Niet meer nodig
[ Voor 99% gewijzigd door Rensaru op 19-12-2024 16:48 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Rensaru op 19-12-2024 16:48 ]
Dat valt best mee hoor. Tijdens onze verbouwing hebben we het schoorsteengat in het dak dicht laten maken. De verschillende dakdekkers die we hiervoor een offerte hebben laten maken hadden we gelijk gevraagd om te kijken naar de toestand van de rest van het dak.Rensaru schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:51:
Elke dakdekker zal natuurlijk zeggen dat het meteen handig is om alles te vervangen, maar die mentaliteit kan je alles wat oud is preventief de deur uit doen. Als het nog 5-10 jaar probleemloos meegaat dan is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
[ Voor 78% gewijzigd door Rensaru op 28-08-2021 13:39 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Thanks a lot :-) hoe lang kan het zonder ballast liggen?tweakduke schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:09:
De dakbedekking lijkt nog niet eens zo slecht, waarschijnlijk losliggend geballast en dat kan lang mee gaan. Al blijft dat lastig oordelen van foto's met al het vuil. Laat het dak in ieder geval niet te lang zo liggen zonder ballast.
De aansluitingen en vooral diverse reparaties zijn bedroevend. Geknoei met knip en plakwerk en niet een vakman die het met dakbedekking repareert.
Als die goed worden herstelt ben je al een stuk verder. Of het dak dan binnen korte tijd toe is aan een renovatie laat ik aan de vakman ter plaatse. Wie de kosten precies moet betalen laat ik dan even in het midden.
Hou de weersvoorspelling in de gaten bij harde wind is ballast wel noodzakelijk.Rensaru schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:41:
[...]
Thanks a lot :-) hoe lang kan het zonder ballast liggen?
de tegels zijn er nu een weekje of twee vanaf, daar komen waarschijnlijk nog een week of twee bij ivm reparaties. Kan dat kwaad?
Dat ligt eraan hoe hard het gaat waaien en hoe vatbaar je dak is voor de windRensaru schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:41:
[...]
Thanks a lot :-) hoe lang kan het zonder ballast liggen?
de tegels zijn er nu een weekje of twee vanaf, daar komen waarschijnlijk nog een week of twee bij ivm reparaties. Kan dat kwaad?
[ Voor 9% gewijzigd door miciel op 21-08-2021 19:40 ]
Daarbij is dit wellicht ook een mooie gelegenheid om de dakisolatie aan te pakken, als dat nog niet goed is.Pannencouque schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:33:
Ik zou afgaan op de inschatting van de vakman, maar ook geen half werk afnemen/accepteren. We hebben hier enkele maanden geleden het dak van de dakkapel moeten laten vervangen. Lekkage gehad, die van meerdere plekken langs de randen kon komen maar er was ook één gedeelte van het dak dat er niet meer fris uitzag en binnen een jaar of twee kapot kon gaan. Ondanks dat we gaan verkopen, gekozen om het hele platte dak te vervangen. Geen zin in gezeik en wat je doet, moet je ook goed doen. Zonde als de boel over twee jaar opnieuw open moet.
Dank voor je reactie, maar hier ben ik het dus totaal niet mee eens.Pannencouque schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:33:
Ik zou afgaan op de inschatting van de vakman, maar ook geen half werk afnemen/accepteren. We hebben hier enkele maanden geleden het dak van de dakkapel moeten laten vervangen. Lekkage gehad, die van meerdere plekken langs de randen kon komen maar er was ook één gedeelte van het dak dat er niet meer fris uitzag en binnen een jaar of twee kapot kon gaan. Ondanks dat we gaan verkopen, gekozen om het hele platte dak te vervangen. Geen zin in gezeik en wat je doet, moet je ook goed doen. Zonde als de boel over twee jaar opnieuw open moet.
[ Voor 5% gewijzigd door Rensaru op 28-08-2021 13:38 ]
dat stuk van je dak terras met al die doorvoeren kan best nog wel even mee.Rensaru schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:35:toon volledige bericht
[...]
Dank voor je reactie, maar hier ben ik het dus totaal niet mee eens.
Ik snap je beredenering, maar het gros van de vakmannen zullen de optie aanraden die de meeste centjes opleveren (zeker in de grote steden, daar heb je een miljoen vakmensen rondlopen)
En al zou dat niet zo zijn - in mijn geval heb ik dus nergens anders lekkage en ziet de rest er nog prima uit. Tuurlijk kan je dan zeggen, laat ik het maar goed doen en alles vervangen. Maar de toegevoegde waarde hiervan is beperkt.
Mijn conclusie van de afgelopen weken is - er is geen perfect dak, lekkage kan altijd ontstaan. Eerst maar eens repareren voordat groot onderhoud aan de orde is. Als ik er nog 10 mooie jaren uit kan krijgen dan gaat me volgende dakbedekking dus ook 10 extra jaar mee
Edit: dit is natuurlijk altijd een persoonlijke overweging. Misschien is de waarde van een paar duizend euro voor jou minder dan het risico op hoofdpijn. Voor mij is dat niet zo.
Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50
Het dak was alleen van de vve, niet van de vorige bewonerPeepPeepPeep schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:08:
Als je een huis koopt is de verkoper een aantal jaar verantwoordelijk voor verborgen gebreken.
De vraag is nu: is dit een verborgen gebrek? Lijkt mij wel……
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Okee, dan is het simpel: de VVE moet de reparatie betalen.YakuzA schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:07:
[...]
Het dak was alleen van de vve, niet van de vorige bewoner
Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50
Dan heb je dus geen echte vakman. Ik bel ook nooit zo'n bedrijf dat via-via z'n opdrachten krijgt, maar het liefst een kleine zelfstandige. En ik zorg dat ik zelf een beetje weet waar het over gaat.Rensaru schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:35:
[...]
Ik snap je beredenering, maar het gros van de vakmannen zullen de optie aanraden die de meeste centjes opleveren (zeker in de grote steden, daar heb je een miljoen vakmensen rondlopen)
En al zou dat niet zo zijn - in mijn geval heb ik dus nergens anders lekkage en ziet de rest er nog prima uit. Tuurlijk kan je dan zeggen, laat ik het maar goed doen en alles vervangen. Maar de toegevoegde waarde hiervan is beperkt.
Een aantal jaar? Waar haal je dat vandaan?PeepPeepPeep schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:08:
Als je een huis koopt is de verkoper een aantal jaar verantwoordelijk voor verborgen gebreken.
De vraag is nu: is dit een verborgen gebrek? Lijkt mij wel……
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq