Ik zoek een domme smart TV, zijn die er ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-09 20:10
Ik ben al 15 jaar een tevreden gebruiker van een domme TV.
Alle content gaat via Kodi. Hiervoor gebruik ik de Vero 4K+ van OSMC, aanrader :)
Er zit een hoofdknop waarmee alle electra uitgaat als we klaar zijn met TV kijken.
Als ik de knop weer aanzet start de TV zonder klagen op. (juiste kanaal, geen waarschuwingen)

Nu gaat het toch tijd worden voor een nieuwe TV van een groter formaat.
En ja jullie voelen hem al aankomen ik wil eigenlijk weer een domme TV maar die zijn er amper

Zijn er smart TV's die van de spanning kunnen en weer aangaan zonder zeuren ?
En dan ook terug komen op het laatste kanaal (bijvoorbeeld HDMI 1)
Het liefst een relatief zuinige TV (klasse E) waarbij de Toshiba's er voor me uitsprongen.
Gewoon een mainstream TV van rond de 55"

Ik irriteer me bij smart TV's ook aan de updates dus die moeten ook uit kunnen :)

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wat betreft updates en dergelijke, is dat niet gewoon een kwestie van dat ding niet aan het internet/netwerk hangen, enige signaal wat er in gaat is je HDMI en meer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-10 21:37

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Niet aan het netwerk hangen en "auto run smart hub" uitzetten, dit werkt bij Samsung best prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je zoekt heet simpelweg een monitor. De vraag is alleen welke grootte je wilt en wat je er voor wilt betalen.
Je kunt ook naar professionele displays kijken, bijvoorbeeld die van Sony: https://pro.sony/en_NL/products/pro-displays
Ik heb alleen geen flauw idee van de kosten.
Maar als je een 55" of groter wilt ben je denk ik het goedkoopste uit met een smart tv. Massaproductie maakt goedkoop.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een projector.
"Dommer" dan dat wordt het niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Nee ik zoek inderdaad een mainstream TV van rond de 55"
Budget 600 euro of zo, dat is het probleem niet echt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:07

FreakNL

Well do ya punk?

Je hoeft het smart gedeelte toch niet te gebruiken?

Gewoon niet aan de WiFi hangen en je hebt effectief een domme TV?

Nu is mijn TV bijna 10 jaar oud, heeft wel iets van Smart (Viera) maar dat is ook al stokoud. Ik weet niet of nieuwere TVs met nagscreens komen dat hij niet op de WiFi zit? (Lijkt me niet overigens).

[ Voor 72% gewijzigd door FreakNL op 14-08-2021 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01:05
@Woodski
De prijswatch al gebruikt met filter?
https://tweakers.net/tele...9tuAuqgnncJklOHyWZhgG11j8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Ok ik laat de "smart" vraag los... Die komt met name uit irritatie over de Sony van mijn ouders.
Mooi beeld maar om de haverklap een eigen willetje

Zijn er mainstream TV's anno nu die er tegen kunnen als je ze volledig uit zet ?
Stand by verbruik is niet veel maar ik wil alle apparaten daar met een knop uit kunnen zetten.
Ja ik kan de media markt inlopen en het proberen maar dat zullen ze niet leuk vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Woodski op 14-08-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 16:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Woodski schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:33:
Ok ik laat de "smart" vraag los... Die komt met name uit irritatie over de Sony van mijn ouders.

Zijn er mainstream TV's anno nu die er tegen kunnen als je ze volledig uit zet ?
Stand by verbruik is niet veel maar ik wil alle apparaten daar met een knop uit kunnen zetten.
Ja ik kan de media markt inlopen en het proberen maar dat zullen ze niet leuk vinden.
Je zou het bij de mediamarkt natuurlijk gewoon kunnen vragen ipv direct uit te hoeven proberen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:18
Woodski schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:33:

Welke tv hebben je ouders? Die uit mijn serie (2015) was een beetje hit en miss. Ik heb nergens last van, maar anderen…

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Kuhr89 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:39:
[...]

