• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:29

Zorian

What the fox?

Topicstarter

Samsung heeft onlangs op Samsung Unpacked de nieuwe generatie foldable phones aangekondigd, naast de Fold 3 is er nu ook een opvolger van de Flip 5G, de Flip 3. Samsung heeft besloten de Flip 2 over te slaan en de benummering gelijk te trekken met de Fold serie.

Het toestel zal, net als de flippers van vroeger, weer dicht kunnen vouwen. Niet als een boek zoals bij de Fold, maar over zichzelf heen waardoor je een zeer compacte telefoon krijgt welke in opengevouwen toestand lekker groot is.

Ook het 2e scherm op de buitenkant in dichtgevouwde toestand is vergroot ten opzichte van de eerste Flip. Nu kan je dus meer notificaties zien en ook de inhoud van berichten. Uiteraard zijn er ook de nodige widgets te gebruiken zoals muziekbediening, het weer, een stopwatch en zelfs een selfiecamera welke de hoofdcamera's gebruikt.

Het scherm is bovendien verbeterd naar een adaptieve 120Hz en zou tot 4 keer krasvaster en steviger moeten zijn, terwijl de buitenkant nu is gemaakt van 'Armor Aluminium' wat volgens Samsung tot wel 10% steviger zou moeten wezen.

Wat betreft het scharnier is er ook verbetering, hij zou langer mee moeten gaan en met nog minder kans op vuil in het toestel. De haartjes in het scharnier welke vuil tegenhouden zijn vergezeld van een coating, wat gelijk inhoudt dat dit (samen met de Fold 3) de eerste foldable phones zijn die waterresistent zijn met een IPX8 rating. De X houdt in dat het toestel niet gecertificeerd is op het buitenhouden van stof, enkel op water.

De adviesprijs voor de Flip 3 is €1049 en hij zal verkrijgbaar zijn vanaf 27 augustus 2021, met pre-orders reeds mogelijk.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 11
CPUQualcomm Snapdragon 888
GPUAdreno 660
RAM8 GB
ROM128/256 GB (Niet uitbreidbaar)
Connectiviteit2G - edge, 2G - gprs, 3G - hsdpa, 3G - hspa, 3G - hspa+, 3G - hsupa, 3G - umts, 4G - lte, 5G, 802.11a, 802.11ac (Wi-Fi 5), 802.11ax (Wi-Fi 6), 802.11b, 802.11g, 802.11n (Wi-Fi 4), Bluetooth 5.1, NFC, BeiDou, Galileo, GLONASS, GPS
AansluitingenUSB 2.0 type-c
SimkaartDual sim (Sim 2 is eSim)
SensorenBarometer, Bewegingssensor (g-sensor), Gezichtsherkenning, Gyro sensor, Snelladen, Tril, Vingerafdrukscanner
Scherm6,7", resolutie 2640x1080, 22:9, opvouwbaar AMOLED-scherm met adaptieve 120Hz refreshrate
Front Camera10MP Selfie Camera: F2.4, Pixel size: 1.22μm, FOV: 80˚
Back Camera12MP Ultra Wide Camera: F2.2, Pixel size: 1.12μm, FOV: 123˚
12MP Wide-angle Camera: Dual Pixel AF, OIS, F1.8
Pixel size: 1.4μm, FOV: 78˚
Accu3300 mAh
KleurZwart, Crème, Groen, Paars (Wit, Grijs en Roze exclusief via Samsung zelf)
Afmetingen166x72,2x6,9 mm
Gewicht183 g
Prijs1049 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 05-12 17:25
Krijg echt Panda Pixel vibes van deze telefoon, love it. Ben wel in de markt ervoor, maar wacht toch even paar maandjes af. Kijken hoe het scherm is na wat gebruik en vaak is er voor de kerst ook weer een prijs drop.

Add me op Stadia: Gloogle

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Pukson schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:45:
Krijg echt Panda Pixel vibes van deze telefoon, love it. Ben wel in de markt ervoor, maar wacht toch even paar maandjes af. Kijken hoe het scherm is na wat gebruik en vaak is er voor de kerst ook weer een prijs drop.
Afgaande op de long term reviews van de 1e Flip denk ik dat het wel goed zit. Natuurlijk zaten er enkele tussen met issues, maar veel zal denk ik ook aan de omstandigheden en de manier van omgaan ermee liggen.
Ik ga hem zelf 1 maandje na release halen, dan mag ik verlengen. :)

• dedominee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23:02
Vanmiddag de Black 256GB besteld op Samsung.com met ING punten, kwam totaal op 989 EURO. Heb nog getwijfeld over de crème kleur en de exclusieve grey kleur van Samsung maar Black is als enige mat.

Ben erg benieuwd, vooral naar de accu.

Nemen jullie er een hoesje bij?

[Voor 35% gewijzigd door dedominee op 12-08-2021 21:31]

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
dedominee schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:10:
Vanmiddag de Black 256GB besteld op Samsung.com met ING punten, kwam totaal op 989 EURO. Heb nog getwijfeld over de crème kleur en de exclusieve grey kleur van Samsung maar Black is als enige mat.

Vooralsnog denk ik geen hoesje erbij te nemen, vind die hoesje met die straps en alles niet zo mooi.

• dedominee
Nee ik zelf ook niet. Een clamshell lijkt me ook sowieso robuuster dan een reguliere candybar telefoon. Even afwachten hoe de Flip in de hand ligt en wat voor andere hoesjes er komen. Moet de telefoon niet veel bulkier maken in ieder geval.

• Gerjannn
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online
Als Google Pixel fan ben ik erg te spreken over het uiterlijk. Ik ben heel erg benieuwd naar de accu, als deze redelijk oké is wordt dit denk ik mijn volgende toestel. Bij de vorige Flip was accuduur echter al niet fantastisch naar wat ik gelezen heb, en dan heeft deze ook nog 120hz (wat ik wel heel graag wil, verschil is enorm).

Al denk ik dat je bewust of onbewust toch wat minder op je mobiel zit, omdat je een extra handeling moet doen om deze te gebruiken. Kan geen kwaad voor mijn smartphoneverslaving :)

• ykz
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:17
Ik heb de Flip ook gepreordered in het zwart, samen met het zwarte leren hoesje. Als het hoesje met de strap er ook in het zwart was, had ik die waarschijnlijk genomen.

