Tips voor 'nieuwe' MMORPG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:46
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar potentiële MMORPGs waar ik weer is honderden uren aan kan besteden. Het probleem is echter het aanbod en het gene waar ik naar zoek. Veel populaire MMORPGs zijn van die Aziatische fantasy settings, veel te over de top voor mij. Sci-fi valt ook af. De setting van WoW trekt mij ook niet.

De enige waar ik tot nu toe flink tijd heb in gestoken was The Elder Scrolls Online. Lord of the Rings Online had tof geweest maar grafisch echt te oud voor mij.

Zijn er andere leuke MMORPGs die ik over het hoofd zie? Graag wat tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:39
Je zou Rift kunnen proberen. Fantasy, wel in een vergelijkbare stijl als WoW (iets minder cartoonerig). Ik heb het al heel lang niet meer gespeeld, maar destijds was het qua mechanics erg vergelijkbaar met WoW.

Edit: ohja, en free to play op steam, dus kost je alleen maar een beetje tijd om te proberen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door anboni op 28-08-2021 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-06 22:56
Belangrijke vraag is een beetje, wat zoek je precies? PvP? PvE? Questing? Iets anders?
Ben je daarnaast geïnteresseerd in subscription based only? F2P? Mixed zoals ESO? Buy to play of free download client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
@anboni Ik zal is kijken of Rift misschien wat voor mij is.

@psychodude Zeker belangrijk inderdaad :P
Vooral PvE, questing onder andere, lekker werken aan je personage, levelen, nieuwe armor sets binnen harken. Geen maandelijks sub, Buy to play is wel prima.

Ik zag net "New World'' voorbij komen, ziet er interessant uit maar helaas nog niet beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Buy to play is wel prima.
In die categorie heb je ook GuildWars 2 nog trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
anboni schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:13:
[...]

In die categorie heb je ook GuildWars 2 nog trouwens.
Verbazend speelbaar ook nog, GW2. Er is nog genoeg volk om niet leeg aan te voelen en ziet er zelfs voor mij nog netjes uit. Ik heb het een maand geleden nog eens opgestart na 4+ niet gegamed te hebben op pc. Het speelt in ieder geval prima weg op mijn inmiddels 10 jaar oude pc'tje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-06 22:56
New World is inderdaad nog niet uit. Aan de andere kant, de launch over een maand staat inmiddels toch wel redelijk vast voor zover het lijkt. En voor iets waar je honderden uren in wilt gaan besteden, is het wachten tot die tijd te overwegen.

Over 12 dagen kun je de open beta uitproberen, loopt drie dagen. Geeft in ieder geval een indruk of je het spel leuk vind of niet.

In vergelijking met ESO is het questing aanbod, met name qua diepgang, wel wat karig. De visuals zijn wel meer 'van deze tijd' (voor zover MMO's actuele graphics hebben). En crafting/gathering heeft meer diepgang en is leuker naar mijn smaak. Qua verdere vergelijkbaarheid in gameplay heeft het wel het één en ander weg van ESO. Dus kans is dat je het vermakelijk zult kunnen vinden.

Anderzijds, het is en blijft een nieuwe MMO. En kijken we naar de track record van eerdere grote MMO's, zoals FFXIV, ESO, maar ook bijvoorbeeld WoW. Dan zie je toch wel dat er al snel een jaar of 2 - 3 nodig is eer een MMO een beetje 'rijpt'. Je moet het mee kunnen groeien met een MMO een beetje kunnen verdragen.

In de closed beta heb ik mijzelf in ieder geval probleemloos zo'n 50 uur kunnen vermaken. Maar that's me.

De benoemde Guild Wars 2 is ook een optie. Voor mij is de laatste keer dat ik het gespeeld heb al weer het nodige aantal jaartjes geleden, maar wel vermakelijk. Hoewel ik mij kan voorstellen dat het mogelijk iets gedateerd aanvoelt. Questing vond ik persoonlijk echter altijd redelijk tegenvallen ook binnen GW2.

