Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijnjv
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-01 20:11
Mijn vraag
ik wil graag het hele netwerk thuis veranderen naar ubiquiti en heb 2 vragen werkt poe met cat5e en kan ik de kpn router vervangen door de dream machine pro?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06
Zeker, maar daar is al heel veel over geschreven. Televisie via KPN is wel een dingetje.

Wat vond je zelf aan info voordat je dit ging posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:16

jurroen

Security en privacy geek

Ehm, dit is wel heel erg summier. Als je een serieus antwoord verwacht, kun je er zelf beter ook iets meer moeite in stoppen.

Wat is een "KPN router"? Bedoel je de Experiabox? Dat is een modem - om die vraag te beantwoorden moeten we bijvoorbeeld weten of het over koper (xDSL) of glas gaat. En bij die laatste, toevallig GPON?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijnjv
de experiabox heb ik nu en we hebben glasvezel gpon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijnjv
beste mr.dj95 ik ben vrij nieuw met forums van tweaker ik zal even gaan lezen want de kpn tv moeten we nog wel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:16

jurroen

Security en privacy geek

Boudewijnjv schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:08:
de experiabox heb ik nu en we hebben glasvezel gpon
Als je GPON hebt kun je de Dream Machine direct op de NT aansluiten. Er is hier op het forum alle benodigde info en antwoorden op vragen te vinden :)

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
Tip: een Edgerouter is makkelijker en meer stabiel.. UDM pro is een beta product.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-09 10:09
:F

Je moet gewoon de producten gebruiken voor wat ze gemaakt zijn, meer is het niet, een udm pro kan je niet vergelijken met een edgerouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
Tha Render_2 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

:F

Je moet gewoon de producten gebruiken voor wat ze gemaakt zijn, meer is het niet, een udm pro kan je niet vergelijken met een edgerouter.
Dan moet je de UDM niet gebruiken voor tv doeleinde, want de igmp proxy is nog steeds bugged.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Boudewijnjv Zoals andere ook al aangeven is je topic momenteel een beetje summier. Lees je eerste even een beetje in via [Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 en [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie. Mocht je daarna nog vragen of onduidelijkheden hebben, plaatst die dan gerust in dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 17-08-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33
Boudewijnjv schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:10:
beste mr.dj95 ik ben vrij nieuw met forums van tweaker ik zal even gaan lezen want de kpn tv moeten we nog wel hebben
Nieuw?? Je bent Sids jul 2020 lid.. Na een jaar moet je toch wel weten hoe het werkt?

Naast informatie op tweakers is er ook veel te vinden op het internet zelf daar kan je natuurlijk ook zoeken.

UDM pro ondersteund geen POE..
UDM pro SE ondersteund wel POE AF

Als je een UDM pro hebt of gaat kopen zal je dus nog een POE switch er bij moeten kopen..

@Punkbuster Er zijn genoeg gebruikers die IPTV gebruiken op een UDM pro.
Of dit het apparaat is dat je moet gebruiken kan je over discuseren. Er zijn veel betere producten voor handen maar ook veel "veel" slechtere producten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijnjv
Beste to tall, ik koop er een 24 poe switch bij ik weet dat een udm geen poe poorten heeft. voor mij is ubiquiti belangrijk voor de camera's en de wifi en ik wil geen maandelijkse betaling moeten dan naar een bedrijf zoals versuire.

[ Voor 75% gewijzigd door Boudewijnjv op 17-08-2021 17:24 ]

Pagina: 1