Ook ik twijfel nog erg over de accuduur, maar als het goed is kan je hem een maand uitproberen, dus ik probeer het een weekje en als het tegenvalt, gaat het retour en ga ik wss voor de Pixel 6
:)

• dedominee
Een maand uitproberen? Waar lees je dat? Hier ook afkomstig van een Pixel 5 trouwens. Pixel 6 vind ik te groot worden.

• ykz
Dat baseer ik op hun retourbeleid https://www.samsung.com/nl/shop-faq/retour/

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

dedominee schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:10:

Hier ook besteld maar dan de crème versie en de 128gb heb nu de z flip 5g en de 55gb in gebruik van de 256, dus 128 is zat. :)

Ga straks ook eens kijken wat Samsung geeft bij inruil, heb geen zin dat ding particulier te gaan verkopen.

En heb bij de 5g ook geen hoesje er omheen, wel gehad maar precies 1 dag ongeveer, scherm is toch goed beschermd en ik heb deze juist omdat ie zo lekker klein is dus het hoesje was nogal contraproductief.

En het is voor mij gereedschap geen modeartikel dus een krasje geeft het hoogstens wat karakter. :)

Dat gezegd hebbende ziet de 5g er ook nog erg goed uit ondanks dat ie een paar keer gekletterd is.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
https://invite.bestsecret.nl/VAQ-JLR-89U

• Clipstra
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09-11 08:07
Ik heb 256gb in groen besteld bij verlenging via Belsimpel.nl voor "slechts" 788 euro..

Ik zou hem het liefst naast/tegelijk met mijn huidige 10+ willen gebruiken. Is dat mogelijk (dus 2 sims op 1 nummer)? En zou dat prima werken?

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:55

Catch22

Oval chainring fetisjist

Dat is wel echt proberen, hou er rekening mee dat ze streng zijn qua gebruikssporen :)

• Gerjannn
  • Nu online
Clipstra schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:42:
Ik heb 256gb in groen besteld bij verlenging via Belsimpel.nl voor "slechts" 788 euro..

Ik zou hem het liefst naast/tegelijk met mijn huidige 10+ willen gebruiken. Is dat mogelijk (dus 2 sims op 1 nummer)? En zou dat prima werken?
Hier info vanuit KPN: https://www.kpn.com/zakel...a-opties/duo-simkaart.htm

Maar Whatsapp kan je maar op 1 toestel gebruiken, dus dat zal wel een issue worden vermoed ik.

• ykz
Catch22 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:53:
[...]

Dat is wel echt proberen, hou er rekening mee dat ze streng zijn qua gebruikssporen :)
ah, dan wacht ik nog wel even reviews af :P

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Clipstra schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:42:

Ik twijfel zelf ook nog tussen groen en zwart... Heb een S6 Edge gehad in Emerald Green en die was toch best wel erg mooi... Misschien ook maar groen nemen dan. :)

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 05-12 12:05

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Lekkere aanbieding ook, tot "200 euro meer inruil".
Als ik een willekeurige site pak krijg ik er meer voor terug... 8)7

D3 Profile D3 XP Ladder

• Clipstra
Zorian schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:40:
[...]

Ik twijfel zelf ook nog tussen groen en zwart... Heb een S6 Edge gehad in Emerald Green en die was toch best wel erg mooi... Misschien ook maar groen nemen dan. :)
In mijn ogen duidelijk de mooiste, origineelste kleur! Maar goed smaken verschillen 😉

• Clipstra
Mad-Matt schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:03:
Lekkere aanbieding ook, tot "200 euro meer inruil".
Als ik een willekeurige site pak krijg ik er meer voor terug... 8)7
Hoe weet je dat? Naar mijn idee is dat proces erg omslachtig en kan dat pas op het moment dat je de telefoon binnen hebt omdat je de code van de flip nodig hebt ter registratie.. daarvoor kun je niet zien wat de inruil waarde is..

• Badtothebone
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Gisteren 256GB Z Flip 3 besteld samen met een Galaxy 4 Classic watch. Momemteel heb ik een iPhone en Apple watch dus ik ga over naar Android zodra ik alles binnen heb.

Ik heb ook gekozen voor een leather case voor wat bescherming. Voorlopig ook met €100 cashback van Samsung.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• fukijama
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 29-08 09:55
Gisteren de Z Flip 3 getest in de Mediamarkt. Ik ben zeer onder de indruk!

Wat ik fantastisch vind is wanneer je bijvoorbeeld een trailer kijkt je ook helemaal geen zwarte balken hebt. Het scherm voelt ook erg stevig aan(net glas).

Ik zelf zou voor de zekerheid wel een soort van verzekering willen op het toestel.

• Gerjannn
  • Nu online
fukijama schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:45:

Wat ik fantastisch vind is wanneer je bijvoorbeeld een trailer kijkt je ook helemaal geen zwarte balken hebt. Het scherm voelt ook erg stevig aan(net glas).

Ik zelf zou voor de zekerheid wel een soort van verzekering willen op het toestel.
Welke MediaMarkt was dat? Ik was in Ede vrijdagavond, en daar hadden ze alleen de Flip 1, en die zat ook nog veilig achter glas.

• fukijama
Gerjannn schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:50:
[...]

Welke MediaMarkt was dat? Ik was in Ede vrijdagavond, en daar hadden ze alleen de Flip 1, en die zat ook nog veilig achter glas.
Was in Enschede, ze hebben twee keer de flip 3 en twee keer de fold 3 er staan.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

fukijama schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:45:

Als je preordered krijg je een jaar Samsung care oid, verzekering met +/- 100€ eigen risico als ik het zo ff snel bekeken heb. Maar moet je ff opzoeken pin me er niet op vast. :)

Die Samsung watch leek me ook wel aantrekkelijk maar de 3 dagen accuduur vind ik te weinig, mijn laatste smartwatch (honor v2) had bijna 2 weken accuduur en die had niet serieus minder features volgens mij.

Maar de Flip 5g bevalt al me al uitstekend dus ben zeer benieuwd naar de Flip 3. :)

Ben ook zeer benieuwd naar de inruilactie. Ik heb 8 maanden geleden 790€ betaald voor de Flip 5g bij belsimpel, ik vermoed dat ik maar weinig afschrijf. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Flagg schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:33:
[...]

