Oplichting? MaikelGerry

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-06 21:02
1500 gestort maar meneer is spoorloos…
knip, geen persoonsgegevens

[ Voor 74% gewijzigd door Microkid op 18-08-2021 20:44 ]

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:47
Rekeningnummer komt in ieder geval niet voor bij de politie en de informatie die je deelt is wel erg karig. Verder heeft hij twee positieve reviews, dus misschien nog even geduld hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door NotSoSteady op 18-08-2021 20:22 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:42

Reptile209

- gers -

Je hebt gisteren geld overgemaakt en vandaag al paniek? Volgende keer dan lekker persoonlijk ophalen! Misschien is de andere partij wel een dagje weg/ziek/internetstoring/whatever, dat even belangrijker is dan de deal met jou?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh0t
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 00:32
NotSoSteady schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:21:
Rekeningnummer komt in ieder geval niet voor bij de politie en de informatie die je deelt is wel erg karig. Verder heeft hij twee positieve reviews, dus misschien nog even geduld hebben.
Mijn review moet je met een korreltje zout nemen. We zijn dit nu verder aan het uitzoeken en zijn waarschijnlijk slachtoffer van driehoeksfraude..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 16:57
jh0t schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:24:
[...]

Mijn review moet je met een korreltje zout nemen. We zijn dit nu verder aan het uitzoeken en zijn waarschijnlijk slachtoffer van driehoeksfraude..
Nuttig topic wel dan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Reptile209 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:23:
Je hebt gisteren geld overgemaakt en vandaag al paniek? Volgende keer dan lekker persoonlijk ophalen! Misschien is de andere partij wel een dagje weg/ziek/internetstoring/whatever, dat even belangrijker is dan de deal met jou?
Zou ook wel lichte paniek hebben als ik gister 1500 overgemaakt had en daarna niks meer hoor van de verkoper :+

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Microkid volgens mij past dit, of gaat dit in jou ''werkzaamheden'' op het forum passen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:42

Reptile209

- gers -

MysticX schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:27:
[...]
Zou ook wel lichte paniek hebben als ik gister 1500 overgemaakt had en daarna niks meer hoor van de verkoper :+
Ik zou niet zomaar zo'n bedrag aan een wildvreemde overmaken inderdaad. Maar ieder z'n ding ;). Dus vandaar de "perfect hindsight" suggestie om dit irl af te handelen in plaats van op afstand. Voor die 1500 euro kan je ook wel een paar uur in de auto stappen toch?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Reptile209 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:31:
[...]

Ik zou niet zomaar zo'n bedrag aan een wildvreemde overmaken inderdaad. Maar ieder z'n ding ;). Dus vandaar de "perfect hindsight" suggestie om dit irl af te handelen in plaats van op afstand. Voor die 1500 euro kan je ook wel een paar uur in de auto stappen toch?
Uiteraard, zou ik ook gedaan hebben en als het te ver was geweest, dan maar geen deal. Kan van alles fout gaan en beoordelingen zeggen inmiddels ook niet meer alles :/

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Laten we niet gaan speculeren of op heksenjacht. Ik ga even kijken...

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:08
jh0t schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:24:
Heb jij geld ontvangen van dezelfde tegenrekening als TS? Of heb je een andere aanwijzing dat je voor driehoeksfraude gevallen bent?

Ik vind het wel opvallend dat de verkoper hier 2 positieve reviews heeft waar hij een videokaart koopt (1 van jou), waarbij hij bij de ander ook nog is komen ophalen. Daarnaast verkocht hij ook nog een hele oude videokaart. Waarom zou je die twee dingen doen als je een oplichter bent?

Opmerkelijk is dat die reviews 5 dagen oud zijn en de reden voor verkoop een 'gefaald miningprojectje' is. Dat is snel.

Lijkt me inderdaad niet nuttig om iemand hier bij voorbaat aan de schandpaal te nagelen, maar als er wel sprake is van oplichting dan word ik er graag zelf wijzer van om er zelf niet in te trappen. Even €1500 overmaken (zoals TS) zou ik ook niet doen, maar ik vraag me af of ik nog iets mis waar ik het aan zou kunnen herkennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh0t
Thralas schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:49:
[...]

Heb jij geld ontvangen van dezelfde tegenrekening als TS? Of heb je een andere aanwijzing dat je voor driehoeksfraude gevallen bent?

Ik vind het wel opvallend dat de verkoper hier 2 positieve reviews heeft waar hij een videokaart koopt (1 van jou), waarbij hij bij de ander ook nog is komen ophalen. Daarnaast verkocht hij ook nog een hele oude videokaart. Waarom zou je die twee dingen doen als je een oplichter bent?

Opmerkelijk is dat die reviews 5 dagen oud zijn en de reden voor verkoop een 'gefaald miningprojectje' is. Dat is snel.

Lijkt me inderdaad niet nuttig om iemand hier bij voorbaat aan de schandpaal te nagelen, maar als er wel sprake is van oplichting dan word ik er graag zelf wijzer van om er zelf niet in te trappen. Even €1500 overmaken (zoals TS) zou ik ook niet doen, maar ik vraag me af of ik nog iets mis.
Een andere gereputeerde Tweaker (ik heb hem dit topic gelinked, zal wellicht nog aansluiten) vroeg aan mij of ik toevallig gegevens had omdat hij niks had ontvangen. Raad eens? Betaling van de verkoop van mijn videokaart komt vanuit zijn naam.

Verkoop van de kaart was op 4 augustus, 3 augustus eerste contact. Toen kreeg ik een paar dagen geleden het volgende bericht in mijn DM:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrC4L1kFMzk5AOQa_kWSQQeZ7xs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/voW2vor5MU0U3R20nIkh7SHs.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door jh0t op 18-08-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:08
Ai, dat is overduidelijk en zuur. Sterkte met de afhandeling.

Je als verkoper wapenen tegen driehoeksoplichting blijft wel enorm lastig (overmaken met 'videokaart Tweakers' is hier niet genoeg) en als een oplichter maar creatief genoeg is krijg je alsnog een betaling met 'videokaart Tweakers jh0t'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.Ramakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-06 13:22
Ja, heb van deze meneer een kaart willen overnemen.

Heb zijn gegevens eerst bij het LMIO gechecked en geen rode vlaggetjes. U dat wil natuurlijk niks zeggen maar goed.

Naam en rekeningnummer kwamen overeen dus geld overgemaakt.

Gisteren nog bericht:

Ik ga hem nu naar het postkantoor brengen! Ik heb wat stevige verpakmateriaal gehaald net!

Echter gister noch vandaag een PostNL bevestiging dat het op de bus zit.

Ook hierna geen enkel bericht meer gekregen.
Morgen dus weer een tripte naar de politie…
Dan naar de bank… gegevens opvragen (21 dagen wachten vanwege dat de bank vraagt om het terug te storten)

Dan een mail krijgen van de politie dat ze er geen klote aan doen.

Dan zelf maar ….

Denk dat het tijd wordt dat V&A beter dicht getimmerd word met ID controle! Dat weerhoudt veel meer mensen om deze praktijken uit te voeren.

ID plus scan van een utilities rekening op naam (voor jongeren dan natuurlijk pinde ouders er bij betrekken).

[ Voor 15% gewijzigd door D.Ramakers op 18-08-2021 21:05 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aankoop bij grote(re) bedragen zelf ophalen. Zeker bij nieuw forumlid die geen verkoopreviews heeft.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Willen de personen die geld hebben overgemaakt aan MaikelGerry aub contact met mij opnemen via DM?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 768215

Wat toevallig! Ik heb de 3070 Ventus ook overgenomen ...

