KPN Fiber met deeper connect

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenhill
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-09 11:35
Hi

Heb onlangs de overstap gemaakt van ziggo naar KPN glasvezel. Bij ziggo had ik de mogelijkheid om het modem in bridge mode te laten zetten. Bij KPN kan dit helaas niet. Hiervoor heb ik een ubiquiti udm pro aangeschaft om het modem te vervangen. Internet werkt via de udm.

Het probleem waar ik tegen aanloopt is met het aansluiten van een apparaat genaamd deeper connect ( https://www.deeper.network/ ) , dit wil ik gebruiken om een bepaalde crypto te minen. Van wat ik gelezen heb maakt het apparaat gebruik van ip multiplexing techniek en werkt als een soort transparante bridge.

De manier van aansluiten hoe ik het in de situatie had met ziggo was:

Modem(bridge) -> deeper connect -> opnsense router -> rest van mn netwerk

Dit werkte prima..

Het deeper connect apparaat kan helaas niet overweg met VLANs en krijg ik bij het aansluiten van het apparaat op de fiber converter naar de UDM geen IP op de wan poort omdat er voor KPN vlan6 wordt gebruikt voor het verbinden met het KPN netwerk.

Is er een manier waarmee ik VLAN6 kan termineren op de UDM pro (of een andere switch/router ?) en "transparant" door kan zetten naar opnsense (is pppoe passthrough hier wellicht een optie ?) ? Ben dus op zoek naar een manier om een bridge te kunnen krijgen zonder vlan verkeer waar het deeper connect apparaat tussen gezet kan worden.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:20
Zet dat ding achter de udm pro op een lan poort

[ Voor 22% gewijzigd door laurens0619 op 15-08-2021 21:07 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ley.onmedia
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-05-2022
hm de helft van wat je zegt begrijp ik niet, maar ik ben wel benieuwd of je nu uiteindelijk het antwoord gevonden hebt om de DPN werkend te krijgen met een extern ip.

Mocht je een oplossing hebben hoor ik het graag van je.

mvg.
Leon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
ley.onmedia schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 00:01:
hm de helft van wat je zegt begrijp ik niet, maar ik ben wel benieuwd of je nu uiteindelijk het antwoord gevonden hebt om de DPN werkend te krijgen met een extern ip.

mvg.
Leon
Als je dat niet begrijpt, blijft er dan alsjeblieft ook ver van weg. Het is echt super risky om dit soort dingen aan een public IP te hangen zonder goede firewall kennis (aangezien je dan waarschijnlijk je prive verkeer erover wilt laten lopen ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ley.onmedia
nee ik heb het wel gesplitst dus de DPR loopt uit op een routertje waar geen machines op zitten.
Maar voor mij is het van belang dat het een public ip wordt zodat ik mijn connectie kan delen en zo een score kan opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaPjwKcpSHYd7GvtUKSp28xSF_Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/97h7ZGivKjTeHnHCwSCi5Xjf.png?f=user_large

Die Deeper Connect moet gewoon je router worden, dus ondersteuning krijgen voor VLANs en PPPoE internet.

Grootste remark, een onbekend, niet door jezelf beheerd, kastje tussen je internet verkeer... wil je zo graag minen, bestel een ADSLetje en koppel dat ding daaraan, maar hou het gescheiden van je eigen internet verkeer.

/edit

Dit lijkt op dat andere kastje... ik kom er niet op... maar die doet ook een "arp poisening" om je router te faken.

/edit 2

Yes Firewalla

[Firewalla] Ervaringen & discussie

[ Voor 16% gewijzigd door Vorkie op 10-09-2021 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ley.onmedia
ik gebruik al de 3e setup, maar mijn ip public krijgen blijkt dus een uitdaging.

Ik snap ook je remark, maar goed, ik heb het kastje en wil er gebruik van maken, nu nog werkend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenhill
ley.onmedia schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 00:01:

mvg.
Leon
Heb het helaas nog niet werkend, denk dat dit ook niet gaat gebeuren met KPN fiber icm de manier waarop KPN de verbinding tot stand wil brengen. De pppoe moet ergens op binnen komen, voorbij de DPR gaat die niet komen wat die ondersteund geen pppoe authenticatie.

Enige dat (denk ik) zou kunnen werken is IP passthrough, maar geloof dat dit niet door veel devices ondersteund wordt (edgerouter iig niet zover ik gevonden heb). Wil nog proberen met een edgerouter een pppoe relay in te stellen van wan naar lan.

Voor zover is het afwachten wat de developers van DPR gaan doen, ze proberen een manier te vinden om het over private ip's ook werkend te krijgen, maar heb hier weinig vertrouwen in.

• ley.onmedia
greenhill schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:37:
[...]

Heb het helaas nog niet werkend, denk dat dit ook niet gaat gebeuren met KPN fiber icm de manier waarop KPN de verbinding tot stand wil brengen. De pppoe moet ergens op binnen komen, voorbij de DPR gaat die niet komen wat die ondersteund geen pppoe authenticatie.

Enige dat (denk ik) zou kunnen werken is IP passthrough, maar geloof dat dit niet door veel devices ondersteund wordt (edgerouter iig niet zover ik gevonden heb). Wil nog proberen met een edgerouter een pppoe relay in te stellen van wan naar lan.

Voor zover is het afwachten wat de developers van DPR gaan doen, ze proberen een manier te vinden om het over private ip's ook werkend te krijgen, maar heb hier weinig vertrouwen in.
bedankt voor je reactie, hier helaas ook niet veel uit kunnen halen, van alles geprobeerd ook maar helaas. Ik heb ook nog overwogen om het modem van kpn te vervangen met een asus of fritzbox, zou dat een oplossing kunnen zijn denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greenhill
ley.onmedia schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:52:
[...]

bedankt voor je reactie, hier helaas ook niet veel uit kunnen halen, van alles geprobeerd ook maar helaas. Ik heb ook nog overwogen om het modem van kpn te vervangen met een asus of fritzbox, zou dat een oplossing kunnen zijn denk je?
Nee, vervangen van de KPN hardware met een asus / fritzbox gaat het denk ik niet fixen. Je zit nog steeds met het probleem dat de pppoe verbinding opgebouwd wordt op het eerste endpoint waar de authenticatie voor pppoe gedaan wordt, vanaf het punt waarop pppoe authenticatie gedaan wordt blijft meestal ook het publieke IP hangen, alles achter het endpoint vallen dan in het private ip space.

Ik wacht even af wat de developers gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 13:34
ik heb ook net zo'n deeper connect mini aangeschaft en tmoble glasvezel.
ipv de standaard glas modem, heb ik een mikrotik rb4011 aangeschaft en direct aan mijn ont gekoppeld

iemand er al uit hoe de deeper connect aangesloten kan worden, liefst achter mijn router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonyvo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-02-2022
Ben bereid een Deeper Connect mini aan te schaffen maar heb ook kpn.
Is bovenstaande al opgelost dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 11:48
Enige update aub? Ik zit ook met dit issue
Pagina: 1