Als je preordered krijg je een jaar Samsung care oid, verzekering met +/- 100€ eigen risico als ik het zo ff snel bekeken heb. Maar moet je ff opzoeken pin me er niet op vast. :)

Die Samsung watch leek me ook wel aantrekkelijk maar de 3 dagen accuduur vind ik te weinig, mijn laatste smartwatch (honor v2) had bijna 2 weken accuduur en die had niet serieus minder features volgens mij.

Maar de Flip 5g bevalt al me al uitstekend dus ben zeer benieuwd naar de Flip 3. :)

Ben ook zeer benieuwd naar de inruilactie. Ik heb 8 maanden geleden 790€ betaald voor de Flip 5g bij belsimpel, ik vermoed dat ik maar weinig afschrijf. :)
Ik zit nog steeds op de Galaxy S3 Frontier watch en die gaat ook maar 1-2 dagen mee, altijd zo geweest. Wat dat betreft is de accu dan toch alleen maar beter?

Wat betreft verzekering, hoe zit het met als je een crack in de vouw krijgt (en geen speciale verzekering afsluit)? Wordt dat gewoon vervangen mits het niet je eigen schuld is zonder kosten of ben je dan meteen de jackpot kwijt?

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Zorian schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:52:
[...]

Ik zit nog steeds op de Galaxy S3 Frontier watch en die gaat ook maar 1-2 dagen mee, altijd zo geweest. Wat dat betreft is de accu dan toch alleen maar beter?

Wat betreft verzekering, hoe zit het met als je een crack in de vouw krijgt (en geen speciale verzekering afsluit)? Wordt dat gewoon vervangen mits het niet je eigen schuld is zonder kosten of ben je dan meteen de jackpot kwijt?
Met de Flip 5g had je 2 jaar (of was het 1?) een scherm vervang garantie dat je voor ik meen 120€ door Samsung het scherm kon laten vervangen als tie stuk zou gaan (lees : buiten garantie zelf gesloopt) . Maar of ze dat nu weer hebben weet ik niet.

Maar ik abuse deze nu al een flinke poos, geen hoesje, gewoon bij mijn sleutels in de broekzak en is al een keer of 3 gekletterd en meer dan een paar keer open en (minder vriendelijk) dicht gegaan en nog geen enkele vorm van scheuren.

In principe is dit scherm beter beschermd dan elk ander normale telefoon dus ik zou er niet te bang voor zijn.

Als het je laatste centen zijn waar je de telefoon mee koopt zou ik het niet doen. :)

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Flagg schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:58:
[...]

Met de Flip 5g had je 2 jaar (of was het 1?) een scherm vervang garantie dat je voor ik meen 120€ door Samsung het scherm kon laten vervangen als tie stuk zou gaan (lees : buiten garantie zelf gesloopt) . Maar of ze dat nu weer hebben weet ik niet.

Maar ik abuse deze nu al een flinke poos, geen hoesje, gewoon bij mijn sleutels in de broekzak en is al een keer of 3 gekletterd en meer dan een paar keer open en (minder vriendelijk) dicht gegaan en nog geen enkele vorm van scheuren.

In principe is dit scherm beter beschermd dan elk ander normale telefoon dus ik zou er niet te bang voor zijn.

Als het je laatste centen zijn waar je de telefoon mee koopt zou ik het niet doen. :)
Goed om te horen dat ie best wat kan hebben. :p Als je hem zo behandelt, hoe zit het dan qua (haar)krasjes? Zit ie eronder daarmee of is de 'lak' nog praktisch gloednieuw? En het scherm, die ook vrij ervan?

• fukijama
Flagg schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:33:
[...]

Dat van Samsung care had ik ook gelezen. Maar wil liever iets dat twee jaar kan doorgaan. Heb normaal gesproken nooit een verzekering op mijn telefoons. Maar vind dit toch een beetje tricky. Ben bang voor een crack in de vouw.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Zorian schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:59:
[...]

Goed om te horen dat ie best wat kan hebben. :p Als je hem zo behandelt, hoe zit het dan qua (haar)krasjes? Zit ie eronder daarmee of is de 'lak' nog praktisch gloednieuw? En het scherm, die ook vrij ervan?
De body zelf is nog volledig krasvrij zelfs, het metaal rond de scharnier en langs de randjes is door het kletteren wel wat gekrast maar alleen als je er naar op zoek gaat.

... Wat ik dus zojuist gedaan heb. :P moet hem onder de lamp houden en dan precies in de reflectie draaien dan kan ik wat zien.

Scherm zelf is nog volledig krasvrij volgens mij heb wel een keer de screenprotector vervangen tussendoor.

@fukijama volgens mij hoef je niet echt zorgen om te maken, tenzij je van plan bent om hem dicht te gooien met een steentje ertussen ofzo. Maar je kan altijd een verzekering afsluiten voor je eigen gemoedsrust, daar zijn verzekeringen ook voor moet je maar denken. Of je bent wellicht aan het kijken naar een telefoon die verantwoord buiten je budget ligt, en dan moet je het sowieso niet doen.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Flagg schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:56:
[...]

De body zelf is nog volledig krasvrij zelfs, het metaal rond de scharnier en langs de randjes is door het kletteren wel wat gekrast maar alleen als je er naar op zoek gaat.

... Wat ik dus zojuist gedaan heb. :P moet hem onder de lamp houden en dan precies in de reflectie draaien dan kan ik wat zien.

Scherm zelf is nog volledig krasvrij volgens mij heb wel een keer de screenprotector vervangen tussendoor.

@fukijama volgens mij hoef je niet echt zorgen om te maken, tenzij je van plan bent om hem dicht te gooien met een steentje ertussen ofzo. Maar je kan altijd een verzekering afsluiten voor je eigen gemoedsrust, daar zijn verzekeringen ook voor moet je maar denken. Of je bent wellicht aan het kijken naar een telefoon die verantwoord buiten je budget ligt, en dan moet je het sowieso niet doen.
Kijk dat hoor ik nou graag. :p Overwoog namelijk om voor het eerst een telefoon zonder hoesje te gebruiken.

Okay okay heel vroeger deed ik dat ook maar toen was de behuizing nog van aluminium ofzo.

• Gerjannn
  • Nu online
Zorian schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:11:
[...]

Kijk dat hoor ik nou graag. :p Overwoog namelijk om voor het eerst een telefoon zonder hoesje te gebruiken.

Okay okay heel vroeger deed ik dat ook maar toen was de behuizing nog van aluminium ofzo.
Ik zag wel op de Instagram van MrMobile dat de Z Flip 3 wel wel erg glad is, en daarom zo van een stoffen bank oid kan afglijden. De zwarte variant is mat, maar ik weet niet in hoeverre het daarmee minder is.

Samsung Z Glip 3 :+

• CyberJohn
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:53
Gerjannn schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:25:
[...]

Ik zag wel op de Instagram van MrMobile dat de Z Flip 3 wel wel erg glad is, en daarom zo van een stoffen bank oid kan afglijden. De zwarte variant is mat, maar ik weet niet in hoeverre het daarmee minder is.

Ha, dat was de eerste Z Flip ook, die is menig keer van mn bureau gegleden. Mijn Z Flip3 (Cream, dus niet matte) is ook al 1x van mn draadloze lader op de grond gevallen... Mocht je hem draadloos willen laden, neem een staande lader waar hij uitgevouwen opstaat 8)7

Galaxy Z Fold3 | Z Flip3 | S21 Ultra | Note20 Ultra

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Wil dit jaar mijn OP8 pro gaan vervangen denk ik.
Beetje OP moe en zat de denken aan de pixel 6 pro.
Maar vind deze flip ook wel interessant. Houdt dit topic even in de gaten op wat user reviews.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter

• kramon
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:09
Na wat reviews gelezen te hebben ga ik voor de Z Flip 3. Groen denk ik.

Dan gaat m'n S21 Ultra weg; die vind ik eigenlijk gewoon te groot. Ik zou wachten op de Pixel 6, maar die is ook enorm geworden; zonde. Dus dan maar flip. Het enige waar ik me enigszins zorgen om maak is die knik in het scherm. Voel je dat/zie je dat?

P2 PP Snow

Dat voel je en dat zie je ja... laatste ligt ook wel weer aan de kijkhoek, content op je scherm.
Irriteert het? Hmm de eerste paar uurtjes wat, daarna stukken minder. Moet ook zeggen dat ik eigenlijk
nooit over m'n hele scherm veeg, maar op het onderste of juist bovenste gedeelte. Oftewel niet over de 'knik'.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• kramon
Veel gevraagd, maar ik waag het erop ;-)

Zou je eens een full-page content-pagina op meerdere 'standjes' kunnen fotograferen? Standjes qua gebogenheid.

P2 PP Snow

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Gerjannn schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:25:
[...]

Had ik ook met de Flip 5g, ding was zo vreselijk glad dat als ik hem op een glasplaat legde hij langzaam weggleed, als een soort slowmotion airhockey schijf. Maar dat was alleen in het begin na een weekje of 2 geen "last" meer van.

kramon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:52:
Veel gevraagd, maar ik waag het erop ;-)

• kramon
Thanks!!! Op sommige foto’s lijkt het aan de zijkanten iets ‘erger’. Net in een review zag ik een filmpje afgespeeld worden, terwijl hij volledig uitgeklapt was en daar zag t er absoluut niet storend uit.

// edit2
Hoe kunnen jullie m nu al hebben trouwens? Worden ze al gewoon verstuurd?

P2 PP Snow

• kramon
Ik ben benieuwd naar de volgende use-case voor de cover screen: betalingen (met Rabo in mijn geval) waarbij je bij hogere bedragen nog een keer moet bevestigen en opnieuw je telefoon moet scannen. Hoe vet zou het zijn als dat via de cover display ging. Ben alleen bang dat t daarvoor specifiek geschreven moet zijn door de app makers.

Ik zal eens zoeken of Google pay daar iets mee doet/kan.

P2 PP Snow

kramon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:50:
Hoe kunnen jullie m nu al hebben trouwens? Worden ze al gewoon verstuurd?
Geen idee waar je het over hebt, ik zie niks... :+

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
CLB schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:10:
[...]

Geen idee waar je het over hebt, ik zie niks... :+
[Afbeelding: Samsung Galaxy Z Flip 3]
Ah, is dat de befaamde nieuwe 4D camera? :+

@kramon als ik even spiek op CLB z'n profiel denk ik dat ik wel weet hoe ie eraan komt. ;)

[Voor 9% gewijzigd door Zorian op 17-08-2021 10:50]

• kramon
Zorian schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Ah, is dat de befaamde nieuwe 4D camera? :+

@kramon als ik even spiek op CLB z'n profiel denk ik dat ik wel weet hoe ie eraan komt. ;)
_/-\o_ Ah ja :-)

@CLB kun je nog wat over batterij zeggen? ;-) Hoeveel SOT haal je?

P2 PP Snow

• Emgeebee
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:06
Ik loop nu zo'n half jaar rond met de Flip 5G, en wil nooit meer terug naar een twee keer zo grote telefoon. ;)

Het enige waar ik sinds een maand of twee wel flink veel last van heb zijn luchtbubbels onder de screen protector. Ik moet nog even langs een Samsung service center, dus hoop dat dit relatief eenvoudig te repareren is, maar buiten dat echt een topding.

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Werkt Android Auto gewoon als de telefoon dicht is?
Ga er uit van wel. Maar niet dat hij dan in soort bespaar mode komt en AA niet meer werkt.

AA moet hier nog aan de kabel. En zo opgevouwen kan hij beter weggewerkt worden dan een normale telefoon.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
DarkSide schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:19:
Werkt Android Auto gewoon als de telefoon dicht is?
Ga er uit van wel. Maar niet dat hij dan in soort bespaar mode komt en AA niet meer werkt.

AA moet hier nog aan de kabel. En zo opgevouwen kan hij beter weggewerkt worden dan een normale telefoon.
Denk het wel, de keren dat ik AA gebruikte stond het scherm tijdens gebruik ook uit.

• ykz
Ik heb mijn pre-order ondertussen maar geannulleerd. Ik vind het echt een mooi toestel, maar de batterij lijkt me echt heel klein.

• Fresh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 03-12 13:44

Fresh

nee is nee

@CLB, kan je iets vermelden over de accuduur? Bijv. SOT of stand-by tijd? Ben er ook wel benieuwd naar voordat ik ‘m ga pre-orderen :)
Simpelweg nog te weinig over te vermelden, daarvoor moet ik het toestel nog wel even wat langer gebruiken.

