Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC met i5 6400 is bij sommige games een grote CPU bottleneck aan het worden.
Een tweede hands I7 6xxx CPU is ook niet echt future proof.
Ook wil ik mijn huidige PC doorschuiven naar een familielid (is wel een upgrade vergeleken met een 15 jaar oude PC)
Huidige PC specs:
Ik wil met mijn nieuwe PC gamen, livestreamen maar ook experimenteren met virtuele machines (denk aan VMware Workstation). Ook doe ik hobby matig video's bewerken en uploaden.
Mijn target is 144p 144fps+ gaming met de hoogste instellingen.
Met mijn huidige videokaart gaat het niet lukken.
Als de GPU prijzen weer normaal is wil ik een topklasse grafische kaart zoals een RTX 3080, dus de CPU moet dus daarom geen bottleneck zijn!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder GPU (ivm gekke prijzen neem ik mijn huidige GTX 1660 Super nog mee) rond €1100, maar ben wel flexiebel met mijn streefbedrag als de duurdere onderdeel meer prestatie oplevert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja:
• GTX 1660 Super
• MX500 2tb Sata SDD
• Eventueel 2tb HDD neem ik mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na de installatie van RGB software van Gigabyte die BSOD veroorzaakte wil ik zo min mogelijk Gigabyte producten gebruiken. Sharkoon is wel leuke budget merk, maar ik ga liever voor betere kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ga je overklokken?
In het begin niet, maar ik merk wel na 5 jaar dat een overklok wel de prestaties kan verbeteren, dus ik overweeg het wel. Dan moet ik wel een overklokbare CPU en moederbord in mijn lijstje zetten.
Wat verwacht je van ons?
Na mijn aankoop van mijn huidige PC loop ik wel achter met de huidige ontwikkelingen op PC gaming gebied. Ik heb ook gehoord dat DDR5 dit jaar uit komt. Is het nu verstandig om een PC nu te kopen of kan ik even afwachten totdat er een nieuwere en betere onderdeel op de markt komt. Ik heb geen haast om mijn PC te vervangen, daarom koop ik later een nieuwe grafische kaart als de prijzen weer normaal zijn.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC met i5 6400 is bij sommige games een grote CPU bottleneck aan het worden.
Een tweede hands I7 6xxx CPU is ook niet echt future proof.
Ook wil ik mijn huidige PC doorschuiven naar een familielid (is wel een upgrade vergeleken met een 15 jaar oude PC)
Huidige PC specs:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asus H170 PRO GAMING | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G | € 664,17 | € 664,17 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 71,98 | € 71,98 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon T3-W Rood | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 32,95 | € 32,95 |
| 2 | Geheugen intern | Crucial CT4G4DFS8213 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Value F4-2133C15D-8GNT | € 37,60 | € 37,60 |
| 1 | Optische drives | Samsung SH-224DB Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Sharkoon WPM500 Bronze | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 2TB | € 179,- | € 179,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 985,70 | ||
Ik wil met mijn nieuwe PC gamen, livestreamen maar ook experimenteren met virtuele machines (denk aan VMware Workstation). Ook doe ik hobby matig video's bewerken en uploaden.
Mijn target is 144p 144fps+ gaming met de hoogste instellingen.
Met mijn huidige videokaart gaat het niet lukken.
Als de GPU prijzen weer normaal is wil ik een topklasse grafische kaart zoals een RTX 3080, dus de CPU moet dus daarom geen bottleneck zijn!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zonder GPU (ivm gekke prijzen neem ik mijn huidige GTX 1660 Super nog mee) rond €1100, maar ben wel flexiebel met mijn streefbedrag als de duurdere onderdeel meer prestatie oplevert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja:
• GTX 1660 Super
• MX500 2tb Sata SDD
• Eventueel 2tb HDD neem ik mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na de installatie van RGB software van Gigabyte die BSOD veroorzaakte wil ik zo min mogelijk Gigabyte producten gebruiken. Sharkoon is wel leuke budget merk, maar ik ga liever voor betere kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-11700 Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B560 Steel Legend | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400A Digital Zwart | € 86,16 | € 86,16 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 | € 24,10 | € 24,10 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 156,22 | € 156,22 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850 (2019) | € 117,21 | € 117,21 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 PCIe 3.0 NVMe M.2 SSD 1TB | € 119,- | € 119,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 956,59 | ||
Ga je overklokken?
In het begin niet, maar ik merk wel na 5 jaar dat een overklok wel de prestaties kan verbeteren, dus ik overweeg het wel. Dan moet ik wel een overklokbare CPU en moederbord in mijn lijstje zetten.
Wat verwacht je van ons?
Na mijn aankoop van mijn huidige PC loop ik wel achter met de huidige ontwikkelingen op PC gaming gebied. Ik heb ook gehoord dat DDR5 dit jaar uit komt. Is het nu verstandig om een PC nu te kopen of kan ik even afwachten totdat er een nieuwere en betere onderdeel op de markt komt. Ik heb geen haast om mijn PC te vervangen, daarom koop ik later een nieuwe grafische kaart als de prijzen weer normaal zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Dutchredgaming op 13-08-2021 16:20 ]