Een lieve Tweaker kwam zonet mijn RX 6800XT ophalen; we maakten nog een grapje onderling dat dit er gek uitzag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
Geweldig, ik heb dus twee mensen zeer blij gemaakt met geld waar de deze persoon fijn is gaan lopen met de kaart…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook aangifte gedaan, met maar alle screenshots en gegevens die ik had, maar met zo'n driehoeksverhouding kan ik niets.

Ik ben 800 euro kwijt -- is er nog een mogelijkheid dat ik met de bank kan bellen om de situatie uit te leggen om toch nog iets te fixen? Echt maar net klaar met mijn Msc en krijg ik dit als cadeau ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.Ramakers
Anoniem: 768215 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:27:
Ik heb ook aangifte gedaan, met maar alle screenshots en gegevens die ik had, maar met zo'n driehoeksverhouding kan ik niets.

Ik ben 800 euro kwijt -- is er nog een mogelijkheid dat ik met de bank kan bellen om de situatie uit te leggen om toch nog iets te fixen? Echt maar net klaar met mijn Msc en krijg ik dit als cadeau ...
Het geld is beland bij iemand die daadwerkelijk zijn kaart verkocht heeft.
Diegene die het geld dus zou moeten terug betalen heeft daadwerkelijk iets verkocht.

De politie doet niets, daar kun je van uit gaan.

De rechtssbijstand verzekering dekt dit in vele gevallen indien je deze hebt. Bel daar dus heen nadat je aangifte gedaan hebt.

Mvg

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Nock372
Kunnen de gedupeerden een bericht sturen pb?
De politie heeft de persoon net aangehoudenen en wilt graag iedereen bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh0t
@Microkid @D.Ramakers @Anoniem: 768215 Zie hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
Jep, done.

Laten we hopen dat het wat teweeg brengt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

We hebben het bericht gezien. Dit is natuurlijk onder onze aandacht. We doen ons best ons platform zo veilig mogelijk te houden. Nock372 is zojuist benaderd voor meer info.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0ut84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-06 23:32
@Nock372 Heb je zojuist pb gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nock372 eveneens.

Ik hoop zeer dat dit goed gaat komen - dat vuistje kwam wel even naar boven toen ik dit las!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bazzer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10-2024
Jongens ik heb hem😈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.Ramakers
Vast in ketting of 😈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
Ondertussen 3 nummers doorgegeven aan de politie van Nederland.
Ook tweakers mod is op de hoogte en had contact met me opgenomen . Ik heb hun ook alles doorgegeven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jh0t
Wij hebben geen Kees van der Spek nodig, wij hebben Tweakers.net + een hele scherpe bazzer :D

[ Voor 17% gewijzigd door jh0t op 18-08-2021 23:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nock372
Idd, dit en comunicafie op enkele discord groepen en heel snel alles kunnen regelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-07 13:03
Ik ben nu wel benieuwd hoe dat dit precies is gegaan, ziet er uit als driehoeks, maar kan iemand het nog een keer op een rijtje zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• irrledd
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-06 17:23
Wow ik ben een van degene die een review over hem heeft geschreven, ik ontving vanochtend een bericht over een gedupeerde. Deze jongen heeft de videokaart bij mij opgehaald, dit ging om de Ventus. Ik wil graag helpen waar mogelijk en zal Microkid/Nock ook een bericht sturen hierover.

Ik kreeg net zoals jh0t ook een vraag of ik nog een review wou achterlaten, maar na 10 keer vragen of hij de factuur wou voor garantie kreeg ik nog steeds geen antwoord van hem.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik zal ook nooit zomaar geld overmaken naar onbekende, laat staan €1500,-. Voor €1500,- kan je al een mooie configuratie bouwen bij Alternate of Informatique en Azerty

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Van der Berg schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:14:
Ik zal ook nooit zomaar geld overmaken naar onbekende, laat staan €1500,-. Voor €1500,- kan je al een mooie configuratie bouwen bij Alternate of Informatique en Azerty
Je bent beter dan al de gedupeerden in dit topic!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het vriendelijke verzoek aan een ieder die niet gedupeerd is en ook op andere wijze niet betrokken is of wil helpen om niet te reageren zodat de discussie ontopic kunnen houden.