• dedominee
Inmiddels bericht ontvangen van Samsung dat ik vrijdag 20-8 mijn Flip 3 ga ontvangen!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
dedominee schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:10:
Inmiddels bericht ontvangen van Samsung dat ik vrijdag 20-8 mijn Flip 3 ga ontvangen!
Weekje te vroeg. :o Lucky you.

• windvanger
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:19
ykz schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:26:
Ik heb mijn pre-order ondertussen maar geannulleerd. Ik vind het echt een mooi toestel, maar de batterij lijkt me echt heel klein.
Na een tijd in de Mediamarkt Apeldoorn met het toestel gespeeld te hebben, toch maar besteld.
Voornamelijk maak ik me ook zorgen over de batterij en de laadsnelheid.
Afwachten of me dat teveel tegen gaat staan...

• ykz
windvanger schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:45:
[...]

Na een tijd in de Mediamarkt Apeldoorn met het toestel gespeeld te hebben, toch maar besteld.
Voornamelijk maak ik me ook zorgen over de batterij en de laadsnelheid.
Afwachten of me dat teveel tegen gaat staan...
Oh wist niet dat ze al in de winkels lagen, dan ga ik maar eens een kijkje nemen. :)

• kramon
Quote uit 2e review van XDA over de batterij:
The biggest question mark from most people over the past week has been battery life and on days one and two it was great, delivering about 15 hours of usage with 5 hours of screen on time. Since I’ve started using the phone heavily, however, the battery life has slowly dropped. Let’s be clear – it still lasts about 15 hours but the screen on time can be much lower depending upon my usage. On one day, there were only 3 hours of screen on time while the other day with a ton of camera usage saw it die within 12 hours.

That said, I do wonder if carrier selection plays a large part in this. Yesterday the AT&T tower near our office went offline resulting in rapid decline. As soon as I left, the decline virtually stopped. The net result is that while all phones are susceptible to cell signal and strength, most have the battery capacity to spare meaning you won’t notice it as much. The Galaxy Z Flip 3 does not, but ironically, it has a similar battery size to the iPhone 12 Pro Max and delivers virtually identical battery life despite the latter offering the best battery life of any iPhone. I’ve been using the Galaxy Z Flip 3 with all of the same apps and in the same way, I’ve used the iPhone 12 Pro Max as one of my daily drivers over the past six months so I feel fairly confident in saying the battery life is on par between both devices.

[Voor 38% gewijzigd door kramon op 19-08-2021 06:25]

P2 PP Snow

• Gerjannn
  • Nu online
Reviews komen langzaam op gang. Battery life lijkt toch niet echt heel best te zijn:

YouTube: Samsung Galaxy Z Flip3 Review

Ben erg benieuwd naar vergelijken met andere smartphones qua accuduur.

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 05-12 12:05

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gerjannn schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:23:
Reviews komen langzaam op gang. Battery life lijkt toch niet echt heel best te zijn:

YouTube: Samsung Galaxy Z Flip3 Review

Ben erg benieuwd naar vergelijken met andere smartphones qua accuduur.
het vouwen van de telefoon is super gaaf, maar de hardware specs vallen mij eigenlijk wel tegen. Middelmatige camera, middelmatige accu. Ik haak in ieder geval af, hoe tof ik deze telefoon ook vind, voor hetzelfde geld kan je veel meer halen, alleen die kan je niet dubbelvouwen (nou ja, 1x dan en daarna is het klaar)

D3 Profile D3 XP Ladder

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
De batterij is nog steeds beter dan de 4400mAh van mijn Note 10+ weet te geven. :p Ik maak me weinig zorgen.

• Clipstra
Mad-Matt schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

het vouwen van de telefoon is super gaaf, maar de hardware specs vallen mij eigenlijk wel tegen. Middelmatige camera, middelmatige accu. Ik haak in ieder geval af, hoe tof ik deze telefoon ook vind, voor hetzelfde geld kan je veel meer halen, alleen die kan je niet dubbelvouwen (nou ja, 1x dan en daarna is het klaar)
Dit zijn ook voor de vragen/bedenkingen geweest over het wel of niet aanschaffen. Ik gebruik mijn S10+ de hele dag (met name veel internet) Mocht de flip3 dit niet redden, dan kan ik makkelijk tijd "winnen" door op sommige momenten op mijn tablet te internetten.

Dan de camera; zeg nou eens eerlijk wat je met al je foto's doet? Uitprinten en ophangen? Ik denk met nog geen 1% van de gemaakte foto's. Dus wat is dan het probleem? Hij schiet voor 99.9% prima plaatjes voor (mijn) doeleinden. Dat dan de camera op papier idd minder is is een feit, maar heb ik daar eigenlijk "last" van? Het antwoord is duidelijk NEE.

Waar ik wel de elke dag profijt van hem is dat ik niet zo'n groot zwaar toestel met mee draag.

Daarnaast is het eindelijk weer eens wat anders dan anders. Dat is mij persoonlijk meer waard dat de op papier betere specs (van telefoons in de zelfde prijs range) waarvan ik in iedergeval, de volle 100% van de betere specs nooit zal gebruiken/benutten..

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Emgeebee schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:17:
Ik loop nu zo'n half jaar rond met de Flip 5G, en wil nooit meer terug naar een twee keer zo grote telefoon. ;)

Het enige waar ik sinds een maand of twee wel flink veel last van heb zijn luchtbubbels onder de screen protector. Ik moet nog even langs een Samsung service center, dus hoop dat dit relatief eenvoudig te repareren is, maar buiten dat echt een topding.
Ik heb de screenprotector zelf vervangen, eentje van belsimpel geloof ik.

Of is het niet de bedoeling dat je dat zelf doet? :+

• Stig-Lennart
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 05-12 12:02
vanuit Vodafone heb ik nu ook een TT-code ontvangen voor bezorging morgen :D. afzender daarin is dynalogic dus lijkt direct bij samsung vandaan te komen

• Goofman
  • Laatst online: 23:58
Stig-Lennart schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:25:
vanuit Vodafone heb ik nu ook een TT-code ontvangen voor bezorging morgen :D. afzender daarin is dynalogic dus lijkt direct bij samsung vandaan te komen
Hoe kan het dat deze foon volgens informatie in de webshop van Samsung zelf pas per 28-08 uitgeleverd wordt, maar er nu al consumenten zijn die het toestel al hebben of binnen 24 uur in huis hebben? Mis ik iets?

• Stig-Lennart
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 05-12 12:02
Goofman schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:37:
[...]

