NFC tags 7-byte uid's klonen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:56
Ik wil een NFC pas clonen naar sleutelhangerformaat. NFC-writer die ik heb is een ACR122U. Software die ik vooralsnog wil gebruiken: nfc-mfclassic.

Echter, ik ben een beetje de weg kwijt wat ik precies nodig heb qua 'lege' NFC tag.

Bron-tag: MiFare Classic CL2, met een 7-byte UID. Wat ik er over gelezen heb: ik wil vooral de UID clonen. Dus volgens mij zoek ik dan een:
- NFC tag, sleutelhangerformaat
- met 7-byte UID
- UID moet schrijfbaar zijn - ofwel, sector 0 moet schrijfbaar zijn.
- Compatibel met ACR122U
- MiFare classic? Of mag NTAG ook?

Nou probeer ik blanke NFC tags, sleutelhangerformaat, te vinden die aan bovenstaande lijst voldoet, maar dat valt niet mee. Tags met schrijfbare UID zijn er genoeg, maar bijvoorbeeld deze, kan ik niet zien of hij een 7-byte UID heeft.

Wel kan ik deze vinden, met een 7-byte schrijfbare UID, maar: niet in sleutelhanger formaat. Of deze, maar: lijkt gezien de advertentie meer een groothandel te zijn.

Zoek ik iets heel erg moeilijk vindbaars, of mis ik iets? Had al wel dit topic gevonden, maar ook daar niet de gezochte informatie in gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:25
Zolang sector 0 beschrijfbaar is kan je zowel een 4 bytes als een 7 bytes uid erop zetten.

Zie ook:
Afbeeldingslocatie: https://image.slidesharecdn.com/mifarecards-131027221211-phpapp02/95/mifare-cards-13-638.jpg?cb=1382911990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 09:59

donny007

Try the Nether!

Bron-tag: MiFare Classic CL2, met een 7-byte UID. Wat ik er over gelezen heb: ik wil vooral de UID clonen.
Dat is geheel afhankelijk van hoe de geheugenruimte van de tag wordt benut door de toepassing/applicatie....

Heb je al geprobeerd om alle geheugenblokken uit te lezen met een default key (bijv. 0x FF FF FF FF FF FF of 0x 00 00 00 00 00 00)? Wat is de response van de tag?

Wat is de toepassing van de tag?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
amauer schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:08:
Zolang sector 0 beschrijfbaar is kan je zowel een 4 bytes als een 7 bytes uid erop zetten.

Zie ook:
[Afbeelding]
@amauer, Hmm, klinkt logisch en Gemalto als bron is wel een sterk argument.
Ik baseerde mij op dit topic, waar het statement gemaakt werd "you can't change a card from 4 to 7 bytes" en "The uid changeable cards I have seen, is either 4 bytes or 7bytes. I never seen one that you can swap between different uid sizes.".
donny007 schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:43:
Heb je al geprobeerd om alle geheugenblokken uit te lezen met een default key (bijv. 0x FF FF FF FF FF FF of 0x 00 00 00 00 00 00)? Wat is de response van de tag?
@donny007, Zeker, ik heb met MFOC succesvol een dump van de bron-kaart kunnen maken. Resultaat helaas niet opgeslagen maar kan ik natuurlijk zo nog een keer doen. Echter, wat ik er van gelezen heb is de inhoud van de geheugenblokken niet relevant en gaat het puur om de UID.
Wat is de toepassing van de tag?
Een laadpas voor het laden van mijn elektrische auto. Die heb ik als creditcard-formaat, maar wil graag een sleutelhanger-versie - en de leasemaatschappij vraagt daar €3 per maand voor... wat ik nogal veel vind voor een eenmalig stukje plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
vanaalten schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:38:
@donny007, Zeker, ik heb met MFOC succesvol een dump van de bron-kaart kunnen maken. Resultaat helaas niet opgeslagen maar kan ik natuurlijk zo nog een keer doen. Echter, wat ik er van gelezen heb is de inhoud van de geheugenblokken niet relevant en gaat het puur om de UID.
[...]
Je mag mij anders wel via een pm de dump maken van sector 0 dan kan ik hem voor je testen op een uid writable kaart. Lees nu dat het een oplaadkaart is, mocht je het vertrouwen stuur je maar een pm ;) Ik heb sowieso geen elektrische auto haha.

[ Voor 10% gewijzigd door amauer op 30-12-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 09:59

donny007

Try the Nether!

vanaalten schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:38:
[...]

Een laadpas voor het laden van mijn elektrische auto. Die heb ik als creditcard-formaat, maar wil graag een sleutelhanger-versie - en de leasemaatschappij vraagt daar €3 per maand voor... wat ik nogal veel vind voor een eenmalig stukje plastic.
Zoals in: nieuws: ESET: laadpaalpasjes zijn eenvoudig te kopiëren door slechte beveiliging?

Dan is een tag met programmable UID/writeable block 0 inderdaad voldoende. In creditcardformaat zijn die goed te verkrijgen, in 'druppel' formaat zijn ze echter een stuk schaarser.

Met een hexeditor (zoals xxd) zie je overigens heel snel of er verder nog data in de dump staat.

Hier wat informatie van NXP over hoe de UID wordt opgeslagen/uitgelezen: https://www.nxp.com/docs/en/application-note/AN10927.pdf.

[ Voor 13% gewijzigd door donny007 op 30-12-2019 19:39 . Reden: Added NXP doc ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
Ik heb zelf goede ervaring met deze keyfob tags:
http://s.click.aliexpress.com/e/LLiQQvaC

Ik heb net even in de mifare classic tool app gekeken maar die kan op dit moment alleen een 4-byte uid schrijven dus ik kan niet voor je testen of een 7-byte uid ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
@donny007 , dank voor de application note! Leerzaam. Geeft mij wel meer de indruk dat de hardware van de card ook een 7-byte UID moet ondersteunen. :(

@amauer, ondertussen heb ik wel kans gezien van mijn 4-byte keyfobs de UID te wijzigen met nfc-mfsetuid. Maar ook nfc-mfsetuid doet enkel 4-byte UID. Heb nog wel de source aangepast en gecompileerd zodat 'ie de eerste 16-bytes van m'n laadpas zonder aanpassen naar sector 0 schreef, maar dat leverde een onbruikbare NFC-tag op (nfc-list herkende niets, mfoc kon er ook niets mee). Kon 'm wel weer herstellen naar een default 4-byte UID tag.

Als ik de application note van donny007 bekijk, dan is de response van een tag met 4-byte UID op een CL1-request gewoon direct de 4-byte UID + 1-byte checksum; bij een 7-byte UID in eerste instantie de CT-tag, 3-bytes van de UID en checksum. Dan moet een CL2-request gedaan worden om de overige UID-bytes te krijgen.

Kijk ik in de dumpfile van de laadpas, dan zijn de eerste 7 bytes van de sector 0 direct de 7-byte UID. Vandaar dat ik het idee heb dat de hardware van de card zelf ook de ondersteuning moet hebben voor 7-byte UID.

Overigens gebruik ik volgens mij dezelfde keyfob tags:
https://nl.aliexpress.com/item/32740480200.html
...maar lastig om te controleren of het echt aan de tags ligt, want nfc-mfclassic mist inderdaad ondersteuning voor 7-byte UID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Als het aan de software kant niet lukt kun je altijd dit nog proberen :D

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Zpottr schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:05:
Als het aan de software kant niet lukt kun je altijd dit nog proberen :D
:*) :X
Leuk gedacht, maar mijzelf kennende kan ik dan de volgende dag bellen voor een nieuwe pas. Ga ik liever niet aan beginnen.

Wel op, ik geloof Alibaba, een aanbieder gevonden van keyfobs met 7-byte beschrijfbare UID. Dat zou dus precies goed kunnen zijn, maar nog niet de kans gehad om er een bestelling te plaatsen. Is wel bedoeld voor bedrijven, niet particulieren; minimum afname 100 stuks (maar voor $0.08/stuk niet echt een probleem). Geen idee dus of ze moeilijk doen als een particulier wat wil afnemen.

Ook nog geen idee of software zoals nfc-mfclassic dan wel MFOC goed met een 7-byte UID om kunnen gaan - da's ook nog iets om uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:18
Hier zelfde verhaal. Ben ook opzoek naar 7bytes uid keyfobs.
Is het nog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42

SA007

Moderator Tweaking
Dat soort vragen kunnen prima via een DM, daar is geen topickick voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
@pliesie, ben er de laatste tijd niet meer mee verder gegaan - had even een ander projectje wat aandacht verdiende.
Wat ik nog op het oog heb zijn deze keyfobs. "UID: 4 BYTES/ 7 BYTES", "UID changeable" - dus dat klinkt wel goed. Minimaal 100 stuks, maar voor $0.08 is dat nog wel te overkomen.

Maar, ik vertrouw het niet zo. Als ik bijvoorbeeld kijk naar deze website, weliswaar credit card formaat ipv keyfob, maar €35 per kaart - dan vraag ik mij af of die keyfobs betrouwbaar zijn.

Daarom dus verder niets mee gedaan: het is mij niet zo duidelijk waar ik iets kan bestellen met een hoge kans op succes.

• DickAppel
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-07-2024
Beste vanaalten,

Het is al weer maanden geleden dat je een nfc card wilde klonen naar een keyfob met 7-byte uid.

Ik heb gisteren een acr122u nfc reader/writer aangeschaft om mijn laadpas naar een keyfob te klonen. Ik liep dus tegen dezelfde problemen aan die ik in deze topic vond.

Enfin, ben je al verder gekomen met de aanschaf van een 7-byte uid keyfob met een schrijfbare sector 0? Zo ja, waar is deze te bestellen en welke software heb je gebruikt om de laadpas te klonen?

Ik ben benieuwd.

Dick Appel

• vanaalten
@DickAppel , nee, dat ligt behoorlijk stil. Samenwonen, verhuizen en twee bonuskinderen erbij vreten de tijd op - plus, fulltime thuiswerken dus een laadpaal bezoeken doe ik nauwelijks meer.

Destijds wel bij Ali 7-byte keyfobs besteld, die het daadwerkelijk lijken te doen volgens wat readersoftware, maar programmeren is nog niet gelukt.

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:49
Ik heb een tijd geleden mijn 7 byte laadpas gekopieerd naar een keyfob met een proxmark kloon, wellicht heb je wat aan deze informatie: https://www2.computable.nl/pdf/laadpas.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Photubias
  • Laatst online: 26-04 10:29
Hallo:

Net getest en deze werkt voor 7-Byte Mifare Classic, de UID van een bestaande kaart kan gekopieerd worden met de Android MCT app.

https://nl.aliexpress.com/item/1005005246424366.html

Voor een keyfob versie, hoogstwaarschijnlijk werkt deze:
https://shop.mtoolstec.co...-uid-s50-1k-magic-key-fob

Groeten

[ Voor 23% gewijzigd door Photubias op 12-01-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Photubias
  • Laatst online: 26-04 10:29
Photubias schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:44:
Hallo:

Net getest en deze werkt voor 7-Byte Mifare Classic, de UID van een bestaande kaart kan gekopieerd worden met de Android MCT app.

https://nl.aliexpress.com/item/1005005246424366.html

Voor een keyfob versie, hoogstwaarschijnlijk werkt deze:

Groeten
I can confirm dat deze werkt:
Weliswaar proxmark nodig, die zegt dat deze Mifare Classic 1K CL2, met Magic capabilities Gen3 APDU zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brechtvhb
  • Laatst online: 26-04 10:00
Photubias schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:38:
[...]

I can confirm dat deze werkt:
Weliswaar proxmark nodig, die zegt dat deze Mifare Classic 1K CL2, met Magic capabilities Gen3 APDU zijn.
Heb dezelfde gekocht, zegt idd dat het "Mifare Classic 1K CL2" kaarten zijn maar het lukt me niet om er op te schrijven met
code:
1
hf mf gen3uid

Welke commando's gebruik jij om de UID op de kaart te schrijven?

• peter4209
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:45
Ik zit in hetzelfde schuitje als jullie: ik heb ook alleen een laadpas en geen druppel. Graag zou ik ook mijn pas kopiëren naar een druppel.

In alle berichten zie ik dat er specifieke hardware is om naar de rfid chips te schrijven. Maar ik vroeg me af: kan dat ook met een telefoon? Ik kan de chip van de pas lezen en heb al eens naar nfc-chips geschreven met mijn telefoon. Zou dat ook voor de laadpas werken? Hebben jullie daar ervaring mee?

Ben een beetje een noob op rfid gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peggman
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-05 11:57
peter4209 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:41:
Ik zit in hetzelfde schuitje als jullie: ik heb ook alleen een laadpas en geen druppel. Graag zou ik ook mijn pas kopiëren naar een druppel.

In alle berichten zie ik dat er specifieke hardware is om naar de rfid chips te schrijven. Maar ik vroeg me af: kan dat ook met een telefoon? Ik kan de chip van de pas lezen en heb al eens naar nfc-chips geschreven met mijn telefoon. Zou dat ook voor de laadpas werken? Hebben jullie daar ervaring mee?

Ben een beetje een noob op rfid gebied.
Hangt er vanaf wat voor tag het is. Mifare classic kan je met de android app mifare classic tool schrijven, maar als de keys niet in de default lijst staan moet je eerst de keys cracken met andere hardware.

Met andere tags is het vrijwel onmogelijk.

EDIT:
Als je het UID ook moet clonen kan dit met die app vrijwel zeker alleen voor 4 bit UID's met hele specifieke "magic tags".

[ Voor 7% gewijzigd door peggman op 29-09-2024 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter4209
Bedankt voor je reactie @peggman ! Alvast excuus voor mijn domme vragen, maar ik ben niet helemaal thuis in de verschillende typen chips.

Als ik mijn nieuwe laadpas scan met de app MCT dan krijg ik de volgende info:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sAXYGOLqGX8H3qmzE9u2hi4RbxY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aTEYfP0K1xnDtUdCpdESrAiy.png?f=fotoalbum_large

Nu lees ik bij jullie iets over Mifare 1K CL2 kaarten en 7 byte uid. Volgens mij heb ik iets anders, toch?

Als ik mijn huidige druppel scan, die dus komt te vervallen, is het uid wel 7 byte cl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30
Mijn ervaring met klonen van afvalpassen, 4 byte is eenvoudig te klonen met Android en speciale tags die je op Ali kan bestellen. 7 byte lukt (mij) niet met Android, daarvoor heb je een RDIF reader/writer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peggman
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-05 11:57
peter4209 schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:44:
Bedankt voor je reactie @peggman ! Alvast excuus voor mijn domme vragen, maar ik ben niet helemaal thuis in de verschillende typen chips.

Als ik mijn nieuwe laadpas scan met de app MCT dan krijg ik de volgende info:

[Afbeelding]

Nu lees ik bij jullie iets over Mifare 1K CL2 kaarten en 7 byte uid. Volgens mij heb ik iets anders, toch?

Als ik mijn huidige druppel scan, die dus komt te vervallen, is het uid wel 7 byte cl2
De tag in deze screenshot is te klonen met MCT en 4 byte UID mifare classic magic tags. Deze zijn bijvoorbeeld op AliExpress te kopen, ik weet niet precies welke precies met MCT werken. Probeer ook even een "read tag" uit te voeren om te kijken of er ook data op de data sectors staat, of dat ie alleen het UID gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-05 13:33
Als iemand in de buurt van Groningen woont mag die gerust een keer langs komen om te kijken of het lukt, ik heb zelf met succes mijn afvalpas en E-Flux kaart op een druppel gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter4209
Bedankt voor alle reacties!

Als ik de tag uitlees met MCT, dan gaat het volgens mij alleen om de UID. Alle andere sectoren bevatten alleen maar 0-en:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dL_8n2DCCJmfG70s6wKOa5MYEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4OrybpGGtmrx20OK5G1zphge.jpg?f=fotoalbum_large

Naast AliExpress zat ik ook op Bol.com: zou dit ook voldoen? Als ik het goed begrijp is de UID niet bij iedere chip aanpasbaar, toch?

Op Amazon zie ik deze. Dit zou moeten werken, denk ik?

Bij MToolsTec zie ik deze nog, is dat een betere keus?

Of zou deze ook kunnen? Is er nog een verschil tussen S50 en S50 gen3?

AliExpress zie ik nog zoiets...

Hebben jullie nog tips welke keyfob mogelijk het beste werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:00
Weeet iemand of er ook 7 bytes stickers zijn? ik kan alleen maar druppels vinden met magic tag gen2 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 15:54
NoFate schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:44:
Weeet iemand of er ook 7 bytes stickers zijn? ik kan alleen maar druppels vinden met magic tag gen2 ...
Ik kan ze ook niet vinden en de meeste websites hebben totaal geen vermelding van het aantal bytes.

Ik heb eens ergens gelezen dat iemand ze had gevonden maar dat ze vrij duur waren (20 a 30 euro per stuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Is het iemand al gelukt om daadwerkelijk een 7-byte Mifare Classic-laadpas te kopiëren naar een druppel? Ik heb inmiddels de ACR122U in bestelling staan. Ik heb begrepen dat block 0 beschrijfbaar moet zijn, maar het is mij nog niet gelukt een tag te vinden waarbij dit mogelijk is. Het merendeel wordt als writeable aangegeven, maar in de reviews blijkt vaak dat block 0 niet writable is, waardoor je niet verder komt dan 4 byte. Heeft iemand dit inmiddels succesvol gedaan? Zo ja, welke tags zijn geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Avvd schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:41:
Is het iemand al gelukt om daadwerkelijk een 7-byte Mifare Classic-laadpas te kopiëren naar een druppel? Ik heb inmiddels de ACR122U in bestelling staan. Ik heb begrepen dat block 0 beschrijfbaar moet zijn, maar het is mij nog niet gelukt een tag te vinden waarbij dit mogelijk is. Het merendeel wordt als writeable aangegeven, maar in de reviews blijkt vaak dat block 0 niet writable is, waardoor je niet verder komt dan 4 byte. Heeft iemand dit inmiddels succesvol gedaan? Zo ja, welke tags zijn geschikt?
Collega van mij heeft ook een 7byte laadpas, zijn tags zijn onderweg, dus weet het u binnenkort te zeggen

Ik heb zelf een 4 - byte laadpas, heb ik kunnen clonen met de mifare tool van Android, ik weet niet of deze tool ook werkt voor 7 bytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Avvd schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:41:
bekijk deze eens:

https://nl.aliexpress.com/i/4000830173982.html => 7 bytes variant

deze ben ik niet zeker van, maar zouden ook overschrijfbaar zijn...

https://nl.aliexpress.com/item/32508205203.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005006947898108.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ik heb nu zelf de fobs gekocht die zogezegd gen3 waren, tbc
Bij de collega die de stickers had ( welke weet ik niet) was het niet gelukt... Ik zal wel nog een reader moeten kopen, want denk niet dat je kan klonen met de MFC tool zonder speciale reader...

[ Voor 62% gewijzigd door NoFate op 21-02-2025 18:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoFate
Update: het is me gelukt om een 7byte tag te clonen:

fuel card was een 7byte1k (s50) card
gecloned naar een
7byte4k (s70) fob

via deze tool

https://shop.mtoolstec.com/pcsc-mifare-program

@r2504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Waar heb je de ACR122U reader (beetje verwarrende naam want daar schrijf je dus ook mee ?) gekocht en voor welke prijs ?

Heb je al 7 byte stickers gevonden... ik wil namelijk iets wat ik gewoon achteraan m'n GSM kan plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Op Ali gekocht, daar kan je ze vinden voor rond de 22€... Sticker niet gevonden, heb het getest op een fob...
Ik zal de fob straks eens open maken, dan zien we hoe groot de chip is, mogelijks is deze dun genoeg om aan de achterkant te plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hey @r2504
Het gaat !! De tag is zeer dun, koop er wel een paar reserve, bij mij is dat dun draadje kapot gegaan als ik die lijm er vanaf wou prutsen, maar de lijm mag er op blijven....

Zie fotosAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gO9GlyA4iQH_EcXh_M0GHjqVIjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/spup0tdpGvReSGP1Mab0TVIZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwxJ5qoXrtTkA1VcPtPzeRaqHAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ckMtqpw8Y4eGusFOb3HP5GAu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Het lijkt inderdaad lekker compact maar geen idee of het niet te fragiel is om achteraan je GSM te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Als je hem aan de achterkant van je telefoon plakt, als je wilt badgen, moet je wel even je NFC uitzetten, anders pakt de Alfen de NFC tag niet, bij mijn vorige gsm ging het wel, bij de pixel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
r2504 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 18:07:
Het lijkt inderdaad lekker compact maar geen idee of het niet te fragiel is om achteraan je GSM te hangen...
Nee, is niet fragiel hoor, de lijm er niet vanaf prutsen :+)
En dan eventueel papieren plakband erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Uiteindelijk gaat je hoesje er toch nog over, bescherming genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Mmm... ik heb een transparant hoesje... niet echt mooi dan weer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
r2504 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:22:
Mmm... ik heb een transparant hoesje... niet echt mooi dan weer :-(
Is idd vreemd dat er geen stickers te vinden zijn, ze bestaan thans, zelfs in gen2 versie, maar moeilijk te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
NoFate schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:16:

gecloned naar een
7byte4k (s70) fob

via deze tool

@r2504
Inmiddels heb ik de tag ook besteld en ontvangen, het lijkt er op dat ik de uid heb kunnen instellen met de ACR122U op de nieuwe kaart, heb jij enkel de UID gekopieerd of ook een clone van de volledige kaart gemaakt zoals je bijv ook met Proxmark kan. I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Avvd schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:04:
[...]

