tip om bij handelen usernames in omschrijving te plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:06
Hi,

Sinds een redelijke tijd plaats ik bij het handelen op Marktplaats en V&A mijn username en de username van de tegenpartij in de omschrijving. Voorbeeldje: als ik een Thinkpad T480 koop zet ik in de omschrijving "T480 verkocht aan fl1mpie door $verkoper".

Dit lijkt mij redelijk waterdicht (behalve als iemand nooit zijn transacties checkt) tegen driehoeksfraude dus zou het niet handig zijn als Tweakers dit aanbeveelt in het "veilig handelen" topic?

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:02
Mwoah, je krijgt het nooit waterdicht denk ik. Wat ik zelf vaak doe is de (eventuele) postcode vermelden in de omschrijving, dan vang je smoesjes als "partnernaam, vriend, tweede naam, bijnaam" al een klein beetje af voor driehoeksoplichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zet meestal '<product> tweakers <username verkoper> <username koper>' in de omschrijving.

[ Voor 5% gewijzigd door spone op 28-08-2021 19:15 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Er is een stukje toegevoegd in het topic over veilig handelen in V&A.

Zie Over: (Veilig) tweedehands handelen en Over: (Veilig) tweedehands handelen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techmode
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-09 02:52
spone schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:15:
Ik zet meestal '<product> tweakers <username verkoper> <username koper>' in de omschrijving.
Zo goed mogelijk beschrijving meegeven doe ik nu al jaren. Als ik het verstuur aan de oplichter en geld krijg van slachtoffer, ben ik min of meer verplicht om het geld terug te storten. Aangezien er aangifte tegen mij kan worden gedaan. Helaas moet ik dan zelf achter de oplichter aan, waar ik het product naar toe heb gestuurd.

Maar nogmaals je kan het niet altijd voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dagion schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:16:
Mwoah, je krijgt het nooit waterdicht denk ik.
Klopt. Maar als platform kun je wel bijdragen aan het zo veilig mogelijk handelen tussen gebruikers. Als dit is door bij ergens waar het er toe doet te adviseren om bepaalde zaken op te nemen in je handeling dan is dat alleen maar welkom. Niks doen is ook zowat. (zelfs Marktplaats heeft daar z'n eigen pagina's voor: https://www.marktplaats.nl/i/help/veilig-en-succesvol/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Waterdicht krijg je het inderdaad nooit, maar als het ook maar één geval van oplichting voorkomt dan is het al de moeite waard.

200 fish found!

Pagina: 1