Ik wil niemand meer werk geven, maar jullie hebben ‘m? Hij is opgepakt? Het is nog een beetje zweverig voor mij, maar als jullie niet meer info hebben wacht ik het telefoontje van de politie af.

Via DMs heb ik alle info gegeven die ik heb, maar trek aub aan de bel als ik jullie nog ergens mee kan helpen!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Nock372
Hij is inderdaaad aangehouden.
Iedereen die niet gebeld is belt misschien best zelf nog eens om ook klacht neer te legen
0900-8844
Zone hengelo

• D.Ramakers
Nock372 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:05:
Hij is inderdaaad aangehouden.
Iedereen die niet gebeld is belt misschien best zelf nog eens om ook klacht neer te legen
0900-8844
Zone hengelo
Heb gebeld, konden me niet meteen helpen. Bellen in de loop van de dag terug.

Maar op wat voor grond hebben ze hem aangehouden eigenlijk? En zit hij nog vast (lijkt me niet of hij moet gezocht worden in andere dossiers ook).

Al bij al denk ik niet dat er veel te rapen valt bij zo iemand... En is het meer yes we hebben hem dan yes we krijgen ons geld terug.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nock372
Volgende info heb ik ontvangen:
Die oplichter blijft sowieso tot vanavond vast, ze gaan vandaag alles uitzoeken en als ze bewijzen hebben blijft hij langer vast
Ze hebben ook zijn telefoon in beslag genomen en die gaan ze helemaal uitlezen
Dus het kan zijn dat de politie ons nog belt voor vragen of uitleg

Ik ben teruggebeld door de politie, ik belde eerder naar zone Hengelo, en daar moeten ze contact opleggen met hun collega’s van bureau internet oplichting, dus die link is er in mijn geval nog niet gelegd. Ze kunnen namelijk niet zelf bij de aangifte.

Mocht een van jullie nog gebeld worden, ik besta ook … !

Acties:
  • +384 Henk 'm!

• bazzer
Even korte uitleg van mijn kant om het verhaal helder te maken.

Ik (bazzer) had een advertentie staan voor 1500 euro
De oplichter (maikelGerry aka karolYt) had ook een advertentie staan van 1500 euro
Het slachtoffer (Nock372) wilde graag een videokaart kopen en had interesse in de advertentie van de oplichter.

Ondertussen heeft de oplichter mij een bericht gestuurd dat hij mijn kaart wilde kopen voor 1500 euro.
Hierop heb ik mijn bankgegevens met naam gestuurd.

Deze heeft de oplichter doorgestuurd naar het slachtoffer. Het slachtoffer dacht dus dat hij de oplichter betaalde voor de 2 videokaarten maar in feite betaalde hij aan mij.

Dus ik kreeg netjes mijn geld en had een afspraak gemaakt met de oplichter zodat hij de kaart kon ophalen.
Dus vanuit mijn kant zag het er gewoon prima uit, alleen bij het slachtoffer minder goed, want de oplichter reageerde niet meer.

Ik had savonds 22:00 afgesproken en ik kreeg om 21:00 een bericht van Tweakers dat de oplichter geblokkeerd was wegens fraude/oplichting.
Dus toen begon ik het vreemd te vinden en heb ik gekeken naar het geld wat ik heb ontvangen, daar stond een naam bij die ik heb opgezocht op Facebook. Direct gevonden en toegevoegd, dat was dus Nick en die mij vertelde dat ik niets moest afgeven.
Op dit moment vond ik het allemaal nog een beetje vreemd en heeft Nick mij het verhaal zoals hierboven uitgelegd.

Hierop heb ik de politie ingelicht en als de man zou komen dan moest ik de politie contacten.
Heb 3 kwartier staan wachten en kijken en had de hoop opgegeven, ook omdat de gebruiker geblokkeerd was dacht ik die komt niet meer.

Totdat mijn vader mij riep van: Ja er is een auto 50 meter verderop geparkeerd, heel vreemd want wij wonen buitenaf en hebben 2 oprijlanen..
Toen heb ik direct de politie gebeld maar dat duurde allemaal wel een tijdje. Ondertussen heeft mijn vader zich van de domme gehouden en gezegd dat hij niets verkocht en van niets wist.
Na ongeveer 5 a 10 minuten ging de oplichter weg, ik had de auto voor die tijd al omgedraaid zodat ik hem direct kon volgen.

Dit deed ik dus in mijn enthousiasme, maar de oplichter was nog niet weg dus ben ik een blokje om gereden. Uiteindelijk kwam ik achter de oplichter en hij had direct door dat ik hem achtervolgde.
In de tussentijd had ik contact met de politie en die kwam mij tegemoet rijden, telkens locatie doorgegeven en uiteindelijk is de oplichter klem gereden door 2 politieauto's.

Toen het hele verhaal op het bureau op papier gezet en uiteindelijk rond 01:00 thuis :)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

@bazzer het is echt onwijs dik dat je dit gedaan hebt zeg.

Als het allemaal voorbij is krijg je van mij een bloemetje toegestuurd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:35
@bazzer Klinkt als een enerverende avond. Top, gedaan!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@bazzer Zo maak je nog eens wat mee! ;) Ik had iets soortgelijks. Zag een half jaar na fietsendiefstal iemand op mijn fiets rijden. Achteraan gereden terwijl ik door de meldkamer werd doorgeschakeld met agenten op de straat. Ook locatie doorgegeven en de dief werd aangehouden en ik had mijn fiets terug :+ (Moraal van het verhaal: doe aangifte van fietsdiefstal zodat je kan aantonen dat het inderdaad jouw fiets is.)

Anyway, offtopic. Hoop dat iedereen hier snel gecompenseerd wordt!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LMGguy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 22:37
D.Ramakers schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:43:
[...]

Het geld is beland bij iemand die daadwerkelijk zijn kaart verkocht heeft.
Diegene die het geld dus zou moeten terug betalen heeft daadwerkelijk iets verkocht.

De politie doet niets, daar kun je van uit gaan.

De rechtssbijstand verzekering dekt dit in vele gevallen indien je deze hebt. Bel daar dus heen nadat je aangifte gedaan hebt.

Mvg
Hallo,

Zojuist heb ik telefoniesch contact gehad met AgePee,
Deze quote klopt, dinsdag is iemand onder het account "KarolYt" een videokaart bij mij op komen halen, Dit betrefde een 2080TI FE,
deze jonge heeft me vooraf betaald, en dit bleek dus AgePee te zijn die mij heeft betaald,

Ik ga ook aangifte doen,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LMGguy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 22:37
@bazzer Held dat je dit hebt gedaan! Hopelijk word deze zaak sneller opgelost door jou actie!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nock372
Van @bazzer volgend proces verbaal nummer gekregen : PL0600-2021386064-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
Nog info iemand?
Al drie keer gebeld. 3 keer gezegd dat ze me terugbellen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nock372
ik zou zowiezo al in uw geval zelf klacht gaan neerleggen. miss weet @bazzer tegen wie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Update? Politie is nog bezig met het linken van mijn aangifte naar het process verbaal. Ze weten dat het er is, maar allemaal lastig lastig.

• D.Ramakers
Ik heb de hoop alweer opgegeven. Als Belg worst je gewoon aan de zijkant geschoven…

• Nock372
Klopt helaas. Met bijn Belgische klacht gebeurt denk ik niet veel…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

OK, ik belde zonet met regio Oost-Nederland, kreeg iemand anders aan de lijn en die zei dat ik naar slachtoffer.oost-nederland@politie.nl moest mailen om mijn aangifte met het process verbaal te linken. Dit blijkt namelijk nog steeds niet te zijn gebeurd. Het liefst, zei de persoon, dat ik maandagochtend na 08:30 bel naar 0881699722 -- dat is het hetzelfde loket, maar dan word ik sneller geholpen.

