Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 13:46
bulle bas schreef op woensdag 1 september 2021 @ 01:22:
[...]

Waarom niet in een keer een groot bedrag?
Gemiddeld kan je uit een ETF zo'n 10% per jaar halen. Iedere maand dat je spaart om straks dat grote bedrag te storten loop je gemiddeld 0.83% rendement mis.

Ook kan je met een groot bedrag mistimen door net op een piek te investeren, als je dit over een langere periode spreid heb je dat niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Wolfos op 01-09-2021 18:55 ]

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:06

macnerd

No Apples please :-)

bulle bas schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:44:
[...]

Wat is de relatie tussen p2pfinance en neofinance? Ik krijg hier een heel slecht gevoel bij.
NeoFinance AB is een bedrijf met een platform voor P2P-leningen, en is compleet gereguleerd door de centrale bank van Litouwen. Er zijn genoeg andere bedrijven in P2P-financiering, maar niet alle zijn juridisch goed opgezet, Bij een aantal loop je risico dat je naar je geld kunt fluiten als het betreffende bedrijf failliet mocht gaan. Mocht NeoFinance failliet gaan, dan is het geld wat je uitgeleend hebt juridisch nog van jou. Het contract is namelijk rechtstreeks tussen jou en leningnemer. En de wetgeving in Litouwen is gunstig voor de uitlenende partij in geval van achterblijvende betalingen.

De website p2pfinance.nl is niet van NeoFinance AB, maar een informatieve site van Tom Lassing van Beursbox (http://beursbox.nl). Dit is een Nederlandse internetondernemer die naast enkele aandelenservices ook veel werkt met referrals voor dingen waarover hij schrijft. Hij is er zelf groot fan van en schrijft er regelmatig over in zijn (gratis) Beursbox-nieuwsbrief. Hij schrijft o.a. over zijn ervaringen (positief en negatief) en opgedane kennis zet hij op zijn website p2pfinance.nl.

Mocht je je aanmelden via zijn site dan krijgt hij een kleine kickback, maar de informatie is gratis beschikbaar (geldt trouwens voor veel van zijn sites). Je vindt op zijn site ook zijn eigen visie over veilig investeren via NeoFinance, tips m.b.t. belasting en andere zaken.

Ik lees zijn (gratis) nieuwsbrieven nu al zo'n 15 jaar, en hij schrijft eigenlijk over alles wat hem interesseert. O.a. over beursgerelateerde zaken, economie, oorsprong van geld, duurzame energie, gezonde voeding, permacultuur, goud/zilver/uranium, politiek, maar ook zaken in de privé-sfeer. Vaak staan er ook berichten in van anderen. Hij heeft een eigen kanaal op YouTube, regelt webinars en is regelmatig gastheer van bijeenkomsten in zijn bedrijfsruimte aan huis. Zijn foto en adres staan gewoon op zijn sites, er wordt geen geheim gemaakt van referral links, en zijn bedrijf is gewoon ingeschreven bij de KvK. Gewoon legitiem dus..

MacNerd

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:12
macnerd schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:45:
Investeren in vastgoed, maar dan door geld uit te lenen met onderpand: https://matchingcapital.com.
Samen met anderen financier je een object en hebt bij wanbetaling het recht van hypotheek. Rente ongeveer 6 a 7% per jaar. Looptijden zijn vaak kort (enkele jaren) en iedere maand ontvang je rente en aflossing (annuïtair). Dit is geschikt voor grotere bedragen. Ik doe dit zelf niet overigens.

Investeren in leningen aan consumenten in Litouwen: https://neofinance.com. Rente ligt daar een stuk hoger, 7% is veilig te halen, hoger is ook mogelijk. Nieuwe aanvragen worden uitgebreid gescreend en krijgen een rating (A+, A, B, C, C-). Verder zie je heel veel info over de huurder (inkomen, gezinssituatie, bezittingen etc).Neofinance handelt onder toezicht van de centrale bank, en leningen zijn altijd tussen jou en de leningnemer (Neofinance is uitsluitend facilitator - je leent dus niet aan Neofinance die het vervolgens weer uitleent aan leningnemer). Ook de wetgeving in Litouwen is gunstig voor de uitlener. Je kunt zelf kiezen aan wie je uitleent en dat doe je over het algemeen met enkele tientjes. Zo beperk je het risico.
Ik zit zelf op ongeveer 10% zonder herinvesteren. Maandelijkse betaling van aflossing en rente. Voor een informatieve website over Neofinance zie https://p2pfinance.nl (niet van mij).
Over het algemeen is een hogere rente ook een reflectie van meer risico. Zeker als je aan enkele/individuele partijen uitleent.

Leuk dat je niet uitleent aan neofinance, maar mag je dus zelf voor enkele tientjes achter de inning aangaan bij wanbetaling?

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:12
macnerd schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:45:
Investeren in vastgoed, maar dan door geld uit te lenen met onderpand: https://matchingcapital.com.
Samen met anderen financier je een object en hebt bij wanbetaling het recht van hypotheek. Rente ongeveer 6 a 7% per jaar. Looptijden zijn vaak kort (enkele jaren) en iedere maand ontvang je rente en aflossing (annuïtair). Dit is geschikt voor grotere bedragen. Ik doe dit zelf niet overigens.

Investeren in leningen aan consumenten in Litouwen: https://neofinance.com. Rente ligt daar een stuk hoger, 7% is veilig te halen, hoger is ook mogelijk. Nieuwe aanvragen worden uitgebreid gescreend en krijgen een rating (A+, A, B, C, C-). Verder zie je heel veel info over de huurder (inkomen, gezinssituatie, bezittingen etc).Neofinance handelt onder toezicht van de centrale bank, en leningen zijn altijd tussen jou en de leningnemer (Neofinance is uitsluitend facilitator - je leent dus niet aan Neofinance die het vervolgens weer uitleent aan leningnemer). Ook de wetgeving in Litouwen is gunstig voor de uitlener. Je kunt zelf kiezen aan wie je uitleent en dat doe je over het algemeen met enkele tientjes. Zo beperk je het risico.
Ik zit zelf op ongeveer 10% zonder herinvesteren. Maandelijkse betaling van aflossing en rente. Voor een informatieve website over Neofinance zie https://p2pfinance.nl (niet van mij).
Over het algemeen is een hogere rente ook een reflectie van meer risico. Zeker als je aan enkele/individuele partijen uitleent.

Leuk dat je niet uitleent aan neofinance, maar mag je dus zelf voor enkele tientjes achter de inning aangaan bij wanbetalin?

En onder toezicht van de center bank zegt alleen dat ze de locale regels opvolgen. Niks over veilig beleggen

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:06

macnerd

No Apples please :-)

Batavia schreef op donderdag 2 september 2021 @ 00:21:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar bij MatchingCapital heb je dus wel de zekerheden die normaal bij de bank liggen (o.a. recht van hypotheek). Vaak wordt ook niet het gehele bedrag gefinancierd, terwijl je dus wel (samen met de andere leningverstrekkers) het recht van hypotheek hebt over het gehele object.
Ik heb geen idee waarom de rente hier relatief zo hoog is, dat zou je ze kunnen vragen. Zelf heb ik geen geld geïnvesteerd via dit platform (ik zit vooral in aandelen).
Batavia schreef op donderdag 2 september 2021 @ 00:21:
[...]
Leuk dat je niet uitleent aan neofinance, maar mag je dus zelf voor enkele tientjes achter de inning aangaan bij wanbetaling?
Nee, dat regelt NeoFinance voor je. Mocht NeoFinance failliet gaan, dan weet ik niet hoe het geregeld is. Wellicht kun je dat vinden op p2pfinance.nl van Tom Lassing
Batavia schreef op donderdag 2 september 2021 @ 00:22:
[...]

En onder toezicht van de center bank zegt alleen dat ze de locale regels opvolgen. Niks over veilig beleggen
Klopt, maar dat kun je van de reguliere Nederlandse grootbanken ook zeggen. 100% zekerheid bestaat niet. Bij zowel MatchingCapital als NeoFinance is er veel te vinden hoe het geregld is.

Maare, don't shoot the messenger :) Ik ken beide uit de nieuwsbrief van Beursbox en heb ervaring met NeoFinance.

[ Voor 41% gewijzigd door macnerd op 02-09-2021 01:02 ]

MacNerd

Pagina: 1 2 Laatste