Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 19:40
Vanmiddag is mijn Sony MDR-1A helaas overleden ;w, dus op zoek naar een nieuwe koptelefoon. Normaal gesproken ga ik dan altijd naar de MediaMarkt, maar nu kwam ik dit topic tegen en nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Kunnen jullie mij opweg helpen:
  • Gebruik voornamelijk voor het kijken van films en series via laptop / tablet / smartphone.
  • Over-ear
  • Voorkeur voor gesloten.
  • Voorkeur voor bedraad. (Bluetooth mag wel, maar het moet niet in de weg zitten, ik moet m gewoon in kunnen prikken en dan moet het werken dus niet eerst opladen oid.)
  • Budget heb ik eigenlijk niet, je kan het zo gek maken als je zelf wil zag ik al, laten we zeggen 3-400 euro.
  • Ik heb nog nooit een Sennheiser gepast die lekker zat, ik weet niet of dat tegenwoordig anders is maar alle modellen die ik in het verleden op heb gehad lijken nogal te klemmen
  • Geen overdreven bas
Zoals gevraagd, enkele modellen die ik overweeg:Ik zag in dit topic regelmatig DAC/AMPs voorbij komen. Dat lijkt me zeker gezien de apparaten waarop ik de koptelefoon gebruik een goede investering.

Zijn er verder winkels waar je kan luisteren, behalve Hifi Klubben? (De topicstart noemt er wel een paar maar die zijn er inmiddels niet meer.

[ Voor 217% gewijzigd door Erkel op 24-08-2021 00:28 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Erkel Afgesplitst van Het grote Headphones topic omdat het persoonlijk aankoopadvies betreft.

Graag de openingspost aanvullen met enkele opties die je overweegt. Bomen en bos is natuurlijk te kort door de bocht. En alleen een wensenlijstje posten is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
S1NN3D schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:35:
@Erkel Afgesplitst van Het grote Headphones topic omdat het persoonlijk aankoopadvies betreft.

Graag de openingspost aanvullen met enkele opties die je overweegt. Bomen en bos is natuurlijk te kort door de bocht. En alleen een wensenlijstje posten is niet de bedoeling.
Dank, ik heb een aantal opties toegevoegd, maar ik kom zelf niet verder dan the usual suspects, die vaker worden aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:12
Ik gebruik een Beyerdynamic MMX 300 (gen 2) als headset. Als ik de reviews mag geloven is dit eigenlijk een DT770 met een mic eraan.
Tot nu toe ben ik er super tevreden over.
Groot draagcomfort, zelfs bij hogere temperaturen niet te warm of zweterig. Dat laatste heeft vast te maken met de stoffen bekleding i.p.v. (nep)leer.
Geluidskwaliteit is goed. Eerder neutraal dan warm en zeker niet teveel bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

wiemelen schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:15:
Ik gebruik een Beyerdynamic MMX 300 (gen 2) als headset. Als ik de reviews mag geloven is dit eigenlijk een DT770 met een mic eraan.
Tot nu toe ben ik er super tevreden over.
Groot draagcomfort, zelfs bij hogere temperaturen niet te warm of zweterig. Dat laatste heeft vast te maken met de stoffen bekleding i.p.v. (nep)leer.
Geluidskwaliteit is goed. Eerder neutraal dan warm en zeker niet teveel bas.
Klopt. Heb ik ook, zeer tevreden over. Maar TS zei niet dat 'ie op zoek was naar een mic volgens mij. In dat geval raad ik de DT770Pro aan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik heb zowel de wh1000xm3, xm4 en dt770 pro 80.
De beyer klinkt het best. Nadat ik de xm3 had gehaald de beyer praktisch niet meer opgehad.

Draagcomfort van de beyer valt tegen voor lange sessies (>1,5 uur) door de hoge clamping force. Ondanks dat de velours earcups geweldig zijn. Ding is ook gebouwd als een tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:12
eL_Jay schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:49:
Draagcomfort van de beyer valt tegen voor lange sessies (>1,5 uur) door de hoge clamping force. Ondanks dat de velours earcups geweldig zijn. Ding is ook gebouwd als een tank.
Ik lees wel meer reviews waar mensen minder tevreden zijn over de clamping force van de beyer. Ding zit wel stevig op mijn hoofd, maar ik ervaar het persoonlijk niet als hinderlijk. Bijkomend voordeel van mijn Beyer is dat de passieve noise cancelling zo goed is dat ik geen nood heb aan nog extra actieve noise cancelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
eL_Jay schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:49:
Ik heb zowel de wh1000xm3, xm4 en dt770 pro 80.
De beyer klinkt het best. Nadat ik de xm3 had gehaald de beyer praktisch niet meer opgehad.

Thanks, nu begin ik weer te twijfelen :+.

Wat betreft de xm3 en xm4 dat zijn allebei koptelefoons waar een groot gedeelte van de prijs in ANC zit volgens mij ik. Dat vind ik wel zonde als ik het niet gebruik.

Ik kwam ook deze nog tegen, als ik de reviews mag geloven is die ook wel prima?

https://www.wifimedia.eu/...ml?id=57880325&quantity=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

wiemelen schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:09:
[...]