Ik baal er enorm van dat er nu iemand is aangehouden en er informatie 'bestaat', maar ik continue niet betrokken word.

Acties:
  • +88 Henk 'm!

• bazzer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KZpULR4o7ElnNpwvIDbyaIv9P8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShxpHCiaxHdJstC1VIaO5XSv.jpg?f=fotoalbum_large

Thanks Tweakers!

En ik heb geen verdere informatie. Wel zei de politie dat het een stuk ingewikkelder was als de mensen uit België kwamen..

En ik krijg pas een bericht als er een rechtszaak komt. Al zei de politie dat die kans vrij groot was het wel even kon duren..

Dus ik kan op het moment weinig betekenen voor jullie. Maar blijf gewoon bellen en aangifte doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 768215 Dat is het nummer van slachtoffer loket Oost Nederland(incl gelderland).088 1699722

eindigend op 1 is voor Noord, 3 midden, 4 noord-holland, 5 Amsterdam, 6 Den Haag, 7 Rotterdam, 8 zeeland en west-brabant, 9 oost-brabant, en 0 Limburg (mocht iemand dit zoeken)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Hackus schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:46:
@Anoniem: 768215 Dat is het nummer van slachtoffer loket Oost Nederland(incl gelderland).088 1699722

eindigend op 1 is voor Noord, 3 midden, 4 noord-holland, 5 Amsterdam, 6 Den Haag, 7 Rotterdam, 8 zeeland en west-brabant, 9 oost-brabant, en 0 Limburg (mocht iemand dit zoeken)
En als ik het goed lees elke dag van de week tussen 0900 en 1600 bereikbaar.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:27

Sport_Life

Solvitur ambulando

bazzer schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:29:
Even korte uitleg van mijn kant om het verhaal helder te maken.

Ik (bazzer) had een advertentie staan voor 1500 euro
De oplichter (maikelGerry aka karolYt) had ook een advertentie staan van 1500 euro
Het slachtoffer (Nock372) wilde graag een videokaart kopen en had interesse in de advertentie van de oplichter.

Ondertussen heeft de oplichter mij een bericht gestuurd dat hij mijn kaart wilde kopen voor 1500 euro.
Hierop heb ik mijn bankgegevens met naam gestuurd.

Deze heeft de oplichter doorgestuurd naar het slachtoffer. Het slachtoffer dacht dus dat hij de oplichter betaalde voor de 2 videokaarten maar in feite betaalde hij aan mij.

Dus ik kreeg netjes mijn geld en had een afspraak gemaakt met de oplichter zodat hij de kaart kon ophalen.
Dus vanuit mijn kant zag het er gewoon prima uit, alleen bij het slachtoffer minder goed, want de oplichter reageerde niet meer.

Ik had savonds 22:00 afgesproken en ik kreeg om 21:00 een bericht van Tweakers dat de oplichter geblokkeerd was wegens fraude/oplichting.
Dus toen begon ik het vreemd te vinden en heb ik gekeken naar het geld wat ik heb ontvangen, daar stond een naam bij die ik heb opgezocht op Facebook. Direct gevonden en toegevoegd, dat was dus Nick en die mij vertelde dat ik niets moest afgeven.
Op dit moment vond ik het allemaal nog een beetje vreemd en heeft Nick mij het verhaal zoals hierboven uitgelegd.

Hierop heb ik de politie ingelicht en als de man zou komen dan moest ik de politie contacten.
Heb 3 kwartier staan wachten en kijken en had de hoop opgegeven, ook omdat de gebruiker geblokkeerd was dacht ik die komt niet meer.

