Ik heb een mechanisch ventilatiesysteem in mijn appartement, met roosters boven de ramen. 2 jaar geleden heb ik het systeem schoon laten maken en in laten regelen (de afvoer punten). Beste man gaf toen aan dat de ventilatiebox aan vervanging toe was. In plaats van het door hun te laten doen voor 385 euro heb ik het binnenwerk los, gereviseerd, gekocht en geplaatst. Fluitje van een cent en scheelde me veel geld. Verder heb ik geen veranderingen aangebracht.
Alleen niemand heeft mij uit kunnen leggen wat nou de goede standaard stand van de ventilatieschakelaar is. Ik lees daar meerdere verhalen over. Ik heb er een met 3 standen. Hij staat altijd op stand 1 maar naar het schijnt is stand 2 de "standaard" voor thuis zijn? Helemaal met het moderne thuiswerken is het voor mij van belang dat de lucht goed is. Maar stook ik mijzelf op stand 2 in de winter niet helemaal arm?
Kan iemand het definitieve antwoord geven?
Alleen niemand heeft mij uit kunnen leggen wat nou de goede standaard stand van de ventilatieschakelaar is. Ik lees daar meerdere verhalen over. Ik heb er een met 3 standen. Hij staat altijd op stand 1 maar naar het schijnt is stand 2 de "standaard" voor thuis zijn? Helemaal met het moderne thuiswerken is het voor mij van belang dat de lucht goed is. Maar stook ik mijzelf op stand 2 in de winter niet helemaal arm?
Kan iemand het definitieve antwoord geven?