Een andere, mogelijk wel iets gedateerde optie is SWTOR. Er is veel te zeggen over deze game als MMO, maar indien je het puur en alleen wilt spelen als MMO voor questing zonder maandelijkse sub, vooral PvE, beetje je eigen character builden, dan is dit ook zeker wel een optie. Zelf heb ik dit een maandje of 3 geleden voor het laatste nog eens weer opgestart. En hoewel het aantal servers drastisch afgenomen is t.o.v. wat het ooit geweest is, was de server waar ik op speelde in ieder geval zeker niet leeg.

Black Desert is een soort MTX hell, valt verder een beetje binnen de categorie te asian vermoed ik en ben je waarschijnlijk vast al voorbij gekomen. Zou ik vooral lekker skippen.

TERA en Rift scoren doorgaans ook nog wel redelijk, maar toch ook echt wel gedateerd. Ik acht de kans groot dat in vergelijking met ESO je hierin geen vooruitgang zult gaan vinden. Zeker gezien je bijvoorbeeld LOTRO ook aangeeft als grafisch gewoon te oud. Voor TERA en Rift denk ik dat je dit ook zult gaan vinden.

Eerlijk gezegd houd het daar verder ook wel een beetje mee op. De afgelopen 5 jaar is er verder eigenlijk weinig anders dan garbage released binnen het MMO genre. Crowfall en Albion zijn misschien de enige die nog een beetje de moeite waard om te noemen verder. Maar niet helemaal mijn smaak. Tree of Savior was nog kortstondig leuk als soort spiritual successor tot Ragnarok Online, maar ook niet veel meer dan dat.

Ook voor wat er aan komt is het merendeel eigenlijk niet bijster veel. New World is het enige dat ik voorlopig als kanshebber zie. Elyon voorzie ik als een tijdelijk iets, vergelijkbaar met TERA en Rift. Blue Protocol zal een markt hebben, voor anime liefhebbers, maar daarbuiten weinig in het westen schat ik zo in. Lost Ark is meer een ARPG dan traditionele MMORPG, verder nog een beetje afwachten hoe de monetization daar wordt. En Ashes of Creation zal nog even op zich laten wachten.

Daarbuiten houdt het eigenlijk al snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:00
Ik zou lekker aan GW2 beginnen eigenlijk. Enorm veel content. Veel mogelijkheden om je character te ontwikkelen, veel armor skins om te regelen. Als je eenmaal ascended armor hebt (beste stats in de game) dan hoef je daarna niet telkens te farmen voor nieuwe armor sets. Als je een jaar later in logt is het nog steeds de beste armor die je kan krijgen. Redelijk makkelijk om te craften ook. Legendaries kan je ook craften; daar gaat meer tijd in zitten, maar wel een leuk proces! Enorm veel gebieden, al twee expansions (en alle nieuwe soorten content blijven actief - dus de mounts van Path of Fire kan je nog steeds gebruiken bij volgende expansion).

Quest systeem is wat anders dan bij ESO of WoW. Je loopt een gebied in, je ziet een zogenaamde heart en daarvoor moet je wat klusjes doen in een gebied. Vaak ruime keuze. Als je genoeg gedaan hebt krijg je wat rewards en zo. Ook grote events over de map verspreid die nu nog steeds gewoon gedaan worden. Voelt nooit leeg imo.

Of New World afwachten idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ik heb RIFT even gecheckt, maar dit grijpt me niet op het 1e gezicht. GW2 zelfde verhaal. Black Desert ziet er grafisch wel tof uit, maar de characters breken het voor mij. Ik ben meer van de serieuze fantasy settings zoals Lord of the Rings, om dan ineens een stel geile chicks te zien rondlopen, gaat niet werken.

