Toon posts:

Buitendeur gaat moeilijk op slot.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dragonfly83
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 21:28
Goedemorgen,

De buitendeur met meerpunt sluiting gaat moeilijk op slot.
Ik moet de deur een beetje optillen of de klink hard naar boven aantrekken/tillen voordat de klemmen/slot goed in de kommen vallen, de deur hangt een beetje scheef als ik de lijnen van het kozijn volg.
Op zich werkt het wel, echter lijkt mij dat dit veel soepeler moet kunnen.
Het is een deur van nu 12 jaar oud en voorzien van een kruk die je omhoog moet drukken zodat alle klemmen in de kommen vallen.
De enige stelmogelijkheid die ik zie is naar links en naar rechts d.m.v. inbus in de kom.
Bij de scharnieren zie ik geen stel mogelijk heid.
Hierbij wat foto's, wie heeft de oplossing?

Alle reacties

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:16
Laat iemand meekijken bij de scharnieren als je de deur op en neer tilt, om te zien of er speling in de scharnieren zit.
Zo ja, dan scharnieren vervangen door een iets duurzamere gelagerde soort.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:46

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Was dit altijd al zo?

Schroeven scharnieren aandraaien. Anders zijn de scharnieren waarschijnlijk te licht voor de deur en is e.e.a. door gaan hangen. Gebruik de driepuntssluiting altijd, ook als je thuis bent. Zo blijft de deur langer recht. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Dragonfly83
Bedankt, ik heb jullie tips uitgevoerd/nagekeken.
Er zit geen speling op de scharnieren, deze zitten ook muurvast en kunnen niet verder aangedraaid worden.
De deur hangt met vier scharnieren vast.
We wonen hier nu een paar jaar en weten niet beter..echter we gebruiken de deur nu veel vaker, en daardoor is het wel hinderlijker geworden.

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Kan ook zijn dat het meganisme vervuild is en gesmeerd moet worden. WD 40 helpt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01:35

Jimster

A State of Trance

Door het gewicht van de deur zijn de bovenste scharnieren wat scheef getrokken. Misschien kan je ze terugbuigen. Ik weet niet of het helpt door de onderste scharnieren met de bovenste om te wisselen.
Zie ook Deur klemt, scharnier te verstellen?

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20-09 09:12
Als je een deursteller laat komen, dan zal die ofwel nieuwe scharnieren voorstellen of waarschijnlijk een paar meppen op de bovenste scharnieren geven om ze even terug in het gareel te krijgen. Dikke kans dat de boel wat verzakt is. (Heb er helaas ervaring mee)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014 | Nog niet genoeg van me gehad? -> Check Met Nerds om Tafel Podcast

• Dragonfly83
Update:
De deur is vandaag gefixt door een deurenafhangbedrijf :)
Er zijn een paar plaatjes achter de scharnieren gekomen en er is een klein beetje uit de kommen geslepen zodat de haken er weer mooi in vallen.
Het was minimaal wat er aan scheelde, maar de deur sluit nu echt zonder te forceren, mijn vrouw vond het zelfs "eng" dat ie zo makkelijk in de sloten viel _/-\o_ :*)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee