Toon posts:

Ongebruikte dakdoorvoer verwijderen: wat moet er gebeuren?

Pagina: 1
Acties:

• sebmar
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 04-10 15:44
Hoi allemaal,

ik zit er aan te denken om een bestaande, ongebruikte doorvoer in mijn pannendak te verwijderen. Aan de binnenzijde zit er niets op en ik denk dat hij ooit geplaatst is om een condensdroger o.i.d. op aan te sluiten. Onze ventilatiebox voert in ieder geval ergens anders op af.
Is het gewoon een kwestie van de doorvoer losmaken en het ontstane gat afdekken met een nieuwe pan, of dient er meer te gebeuren? e.e.a. is nu niet erg toegankelijk, en de binnenzijde is nu netjes afgewerkt dus wil er niet rucksichtlos aan rommelen.
Het huis is van '98 en bedekt met RBB sneldekkers.

• ChillPascal
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14:02

ChillPascal

In the end...

Je kunt de rechtopstaande pijp ook vervangen door een ventilatiepan. Dan kan de dakdoorvoer ooit nog weer eens een functie vervullen mocht die wens ontstaan.

Ik heb onlangs de onderstaande ventilatiepan gebruikt ónder de zonnepanelen. Dit zit achter de mechanische ventilatie van de badkamer.

• sebmar
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 04-10 15:44
No Hands schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:38:
Pijp weghalen, stukje rond hout zagen wat in het gat in het dakbeschot past, panlatje vastzetten, pan erop en klaar. Eventueel nog een stukje dampopen waterdichte folie maar dat is afhankelijk van wat er verder op het dak zit en of je dat hebt liggen :)
Als er panelen komen is een boortje van 8mm groot genoeg om een gaatje te maken, dat hoeft geen 110rond te zijn.
Eerder vandaag een pan weggehaald en er is folie onder de tengellatten gespannen. De folie veert nogal dus er zit niet direct houten plaatwerk onder.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee