Ik zoek al jaren een?
"goedkope" video kaart om HD videobestanden te converteren zoals van X264 naar X265. Ik had 4 jaar geleden mijn zinnen gezet op een GTX1060 videokaart die ik toen net even te duur vond. In tegenstelling tot de standaard trend dat hardware steeds goedkoper wordt, zijn deze videokaarten in prijs geëxplodeerd, 4 jaar oude GTX1060 kaarten zie ik tweedehands weg gaan voor honderden euro's
Nu doe ik dit omzetten via de CPU maar dit kost vele uren tot etmalen
.
Ik begrijp er nix van deze absurde prijzen, als iemand die kan verklaren graag, zal wel iets met beschikbaarheid te maken hebben. Ik heb nu een GTX660-Ti kaart, die voor mijn gamebehoefte ruimschoots voldoende is, maar klaarblijkelijk niet in staat is voor Video decoding\encoding. Ik hoor graag of ik het mis heb.
Daar ik dus geen gaming behoefte heb is er misschien een betere oplossing dan de GTX1060
Wat is je budget?
max 150 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee hoor, AMD of Nvidia gaat om de snelheid van encoden\decoden
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een inmiddels ouder systeem dat ruimschoots voldoet aan mijn behoefte
Processor: Intel Core i7-3770 CPU @ 3.40GHz
RAM: 16GB
SSD opslag
.
"goedkope" video kaart om HD videobestanden te converteren zoals van X264 naar X265. Ik had 4 jaar geleden mijn zinnen gezet op een GTX1060 videokaart die ik toen net even te duur vond. In tegenstelling tot de standaard trend dat hardware steeds goedkoper wordt, zijn deze videokaarten in prijs geëxplodeerd, 4 jaar oude GTX1060 kaarten zie ik tweedehands weg gaan voor honderden euro's
Nu doe ik dit omzetten via de CPU maar dit kost vele uren tot etmalen
Ik begrijp er nix van deze absurde prijzen, als iemand die kan verklaren graag, zal wel iets met beschikbaarheid te maken hebben. Ik heb nu een GTX660-Ti kaart, die voor mijn gamebehoefte ruimschoots voldoende is, maar klaarblijkelijk niet in staat is voor Video decoding\encoding. Ik hoor graag of ik het mis heb.
Daar ik dus geen gaming behoefte heb is er misschien een betere oplossing dan de GTX1060
Wat is je budget?
max 150 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee hoor, AMD of Nvidia gaat om de snelheid van encoden\decoden
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een inmiddels ouder systeem dat ruimschoots voldoet aan mijn behoefte
Processor: Intel Core i7-3770 CPU @ 3.40GHz
RAM: 16GB
SSD opslag
.