NFC tag kopieren milieu pas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-06 14:16
Ik heb een milieupas met NFC van de gemeente om Gfe afval af te voeren.
Is het mogelijk om de ID van de pas te kopieren naar een NFC sleutelhanger tag ?

Op de pas staat wel een nummer vermeld, maar als ik de pas uitleest met mijn Lenovo laptop NFC reader, dan vind ik deze informatie niet terug met de tool NFC Tools. Moet ik misschien een volwaardige NGC reader aan schaffen om alles te kunnen ?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Softwareontwikkeling >> Modding, Mechanica & Elektronica

Verder ben ik niet héél erg thuis in de materie, maar ik vind dit wel aan schurken tegen Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik. Ik laat dat verder over aan de MME mods.

[ Voor 59% gewijzigd door RobIII op 21-08-2021 15:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Het ligt er maar net aan welk systeem ze gebruiken.
Maar veelal kan het niet of mag het zelfs volgens de voorwaarden niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een tijdje terug is er hierover al een topic geweest.
Avalex kaart

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-06 00:20
Wat voor kaart is het, wat geeft NFC TagInfo aan? Als er geen (versleutelde) data op de kaart staat dan gebruiken ze mogelijk alleen het UID. Je maakt een extra kaart aan met hetzelfde UID, vervolgens test je of dat werkt. Een poosje terug gingen sommige ondergrondse containers open met iedere willekeurige kaart link.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 16:04
Ik ben er een tijdje terug ook mee bezig geweest:
NFC tags 7-byte uid's klonen.
...als het een pas is met 7-byte UID, dan kan het wat lastiger worden. Heb uiteindelijk wel wat keyfobs besteld die - volgens de AliExpress omschrijving - een 7-byte writeable UID zouden moeten hebben, maar er verder geen tijd meer aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-06 14:16
Ik kan met de laptop het UID nummer van de pas achterhalen, maar ik las ergens dat de UID read only is, dus je kunt op de NFC tag geen andere UID gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

bruinsmm schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:29:
Ik kan met de laptop het UID nummer van de pas achterhalen, maar ik las ergens dat de UID read only is, dus je kunt op de NFC tag geen andere UID gebruiken.
Er zijn diverse kaarten bij Ome AliExpress te koop met programmeerbaar UID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
sebastius schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:56:
[...]

Er zijn diverse kaarten bij Ome AliExpress te koop met programmeerbaar UID.
En die werken perfect.

Familielid woont in een appartement waar je de sleutel voor hal en voordeur in een paar seconden kopieert met een smartphone :X

Tegelijk rekent het verantwoordelijke bedrijf tientallen euro's voor een vervangende of extra sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
bruinsmm schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:21:Op de pas staat wel een nummer vermeld, maar als ik de pas uitleest met mijn Lenovo laptop NFC reader, dan vind ik deze informatie niet terug met de tool NFC Tools.
Omdat het nummer wat je aan de buitenkant ziet alleen maar is voor de administratie, zo kan men een pasnummer aan een adres of gebruiker koppelen. Dat achter de schermen de NFC een heel ander UID heeft is een technisch verhaal, veel te lastig om te verwerken in de administratie.
Pagina: 1