Ik blijf denk ik bij ESO, en wacht even af wat de nieuwe MMORPGs gaan bieden. Teleurstellend dat we het nog steeds moeten hebben van jaren oude games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Als je het over jaren oude games hebt: Everquest 2 is als MMO ook behoorlijk sterk. Inmiddels alweer 15 jaar oud, maar de graphics kunnen nog steeds heel behoorlijk mee (bij release was er geen enkel systeem wat het fatsoenlijk op maximale settings kon draaien, dat was pas een flink aantal jaar later mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

[MMORPG] Final Fantasy XIV: Shadowbringer "Deel 3"

16 jaar WoW gedaan, FFXIV maakt gevoelens los die WoW in geen 16 jaar heeft gedaan. Je kan FFXIV ook als trial spelen tot level 60 :)

edit: Oh Aziatische setting trekt je niet. Dan weet ik het ook niet :>

[ Voor 15% gewijzigd door London op 28-08-2021 22:25 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ik was er al bang voor, niks wat mij wat kan bieden. Als Lord of the Rings Online nou is een grafische update krijgt, hebben ze echt goud in handen. Volgens mij zijn er genoeg mensen die ook al jaren wachten op een goede (MMO)RPG in LOTR setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie de Knak
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-04 11:40
Heb je al eens gekeken naar Runescape 3? Ik speel zelf Ironman (Dan moet je alles zelf doen en kan je alleen met andere Ironman raiden/PvE doen). Hierdoor heb je niet te maken met alle microtransactions etc. Ik vind dat RS de tofste quests/lore heeft van alle MMO's die ik heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
15 jaar geleden heb ik Runescape al enkele jaren gespeeld. Het zal best anders zijn als toen maar daar ga ik niet meer aan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-06 19:16

junglebeast

hier staat iets

Westland1940 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:30:
Ik was er al bang voor, niks wat mij wat kan bieden. Als Lord of the Rings Online nou is een grafische update krijgt, hebben ze echt goud in handen. Volgens mij zijn er genoeg mensen die ook al jaren wachten op een goede (MMO)RPG in LOTR setting.
Misschien dat Neverwinter iets is? https://store.steampowered.com/app/109600/Neverwinter/

F2P, met nieuwe expansions die je dan kan kopen. Wel met cash shop helaas. Maar je kan ook beetje casual spelen en misschien even iets overbruggen tot er een nieuwe MMO (NW of Elyon) is.

[ Voor 11% gewijzigd door junglebeast op 30-08-2021 11:37 ]

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
junglebeast schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:35:
[...]

Misschien dat Neverwinter iets is? https://store.steampowered.com/app/109600/Neverwinter/

F2P, met nieuwe expansions die je dan kan kopen. Wel met cash shop helaas. Maar je kan ook beetje casual spelen en misschien even iets overbruggen tot er een nieuwe MMO (NW of Elyon) is.
Neverwinter ziet er best tof uit, wellicht de enige tot nu toe die ik misschien is wil proberen.

Balen dat "New World" en "Ashes of Creation" nog niet gereleased zijn, beide zien er PERFECT uit. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:14
Westland1940 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:30:
Heb je al geprobeerd om te spelen?

Zelf ben ik begonnen in 2007 rond 2010/2011 gestopt maar ben het nu weer aan het oppakken met een nieuw character, zodat ik het verhaal vanaf begin weer kan beleven zodat ik naar de endgame kan werken ( ben rond moria/mirkwood gestopt in 2010/2011 )

[ Voor 7% gewijzigd door corporalnl op 30-08-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
corporalnl schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:33:
[...]

Heb je al geprobeerd om te spelen?

Zelf ben ik begonnen in 2007 rond 2010/2011 gestopt maar ben het nu weer aan het oppakken met een nieuw character, zodat ik het verhaal vanaf begin weer kan beleven zodat ik naar de endgame kan werken ( ben rond moria/mirkwood gestopt in 2010/2011 )
Nee, dat is voor mij echt grafisch te oud. Ik vind het eerder schandalig dat ze nog nooit een grafische update hebben toegevoegd na al die jaren.