Welke tv hebben je ouders? Die uit mijn serie (2015) was een beetje hit en miss. Ik heb nergens last van, maar anderen…
Het is de sony kd-55xd8599 uit 2016

Mooi beeld maar de menus zijn echt vreselijk
Dat is mijn gevoel maar ik ben natuurlijk kodi fan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:33

MsG

Forumzwerver

Ik heb een LG tv uit 2019 met webos, en die gooi ik net zoals jij hard uit, en dat gaat al jaren goed. Dus ik zou vooral kijken welke specifieke criteria je wil ipv vasthouden aan per se geen smarttv, want die ga je niet vinden. Dat is hetzelfde als nu een zwart-wit tv zoeken, dan kan je beter gewoon content zonder kleur bekijken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zoals @FreakNL zegt. Ik heb net een OLED LG aangeschaft, gekoppeld aan kastje via HDMI en verder niets ingesteld op de TV qua connectivity. Geen WIFI, netwerk. Zo is het effectief een 'domme' tv. Met één switch sluit ik alle stroom uit, no drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseijkelboom
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-08-2021
zeker zijn er nog (domme Tv's), ze worden wel steeds schaarser.
https://amzn.to/37Ls1V
ik heb deze gekocht als domme tv, zelf heb ik geen tv aansluiting maar ik heb er een chromecast 4k bijgekocht en dat werkt prima, mits je stabiel internet hebt. er zijn ook adapters voor met een cat6 kabel aansluiting voor betere kwaliteit beeld.
https://amzn.to/3jV9iwo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
desmond schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:05:
Zoals @FreakNL zegt. Ik heb net een OLED LG aangeschaft, gekoppeld aan kastje via HDMI en verder niets ingesteld op de TV qua connectivity. Geen WIFI, netwerk. Zo is het effectief een 'domme' tv. Met één switch sluit ik alle stroom uit, no drama.
Behalve dan dat bij een LG OLED de pixel refresh draait zodra de TV X tijd op standby staat. Dat gaat niet als je de stroom er volledig afhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

desmond schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:05:
Wat @stin00 zegt. OLED is afhankelijk van een aantal onderhoudsprogramma's om de levensduur te verlegen. Hard uitzetten is echt niet goed voor je televisie.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
stin00 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:46:
[...]

Behalve dan dat bij een LG OLED de pixel refresh draait zodra de TV X tijd op standby staat. Dat gaat niet als je de stroom er volledig afhaalt.
Ik heb het moeten opzoeken. Je hebt gelijk, als je altijd je TV met collectieve switch uitzet, zal die nooit de pixel refresh uitvoeren. Iets om rekening mee te houden, maar of het veel uitmaakt zal afhangen van het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Dat is een goeie tip om oled dan maar over te slaan ivm met die schakelaar.
Ik hou niet van overdreven kleuren en veel brightness dus LCD is prima voor me.
Nu maar wat reviews lezen dan en een mooie LG uitzoeken met of zonder nano technologie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:33

MsG

Forumzwerver

Woodski schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:54:
Nu maar wat reviews lezen dan en een mooie LG uitzoeken met of zonder nano technologie
OLED wil je sowieso overslaan, er zijn hier op GoT diverse topics waarin men met samengeknepen billen de schade van het oranje Uitzendinggemist logo bespreekt. Als je zo neurotisch televisie moet kijken dat je echt moet bedenken dat je iets kan kijken wat je beeld kan slopen, kan je dat imo beter mijden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Woodski schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:54:
Dan moet je dus voor OLED gaan. Die hebben de beste kleurweergave en de helderheid ligt een stukje lager dan LCD ;)

Wat betreft de switch. De pixelrefresh van een LG OLED duurt iets van 10-15min is mijn ervaring. Als je de switch op een half uur zet nadat de tv uit is, dan is OLED geen probleem.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
MsG schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:01:
[...]

OLED wil je sowieso overslaan, er zijn hier op GoT diverse topics waarin men met samengeknepen billen de schade van het oranje Uitzendinggemist logo bespreekt. Als je zo neurotisch televisie moet kijken dat je echt moet bedenken dat je iets kan kijken wat je beeld kan slopen, kan je dat imo beter mijden.
Ach wat een onzin omdat met deze stelligheid hier op te schrijven, zonder dat je er zelf ervaring mee lijkt te hebben. Ik heb al 4 jaar een OLED en dat scherm ziet er nog net zo uit als toen ie uit de doos kwam. We kijken genoeg tv met felle logo’s en ik game uren achter elkaar met statische huds. Geen centje pijn. En al gaat ie wel kapot, dan is er nog garantie. Ik zou me daar echt niet druk om maken.

