Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamaha_764
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-07 15:47
Goedemiddag,

Om het aantal USB 3.1 poorten op mijn PC uit te bereiden heb ik een PCI Express x4 kaartje gekocht. Betreft het type Delock 89554, 2x external USB3.1 Gen 2 Type A. Nadat ik deze in mijn moederbord (MSI B450M Mortar) geplaatst heb en de PC opnieuw opstart installeerd W10 automatisch een driver voor deze kaart (AMD USB 3.10 eXtensible Host Controller - 1.10). Device Manger geeft vervolgens aan dat het apparaat correct werkt. So far, so good...

Echter, wanneer een device aansluit krijgt deze enkel voeding en lijkt er verder geen verbinding te worden gemaakt. Hierdoor worden de devices (HDD/SSD/Telefoon) niet herkent en zijn de USB poorten nutteloos.

De volgende zaken heb ik reeds geprobeerd:
• Verschillende USB-kabels gebruikt
• Verschillende apparaten gekoppeld
• De drivers en het apparaat uninstallen en opnieuw installeren
• De PC opnieuw opstarten
• Andere drivers downloaden (ASmedia), met als gevolg dat de overige USB poorten er ook de brui aan geven, snel teruggerold naar de drivers die W10 optimaal vindt O-)
• De PCI kaart d.m.v. de SATA aansluiting van voeding voorzien

Zijn er nog zaken die ik kan proberen of zou de fout toch echt in de kaart zitten?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Beste antwoord (via yamaha_764 op 18-08-2021 08:59)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:20
Heb je een ssd in het M2_2 slot zitten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zou je aanraden om het kaartje terug te brengen en wat anders te kopen, want mijn ervaring met DeLock producten op het gebied van USB 3.0 is niet al te best en waarschijnlijk geldt hetzelfde voor dit product! :/

Wat je nog wel kan proberen : Drivers van andere kaartjes die dezelfde chipset gebruiken installeren.

In de begindagen van USB 3.0 maakte dat namelijk nog weleens het verschil dus misschien is dat nu ook bij USB 3.1 @ 10 Gbps het geval :)

/EDIT :
yamaha_764 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:59:
Getriggerd door @Uszka ben ik even verder gaan kijken inzake de M2 slots... Manual van de B450M geeft gewoon netjes het volgende aan:

"PCI_E4 slot will be unavailable when an M.2 SSD is installed in the M2_2 slot."

Euvel gevonden, helaas voor mij dus.
En daarom haat ik die Bxxx bordjes en het Mainstream platform in het algemeen : Je komt al gauw PCIe lanes tekort! :| :F

[ Voor 36% gewijzigd door nero355 op 18-08-2021 16:09 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 13:29

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Best een duur geintje voor 2 USB poorten.
Was een USB-C of A hub geen optie?
pricewatch: Club 3D SenseVision USB3.0 Type-C to 4xUSB Type-A Hub

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:20
Heb je een ssd in het M2_2 slot zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamaha_764
@Baakster dat viel wel mee, kaartje kostte +/- 20 euro.. Zie nu dat hij aardig omhoog is geschoten in de PW.

@Uszka Ja heb in beide M2 slots een ssd/m2 zitten, is dat de boosdoener?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamaha_764
Getriggerd door @Uszka ben ik even verder gaan kijken inzake de M2 slots... Manual van de B450M geeft gewoon netjes het volgende aan:

"PCI_E4 slot will be unavailable when an M.2 SSD is installed in the M2_2 slot."

Euvel gevonden, helaas voor mij dus.

Mag op slot.
Pagina: 1