Krijg nou wat, ik kwam "Bless Unleashed" tegen, een vrij nieuwe MMORPG, is die niet beschikbaar in alleen Nederland en België? Heeft iemand deze game wel kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Die wil je niet spelen. Maar kan alleen met een VPN eigenlijk. Vanwege lootboxes die in Nederland niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 19:52
WoW is met afstand de mmo waar ik de meeste uren in heb gestoken. En ik heb veel MMO's gespeeld waaronder ook meerdere aziatische en het grote LineageII. Maar ik kom toch altijd weer uit op WoW wat voelt als thuiskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
junglebeast schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:17:
Die wil je niet spelen. Maar kan alleen met een VPN eigenlijk. Vanwege lootboxes die in Nederland niet mogen.
Waarom? Zelf ook gepobeert? Het is F2P dus kan het altijd proberen. Grafische stijl is erg tof, reviews op YT zijn ook niet per se allemaal negatief. Alleen dat het bedrijf erachter dus nogal jaagt op je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Westland1940 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:53:
[...]

Waarom? Zelf ook gepobeert? Het is F2P dus kan het altijd proberen. Grafische stijl is erg tof, reviews op YT zijn ook niet per se allemaal negatief. Alleen dat het bedrijf erachter dus nogal jaagt op je geld.
Ik heb even de beta gespeeld.
Gewoon proberen is het beste wat je kunt doen. Kijken of het iets is.
Ik vond het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
junglebeast schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:49:
[...]

Ik heb even de beta gespeeld.
Gewoon proberen is het beste wat je kunt doen. Kijken of het iets is.
Ik vond het niks.
F2P, alleen moet ik nu een VPN aanschaffen puur voor deze game. 8)

edit: Ik ga toch Black Desert proberen, geen gezeik met VPN, en die trekt mij nog het meest. Ben benieuwd of al die spelers die spelen als chickies met grote tieten me niet gaan irriteren. Niet echt immersive :P

[ Voor 25% gewijzigd door Westland1940 op 31-08-2021 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alansalomon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 09:51
Ik zit met dezelfde wens om weer eens een MMO te spelen.
Heb Wow, Eso, GW2, SWTOR gespeeld.
Ik ga einde van de maand "New World" proberen.

Wat ik niet voorbij zag komen in de comments was "Corepunk"
Top down view, fog of war, pvp en pve, end game en een grafische stijl die me wel ligt.
Ik las ergens release December dit jaar.
Check hem ff op YT

Succes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 22:31

MetalPool

Boe!

Absoluut Guild Wars 2!!

Geen maandelijkse sub
Zeer actieve en vriendelijke community
Zeeeeer veel content
Zowel pve als pvp georiënteerd
Mounts die ook echt iets toevoegen aan de gameplay
Grafisch dik in orde ( al vergt het in grote steden veel van je cpu !) Direct x 11 komt eraan
Muziek top notch
Goeie combat mechanics

En nog zo veel meer redenen.

Echt spelen als je van mmo's houdt

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-05 13:43
Speel sinds een week of drie black desert, bevalt me erg goed qua graphics en gameplay mechanics. Zeker een spel waar je honderden zoniet duizenden uren in kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:12

garathane

l'enfer, c'est les Autres

oud, maar grafisch nog goed te pruimen, goed verhaal en je kan je characters op alle manieren opbouwen:

https://www.secretworldlegends.com

Geen tovenaars en dwergen, wel veel ondoden. Ook best griezelig af en toe.

Of deze, klassieke fantasy-setting. Ook een oude game, maar ook met prima graphics.

https://www.ageofconan.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
Saitama schreef op woensdag 1 september 2021 @ 02:48:
Speel sinds een week of drie black desert, bevalt me erg goed qua graphics en gameplay mechanics. Zeker een spel waar je honderden zoniet duizenden uren in kan stoppen.
Ik ben er ook begonnen, paar uur in game. Vooral grafisch echt genieten. Alleen tot nu toe nog steeds erg overwhelming, ik ren eigenlijk alleen van quest naar quest. Snap er nog vrij weinig van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-05 13:43
Westland1940 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:54:
[...]