Hoe kan het dat deze foon volgens informatie in de webshop van Samsung zelf pas per 28-08 uitgeleverd wordt, maar er nu al consumenten zijn die het toestel al hebben of binnen 24 uur in huis hebben? Mis ik iets?
van wat ik heb gelezen is dit gebruikelijk bij nieuwe samsung releases. underpromise - overdeliver

• RichieSD
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 28-11 23:21
Besteld bij Belsimpel op de dag van de keynote en ik krijg hem ook al morgen. Was redelijk verbaasd toen ik de mail kreeg vanmiddag :*) Cream 256GB

• Goofman
  • Laatst online: 23:58
Ik zie nu dat sommige uitvoeringen al op voorraad zijn bij Belsimpel.

Kan ik met die inruilactie bij wijze van spreken ook een LG G4 zonder camera module (wel werkend verder) 'inruilen'? Ik krijg voor die G4 uiteraard niets terug, maar heb dan iig wel die 100 Euro korting in de pocket?

• Clipstra
RichieSD schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:44:
Besteld bij Belsimpel op de dag van de keynote en ik krijg hem ook al morgen. Was redelijk verbaasd toen ik de mail kreeg vanmiddag :*) Cream 256GB
Dan heb je waarschijnlijk de zwarte :-). De groene helaas voor mij nog niet.. Maar ik twijfel toch wel tussen de kleur... gelukkig kan ik hem eventueel omruilen voor de zwarte

• ericv_g
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 30-11 02:55
Krijg hem vandaag ook binnen, vorig weekend besteld bij Belsimpel :*)

• Clipstra
Ik heb hem inmiddels toch ook al binnen :-) !!

Hij is nu bezig met het overzetten van de gegevens. Voor nu even snel 2 dingen:

1) ik zie totaal geen "streep" over het scherm lopen, dus het lijkt echt gewoon 1 scherm. Een mooi pluspunt!
2) kleur groen is (helaas) toch minder mooi/groen dan op foto's. Hij is vrij donker, mede doordat hij zo erg glimt/spiegelt. Ik denk er dus toch over om hem te ruilen voor een zwarte..

Zodra ik hem langer/meer in gebruik heb zal ik me weer laten horen. Voor nu even genieten (en ben benieuwd naar de reacties van vrienden en familie :-) )

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 28-11 14:04
hetgeen wat mij aanspreekt is de formfactor, maar batterij en camera zijn toch te belangrijk voor mij. Met pijn in het hart laat ik deze toch schieten... (voor nu).

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Ik hoop nog steeds hem ergens te kunnen vasthouden en ermee spelen om te zien hoe hij in de hand ligt en hoe het sluiten/openen aanvoelt. ;( Geen 1 winkel hier heeft ze liggen, ook niet als dummy.

• CyberJohn
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:53
Zorian schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:25:
Ik hoop nog steeds hem ergens te kunnen vasthouden en ermee spelen om te zien hoe hij in de hand ligt en hoe het sluiten/openen aanvoelt. ;( Geen 1 winkel hier heeft ze liggen, ook niet als dummy.
Elke KPN, Vodafone, T-Mobile, Media Markt, Coolblue, Belsimpel en Mobiel.nl hebben demo's van beide toestellen liggen.

Galaxy Z Fold3 | Z Flip3 | S21 Ultra | Note20 Ultra

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
CyberJohn schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:19:
[...]

Elke KPN, Vodafone, T-Mobile, Media Markt, Coolblue, Belsimpel en Mobiel.nl hebben demo's van beide toestellen liggen.
Hier niet helaas. ;(
Hebben hier ook enkel een Phonehouse.

• dedominee
Ligt in Alkmaar gewoon bij de T-Mobile en Vodafone winkel oa.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ik heb mijn flip 3 zojuist opgehaald in de tmobile winkel.

Dus ik denk dat er meerdere vandaag gebeld worden of een pakketje krijgen.

Nu data aan het overzetten. :)

• Clipstra
Overzetten is helaas nog niet gelukt via de Wifi. Nu heb ik ook wel erg veel foto's, en op dit punt blijft hij " hangen". Ik zal het later nog even met een kabel proberen, wellicht gaat dat beter.

Verder kan ik melden dat hij echt erg solide aanvoelt, er is behoorlijk wat "kracht" nodig om hem open of dicht te klappen. Voordeel hiervan is dat je het scherm bijna in elke hoek kan zetten zonder ie open of dicht valt; fijn!

Ik had al vertelt over dat je de "streep" niet ziet, ik kan er wel aan toevoegen dat je hem wel voelt als je over het, iets wat gladde, scherm heen gaat. Maar het is verre van hinderlijk, dit is inherent aan het model/ontwerp.

Nog 1 ding; de vingerafdruk herkenner, doet het bijzonder goed en snel. Veel beter dan op mijn huidige S10+ op het scherm. Het gaat nu eigenlijk in 1 vloeiende beweging (onderste knopje aan de rechterkant). Nog een pluspunt :-)

[Voor 9% gewijzigd door Clipstra op 20-08-2021 13:55]

• Flagg
  • Niet online

Flagg

@Clipstra is het al gelukt om hem te registreren voor die 1 jaar samsung care? Ik kom er niet doorheen iig. Imei niet geldig oid.

Lijkt er op alsof ik via een verkeerde link het probeer maar kan de juiste ook nog niet vinden.

• Clipstra
Flagg schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:06:
@Clipstra is het al gelukt om hem te registreren voor die 1 jaar samsung care? Ik kom er niet doorheen iig. Imei niet geldig oid.

Lijkt er op alsof ik via een verkeerde link het probeer maar kan de juiste ook nog niet vinden.
Nog niet naar gekeken 8)7 Alles op zijn tijd :-)

• dimasi
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20-11 16:51
Vandaag al gekocht bij Coolblue, nu met gratis case en earbuds

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Maar even naar een winkel gereden een eindje verderop en hem vastgehouden. Het wordt mat zwart. :9 Nu nog wachten tot eind september, dan mag ik pas verlengen. ;(

• Flagg
  • Niet online

Flagg

So far bevalt ie prima, her lijkt erop dat de vouw in het midden minder aanwezig is dan bij de 5g, maar weet niet of dat zo blijft natuurlijk, amper dicht geweest vandaag.

Scherm is wel weer een stukje mooier en helderheid is ook verbeterd volgens mij.