Totdat mijn vader mij riep van: Ja er is een auto 50 meter verderop geparkeerd, heel vreemd want wij wonen buitenaf en hebben 2 oprijlanen..
Toen heb ik direct de politie gebeld maar dat duurde allemaal wel een tijdje. Ondertussen heeft mijn vader zich van de domme gehouden en gezegd dat hij niets verkocht en van niets wist.
Na ongeveer 5 a 10 minuten ging de oplichter weg, ik had de auto voor die tijd al omgedraaid zodat ik hem direct kon volgen.

Dit deed ik dus in mijn enthousiasme, maar de oplichter was nog niet weg dus ben ik een blokje om gereden. Uiteindelijk kwam ik achter de oplichter en hij had direct door dat ik hem achtervolgde.
In de tussentijd had ik contact met de politie en die kwam mij tegemoet rijden, telkens locatie doorgegeven en uiteindelijk is de oplichter klem gereden door 2 politieauto's.

Toen het hele verhaal op het bureau op papier gezet en uiteindelijk rond 01:00 thuis :)
d:)b
Ben toch een beetje trots op (de community van) Tweakers :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:02

SkyStreaker

Move on up!

Wat een geweldig verhaal! Inspirerend ook en gewoon ook fijn voor de gedupeerden dat gerechtigheid toch gebeurd!

Graag wil ik ook van de gelegenheid gebruik maken om aan te geven dat je altijd aangifte moet doen en absoluut de rechtsbijstand (laat je verzekeren!) moet bellen. Hierbij spreek ook ik uit ervaring dat een (wel erg) lange adem kan helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 05-09-2021 07:32 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

@D.Ramakers @D.Ramakers Zie topic waarschuwing. Berichten zijn verwijderd.

[ Voor 20% gewijzigd door Microkid op 05-09-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
En dan doelt u op het feit dat enkel gedupeerden mogen reageren zoals ik ben? Of waar doelt u op???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Laatst online: 11:26
SkyStreaker schreef op zondag 5 september 2021 @ 07:28:
Wat een geweldig verhaal! Inspirerend ook en gewoon ook fijn voor de gedupeerden dat gerechtigheid toch gebeurd!

Graag wil ik ook van de gelegenheid gebruik maken om aan te geven dat je altijd aangifte moet doen en absoluut de rechtsbijstand (laat je verzekeren!) moet bellen. Hierbij spreek ook ik uit ervaring dat een (wel erg) lange adem kan helpen.
Helaas is die combi ook niet altijd succes weet ik uit ervaring. De politie doet niks, ondanks alle gegevens etc.

Moet zeggen dat @bazzer Dit top heeft opgelost, zou ik niet 1.2.3 doen!

Maar ik heb het idee, ondanks de bewijzen, zal dit lange rit zijn voor een indien straf, een zielig taakstrafje ben ik bang.

iig veel sterkte voor degedupeerden.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzer
Halverwege december heb ik trouwens papieren gekregen van de politie.
Dit was voor eventuele schadevergoeding en met de vraag of ik informatie wilde over het proces.
Wellicht dat jullie ook wat hebben ontvangen?

Ik heb aangegeven dat ik graag informatie ontvang over het proces, tot nu toe nog niets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
Niets ontvangen hier…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste bericht gekregen op 28 Oktober dat ze er mee bezig zijn:

"Uiterlijk zes maanden na ontvangst van uw aangifte nemen het Openbaar Ministerie en de politie een beslissing. U ontvangt dan opnieuw bericht van de politie over wat er met uw aangifte is gebeurd. Als dan nog geen strafrechtelijk onderzoek is gestart, gebeurt dat in de toekomst waarschijnlijk ook niet meer. In dat geval krijgt u informatie over wat u kunt doen als u het niet eens bent met die beslissing."

Voor de rest was het een zeer generiek bericht dat niets over de zaak inhield.

Op 9 September kreeg ik al wel een bevestiging dat mijn aangifte was gekoppeld aan de aangiftes die ik van andere Tweakers doorgestuurd had gekregen. Alsnog heb ik het gevoel dat dat niet goed is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
niets ontvangen idd

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• bazzer
Verdachte moet 03-02-2023 naar het Openbaar Ministerie komen.