Ik lees wel meer reviews waar mensen minder tevreden zijn over de clamping force van de beyer. Ding zit wel stevig op mijn hoofd, maar ik ervaar het persoonlijk niet als hinderlijk. Bijkomend voordeel van mijn Beyer is dat de passieve noise cancelling zo goed is dat ik geen nood heb aan nog extra actieve noise cancelling.
De DT770PRO is, zoals je uit de naam haalt, een professioneel bedoeld ding. Die zitten wat strakker zodat ze niet van je hoofd afdonderen als je beweegt terwijl je werkt. Als je dat niet fijn vindt is dat op te lossen door de hoofdband iets rechter te buigen; dat is gewoon een stuk staal.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Heel iets anders misschien :) Een openback als de omgeving het toelaat.

Philips Fidelio X2HR

https://www.amazon.nl/-/e...2hr&qid=1629878081&sr=8-2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 21:12
Persoonlijk vind ik de clamping Force van de Beyerdynamic zeker niet overdreven. De mijne is zelfs ondermaats, waardoor hij te los zit.
Maar ik vind de clamp van een Sennheiser/Drop HD6XX dan weer ideaal. Dat is dus een zeer persoonlijke parameter.
Objectief gezien lijkt me de AH-D5200 de beste keuze.
Subjectief gezien vind ik de DT770 erg tegenvallen in de middentonen. Objectieve data laat ook we zoiets uitschijnen... Naast nog redelijk wat andere problemen in de frequentiecurve.
Een AKG K371 kan ook een goeie zijn. Die laat wel redelijk wat bas optekenen maar klinkt ondanks dat toch aardig in balans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Laatst online: 16:47
Let er wel op dat bij bijvoorbeeld de DT770 in 3 versies komt, en de 250ohm versie niet geschikt is veel telefoons en simpele laptop audiokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Nohead schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:55:
Heel iets anders misschien :) Een openback als de omgeving het toelaat.

Philips Fidelio X2HR

https://www.amazon.nl/-/e...2hr&qid=1629878081&sr=8-2
Ik wil liever geen open headset, ik kijk meestal op de bank beneden, en dan hoor ik wat mijn vrouw kijkt op de tv (en ik hoor mijn vrouw dan ook teveel :+).
RikHouben schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:02:
Persoonlijk vind ik de clamping Force van de Beyerdynamic zeker niet overdreven. De mijne is zelfs ondermaats, waardoor hij te los zit.
Maar ik vind de clamp van een Sennheiser/Drop HD6XX dan weer ideaal. Dat is dus een zeer persoonlijke parameter.
Objectief gezien lijkt me de AH-D5200 de beste keuze.
Subjectief gezien vind ik de DT770 erg tegenvallen in de middentonen. Objectieve data laat ook we zoiets uitschijnen... Naast nog redelijk wat andere problemen in de frequentiecurve.
Een AKG K371 kan ook een goeie zijn. Die laat wel redelijk wat bas optekenen maar klinkt ondanks dat toch aardig in balans.
Ik moet zeggen dat ik de Denon (en de Meze 99 classics) wel veel mooier vind dan de andere opties. Of ik echt het verschil hoor ten opzichte van de goedkopere modellen is dan weer iets anders.
markisoke schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:07:
Let er wel op dat bij bijvoorbeeld de DT770 in 3 versies komt, en de 250ohm versie niet geschikt is veel telefoons en simpele laptop audiokaarten.
Zitten er nog voordelen aan een hogere impedantie? Werkt 80ohm wel op een laptop / mobiele devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Laatst online: 16:47
Erkel schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:31:
[...]

Zitten er nog voordelen aan een hogere impedantie? Werkt 80ohm wel op een laptop / mobiele devices?
Dat gaat een beetje boven mijn pet, BD raad zelf de 32ohm variant aan voor mobile devices, maar ik lees op het internet verhalen dat 80ohm zou kunnen werken, maar dat is net wat je ervan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 21:12
Het ligt niet enkel aan de impedantie maar ook aan de efficiëntie.
Ik heb een 13ohm headphone die je met een telefoon niet aangestuurd krijgt.
Het probleem met hoge impedantie is dat een mobiel apparaat niet de nodige spanning heeft om er genoeg vermogen in te krijgen. Een desktop versterker kan dat doorgaans wel.
Een lagere impedantie is voor mobiele apparaten dus handiger. Maar als de efficiëntie erg laag is moet de spanning toch nog te hoog worden om tot acceptabele geluidsniveaus te geraken.
Voor de DT770 denk ik dat een 80Ohm of 32Ohm wel moeten werken met een mobiel apparaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erkel
Update van mijn kant. Via een collega de DT770 kunnen testen, en op zich prima geluid, maar echt omver geblazen werd ik ook niet.

Toen is voor mij de keuze gevallen op de Meze 99 Classic. Deze is donderdag binnen gekomen, hoewel het geluid prima was zaten er ook twee hele grote nadelen aan. Ten eerste klinkt het metalen frame enorm door in de oorschelpen. Ik had dit wel online gelezen, maar had niet verwacht dat het zo erg was. Het tweede probleem is (misschien omdat ik een bril draag?) dat de bovenkant van mijn oren de binnenkant van de koptelefoon raakt, op zo een manier dat na een uur pijnlijk werd.

Dus deze geretourneerd en de Denon AH-D5200 besteld bij HifiKlubben, en hier ben ik gelijk verliefd op. Ze zijn wel wat zwaarder maar zit super comfortabel, en het geluid is... bijna niet te omschrijven, zo goed!

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Pagina: 1