Er zijn gevallen van burnin, maar dat lijken echt uitzonderingsgevallen te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 17-08-2021 08:03 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:38
desmond schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

Ik heb het moeten opzoeken. Je hebt gelijk, als je altijd je TV met collectieve switch uitzet, zal die nooit de pixel refresh uitvoeren. Iets om rekening mee te houden, maar of het veel uitmaakt zal afhangen van het gebruik.
Heb hier echt nog nooit van gehoord.. wel bijzonder dat ze dat niet vermelden dan.. ik zet mijn OLED (Sony KD-55AF9) elke avond van het stroom af. Overdag staat ie nog wel op 'standby' .. maar elke avond gaat ie m.b.v. klik aan klik uit gewoon 'hard' uit.
Zou het overdag op standby laten staan (tijdens werkuren) voldoende zijn?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
DonJunior schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:29:
[...]

Heb hier echt nog nooit van gehoord.. wel bijzonder dat ze dat niet vermelden dan.. ik zet mijn OLED (Sony KD-55AF9) elke avond van het stroom af. Overdag staat ie nog wel op 'standby' .. maar elke avond gaat ie m.b.v. klik aan klik uit gewoon 'hard' uit.
Zou het overdag op standby laten staan (tijdens werkuren) voldoende zijn?
Het is wel echt zo. Zet je tv maar eens uit en blijf eens 15min zitten wachten. Dan hoor je op een gegeven moment een tik geluid en schakelt de tv uit. In die tussentijd voert de tv een pixelrefresh uit. Althans, bij mijn LG Oled is dat op deze manier merkbaar. Met je eens dat fabrikanten daar duidelijker in moeten zijn. Als de tv overdag wel z’n pixelrefresh kan doen is het denk ik niet zo’n punt. Ik heb nog geen switch in mijn multimedia hoekje, maar heb wel een hue plug over. Zit er aan te denken om die er tussen te zetten om alle stroom daar te killen, maar die zou ik persoonlijk wel om 00:00uur de boel laten afsluiten. Dan weet ik zeker dat de tv zn schoonmaakroutine heeft kunnen doen. Niet ideaal idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Een beetje een zijsprong maar ik lees met het zoeken van een mooie LG (nano) LCD TV nu heel veel over onscherp beeld bij het afspelen van full HD

Dat gaat dan met name om KPN en Ziggo boxen die full HD afspelen
Ik ga de Vero 4K+ gebruiken en weet niet zeker of deze 4K speler alles op 4K zal uitsuren...
Al mijn content gaat via Kodi, ook gewoon TV kijken (via next PVR)

Maar toch zijn er nog aan of afraders bij de LG's mbt dit probleem ?
Die Kodi speler zal immers niet alles upscalen naar 4K (denk ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 18:43
Misschien domme vraag hoor. Maar waarom willen jullie de tv hard uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

aschja schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:56:
Sluipverbruik.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
aschja schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:56:
Sluipverbruik inderdaad. De TV is misschien maar 0,5 watt maar ook Kodi, de receiver en de subwoofer gaan uit. Ook de Wii en vroeger de Ziggo box (die is nu weg).

Naast sluipverbruik ook een klein beetje brandgevaar.
Gewoon een veilig idee dat alles uit is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13

Wok

Dakloos...

Woodski schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:54:
[...]

Sluipverbruik inderdaad. De TV is misschien maar 0,5 watt maar ook Kodi, de receiver en de subwoofer gaan uit. Ook de Wii en vroeger de Ziggo box (die is nu weg).

offtopic:
Even advocaat van de duivel, maar je zet dan dus ook je koelkast, vriezer, CV-ketel, e.d. iedere avond helemaal uit? :+ ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodski
Wok schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:09:
[...]

offtopic:
Even advocaat van de duivel, maar je zet dan dus ook je koelkast, vriezer, CV-ketel, e.d. iedere avond helemaal uit? :+ ;)
I
Ja ja lach me maar uit
k merk hier dat ik niet de enige ben met een master switch bij de TV dus dat sterkt me :)

De CV gaat 's avonds overigens ook uit hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Woodski schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:20:
[...]

I
Ja ja lach me maar uit
k merk hier dat ik niet de enige ben met een master switch bij de TV dus dat sterkt me :)

De CV gaat 's avonds overigens ook uit hier.
offtopic:
Het is absoluut niet mijn bedoeling om je belachelijk te maken :) Gewoon een oprechte vraag of je je wel bewust bent van apparaten die ook 24/7 aan/standby staan en dat het daarom wellicht 'vreemd' is om je zorgen te maken over brandgevaar van een TV in standby, terwijl een koelkast ook altijd minimaal standby is... :)

Maarreh.. CV ook echt uit 's avonds? Als in: stekker er eruit (of in ieder geval geen stroom erop) :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodski
Ja die gaat echt uit. ipv van vragen waarom kan je beter vragen waarom niet.

Heel veel apparaten, laders etc staan overbodig aan.
Beetje creatief en er kan veel uit

Bijvoorbeeld de 230v voeding van de subwoofer die achter de bank staat gaat onder de vloer naar de TV op die master switch.

Mijn netwerk switch en TV ontvanger halen hun 5v voeding uit de server die altijd aan staat.

Ik heb een schakeling gemaakt die de CV uit zet als de (oude domme) zonneboiler op temperatuur is

Ja ik ben er heel bewust mee bezig zonder de WAF te verliezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

offtopic:
@Woodski Dan serieus petje af! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:04
Ik vroeg het mij ook al af.
Ik snap het verhaal er achter ook wel een beetje maar ach.... is hier geen beginnen aan..... Nest Hello, indoorcam, 2x hub mini, 4x home mini, gewone home, Hue, 2x TV, 1x receiver, 2x vijverpomp, 2x luchtpomp, aquarium incl verwarming en filter, airfryer, combi magnetron, drinkfontein voor de kat.... zomaar even wat dus neh...... ik kan genoeg eer behalen hier maar toch maar niet :+ :P

Ontopic, hier 2x smarttv zonder "smart" te gebruiken. Shield in de huiskamer en Chromecast tv in de slaapkamer werkt al tijden perfect. Ofwel gewoon kijken welke in jouw ogen een mooi beeld heeft voor de prijsklasse die jouw aanstaat met de andere wensen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 18:43
[...]

Sluipverbruik van 0.5watt? Dan heb je het over centen op jaarbasis. Dan kan toch niet de hoofdreden zijn. En de CV uitzetten (ondanks zonneboiler). Die moet zich de volgende dag toch ook warmstoken? Is dat heel veel verlies van energie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodski
Waarom moet een CV zich warm stoken ?
En waarom neem je de overige apparaten niet mee in je verhaal ?

Wederom de zelfde tegenvraag bij alle waaroms ?
Ik zeg waarom niet proberen slim om te gaan met energie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:35
Hulleman schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:01:
[...]

Ach wat een onzin omdat met deze stelligheid hier op te schrijven, zonder dat je er zelf ervaring mee lijkt te hebben. Ik heb al 4 jaar een OLED en dat scherm ziet er nog net zo uit als toen ie uit de doos kwam. We kijken genoeg tv met felle logo’s en ik game uren achter elkaar met statische huds. Geen centje pijn. En al gaat ie wel kapot, dan is er nog garantie. Ik zou me daar echt niet druk om maken.

Er zijn gevallen van burnin, maar dat lijken echt uitzonderingsgevallen te zijn.
Er zijn meer mensen dan je denkt die er last van hebben.
Zijn hier mensen met klachten over het ingebrande NPO-logo?

• Hulleman
Alleen klagende mensen melden zich op internet. Dat is een fractie van de totale gebruikers. Dus op basis van dat soort berichten lijkt het altijd erger dan het in werkelijkheid is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
aschja schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:57:
[...]
Sluipverbruik van 0.5watt? Dan heb je het over centen op jaarbasis. Dan kan toch niet de hoofdreden zijn.
0,5watt keer tig apparaten wat doelloos aan het stroom hangt keer miljoenen huishoudens. Hier gebruik ik ook een masterslave stekkerdoos bij de tv (receiver is de master in deze) en bij de pc. Ongemerkt hangen er echt veel apparaten aan.

Als iedereen redeneert zoals @Woodski, dan is het ineens heel veel stroom wat bespaart wordt. Een beter milieu begint bij? Precies.

Je kunt alles wel bagatelliseren, van doe je de koelkast en vriezer ook uit… flauwe reacties en dat kan gewoonweg niet. Ik vind het ook een kleine moeite om de apparaten die echt niet aan hoeven te killen qua stroomverbruik als ik ze niet gebruik. Voor het geld moet je het niet doen nee, dan kun je beter je 10 jaar oude koelkast en vriezer vervangen.

[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 19-08-2021 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:36

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Woodski schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:57:
Het liefst een relatief zuinige TV (klasse E) waarbij de Toshiba's er voor me uitsprongen.
Energieklasse is voor TVs en monitors een wassen neus. Wat je tegenwoordig ziet is dat de apparaten een hoge klasse die krijgen omdat ze standaard in de eco mode staan. In de eco mode wordt de schermhelderheid sterk gereduceerd om het energieverbruik te beperken.