Welke straf kan hij verwachten?
- Taakstraf (onbetaald werk)
- Leerstraf (cursus)
- Boete en/of schadevergoeding betalen

Ze kunnen ook een beslissing maken om (onder bepaalde voorwaarden) geen straf op te leggen.

Ik ben benieuwd, zodra ik meer weet zal ik een update sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb een aantal reacties welke vandaag na de laatste reactie uit 2022 zijn geplaatst verwijderd gezien ze geen enkele relatie tot de case in dit topic hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 19:24
bazzer schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:08:
Verdachte moet 03-02-2023 naar het Openbaar Ministerie komen.

Welke straf kan hij verwachten?
- Taakstraf (onbetaald werk)
- Leerstraf (cursus)
- Boete en/of schadevergoeding betalen

Ze kunnen ook een beslissing maken om (onder bepaalde voorwaarden) geen straf op te leggen.

Ik ben benieuwd, zodra ik meer weet zal ik een update sturen!
het is inmiddels al een aantal maanden later.
wat was de uitspaak?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzer
Helaas is er geen strafzaak gekomen. (Vage reden, zie tekst hieronder letterlijk uit de brief)

Waarom komt er geen strafzaak?
De omstandigheden zijn inmiddels veranderd.
De omstandigheden die tot het strafbare feit hebben geleid zijn veranderd. Daarom vind ik een strafzaak niet nodig.

Verdachte krijgt een proeftijd.
De verdachte hoeft niet voor de rechter te komen.
Maar ik heb wel een proeftijd met de verdachte afgesproken. Dit betekent dat hij1 jaar niets
mag doen wat strafbaar is. Doet hij toch iets strafbaars? Dan beslis ik dat
hij alsnog voor de rechter moet komen.

Ik had verder geen schade. Wel ben ik beniewd hoe het er voor staat met de gedupeerden? Krijgen jullie nog een schade vergoeding oid?

Iedereen bedankt voor de hulp in ieder geval.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• D.Ramakers
Ziet er weer naar uit... Zolang je de staat geen geld kost kom je er makkelijk vanaf!

maw... morgen doet hij weer iets anders maar dan via een stroman.

Belachelijk recht systeem hebben we.

Voor 1.500,00 € opgelicht. Zie ik nooit meer iets van terug! Bedankt Politie en andere functionarissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

D.Ramakers schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:25:
Ziet er weer naar uit... Zolang je de staat geen geld kost kom je er makkelijk vanaf!

maw... morgen doet hij weer iets anders maar dan via een stroman.

Belachelijk recht systeem hebben we.

Voor 1.500,00 € opgelicht. Zie ik nooit meer iets van terug! Bedankt Politie en andere functionarissen.
Je kan een Artikel 12 procedure starten.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:35

Prx

Huh, de schade die mensen hier zelf hebben gaan toch nooit verhaald worden met een strafrechtelijk onderzoek en vervolging? Dat moet je toch zelf civielrechtelijk regelen? Dus zelf die kerel voor de rechter trekken. Met een voorwaardelijke deal met het OM moet dat te doen zijn, niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 21:44
Prx schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:56:
Huh, de schade die mensen hier zelf hebben gaan toch nooit verhaald worden met een strafrechtelijk onderzoek en vervolging?
In een strafproces kan je als benadeelde een schadevergoeding krijgen. Dat is een stuk laagdrempeliger dan via de civiele rechter, en de staat schiet het bedrag ook nog eens voor als de verdachte niet kan betalen (schadevergoedingsmaatregel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Ramakers
Hey,

Ja altijd een optie, al denk ik dat het bedrag van 1500 euro niet in lijn staat met de kosten die gemaakt moeten worden =)

Mvg
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om gedupeerden bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren indien je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij reageren vanuit de wetgeving.