Direct naar eerste niet gelezen post op forum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 22:33
Een feature die op bijvoorbeeld motor-forum erg goed werkt is als je op laatste pagina van een onderwerp klikt hij automatisch doorscrolt naar de eerste niet gelezen post.

Voorbeeld 6 pagina's 25 berichten per pagina ik heb gelezen tot en met bericht 13 op de laatste pagina maar inmiddels zijn er nog 10 berichten geplaatst. Als ik op laatste klik gaat hij naar de laatste pagina bericht 14 en kan ik doorlezen waar ik was gebleven.
Ook als er meerdere pagina's zijn begint ie waar ik was gebleven.

Weet niet of dit mogelijk is maar het is een verdomd handige functie.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hu, dat werkt hier toch ook gewoon?
Ik klik altijd op het gekleurde balletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:37
harley schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:41:
Een feature die op bijvoorbeeld motor-forum erg goed werkt is als je op laatste pagina van een onderwerp klikt hij automatisch doorscrolt naar de eerste niet gelezen post.

Voorbeeld 6 pagina's 25 berichten per pagina ik heb gelezen tot en met bericht 13 op de laatste pagina maar inmiddels zijn er nog 10 berichten geplaatst. Als ik op laatste klik gaat hij naar de laatste pagina bericht 14 en kan ik doorlezen waar ik was gebleven.
Ook als er meerdere pagina's zijn begint ie waar ik was gebleven.

Weet niet of dit mogelijk is maar het is een verdomd handige functie.
Klik / tik eens op de gekleurde ballonnetjes voor een topictitel, en zie wat er dan gebeurt :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schnupperpuppe
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:59
hjs schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:46:
Hu, dat werkt hier toch ook gewoon?
Ik klik altijd op het gekleurde balletje
Het gekleurde ballonnetje werkt helaas niet altijd lekker.
Bij mij zijn er bijvoorbeeld 2 situaties waarin het niet goed werkt.
  1. Als het langere tijd geleden is (lees: meerdere dagen) dat ik een thread bezocht hebt, dan brengt het gekleurde ballonnetje mij altijd naar de eerste een willekeurige(?) post van vandaag. Dat is dus niet de eerste niet-gelezen post, want dat is nl. langer geleden.
  2. Stel, het ballonnetje brengt mij wél naar de eerste niet-gelezen post en ik lees vervolgens alle niet-gelezen posts in de rest van de thread. Als ik dan korte tijd later opnieuw op het gekleurde ballonnetje druk, dan brengt die mij naar dezelfde plek als de vorige keer, terwijl ik zojuist alle niet-gelezen posts heb gelezen. Het brengt mij dus niet naar het einde van de thread.
Bovenstaande is op MacOS Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Dacht heel even dat ik wat gemist had, maar net getest en werkt echt niet feilloos. 1 topic wat ik testen ging naar berichten van dat topic een uur geleden, terwijl de berichten van vanochtend en gisterenavond ook niet gelezen waren door mij.

Vermoed dat ie naar de eerstvolgende post gaat op basis van bezoek aan het forum, niet aan destbetreffend topic.

Om toch nog even terug te verwijzen naar motor-forum. Daar zie ik dus ook echt als ik een topic. Iet lees in mijn overzicht dat ik daar nog verse berichten heb ondanks dat ik andere topics wel al weer helemaal bij ben.

[ Voor 41% gewijzigd door harley op 21-08-2021 13:35 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Op Tweakers worden nieuwe reacties puur gemarkeerd op basis van jouw laatste sessietijd, alles wat nieuw is sinds jouw laatste bezoek wordt gemarkeerd als nieuw. Er wordt niet per topic bijgehouden wat je precies wel en niet gelezen hebt.

Zie ook [forum] ongelezen berichten bij niet bezoeken van het forum.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Dus mijn verzoek is niet zo raar ;)

Is het .ongelijk dat dit in de toekomst wel toegevoegd kan worden?
Tis niks onoverkomelijks maar wel verrekte handig als je meerdere topics volgt maar niet iedere dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

harley schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:38:
Dus mijn verzoek is niet zo raar ;)

Is het .ongelijk dat dit in de toekomst wel toegevoegd kan worden?
Tis niks onoverkomelijks maar wel verrekte handig als je meerdere topics volgt maar niet iedere dag.
Jij wilt dus eigenlijk hebben dat Tweakers.Net dit soort gegevens server-side bij gaat houden voor je over meerdere sessies :o

Doe maar even niet.... :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1