Die 120gz tja.. het is wel ietsjes vloeiender allemaal maar de marketing afdelingen hebben het iets fantastischer afgeschilderd dan het in de (mijn) werkelijk is. :P

Die hele gladde achterkant wel mooi (creme) maar ook erg glad ik heb het imei stickertje maar weer terug op de achterkant geplakt anders glijdt ie van de lader af. :)

• schumi1986
  • Laatst online: 01:41
Flagg schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:06:
So far bevalt ie prima, her lijkt erop dat de vouw in het midden minder aanwezig is dan bij de 5g, maar weet niet of dat zo blijft natuurlijk, amper dicht geweest vandaag.

Scherm is wel weer een stukje mooier en helderheid is ook verbeterd volgens mij.

Die 120gz tja.. het is wel ietsjes vloeiender allemaal maar de marketing afdelingen hebben het iets fantastischer afgeschilderd dan het in de (mijn) werkelijk is. :P

Die hele gladde achterkant wel mooi (creme) maar ook erg glad ik heb het imei stickertje maar weer terug op de achterkant geplakt anders glijdt ie van de lader af. :)
Dat had ik ook met de Fold2 maar toen ging ik terug naar een IPhone 60Hz scherm en moest ik flink wennen :P

Nu zal 120Hz wel de nieuwe standaard worden (misschien zelfs bij Apple :+ ) dus zul je niet meer zo snel terug gaan naar 60Hz. Maar zou jij volgende week weer even jou oude toestel gaan gebruiken merk je het echt direct :)

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Flagg schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:06:

Ik heb hem vandaag tegen mijn Note 10+ aangehouden en vergeleken, het scherm is bijna een keer zo helder op maximale helderheid en de camera is ook beter, met name in helderheid. Ik richtte ze beiden op hetzelfde papiertje en op mijn Note was het grauw en alles, op de Flip was het echt wit.
De matzwarte is trouwens lekker stroef, ik heb hem tig keer open en dicht gedaan daar en hij lag stevig in de hand. Gladheid van de schermen was identiek tussen de 2 toestellen, voor mijn gevoel waren het 2 dezelfde schermen gewoon.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

schumi1986 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:33:
[...]

Dat had ik ook met de Fold2 maar toen ging ik terug naar een IPhone 60Hz scherm en moest ik flink wennen :P

Nu zal 120Hz wel de nieuwe standaard worden (misschien zelfs bij Apple :+ ) dus zul je niet meer zo snel terug gaan naar 60Hz. Maar zou jij volgende week weer even jou oude toestel gaan gebruiken merk je het echt direct :)
Je merkt ook wel verschil, ik heb mijn oude hier nog naast me liggen. Maar het verschil is niet zo boeiend.

Heb het idee dat ze 120 hz in telefoons gemikt hebben een zooitje influencer hebben laten roepen dat het helemaal fantastisch is en dat de goegemeente het spontaan briljant vind en niet meer zonder kan. :)

Maar to each it's own. Ik kan er niet direct blij van worden, ben blijer met het water dicht zijn en de hogere helderheid. :)

Anoniem: 1633648

Flagg schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:14:
[...]

Je merkt ook wel verschil, ik heb mijn oude hier nog naast me liggen. Maar het verschil is niet zo boeiend.

Heb het idee dat ze 120 hz in telefoons gemikt hebben een zooitje influencer hebben laten roepen dat het helemaal fantastisch is en dat de goegemeente het spontaan briljant vind en niet meer zonder kan. :)

Maar to each it's own. Ik kan er niet direct blij van worden, ben blijer met het water dicht zijn en de hogere helderheid. :)
Grappig. Komend van een iPhone 11 vind ik 120Hz juist een van de grote pluspunten. Vooraf weinig aandacht aan besteed, maar nu vind ik het zo fijn. Het voelt heel 'snappy' door de hoge verversingssnelheid. In de praktijk merk ik daar meer van dan een krachtigere soc.

• kramon
Waar ik nog benieuwd naar was: waar zit de NFC chip? Ivm betalingen. En iemand al de Rabo wallet geprobeerd? Zou vet zijn als het allemaal via die cover display kan.

P2 PP Snow

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nou de bestelling bij dbrand is onderweg.

Matzwart, vind dat gladde dus niet echt wat en geen behoefte om er aan te wennen als ik er wat aan kan doen. :)

Materiaal van de flip 5g vond iig ik veel comfortabeler.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
kramon schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:08:
Waar ik nog benieuwd naar was: waar zit de NFC chip? Ivm betalingen. En iemand al de Rabo wallet geprobeerd? Zou vet zijn als het allemaal via die cover display kan.
Ik zou zeggen in de bovenkant, bovenaan helemaal. Maar weet het niet zeker.

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Op de Flip 2 zit hij hier.

Verwacht hem daar ook.

Met de ING app kun je nu biometrie gebruiken ipv een pincode als je over je 50,- limiet bent voor contactloos betalen.
Maar dat moet ik wel aangeven in de app. Weet niet of hij dat automatisch doet en hoe dit dan zal werken met de flip.

• windvanger
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:19
Zorian schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:54:
[...]

Ik zou zeggen in de bovenkant, bovenaan helemaal. Maar weet het niet zeker.
Volgens de handleiding zit de NFC antenne op het onderste deel. Dichtgeklapt met het scherm naar je toe. Dus ideaal voor betalingen.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
windvanger schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:35:
[...]

Volgens de handleiding zit de NFC antenne op het onderste deel. Dichtgeklapt met het scherm naar je toe. Dus ideaal voor betalingen.
Ah, I stand corrected. :)

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 28-11 14:04
Zorian schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:33:
[...]

Ik heb hem vandaag tegen mijn Note 10+ aangehouden en vergeleken, het scherm is bijna een keer zo helder op maximale helderheid en de camera is ook beter, met name in helderheid. Ik richtte ze beiden op hetzelfde papiertje en op mijn Note was het grauw en alles, op de Flip was het echt wit.
De matzwarte is trouwens lekker stroef, ik heb hem tig keer open en dicht gedaan daar en hij lag stevig in de hand. Gladheid van de schermen was identiek tussen de 2 toestellen, voor mijn gevoel waren het 2 dezelfde schermen gewoon.
Hm de note 10 zou betere foto's moeten schieten, zeker in de wat minder ideale situaties.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
GroeneThee schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:49:
[...]

