[forum] ongelezen berichten bij niet bezoeken van het forum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Beste mensen,

Misschien mis ik wel iets, maar ik schets even een situatie, dan hoor ik graag of dat aan mij ligt of aan het forum(instelling):
  • Ik bezoek het forum om 08:00 en lees alle berichten van "Mijn topics". Ik verlaat Tweakers.
  • Ik bezoek om 12:00 tweakers.net, bijv. de pricewatch. Ik verlaat Tweakers zonder het forum te bezoeken.
  • Om 16:00 bezoek ik wederom Tweakers, dit keer wel het forum
Als ik nu op het "nieuwe reacties" icoontje klik van een topic in "Mijn topics", gaat ie naar het nieuwste bericht wat gepost is vanaf 12:00, niet vanaf 08:00. De berichten gepost tussen 08:00-12:00 markeert het forum als gelezen, gezien ik om 12:00 de site bezocht heb, ondanks dat ik de topics niet geopend heb.
Dit natuurlijk als voorbeeld, het kan voorkomen dat er een dag tussen zit, dan mis je zo pagina's aan berichten of ik moet handmatig terug gaan zoeken.

Ligt dat nu aan mij, hoort dat zo, of kan ik een instelling wijzigen? Heb alles al doorgespit, maar ik vind het niet?!

Alvast bedankt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Er wordt niet per post bijgehouden wat je al dan niet gelezen hebt, dat gebeurd op sessiebasis. Weet je heel zeker dat je in je voorbeeld rond 12 uur niet minstens 1 forumpagina geopend hebt waardoor je sessie 'gereset' is geweest?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Nee, ik bezoek dan zeker niet het forum!

Ik vind deze situatie raar, want als ik bijv. mijn eigen forum (een PHPBB forum) bezoek, klik ik op "ongelezen berichten", als ik dan bepaalde topics NIET bekijk, staan die bij een volgend bezoek aan het forum alsnog op ongelezen en kan ik alsnog naar het laatste ongelezen berichten via de knop "ongelezen berichten" bij het topic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

metallicattim schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:33:
Nee, ik bezoek dan zeker niet het forum!

Ik vind deze situatie raar, want als ik bijv. mijn eigen forum (een PHPBB forum) bezoek, klik ik op "ongelezen berichten", als ik dan bepaalde topics NIET bekijk, staan die bij een volgend bezoek aan het forum alsnog op ongelezen en kan ik alsnog naar het laatste ongelezen berichten via de knop "ongelezen berichten" bij het topic gaan.
We hebben simpelweg geen functionaliteit om per persoon bij te houden tot waar welke topics gelezen zijn. In beginsel is dit bij ons op sessiebasis gedaan vanwege performanceoverwegingen; we zijn immers een behoorlijk groot en druk forum.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Snap ik, dan is het me duidelijk, thx! Nu weet ik tenminste dat het niet aan mij ligt ;)