Ik ben er ook begonnen, paar uur in game. Vooral grafisch echt genieten. Alleen tot nu toe nog steeds erg overwhelming, ik ren eigenlijk alleen van quest naar quest. Snap er nog vrij weinig van.
Haha het is inderdaad overwhelming. Ik heb net voor het eerst een huis gekocht en in nodes geinvesteerd na hetzelfde doen als jij: van quests naar quests rennen. Nu heb ik aardappels waar ik bier van kan maken om mijn workers te voeden. Oh en ik kan blijkbaar een schip bouwen! Omdertussen upgrade ik event gear en doe ik de black spirit (wat een cutie trouwens) pass. Er is zoveel te doen!

• Westland1940
Saitama schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:47:
[...]

Haha het is inderdaad overwhelming. Ik heb net voor het eerst een huis gekocht en in nodes geinvesteerd na hetzelfde doen als jij: van quests naar quests rennen. Nu heb ik aardappels waar ik bier van kan maken om mijn workers te voeden. Oh en ik kan blijkbaar een schip bouwen! Omdertussen upgrade ik event gear en doe ik de black spirit (wat een cutie trouwens) pass. Er is zoveel te doen!
Hehe gaaf. Ik heb nog niet echt een doel gevonden. Loop nog steeds in de beginners gear. Moet nog uitvogelen wat te doen en waar je heen moet werken voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Helaas is de hype van New World al behoorlijk gezakt voor mij, ik merk dat ik al steeds minder en minder speel.

Ik ben meteen verder gaan zoeken naar een andere MMORPG. Ik wil graag uren kunnen steken in 1 game en zo werken aan een personage, ik merk dat ik de 'normale' games mij minder boeien tegenwoordig, hooguit een uitsteker zoals The Witcher III of een main Elder Scrolls game die slechts om de 5-10 jaar uit komen.

Ik probeerde Guild Wars 2, maar grafisch kan ik dit niet meer handelen, pakt mij niet. Ik probeerde een reshade eroverheen te gooien maar dit werkte bij mij niet. Ook vond ik de camera movement irritant, je moet blijkbaar met je rechter of linkermuisknop telkens de camera bewegen... werkt niet lekker.

Black Desert heb ik ook even aan de kant gelegd, fucking overwhelming. Zoveel UI shit op je scherm, alles beweegt en shaked, niet echt een relaxte game. Misschien heeft dit tijd nodig, jammer, want grafisch en content gezien is er genoeg (al ben ik niet echt een fan van Aziatische fantasy settings).

Zijn er nou nog MMORPGs die ik echt even moet checken? Ik ben bang dat ik de meeste wel gezien heb.

edit:
Misschien als ik deze reshade aan de praat krijg dat ik dan GW2 een kans wil geven

[ Voor 8% gewijzigd door Westland1940 op 08-10-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-06 20:44

CoeliJoeli

Gamer

Westland1940 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:38:
Helaas is de hype van New World al behoorlijk gezakt voor mij, ik merk dat ik al steeds minder en minder speel.

Ik ben meteen verder gaan zoeken naar een andere MMORPG. Ik wil graag uren kunnen steken in 1 game en zo werken aan een personage, ik merk dat ik de 'normale' games mij minder boeien tegenwoordig, hooguit een uitsteker zoals The Witcher III of een main Elder Scrolls game die slechts om de 5-10 jaar uit komen.

Ik probeerde Guild Wars 2, maar grafisch kan ik dit niet meer handelen, pakt mij niet. Ik probeerde een reshade eroverheen te gooien maar dit werkte bij mij niet. Ook vond ik de camera movement irritant, je moet blijkbaar met je rechter of linkermuisknop telkens de camera bewegen... werkt niet lekker.

Black Desert heb ik ook even aan de kant gelegd, fucking overwhelming. Zoveel UI shit op je scherm, alles beweegt en shaked, niet echt een relaxte game. Misschien heeft dit tijd nodig, jammer, want grafisch en content gezien is er genoeg (al ben ik niet echt een fan van Aziatische fantasy settings).