Hm de note 10 zou betere foto's moeten schieten, zeker in de wat minder ideale situaties.
Heb ze side by side gehouden maar de Flip won met zeer ruime marge op elk mogelijk aspect. Zeker na inzoomen.

• kramon
Plaatje van NFC locatie van @windvanger s link:

Goede locatie idd 👍🏻

P2 PP Snow

• lithiumangel
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-12 13:23

lithiumangel

Tuurlijk !

DarkSide schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:28:
Op de Flip 2 zit hij hier.

[Afbeelding]

Verwacht hem daar ook.

Met de ING app kun je nu biometrie gebruiken ipv een pincode als je over je 50,- limiet bent voor contactloos betalen.
Maar dat moet ik wel aangeven in de app. Weet niet of hij dat automatisch doet en hoe dit dan zal werken met de flip.
Zal exact zo werken als bij de andere toestellen met NFC en fingerprint reader. Je tikt je toestel zijn NFC chip tegen de betaalautomaat, en als het bedrag hoger is dan 50 euro, of je zit binnen 24 uur boven 50 euro dan moet je normaliter je (mobielepas) pincode invoeren op je scherm, en het toestel weer tegenaan tikken.
Ik heb nu een Xperia 1 MK2 met fingerprint reader op de aan/uit knop dus nu leg ik m`n vinger erop en tik ik het toestel tegen de reader weer. Gedaan.

De ING app vereist altijd wel dat je telefoon unlocked is, zodat die NFC betaling werkt. Is je toestel locked dan kan je hem net zo hard tegen een betaal automaat houden als je wilt maar er gebeurd niks. Dus ik weet niet hoe dat zit op de flip 3. Is het toestel officieel alleen unlocked als je hem open klapt en dan met of biometrie of pincode unlocked ? Want als dat het geval is, dan moet je altijd je toestel openklappen voor een betaling.

• lithiumangel
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-12 13:23

lithiumangel

Tuurlijk !

Ik ben super geintreseerd in de flip3, ik ben iemand die altijd zo minimaal en compact mogelijk zowel zijn daily gear/essentials wilt hebben alsmede voor wanneer ik op reis ben. Iets wat ik pre-covid19 super vaak deed (60% van het jaar reizende, voor zowel werk als prive) - dus wil je altijd bulk minimaliseren.

Een telefoon dat dichtgeklapt kleiner word past ideaal in m`n straatje. De eerste flip en motorola Razr remake vond ik niet zo. Maar de flip 3 ziet er goed uit voor mijn gebruik.

Echter speel ik tegenwoordig als ik ergens in de trein zit oid Genshin impact op m`n telefoon. Nu heb ik een Xperia 1 MK2 en gaat het er prima op, en kwa SOC moet dat ook geen issue zijn op de Flip 3.
Echter .. als ik het goed begrepen hebt zijn vouwbare schermen wat "zachter" ?

Heeft iemand ervaring met de flip 1 of 3, en het spelen van games waarbij je intensief aan het drukken bent op beide kanten van het scherm tijdens gameplay zoals Genshin impact? Want je hebt natuurlijk ook de vouw, dus ik weet niet of dat naast het zachte scherm, ook misschien niet irritant is dat het toestel dan mischien neigt om half dicht te klappen tijdens gameplay? Dat is een beetje m`n huidige potentiële zorg met de Flip3. Voor de rest ziet het er ideaal uit.

[Voor 8% gewijzigd door lithiumangel op 21-08-2021 12:58]

• Clipstra
Flagg schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:06:

Dat is me inmiddels gelukt (teminste het proces is goed verlopen/doorlopen), dus ik ben benieuwd.

Overigens vind ik de inruilkorting echt een lachertje; 130 voor mijn s10+. En ik zou 200e extra krijgen, maar er komt maar 100e te staan. Dus dat wordt marktplaats 😀

Overzetten van gegevens met de kabel is gelukt. Ik vind het bijzonder dat hij ook gewoon de foto's van de geheugenkaart overzet!

Het is even wennen, zeker zonder hoesje ben ik nog extra voorzichtig. En hij is idd wel erg glad.

Verder is gebruikservaring redelijk gelijk aan de oude telefoon. Benieuwd wat de accu gaat doen vandaag..

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 04-12 23:15
Clipstra schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:09:
[...]

Dat is me inmiddels gelukt (teminste het proces is goed verlopen/doorlopen), dus ik ben benieuwd.

Overigens vind ik de inruilkorting echt een lachertje; 130 voor mijn s10+. En ik zou 200e extra krijgen, maar er komt maar 100e te staan. Dus dat wordt marktplaats 😀

Overzetten van gegevens met de kabel is gelukt. Ik vind het bijzonder dat hij ook gewoon de foto's van de geheugenkaart overzet!

Het is even wennen, zeker zonder hoesje ben ik nog extra voorzichtig. En hij is idd wel erg glad.

Verder is gebruikservaring redelijk gelijk aan de oude telefoon. Benieuwd wat de accu gaat doen vandaag..
de S10+ ? je mag blij zijn dat je op marktplaats iemand je 200 euro geeft. Nu had je met de actie er 230 euro voor gekregen. Maar succes als het je lukt om hem voor meer dan 230 te verkopen op MM

weet de rest hoe die inruilactie nu werkt. Ik heb de telefoon gehad korting gekregen, maar nergens instructies om die oude telefoon op te sturen.

[Voor 7% gewijzigd door bvbal79 op 21-08-2021 14:40]

• schumi1986
  • Laatst online: 01:41
Clipstra schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:09:
[...]

Ik zou toch een berichtje naar Samsung of de website waar je hem gekocht hebt sturen. Je hoort gewoon 200 extra inruil te krijgen

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• Clipstra
bvbal79 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:39:
[...]

de S10+ ? je mag blij zijn dat je op marktplaats iemand je 200 euro geeft. Nu had je met de actie er 230 euro voor gekregen. Maar succes als het je lukt om hem voor meer dan 230 te verkopen op MM

weet de rest hoe die inruilactie nu werkt. Ik heb de telefoon gehad korting gekregen, maar nergens instructies om die oude telefoon op te sturen.
Nou ik weet niet, maar ik zie ze, in mijn regio, te koop staan voor 300 tot 380. Dat is nog steeds fors meer. En zelfs met 200e extra korting niet veel meer, maar wel veel meer gedoe..
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee