Furion2000 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:48:
Als ik iemand in een gesprek op een persoonlijke belofte wijs en hij doet dit niet dan is dat voor mij ook een showstopper, voor iedereen mag ik hopen. En correct je moet je niks van mij aantrekken als je dat allemaal hebt gedaan en van jezelf kun zeggen dat je echt alles gewoon hebt laten zien en gecommuniceerd hebt. Zoals je het omschreef las ik 0 initiatief vanuit jezelf.
Toen ik in 2015 begon verwachtte ik wel meer begeleiding omdat ik toen echt net begon, dan toen ik in 2019 bij de vorige werkgever begon. Ook destijds meermaals erop gewezen, maar kwam nooit echt iets uit, door de jaren heen uiteindelijk natuurlijk wel steeds mondiger daarin geworden en natuurlijk heb ik wel eea aan dingen gedaan en dergelijken. Door de ervaringen van de andere bedrijven merkte ik hoe eea in de steel stak, natuurlijk ga je dat dan ook doen. Dus nee, ik heb echt niet stil gezeten, echt wel mijn best gedaan. Op de feedback kwam ook vaak gewoon een positief antwoord. Toen ik in 2020 hoorde bij de laatste werkgever waar ik zat, dat men vond dat ik niet goed genoeg was, kwam dat ook best als donderslag bij heldere hemel. Nog geen twee weken later hoorde ik vervolgens dat men al besloten had om mijn contract niet te verlengen...
Ik zie alleen al wel dat je redeneert vanuit het resultaten gesprek. Het is eigenlijk al allemaal 'niet' gebeurd volgens management, ze hebben het beeld al gevormd, ze zijn eigenlijk al klaar met je?
Bedrijf in kwestie is een zelfsturend bedrijf; management is er dus niet, de teams doen alles zelf. Dat kan zeker goed werken en veel voordeel bieden, maar qua persoonlijke groei werkte het mij dus vooral tegen.
Waar ik vooral op doel is dat het vooraf duidelijk is wat er gedaan en laten zien moet worden om als goede medewerker gezien te worden en dan vooral doelend op het eerste gesprek waar de doelstellingen etc. besproken worden. Proactief vs reactief.
Dat was dus niet het geval. Elk teamgenoot heeft zijn/haar eigen beeld bij wat een goede webdeveloper is, die teamgenoten zeiden dus gezamelijk dat ik niet goed genoeg was, gezamelijk zeiden ze dat het aangeven waar dat precies door kwam lastig was en dat ik zelf maar met dingen moest komen... Uiteindelijk werd het een cirkel waar ik gewoonweg niet uit kwam, maar ook niet uit kon breken. Uiteindelijk dus de rest van mijn contract uitgezeten, omdat bepaalde werkzaamheden die ik deed, wel goed waren en die mocht blijven doen tot het einde van mijn contract of als ik eerder weg wilde en een andere baan had.
- Als ze je niet kunnen vertellen welke hardskills ze graag zien bij een echte developer, kun je hier later op terugkomen als je deze informatie hebt vergaard bij je collega's. Direct kudo's voor initiatief.
Dat heb ik dus gedaan destijds, zie hierboven.
Maar ik werk nu gelukkig elders en is dit zwaar offtopic mbt de vraag van de TS, ik wilde de TS alleen aangeven dat je als je een carrière switch maakt, naast goed moet kunnen onderbouwen waarom je zo'n switch maakt, wel een heleboel in je mars moet hebben om het te laten slagen, waarvan ik hoop dat het hem wel lukt.
[
Voor 3% gewijzigd door
CH4OS op 26-08-2021 10:59
]