Inmiddels heb ik de tag ook besteld en ontvangen, het lijkt er op dat ik de uid heb kunnen instellen met de ACR122U op de nieuwe kaart, heb jij enkel de UID gekopieerd of ook een clone van de volledige kaart gemaakt zoals je bijv ook met Proxmark kan. I
Alleen de UID was voldoende voor mij, om de tankkaart te kopiëren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
NoFate schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:05:
[...]

Alleen de UID was voldoende voor mij, om de tankkaart te kopiëren
Thanks, net even getest met alleen de UID en het werkt, ik heb de chip er ook uit gehaald en achter het batterij klepje van de autosleutel gezet. De eigen laadpaal herkent hem in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Avvd schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:30:
[...]

Thanks, net even getest met alleen de UID en het werkt, ik heb de chip er ook uit gehaald en achter het batterij klepje van de autosleutel gezet. De eigen laadpaal herkent hem in ieder geval.
Dat is idd ook wel een goede idee om hem weg te werken in de autosleutel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Ik ben hier bezig om een 7 byte afvalpas te klonen naar een tag. Heb zo'n blauwe 7 byte tag gekocht op Ali en de ACR122U.
Na wat zoeken is het schrijven van de UID gelukt via de PCSC tool.
Tabblad S20: eerst de oude kaart lezen met Get UID
Vervolgens de nieuwe tag er op met de knop Set UID Info.

Aanbieden aan de afvalcontainer -> Niks
Elk willekeurige kaart/bankpas -> Pas onbekend.
Het lijkt er op dat de blauwe tag te weinig signaal geeft. De afstand tot de kaartlezer op de afvalcontainer is bij ons ook wat groter doordat er nog een plexiglas plaat voor zit.

Helaas, pindakaas, dan maar verder zoeken

Dus ongeveer 20+5 euro uitgegeven voor een kaartlezer + tag, alleen omdat het handiger is om de afvalpas aan mijn sleutelbos te hebben. 1st world problems laten we het maar noemen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ah , zal mSS nog een security op zitten? Met tankkaarten allesinds niet, daar is de UID voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
NoFate schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:00:
Ah , zal mSS nog een security op zitten? Met tankkaarten allesinds niet, daar is de UID voldoende
Ik denk het niet. Ook mijn telefoon pakt de tag slechter dan een pasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ah, hier geen probleem thans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
NoFate schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:16:

gecloned naar een
7byte4k (s70) fob

via deze tool

@r2504
@NoFate Dank voor deze update!

Ik heb het hele NFC-tag klonen een tijd op een lager pitje gezet, geen tijd om mij er meer in te verdiepen, maar na jouw post toch deze en deze tags gekocht en m'n Electroverse laadpas UID naar de tags gekopieerd. Beide kopieeracties lijken gelukt en met de eerste (MiFare ultralight tag) ook probleemloos een laad-actie kunnen doen. Mooi! :)

De software is wel wat... eh... rommelig. Een zip-bestand, password protected, downloaden. Onduidelijke user-interface. Pop-ups met chinese, denk ik, teksten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
de software trekt idd op geen kloten :-) maar het werkt wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Het is mij eindelijk gelukt om een 7byte afvalpas te klonen.
Ik heb daarvoor deze tags aangeschaft: https://nl.aliexpress.com/item/1005006827435867.html
De grotere rechthoekigere tags werkten niet, de container ziet die tag helemaal niet.

Via de PCSC Mifare program heb ik eerst de UID van de afvalpas gelezen met de ACR122U lezer.
Daarna via het kopje Ultralight de UID daar handmatig ingetypt. Let op dat backspace en copy-paste niet werkt in dit scherm. Delete lukt wel en typen ook.
Daarna schrijven naar de tag.
Pagina: 1