Zijn er nou nog MMORPGs die ik echt even moet checken? Ik ben bang dat ik de meeste wel gezien heb.

edit:
Misschien als ik deze reshade aan de praat krijg dat ik dan GW2 een kans wil geven
[YouTube: Guild Wars 2 Reshaded Trailer - Stunning Graphics Upgrade!]
Ik vind de reshader niet heel erg verschillen ten opzichte van vanilla. Maargoed dat is mijn mening :)

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-01 01:13
Westland1940 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:38:

edit:
[YouTube: Guild Wars 2 Reshaded Trailer - Stunning Graphics Upgrade!]
Je bent niet de makkelijkste hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
StevenzeN schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:57:
[...]

Je bent niet de makkelijkste hé?
Hehe, ja en nee. Graag grafisch wat sterker als het kan, en geen Aziatische over-de-top fantasy. Ik kom moeilijk in games met oude graphics.

Ik geef GW2 een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-01 01:13
Westland1940 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:14:
[...]

Hehe, ja en nee. Graag grafisch wat sterker als het kan, en geen Aziatische over-de-top fantasy. Ik kom moeilijk in games met oude graphics.

Ik geef GW2 een kans.
Haha, ik snap dat new world enigszins tegenvalt omdat het PVE gedeelte gewoon matig is. Denk wel dat een volgende content update dat sterk zal verbeteren waarna het echt een goede mmo zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
StevenzeN schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:29:
[...]

Haha, ik snap dat new world enigszins tegenvalt omdat het PVE gedeelte gewoon matig is. Denk wel dat een volgende content update dat sterk zal verbeteren waarna het echt een goede mmo zal zijn
Precies, ik ben absoluut een pve speler. In New World is het letterlijk telkens de zelfde quests, en de main story line is ook flinter dun.

De eerste minuten in GW2 zijn verhaal technisch al veel leuker als New World, ben benieuwd wat dit gaat brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:00
Ik zou inderdaad gewoon GW2 spelen; ik vind dat toch wel de beste MMO van de afgelopen jaren. Zoveel content. En ik vind de graphics ten opzichte van veel andere MMO's juist beter. Het is geen New World qua graphics, maar die is dan ook net even wat recenter :P Begin volgend jaar komt ook End of Dragons uit (nieuwe expansion GW2), en dat ziet er ook veelbelovend uit. Veel classes en combo's qua weapons. Enorm veel builds. En juist wat meer PvE focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:32
Westland1940 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:26:
[...]

Precies, ik ben absoluut een pve speler. In New World is het letterlijk telkens de zelfde quests, en de main story line is ook flinter dun.

De eerste minuten in GW2 zijn verhaal technisch al veel leuker als New World, ben benieuwd wat dit gaat brengen.
Je snapt dat New world zoals de meeste MMO's pas begint als je max level hebt bereikt he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
@Alwayshappyz Heb er al een reshade over heen gegooid, gaat prima zo. Werd ook meteen opgevangen door een vriendelijke Guild, leuk begin zo.

@Ambition88 Geen idee. Ik heb 1,5 jaar ESO gespeeld, geen max level gehaald, en toch maanden genoten. Genoeg content > quests, craften, dungeons etc. Ik heb NW niet afgeschreven maar ik al gauw het idee dat ik echt telkens het zelfde aan het doen was. Dat was even tof maar nu heb ik het wel gezien. Verder zie ik genoeg potentie voor een goede MMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-03 15:27
Ik zou gewoon eens FFXIV proberen. Tot level 60 gratis dus het kost je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Heb de eerste uurtjes al in GW2, positief verrast. Ook de community is insane vriendelijk en behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ambition88 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:20:
[...]

Je snapt dat New world zoals de meeste MMO's pas begint als je max level hebt bereikt he? :+
Maar ze kunnen het in de tussentijd wel dragelijk maken :D In FF is het soms ook echt lopen van de ene persoon naar de andere om alleen wat gelul aan te horen (of lezen, dat is ook zo vaag :X). Laat mij dan maar net als in WoW de zoveelste 20 mobs dood maken. Voordeel is dat je ook nog wat gevoel voor je skills krijgt.

Hoewel ik FF best een goede WoW vervanger vind is het questen in de main story line echt om te janken (1-51, verder ben ik nog niet :+).

Default blanke hetero

Pagina: 1