 en 1 voor de cv ketel
boel kamer thermostaten voor de benden verdeiping. 2 stuks ofzo.
en paar hce 92 knoppen voor boven. pak weg gouw 1000 euro ofzo.
(ja ik weet wel hoe evo home werkt is een simpeler systeem)
Wat betreft de ketel, als je wat anders zou aanraden dan bv de intergas extreme hoor ik het graag..
een maatje kleiner. de xtreme 30. heeft een wat lagere onderwaarde.
maar eigenlijk moet je daar echt even een ander topic voor aanmaken.
waar geen enorme lappen tekst in staan. over vloerwarming etc.
sommige tweakers balen een beetje dat de extreme 36 een grote onderwaarde heeft.
de ketel gaat lopen pendelen veel start en stops heeft etc. kan zijn warmte niet goed kwijt.
maar ja het is of veel warm water en cv ketel die dus gaat pendelen zijn warmte niet kwijt kan.
of je hebt wat minder warm water en hij brandt wel netjes. maar ik weet niet hoe groot je huis is.
wat je verbruik is etc. voor hetzeflde geldt. kan je ketel die 8 kw onderwaarde wel kwijt in je cv systeem.
Voor de vuilafscheider heb ik de SpiroTrap MB3 gevonden, die voldoet??
ja is prima.
2 weg klep achter de retour had ik niet nodig zei je, zo nog andere zaken waar ik rekening mee moet of kan houden of wat je eventueel nog zou aanraden?
Bedankt zover voor alle info wordt zeer gewaardeerd!
er zijn 2 verschillende dingen hier gaande, ik wil wel even een slag om de arm houden.
1 kwa keerklep in de retour van je cv ketel vaak is deze is niet nodig. maar soms moet hij er wel in.
bijv als er leidingen boven de cv ketel zitten. welke een thermosifon werking kunnen veroorzaken.
hangt de ketel op de begane grondt en zit er nog 1 verdieping boven ?
dan moet de keerklep wel in de retour van je cv ketel. (staat in de handleiding)
2 de een keerklep in de retour van je vloer verwarming. 90 % van de gevallen is het niet nodig.
maar soms moet hij er wel in als er storingen optreden. als het een zelf gebouwde verdeler is etc.
(het gros van de vloerverdelers draait zonder keerklep/zijn hydraulisch neutraal/is ooit zo bedacht)
ja een microbellen ontluchter. maar dat moet je echt even zelf overwegen.
ik heb nog nooit iemand gehad die erom vroeg. het is wel beter. zeker als
je de boel helemaal gaat fijn tunnen maar 80% draait prima zonder. microbellen ontluchter.
(oja en zo,n onluchtings sleuteltje. voor je cv ketel/ er zit geen automaat op)
hoe moet je beide apparten plaatsen vraagt u zich af ?
https://www.youtube.com/watch?v=DLVZux3nAcY&t
https://www.youtube.com/watch?v=vHNPNS5S9K0
je leidingen goed ontbramen. en voor de rest is het gewoon heel veel oefenen.
de inregelkraan uit het filmpjes is niet nodig jij hebt een instelbare pomp. (menu van cv ketel)
hoe de roest verwijderen ?
https://www.youtube.com/watch?v=pZZYV_MYosU
oja er moet een nieuwe rookgas bij. recyclen mag niet meer. kijk je even goed uit.
het stickt van de mensen die geen verstand hebben van rookgassen.
https://www.installatie.n...odig-gedraai-in-de-vinex/
https://www.installatie.n.../bevestigingspen-te-kort/
of laat je ketel instalaren door een bedrijf en doe je de rest cv zijdig zelf ?
is mischien wel beter. kunnen ze hem gelijk afstellen controleren etc.
(laat alleen wel feenstra buiten de deur. wat zij doen is heel raar werken. )
de rookgas is in orde. maar het leidingwerk ragellen ze helaas af.
normaal bedrijf werkt wel wat netter. levert gewoon een 8 af kwa leidingwerk.
(en ik zal heus nog wel wat zijn vergeten. er is zoveel dat ik niet alles kan benomen.)
ik laat meestal de vloerverwarming wat meer water verpompen. dus die pomp in zijn 3
en een klein beetje inregelen waar nodig. reden consumenten willen graag een snelle feedback.
het moet binnen 2 uur warm zijn. (dit geldt voor na het opstook protecol.)
eventueel met een warmte camera. voor het echt goed te doen.
oja nog een ding een pompschakelaar. maar bij een zuinige pomp maakt het niet zoveel uit.
[
Voor 5% gewijzigd door
miciel op 01-09-2021 12:57
]