Ha Tweakers,
Ik heb al vaker gedacht over zonnepanelen, maar ben nu wat serieuzer aan het kijken. Eerst wat gegevens over onze situatie;
- Verbruik is denk ik zo'n 2500 kwh per jaar, en zo'n 1000 m3 gas.
- We hoeven niet te lenen voor de investering.
- We verwachten niet te gaan verhuizen in de komende tientallen jaren.
- Er ligt al een kabel van meterkast naar zolder (3x4mm2) vanuit de verbouwing, toen konden we erbij dus gelijk maar gedaan.
- Deels plat dak, deels schuin op het oosten, deel garage.
Voorziene veranderingen:
- We zijn nu met 2+hond, Gezinsuitbreiding is niet uitgesloten,
- We willen in de komende paar jaar ergens een elektrische auto (particulier) aanschaffen
- De keuken komt ergens komende 10jr aan de beurt, dan kunnen we naar electrisch koken.
Onze fysieke woning ziet er zo uit:
Ik wil jullie kennis vooral inzetten voor het op een goede manier aanvragen van offertes, vragen die ik direct al heb zijn:
- Is het in mijn situatie inderdaad interessant panelen te leggen gegeven verbruik, fysieke mogelijkheden in de woning en kosten?
- Hoeveel vermogen en hoeveel panelen kunnen we dan het beste kiezen?
- Hoe zouden we ze het beste kunnen plaatsen qua oriëntatie / plek. We hebben een deel plat dak bovenop woning, een deel plat dak op garage (moet dan nog wel kabel heen, kan ik zelf doen), een deel plat dak bovenop dakkapel (op het oosten) en een deel schuin dak op het oosten. Ik vermoed dat het kleine stukje plat bovenop badkamer niet relevant is.
Regio is Schiedam / Vlaardingen, als iemand eventueel aanbieders zou willen aanbevelen is dat natuurlijk ook prettig. Ik voeg zo nog even twee eigen foto's van het huis toe.
Ik heb al vaker gedacht over zonnepanelen, maar ben nu wat serieuzer aan het kijken. Eerst wat gegevens over onze situatie;
- Verbruik is denk ik zo'n 2500 kwh per jaar, en zo'n 1000 m3 gas.
- We hoeven niet te lenen voor de investering.
- We verwachten niet te gaan verhuizen in de komende tientallen jaren.
- Er ligt al een kabel van meterkast naar zolder (3x4mm2) vanuit de verbouwing, toen konden we erbij dus gelijk maar gedaan.
- Deels plat dak, deels schuin op het oosten, deel garage.
Voorziene veranderingen:
- We zijn nu met 2+hond, Gezinsuitbreiding is niet uitgesloten,
- We willen in de komende paar jaar ergens een elektrische auto (particulier) aanschaffen
- De keuken komt ergens komende 10jr aan de beurt, dan kunnen we naar electrisch koken.
Onze fysieke woning ziet er zo uit:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Ik wil jullie kennis vooral inzetten voor het op een goede manier aanvragen van offertes, vragen die ik direct al heb zijn:
- Is het in mijn situatie inderdaad interessant panelen te leggen gegeven verbruik, fysieke mogelijkheden in de woning en kosten?
- Hoeveel vermogen en hoeveel panelen kunnen we dan het beste kiezen?
- Hoe zouden we ze het beste kunnen plaatsen qua oriëntatie / plek. We hebben een deel plat dak bovenop woning, een deel plat dak op garage (moet dan nog wel kabel heen, kan ik zelf doen), een deel plat dak bovenop dakkapel (op het oosten) en een deel schuin dak op het oosten. Ik vermoed dat het kleine stukje plat bovenop badkamer niet relevant is.
Regio is Schiedam / Vlaardingen, als iemand eventueel aanbieders zou willen aanbevelen is dat natuurlijk ook prettig. Ik voeg zo nog even twee eigen foto's van het huis toe.
[ Voor 14% gewijzigd door DualDevil op 17-08-2021 14:38 ]
| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|
:strip_exif()/f/image/yxAOGWyed1jInk6FZf6qKog3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/JRKcREOTxCOhPhZDY5fCNT3D.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gl53oaVQavfxzctF7fXEm7WA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GhwEOBNuQEZz1gOFKafVdLfw.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/01J79RYMsaa3ugoYJKZMbxV9.jpg?f=fotoalbum_tile)