Maar het beeld is niet om aan te zien en komt niet in de buurt van de geadverteerde maximale helderheid dus moet je hem alsnog in een andere, minder zuinige mode zetten om goed te kunnen gebruiken als je niet in een volledig donkere kamer zit.

Oh enne... klasse E is heel slecht. A+++ is goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Johnny op 20-08-2021 09:18 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Arjantje72
Hulleman schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:51:
[...]

Alleen klagende mensen melden zich op internet. Dat is een fractie van de totale gebruikers. Dus op basis van dat soort berichten lijkt het altijd erger dan het in werkelijkheid is.
Ook niet klagende mensen melden zich op internet :)
Maar ook veel klagende mensen zitten niet op Tweakers, dus het kunnen er veel meer zijn.
Het kan dus wel degelijk een probleem zijn. Dat is wat ik toch even aan wou stippen.
Ik koop daardoor dus geen Oled, omdat hier NPO regelmatig op tv is.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Arjantje72 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:47:
[...]

Ook niet klagende mensen melden zich op internet :)
Maar ook veel klagende mensen zitten niet op Tweakers, dus het kunnen er veel meer zijn.
Het kan dus wel degelijk een probleem zijn. Dat is wat ik toch even aan wou stippen.
Ik koop daardoor dus geen Oled, omdat hier NPO regelmatig op tv is.
Met de huidige TV’s is dat geen probleem meer, Heb hier ook nog een oude Sony OLED en geen enkel probleem.
Ik denk als je het iedereen met een OLED zou vragen er misschien maar een paar % last van zouden hebben en dat zijn vaak maar een aantal modellen geweest.
Als je eenmaal het mooie beeld van een OLED hebt gezien wil je niks anders meer.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hiervoor moet OP gewoon een zakelijke display kopen. Kost wel wat meer, maar dat is de enige oplossing als je eigenwijs wil zijn :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Wat je ook kan doen is een splitter er tussen plaatsen waardoor je de tv altijd aan laat staan en de rest van de apparatuur wel uitschakelt. De tv zal minimaal sluipverbruik hebben en is echt geen risico op brandgevaar, laat die dan gewoon lekker aan staan terwijl de rest wel uit gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Tsurany schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:56:
[...]

Wat je ook kan doen is een splitter er tussen plaatsen waardoor je de tv altijd aan laat staan en de rest van de apparatuur wel uitschakelt. De tv zal minimaal sluipverbruik hebben en is echt geen risico op brandgevaar, laat die dan gewoon lekker aan staan terwijl de rest wel uit gaat.
Dan is een Master-Slave stekkerdoos veel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan ook, echter een stuk prijziger waardoor ze zichzelf niet snel terug verdienen. Dan is de rest van de apparatuur in stand-by staan wellicht een heel stuk goedkoper.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Johnny schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:16:
[...]

Oh enne... klasse E is heel slecht. A+++ is goed.
Pssst, de energielabels zijn sinds kort veranderd, waardoor A++ TV's nu amper E halen

Dus E is voorlopig het oude A (of zo, die schalen zijn wat onduidelijk :P )

[ Voor 53% gewijzigd door Notna op 22-08-2021 10:40 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Is er geen OLED inbrand gevaar topic? Denk niet dat de discussie hierover de TS helpt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
De TS is er al aardig uit hoor.
Het gaat een 55" of 60" LG lcd worden met of zonder nano.

Die zijn wel smart maar web OS zou niet te hinderlijk zijn.
Bedankt hiervoor allemaal om me de goede richting in te sturen

Alleen het lees ik veel dat 1920x1080 afspelen op een 4K scherm onscherp zou worden.
Hoewel ik hier nu zo snel geen LG review kan vinden met dit probleem dus wellicht heb ik dit bij een ander merk gelezen. (Samsung, Philips, ik weet het niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
CV moet je mee uitkijken dat ding van stroom te halen, of je wil graag een nieuwe pomp want dat beetje sluipverbruik besparing weegt totaal niet op.

Eens in de 24u draait de pomp even voor 1 minuut ivm "vastlopen".

[ Voor 17% gewijzigd door mr_evil08 op 22-08-2021 17:44 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
mr_evil08 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:43:
CV moet je mee uitkijken dat ding van stroom te halen, of je wil graag een nieuwe pomp want dat beetje sluipverbruik besparing weegt totaal niet op.

Eens in de 24u draait de pomp even voor 1 minuut ivm "vastlopen".
Verkeerd topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

nvm

[ Voor 97% gewijzigd door hjs op 22-08-2021 18:03 ]

Pagina: 1